Uszczelka pod głowicą....na czym polega wymiana i co przy tej okazji wymienić..??
#1 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:13
Wiem że o UPG jest bardzo dużo tematów ale w tym chce się dowiedzieć czegoś innego .Mianowicie na czym polega wymiana uszczelki pod głowicą w 2.0 16v, i co przy tej okazji wymieniać..?? Mam pod ręką "były warsztat" tzn klucze profesional, kanał oświetlenie itd...nie muszę tego robić "na czas", chciałbym się dowiedzieć czy przy średnich umiejętnościach, (jakieś się tam ma ) dało by radę takie coś wykonać..??Czy są tam po drodze "specjalne" klucze..?? Co musze kupić i gdzie najlepiej i najtaniej za części..? I jedne nurtujące pytanie...czy trzeba robić szlif głowicy czy nie..??Bo z wieloma określeniami się spotkałem ... Pozdr Czekam na jakieś konkrety bo sprawa dość pilna...
#2 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:24
Począwszy od ustawienie wałków rozrządu, przez odpowiednie przykręcanie srób głowicy (odpowiednia kolejnosć, momenty dokręcania) i zwrócenie uwagi na jeszcze kilka szczegółow .. całość jest prosta ale wymaga sporo systematyki
Oczywiście głowicy przy wymianie UPG nie jest wymagane planowanie .. ale .. to zaleźy od stanu głowicy i od powodu wymiany uszczelki. Napewno należy sprawdzić płaszczyzne głowicy przed ponownym montażem.
W ogolności wymiana sprowadza sie do odkręcenia głowicy, czyszczeniu przylgni głowicy, założeniu nowej uszczelki, przykręceniu głowicy (ważna jest kolejność i sposob przykręcania - wg instrukcji wlasciwej dla danego silnika), założeniu osprzętu i voila.
Co należy wymienić przy okazji?
Generalnie wszelkie napotkane uszczelki, co by wyeliminować ewentualną podwóją robote.
Istotne (bardzo) jest też odpowiednie położenie wałków rozrządu .. a to moze wiązać sie albo z odpowiednim oprzyżadowaniem, albo dużą dozą sprytu
Mysle, ze wymiana UPG jest jedną z tych napraw, którą warto robić z kimś, kto już to robił .. nie raz.
#3 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:29
I to jest idealna odpowiedź na zadane pytanie.Sam też jestem mechanikiem , który nie pracuje niestety w zawodzie ale wiem że jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej sam nie tykaj.Ja swoją omcię oddałem w ręce mechanika choć mam możliwość garażu i kluczy ale sam się na to nie porwałem.Jak masz kogoś kto wie co i jak to jak najbardziej róbcie i powodzenia;-)Mysle, ze wymiana UPG jest jedną z tych napraw, którą warto robić z kimś, kto już to robił .. nie raz.
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
#4 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:35
#5 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 20:50
jest sporo zeczy ktore mozna wymienić i długo czasu zajmie ci pytanie pokoleji na forum jak zrobic to i owo
nie żebym cię zniechęcał ale jest sporo chaczyków gdzie mozna dać plame i po odpaleniu spieprzy się silnik hmm bądz wcale nie zapali
ale ja uwarzasz mierz sily na zamiary
#6 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 21:40
#7 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 21:45
Planowanie kosztuje jakieś 150zeta a uszczelniacze to po jakieś 2-3zł za sztukę x 16 i ich wymiana po zdjęciu głowicy nie jest trudna.Powodzonkaile może kosztować planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy..?? Pozdr
[SIGPIC][/SIGPIC]
#8 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 21:47
Planowanie kosztuje jakieś 150zeta a uszczelniacze to po jakieś 2-3zł za sztukę x 16 i ich wymiana po zdjęciu głowicy nie jest trudna.Powodzonka
tak jak ma się przyżąd
#9 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 21:54
Planowanie kosztuje jakieś 150zeta
Coś drogo ... w ZG 50zł. Moga byc rozbieżności, ale az takie??
A co do samego palnowania, mianowicie, TAK, czy NIE ... to ja bym powiedzial, ze TAK. Na pewno nie zaszkodzi!
#10 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 21:57
Coś drogo ... w ZG 50zł. Moga byc rozbieżności, ale az takie??
Mówiąc szczerze - bałbym sie dać głowice komuś, kto chce ją spalnowac za 50 zł.
Już wolałbym zrobić to sam.
Normalna cena w profesjonalnym (znaczy sie zajmującym sie głowicami) zakładzie to 100-150 zł w zależności od głowicy (z czego jest zrobina, od wielkości .. itp)
#11 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 21:58
Mysle ze z ta ksiazka smialo poradzi sobie kazdy kto ma troche pojecia o mechanice i nie ma 2 lewych rak.
#12 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:04
w profesjonalnym (znaczy sie zajmującym sie głowicami)
I to też mam na mysli ... jak zapytasz mechanika w ZG gdzie mozna dobrze splanowac glowice to wlasnie Ci powiedzą, że tam gdzie robia za 50 zł ... mnóstwo ludzi u niego to robi, bo jest najlepszy w miescie. Sam tam dawalem i auto po splanowaniu przejechalo 30 tys i nic sie nie dzialo ... sprzedalem i dalej jezdzi.
#13 OFFLINE
Napisany 23 lutego 2009 - 22:23
Mówiąc szczerze - bałbym sie dać głowice komuś, kto chce ją spalnowac za 50 zł.
Już wolałbym zrobić to sam.
Normalna cena w profesjonalnym (znaczy sie zajmującym sie głowicami) zakładzie to 100-150 zł w zależności od głowicy (z czego jest zrobina, od wielkości .. itp)
zalezy od miasta. w trojmiescie zaplacilem 110 pln netto od glowicy za planowanie + sprawdzenie szczelnosci. w zakladzie ktory sie tym od dziesiatek lat specjalizuje
#14 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2009 - 16:27
#15 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2009 - 16:54
nie trzeba planować, chyba że widać jakieś wżery albo przegrzane było
#16 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2009 - 19:03
Jeśli zdarzył się wyciek, to płyn/olej/gazy spalinowe z reguły w mniejszym lub większym stopniu zbierają materiał z głowicy w miejscu przecieku, zwłaszcza gdy trwał on dłuższy czas. Blok jest żeliwny, więc nie poddaje się łatwo i dlatego bloku się (z reguły) nie planuje.
Wydaje mi się, że niesplanowanie głowicy da prędzej czy później (raczej prędzej) przeciek w tym samym miejscu.
50 zł za planowanie przy takiej robocie to pestka.
#17 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2009 - 20:51
Na początku chciałbym BARDZO PODZIĘKOWAĆ koledze PYSIO1981 za rady na GG. Powiem tak może i się zabawie Zrobię jakieś foty opis itd...może tylko ktoś napisać ile może kosztować planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy..?? Pozdr
ok.50zł w Radomiu na wierzbickiej
Mi za planowanie głowicy, szlifowanie zaworów wymiane uszczelniaczy krzykneli 260 zł ale to do 2,5 V6.
Jesli omka podbierała Ci olej to radziłbym Ci zrobić całkowitą regeneracje głowicy.
#18 OFFLINE
Napisany 25 lutego 2009 - 07:10
ok.50zł w Radomiu na wierzbickiej
Mi za planowanie głowicy, szlifowanie zaworów wymiane uszczelniaczy krzykneli 260 zł ale to do 2,5 V6.
Jesli omka podbierała Ci olej to radziłbym Ci zrobić całkowitą regeneracje głowicy.
260 ale za jeną czy dwie..??
I stało się... Zaczęła połykać płyn...we wtorek lub w środę jadę do mechanika...pierw prawdopodobnie zamówię części u kolegi KCZECH z forum..chyba trzeba zmienić markę, a moc to na pewno
#19 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2010 - 09:09
#20 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2010 - 09:47
Witam mam takie małe pytanie odnośnie wymiany tej uszczelki, z jaką siłą ustawioną na kluczu dynamometrycznym dokręca się wałki rozrządu???
jak dobrze pamietam to 8 NM,
http://forum.omegakl...ead.php?t=27137