Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nierówna praca silnika 2,5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dziadek

Dziadek
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 lutego 2009 - 18:15

Witam wszystkich szukajka nie pomogla mi za wiele jestem uzytkownikiem omegi 2,5td. 97r, mój problem polega na nierównej pracy silnika na biegu jalowym,przy wylaczonej klimie (climatronic) obroty faluja miedzy 600 a 800 obr gdy wlacze klime obroty faluja 700 a 900 czasami pracuje równo w obu przypadkach z tym ze przy wlaczonej klimie ok 750 obr. Silnik na gaz reaguje idealnie jest zrywny przyspiesza bardzo dobrze.drugi problem polega na tym ze jadac na 4 biegu z predkoscia 60km/h i zwalniajac delikatnie do 55km/h zaczyna szarpac silnikiem a przyspiesza plynnie mechanicy odsylaja mnie od warsztatu do warsztatu prosze pomuzcie:(:(:(:(

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 lutego 2009 - 18:23

Mozliwe ze to wina nastawnika pompy.Ale moze byc i wiele innych przyczyn,sprawdz bledy moze cos pokaze.Ale stawial bym na nastawnik.

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2009 - 18:27

Wyciągnięty łańcuch rozrządu? Ale czy od niego tak mocno chwiałoby obrotami? Lewe powietrze?

#4 OFFLINE   Dziadek

Dziadek
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 lutego 2009 - 18:50

zapomiałem dodac bylem na kompie i nic nie wykazalo zadnych bledów . dziekuje za zainteresowanie i podpowiedz .

#5 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 24 lutego 2009 - 19:28

A błędy jakieś kolega ma?
Turbo Intercooler:D

#6 OFFLINE   Dziadek

Dziadek
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 lutego 2009 - 19:35

wlasnie ze nie kontrolka mi sie nie zapalala i nie zapala a a na kompie nie wykazalo nic i mechanik tez nie wiedzial co jest grane kazal pojezdzic az zapali sie kontrolka ale boje sie ze jak sie zapali to bedzie koniec jazdy

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2009 - 19:37

Zmień mechanika, a błędy zczytaj sam spinaczem, tak na dobry początek. Jak? Opisane na forum ;)

#8 OFFLINE   Dziadek

Dziadek
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 lutego 2009 - 19:54

z tego co znalazlem w szukajce to ze w dieslach spinaczem podobno nic nie pomoze zczytywanie bledów jedynie komp a w tym wypadku nic nie wykazalo nie wiem mam jakis dziwny przypadek chyba

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 lutego 2009 - 22:17

z tego co znalazlem w szukajce to ze w dieslach spinaczem podobno nic nie pomoze zczytywanie bledów jedynie komp a w tym wypadku nic nie wykazalo nie wiem mam jakis dziwny przypadek chyba


Z tego co wiem falowanie na wolnych obrotach moze byc wina wlasnie nastawnika,i komputer nie pokaze.Jesli sie nic wiecej nie dzieje to bym to olal.Ale moge sie mylic,moze to byc nawet czujnik temperatury i jeszcze wiele innych przyczyn.Sprubuj na spinacz u mnie pokazalo.

#10 OFFLINE   Dziadek

Dziadek
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 lutego 2009 - 22:39

Z tego co wiem falowanie na wolnych obrotach moze byc wina wlasnie nastawnika,i komputer nie pokaze.Jesli sie nic wiecej nie dzieje to bym to olal.Ale moge sie mylic,moze to byc nawet czujnik temperatury i jeszcze wiele innych przyczyn.Sprubuj na spinacz u mnie pokazalo.


ok dzieki wielkie poprubuje bo co do warsztatuw samoch to nie wierze mechaniorom bo kazdy chce mi pompe wyciagac jesli nic mi sie nie uda a znajde dobry warsztat samoch to napewno sie podziele wiadomoscia gdzie owy sie znajduje ,dzieki wszystkim za chceci i pomoc :bye2:

#11 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 25 lutego 2009 - 09:32

na 99% to obiawy nastawnika. Jezeli tylko lekko telepie obrotomi w tym zakresie to nie jest feler:)

#12 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2009 - 09:57

Miałem podobnie - telepanie silnika na luzie, dławienie podczas jazdy....

Zero błędów na kompie

telepanie na jałowym u mnie to scharatane koło dwumasowe niestety, a na dławienie podczas jazdy padło czujnik pedału przyspieszenia i tu był błąd na konpie - jednak mechanik wziął wymienił jakiś kabel, przeczyścił kostki i napsikał jakiegoś siówaksu do elektryki w nie i już przeszło rok jak nic w tym kierunku się nie dzieje.

Dodam że nastawnik też wymieniałem :D ale objawy to były takie że komputer całą listę błędów wyrzucił a i były problemu ze zmianą biegów i dojerzdżaniem do świateł - gasł za każdym razem i niesamowicie ciężko palił.


Podjedź do pompiarza to ci sprawdzi ten nastawnik a jak to nie będzie to to jedź do dobrego mechanika

 


#13 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 19:50

witam.
a moj problem polega na tym ze czasami ma nierówne obroty... jest czas ze chodzi bardzo łądnie równo na obrotach a jest tak ze nierówno tak nim trzęsie troche ... zero błędów na kompie i ogólnie pórcz tego nic mu nie dolega?? nastawnik mam po regeneracji pompa ok i kondyzja wszyskiego jest dobra i wogole??? jakieś rady???

#14 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 stycznia 2012 - 19:58

nie podałeś jaka dawka lub na mida ile pokazuje spalanie chwilowe..

#15 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 20:34

powiem tak.. miałem wcześniej kilka problemów "cieknąca pompa, nie reagował na depniecie mu w gaz i te nierówna proca silnika ipt " wszystko jest już dobrze i gra ... nie ma żadnych innych problemów tylko ten został.. dawka, ciśnienie , czujniki, nastawnik, kat wtrysku, pompa itp itp wszystko jest sprawne i tak jak fabryka i nie ma błędów, mechanik się zna i ma profesjonalny sprzęt i on tez rozkłada ręce.... czytałem na Bmcw forum" i tu na oplu ale nic nie ma konkretnego... pisza niby ze to nastawnik albo pompa itp ..ale jest opór ludzi co regenerowali i nowe pompy zakładali boscha i to nic nie dało wiec szkoda kasy ładować i wogole;/

hymmm dla mnie jest to dziwne bo nie ma żadnych kompletnie błędu wszystko chodzi jak powinno i pali zimny ciepły idealnie i wo gole i te nierówne obroty sa co jakis czas... zrobie 300 km i chodzi rowno zrobie drugie 300 km i chodzi nierówno....wyy wy wy wy wy:D ;/ pomóżcie bo chce zeby to narmalnie chodziło a nie jak jakis stary parkot;/

aha dodam jeszcze ze te objawy były jak go kupiłem ...nawet na cieknącej pompie:) a mam już ją trochę czasu

#16 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 20:35

podaj spalanie na jalowym , zimnym i cieplym przy wylonczonych odbiornikach. bedziemy wiedzieli co jest przyczyną albo co mo mozna wyeliminowac

#17 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2012 - 20:39

to moze byc tez zwarcie na kablach ,przewodach...bynajmenij ja tak miałem,znalazłem przez przypadek

 


 


 


#18 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 20:46

0.9 ciepły wszystko wyłączone, 1,0- 1,3 i w tym żalezy ile rzeczy mam włączonych ciepły.




zimny- 2,5 zaraz po rozruchu ale nie pamiętam dobrze no i od tego w dół jeździe do rozgrzania. (ale nie jestem pewien bo szczerze mawiać nie zwróciłem akurat na to uwagi

dziś nawet patrzyłem z tym mechanikiem temp paliwa na pomie i wszystko jest w normie i wo gole. dawka tak samo. On sam powiedział ze robił rożnego typu pompy i tych tak samo kilkanaście zrobił i mi niby mówił ze druga pompa ale to jest loteria moze byc Dobrze możne być tak samo :masakra:

hymmm a gdzie tego zwarcia szukać ???? i w jaki sposób??

#19 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:04

jesli to jest falowanie obrotów i widoczne zmiany polozenia wskazówki na obrotomierzu to i tak obstawiam na nastawnik chodz muwisz ze byl robiony.
na youtube jest pokazay rozruch zimnego po regeneracji i tam odrazu sie ustawia na 1,3 l/h na zimnym ale nie wiem ile w tym prawdy.

u mnie telepalo silnikiem ale nie wahlowalo obrotami , a mialem przesadzoną dawke tak ze mialem zera albo nic nie pokazywalo. przestawilem i jest git,
teraz mam 0,6 l/h i powiem ze nie dymi i ma nawet kopa jak na 130km.

obstawilbym jeszcze u ciebie poduchy silnika o ile nie ma falowania tylko same trzesienie silnikiem i budą .bardzo lubi sie psuc a raczej rozpuszczzac poducha od strony turbo bo tam najczesciej kapie olej po kropelce nawet i rozpuszcza nasza poduszeczke. wiec zobacz moze na czesci takiego typu, przejzyj z kanalu i sprawdz .

#20 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 16 stycznia 2012 - 21:20

hymmmm no ja juz sam nie wiem... ale jak to by był nastawnik to on by ciągle złe chodził ... np cały miesiąc wcześniej i stanąłem na 5 min nim i tak trochę złe pochodził i potem znowu dobrze niecały miesiąc jazdy ...a poduchy jak by były to by ogólnie telepało nim czy on chodzi tak czy tak wiec one spawane sa bo nawet parę razy patrzyłem...,hymmm a co do tego ile powinien pokazac to mechanik mówił ze powinny spadać i to dziwne by były ze zaraz na 1,3 by wpadły na zimnym zilniku ..;/

dzięki za raDY:) :p

OGLĄDAŁEM FILMIK I SAMOCHÓD JEST ROZGRZANY 80 STOP CZY JEST NORMALNE ZE TAK SKOCZYŁ :) ALBO TO NIE TEN FILMIK :p