Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelka pod głowicą....na czym polega wymiana i co przy tej okazji wymienić..??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   krzychu45321

krzychu45321
  • 74 postów
  • Dołączył: 25-09-2008
  • Skąd: mirzec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2010 - 21:06

ja splanowalem za 35 zl głowice uszczelke wymienilem sam u siebie w garazu co prawda nie robilem tego nigdy ale troszke poczytalem na ten temat wszystkie omomenty dokrecenia srob i stopnie tak jak w ksiazce..kulam dwa lata i jest wszystko super:)tak wiec powiem tyle dla chcacego nic trudnego,a rozrzad w 20XEF to bajeczka super dojscie i łatwy do ustawienia.Pozwodzenia życze:)pozdrawiam
krzychuomeszka

#22 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 sierpnia 2013 - 20:11

Witam.

Wypadł niespodziewany wyjazd do Holandii i nie zdażyłem wymienić UPG i widzę że zbiera sie coraz większe ciśnienie w układzie u juz wywala płyn po przejechaniu kilkudziesięciu km. Z uwagi na ceny robocizny tutaj postanowiłem zrobić to SAM podajcie jakieś wskazówki dot dokręcania czy czegokolwiek innego co jest przy tym ważne. Kupię klucz dynamometryczny więc chciałbym wiedzieć z jakim momentem dokręcać. części wziłąłem ze sobą więc w grę wchodzi tylko wymiana... A może jest ktoś w Holandii kto mógłby pomóc to będę wdzięczny ?? Jeżeli chodzi o planowanie to odpuszczę odkręce z głową to może nie będzie tak źle... trudno.

Dzięki z góry

#23 OFFLINE   Groblas

Groblas
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 24 lutego 2014 - 00:07

Witam!

Kilka dni temu w Omedze 2.0 16v poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy dostał się do oleju, zrobiłem kilkanaście kilometrów. Głowica poszła już do planowania i uszczelnienia.
Moje pytanie brzmi : Co jeszcze warto sprawdzić lub wymienić po tej awarii?
(Oprócz oczywiście oleju , filtra i uszczelek.)

#24 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2014 - 00:17

Witam!

Kilka dni temu w Omedze 2.0 16v poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy dostał się do oleju. Głowica poszła już do planowania i uszczelnienia.
Moje pytanie brzmi : Co jeszcze warto sprawdzić lub wymienić po tej awarii?
(Oprócz oczywiście oleju , filtra i uszczelek.)

np plyn i zrobic,plukanie ukladu chlodzenia

#25 OFFLINE   greg89

greg89

    lepiej pchać niż ciągnąć

  • 35 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: nysa

Napisany 24 lutego 2014 - 01:06

Odmę Olejową, zawór EGR, uszczelniacze na zaworach . koledzy mnie pewnie jeszcze poprawią. aaa sprawdź sobie przewody wodne przy zaworze trójdrożnym mi jeden delikatnie pocił się przy opasce.

#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2014 - 14:00

płyn chłodniczy dostał się do oleju,


np plyn i zrobic,plukanie ukladu chlodzenia


Raczej czyszczenie kanałów olejowych. Będzie się z oleju robić masło gdy woda zgrzeje się z olejem.

Zalej świeżym olejem (ewentualnie może być z dodatkiem)i załóż nowy filtr niech pochodzi z pół godziny, spuść go jak gorący i zalej nowym gdy lekko ciepły. Dopiero drugą kwestią to wyczyścić układ chłodzenia.

#27 OFFLINE   Groblas

Groblas
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 24 lutego 2014 - 18:47

Słyszałem , że woda mogła zaszkodzić panewką? Co wy na to?
I czy warto korzystając z okazji zdjętej głowicy wymienić pierścienie?

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2014 - 19:20

Przecież pierścienie nie siedzą w głowicy tylko w bloku, tyle że wychodzą górą to fakt. Tak czy siak trzeba będzie rozpiąć wał korbowy i wówczas będziesz mógł wyczyścić tam wszystko co zostało w płynie chłodniczym "umyte". Trzeba pamiętać aby przed założeniem panewki posmarować ją niewielką ilością oleju, samą panewkę jak i wał aby pierwszy rozruch nie był na sucho zanim olej dopłynie.

#29 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2014 - 20:25

alley,nie ponosi cie juz czasem,z tym rozpinaniem walu,przez trafiona glowice,no ludzie :)

#30 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2014 - 21:04

Maciek nie ponosi mnie, jak chcesz wymienić pierśćienie nie wyjmująć tłoka i nie rozpinając wału?

#31 OFFLINE   Groblas

Groblas
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-07-2013

Napisany 24 lutego 2014 - 21:22

A warto w ogóle wymienić same pierścienie?

#32 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2014 - 21:22

Maciek nie ponosi mnie, jak chcesz wymienić pierśćienie nie wyjmująć tłoka i nie rozpinając wału?


ale tam poszla tylko uszczelka,a temat sie zaczyna rozkrecac,juz do kapitalki calej silnika :D

#33 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2014 - 21:47

Groblas


Zawsze warto.

Maciek, jeżeli ktoś pyta to wiadomo, ze się temat musi wokół tego rozchodzić. Dobrze jak ktoś myśli aby wymienić cokolwiek przed czasem. Panewki można śmiało podmieniać jeżeli wał jest nominał, jak obróci to wał szrot jeżeli v6, a w R4 do szlifu i wtedy koszta dopiero fajnie rosną.

#34 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 24 lutego 2014 - 22:14

zrob probe olejowa. to bedziesz mial jakies wyobrazenie w jakim stanie sa pierscienie. kup pol litra nafty i nalej do kazdej komory. bedziesz wtedy wiedzial jak pierscienie puszczaja. przy okazji zobacz czy niemasz jakis wiekszych rys na gladziach cylinkrow.(jak beda to lepiej wymienic pierscienie bo moga byc popekane-oczywiscie jak nie za duze lub nie ma peknietej tulei) to wpedy panewki przy okazji sprawdzisz