Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelka pod głowicą....na czym polega wymiana i co przy tej okazji wymienić..??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 20:13

Witam!!! :)
Wiem że o UPG jest bardzo dużo tematów ale w tym chce się dowiedzieć czegoś innego :) .Mianowicie na czym polega wymiana uszczelki pod głowicą w 2.0 16v, i co przy tej okazji wymieniać..?? Mam pod ręką "były warsztat" tzn klucze profesional, kanał oświetlenie itd...nie muszę tego robić "na czas", chciałbym się dowiedzieć czy przy średnich umiejętnościach, (jakieś się tam ma :) ) dało by radę takie coś wykonać..??Czy są tam po drodze "specjalne" klucze..?? Co musze kupić i gdzie najlepiej i najtaniej za części..? I jedne nurtujące pytanie...czy trzeba robić szlif głowicy czy nie..??Bo z wieloma określeniami się spotkałem :) ... Pozdr :) Czekam na jakieś konkrety bo sprawa dość pilna... :)

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2009 - 20:24

wbrew pozorom wymiana UPG nie jest taka skomplikowana, ale jest wiele punktów na ktore należy zwrocić uwage i jesli nie miales doczynia z podobnymi naprawami - a po treści pytania wnioskuje, ze nie - to nie rób tego sam

Począwszy od ustawienie wałków rozrządu, przez odpowiednie przykręcanie srób głowicy (odpowiednia kolejnosć, momenty dokręcania) i zwrócenie uwagi na jeszcze kilka szczegółow .. całość jest prosta ale wymaga sporo systematyki

Oczywiście głowicy przy wymianie UPG nie jest wymagane planowanie .. ale .. to zaleźy od stanu głowicy i od powodu wymiany uszczelki. Napewno należy sprawdzić płaszczyzne głowicy przed ponownym montażem.

W ogolności wymiana sprowadza sie do odkręcenia głowicy, czyszczeniu przylgni głowicy, założeniu nowej uszczelki, przykręceniu głowicy (ważna jest kolejność i sposob przykręcania - wg instrukcji wlasciwej dla danego silnika), założeniu osprzętu i voila.
Co należy wymienić przy okazji?
Generalnie wszelkie napotkane uszczelki, co by wyeliminować ewentualną podwóją robote.

Istotne (bardzo) jest też odpowiednie położenie wałków rozrządu .. a to moze wiązać sie albo z odpowiednim oprzyżadowaniem, albo dużą dozą sprytu ;)

Mysle, ze wymiana UPG jest jedną z tych napraw, którą warto robić z kimś, kto już to robił .. nie raz.

#3 OFFLINE   Marif

Marif

    mgrOmega

  • 331 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2009 - 20:29

Mysle, ze wymiana UPG jest jedną z tych napraw, którą warto robić z kimś, kto już to robił .. nie raz.
__________________

I to jest idealna odpowiedź na zadane pytanie.Sam też jestem mechanikiem , który nie pracuje niestety w zawodzie ale wiem że jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej sam nie tykaj.Ja swoją omcię oddałem w ręce mechanika choć mam możliwość garażu i kluczy ale sam się na to nie porwałem.Jak masz kogoś kto wie co i jak to jak najbardziej róbcie i powodzenia;-)
I`m The Legend - OPEL OMEGA











[SIGPIC][/SIGPIC]

#4 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 20:35

Hmmmm kurczę mam chęć się spróbować.. :) Aż tak zielony to nie jestem (chyba), jakoś mnie ciągnie żeby to zrobić :) Szczerze mówiąc to myślicie że tu na forum znalazłbym takie info jak momenty dokręcania śrub, kolejność wkręcania i ustawienie rozrządu..?? A przecież rozrząd może sobie oznaczyć przed zdjęciem..?? Heh jakiś uparty jestem :) Kiedyś musi być ten pierwszy raz :)

#5 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 20:50

Tak wszystko znajdziesz na forum momenty jak spiać rozrząd itd itd tilko tak jak zepniesz rozrzad jak bedziesz wiedział jak ustawic wałki jak bedziesz wiedział jak odkrecić ,i z jaką sila dokrecic walki aby niepekly ,aby kolka walków byly dobrze dokrecone jak powinien być napiety pasek jak wkładać uszczelniacze wałków bezpiecznie zeby nie cieklo
jest sporo zeczy ktore mozna wymienić i długo czasu zajmie ci pytanie pokoleji na forum jak zrobic to i owo

nie żebym cię zniechęcał ale jest sporo chaczyków gdzie mozna dać plame i po odpaleniu spieprzy się silnik hmm bądz wcale nie zapali

ale ja uwarzasz mierz sily na zamiary

#6 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 21:40

Na początku chciałbym BARDZO PODZIĘKOWAĆ koledze PYSIO1981 za rady na GG. Powiem tak może i się zabawie :) Zrobię jakieś foty opis itd...może tylko ktoś napisać ile może kosztować planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy..?? :) Pozdr

#7 OFFLINE   Marif

Marif

    mgrOmega

  • 331 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2009 - 21:45

ile może kosztować planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy..?? Pozdr

Planowanie kosztuje jakieś 150zeta a uszczelniacze to po jakieś 2-3zł za sztukę x 16 i ich wymiana po zdjęciu głowicy nie jest trudna.Powodzonka
I`m The Legend - OPEL OMEGA











[SIGPIC][/SIGPIC]

#8 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2009 - 21:47

Planowanie kosztuje jakieś 150zeta a uszczelniacze to po jakieś 2-3zł za sztukę x 16 i ich wymiana po zdjęciu głowicy nie jest trudna.Powodzonka


tak jak ma się przyżąd

#9 OFFLINE   Ivo

Ivo
  • 240 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 lutego 2009 - 21:54

Planowanie kosztuje jakieś 150zeta


Coś drogo ... w ZG 50zł. Moga byc rozbieżności, ale az takie??
A co do samego palnowania, mianowicie, TAK, czy NIE ... to ja bym powiedzial, ze TAK. Na pewno nie zaszkodzi!

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2009 - 21:57

Coś drogo ... w ZG 50zł. Moga byc rozbieżności, ale az takie??


Mówiąc szczerze - bałbym sie dać głowice komuś, kto chce ją spalnowac za 50 zł.
Już wolałbym zrobić to sam.

Normalna cena w profesjonalnym (znaczy sie zajmującym sie głowicami) zakładzie to 100-150 zł w zależności od głowicy (z czego jest zrobina, od wielkości .. itp)

#11 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 23 lutego 2009 - 21:58

Polecam rowniez literaturkie.... Poczytaj "Sam naprawiam..." tam jest wszystko ladnie opisane, kolejnosc rozbierania, momenty dokrecania srub i na co zwrocic uwage przy rozbiorce i montazu.
Mysle ze z ta ksiazka smialo poradzi sobie kazdy kto ma troche pojecia o mechanice i nie ma 2 lewych rak.

#12 OFFLINE   Ivo

Ivo
  • 240 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 lutego 2009 - 22:04

w profesjonalnym (znaczy sie zajmującym sie głowicami)


I to też mam na mysli ... jak zapytasz mechanika w ZG gdzie mozna dobrze splanowac glowice to wlasnie Ci powiedzą, że tam gdzie robia za 50 zł ... mnóstwo ludzi u niego to robi, bo jest najlepszy w miescie. Sam tam dawalem i auto po splanowaniu przejechalo 30 tys i nic sie nie dzialo ... sprzedalem i dalej jezdzi.

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2009 - 22:23

Mówiąc szczerze - bałbym sie dać głowice komuś, kto chce ją spalnowac za 50 zł.
Już wolałbym zrobić to sam.

Normalna cena w profesjonalnym (znaczy sie zajmującym sie głowicami) zakładzie to 100-150 zł w zależności od głowicy (z czego jest zrobina, od wielkości .. itp)


zalezy od miasta. w trojmiescie zaplacilem 110 pln netto od glowicy za planowanie + sprawdzenie szczelnosci. w zakladzie ktory sie tym od dziesiatek lat specjalizuje




 


#14 OFFLINE   DIMAS

DIMAS
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: GDYNIA

Napisany 24 lutego 2009 - 16:27

Jak czytałem to na poczatku sie smiałem potem byłem przerazony. Jak ktos bez pojęcia mechanicznego może zabierać sie za wymiane uszczelki pod głowicą, proponuje zacząc od klocków, lub wymiane głośników. Taka robota wiąże sie nierozłącznie z wiedzą nie tylko teoretyczna ale i przedewszystkim praktyczna. Samo wypięcie i wpięcie zaworów, ustawienie rozrządu pomijam, jest wiele żeczy które mogą nie wyjś. Planowanie głowicy OBOWIĄZKOWE nie znam osoby która potrafi ocenic krzywizne pare setek na oko. Cena 50 zł STANDARD

#15 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 24 lutego 2009 - 16:54

można splanować dla swietego spokoju, koszta ok. 50zl jak piszą koledzy
nie trzeba planować, chyba że widać jakieś wżery albo przegrzane było

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2009 - 19:03

upg nie wymienia się bez powodu. Najczęściej powodem są wycieki lub przedmuchy.
Jeśli zdarzył się wyciek, to płyn/olej/gazy spalinowe z reguły w mniejszym lub większym stopniu zbierają materiał z głowicy w miejscu przecieku, zwłaszcza gdy trwał on dłuższy czas. Blok jest żeliwny, więc nie poddaje się łatwo i dlatego bloku się (z reguły) nie planuje.
Wydaje mi się, że niesplanowanie głowicy da prędzej czy później (raczej prędzej) przeciek w tym samym miejscu.
50 zł za planowanie przy takiej robocie to pestka.

#17 OFFLINE   yyaarroo

yyaarroo
  • 70 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Wielgie
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lutego 2009 - 20:51

Na początku chciałbym BARDZO PODZIĘKOWAĆ koledze PYSIO1981 za rady na GG. Powiem tak może i się zabawie :) Zrobię jakieś foty opis itd...może tylko ktoś napisać ile może kosztować planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy..?? :) Pozdr


ok.50zł w Radomiu na wierzbickiej
Mi za planowanie głowicy, szlifowanie zaworów wymiane uszczelniaczy krzykneli 260 zł ale to do 2,5 V6.
Jesli omka podbierała Ci olej to radziłbym Ci zrobić całkowitą regeneracje głowicy.
było 2,5td jest 2,5v6

#18 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2009 - 07:10

ok.50zł w Radomiu na wierzbickiej
Mi za planowanie głowicy, szlifowanie zaworów wymiane uszczelniaczy krzykneli 260 zł ale to do 2,5 V6.
Jesli omka podbierała Ci olej to radziłbym Ci zrobić całkowitą regeneracje głowicy.


260 ale za jeną czy dwie..?? :) :D

I stało się... :( Zaczęła połykać płyn...we wtorek lub w środę jadę do mechanika...pierw prawdopodobnie zamówię części u kolegi KCZECH z forum..chyba trzeba zmienić markę, a moc to na pewno :D :)

#19 OFFLINE   driver0

driver0
  • 7 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 05 lutego 2010 - 09:09

Witam mam takie małe pytanie odnośnie wymiany tej uszczelki, z jaką siłą ustawioną na kluczu dynamometrycznym dokręca się wałki rozrządu???

#20 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2010 - 09:47

Witam mam takie małe pytanie odnośnie wymiany tej uszczelki, z jaką siłą ustawioną na kluczu dynamometrycznym dokręca się wałki rozrządu???


jak dobrze pamietam to 8 NM,

http://forum.omegakl...ead.php?t=27137
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI