Uszczelka pod głowicą....na czym polega wymiana i co przy tej okazji wymienić..??
#21 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2010 - 21:06
#22 OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 20:11
Wypadł niespodziewany wyjazd do Holandii i nie zdażyłem wymienić UPG i widzę że zbiera sie coraz większe ciśnienie w układzie u juz wywala płyn po przejechaniu kilkudziesięciu km. Z uwagi na ceny robocizny tutaj postanowiłem zrobić to SAM podajcie jakieś wskazówki dot dokręcania czy czegokolwiek innego co jest przy tym ważne. Kupię klucz dynamometryczny więc chciałbym wiedzieć z jakim momentem dokręcać. części wziłąłem ze sobą więc w grę wchodzi tylko wymiana... A może jest ktoś w Holandii kto mógłby pomóc to będę wdzięczny ?? Jeżeli chodzi o planowanie to odpuszczę odkręce z głową to może nie będzie tak źle... trudno.
Dzięki z góry
#23 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 00:07
Kilka dni temu w Omedze 2.0 16v poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy dostał się do oleju, zrobiłem kilkanaście kilometrów. Głowica poszła już do planowania i uszczelnienia.
Moje pytanie brzmi : Co jeszcze warto sprawdzić lub wymienić po tej awarii?
(Oprócz oczywiście oleju , filtra i uszczelek.)
#24 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 00:17
np plyn i zrobic,plukanie ukladu chlodzeniaWitam!
Kilka dni temu w Omedze 2.0 16v poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodniczy dostał się do oleju. Głowica poszła już do planowania i uszczelnienia.
Moje pytanie brzmi : Co jeszcze warto sprawdzić lub wymienić po tej awarii?
(Oprócz oczywiście oleju , filtra i uszczelek.)
#25 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 01:06
#26 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 14:00
płyn chłodniczy dostał się do oleju,
np plyn i zrobic,plukanie ukladu chlodzenia
Raczej czyszczenie kanałów olejowych. Będzie się z oleju robić masło gdy woda zgrzeje się z olejem.
Zalej świeżym olejem (ewentualnie może być z dodatkiem)i załóż nowy filtr niech pochodzi z pół godziny, spuść go jak gorący i zalej nowym gdy lekko ciepły. Dopiero drugą kwestią to wyczyścić układ chłodzenia.
#27 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 18:47
I czy warto korzystając z okazji zdjętej głowicy wymienić pierścienie?
#28 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 19:20
#29 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 20:25
#30 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 21:04
#31 OFFLINE
#32 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 21:22
Maciek nie ponosi mnie, jak chcesz wymienić pierśćienie nie wyjmująć tłoka i nie rozpinając wału?
ale tam poszla tylko uszczelka,a temat sie zaczyna rozkrecac,juz do kapitalki calej silnika
#33 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 21:47
Groblas
Zawsze warto.
Maciek, jeżeli ktoś pyta to wiadomo, ze się temat musi wokół tego rozchodzić. Dobrze jak ktoś myśli aby wymienić cokolwiek przed czasem. Panewki można śmiało podmieniać jeżeli wał jest nominał, jak obróci to wał szrot jeżeli v6, a w R4 do szlifu i wtedy koszta dopiero fajnie rosną.
#34 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2014 - 22:14