Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Blad 94 - czujnik Halla


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2014 - 22:25

Po odpięciu czujnika wałków nie ma prawa zgasnąć. Przy poprawnie ustawionym rozrządzie nie ma zadnej róznicy w pracy silnika po odpięciu. Pozatym kto mierzy czujnik halla omomierzem,właśnie w ten sposób mozna go uszkodzić.

#22 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 22:32

Po odpięciu czujnika wałków nie ma prawa zgasnąć. Przy poprawnie ustawionym rozrządzie nie ma zadnej róznicy w pracy silnika po odpięciu. Pozatym kto mierzy czujnik halla omomierzem,właśnie w ten sposób mozna go uszkodzić.

Spoko multimetrem nie induktorem .:)Hall to zwykły bezstykowy przerywacz zasilany 5V z sygnałem zwrotnym o przebiegu prostokątnym , można go obciążyć na wyjściu nawet 30mA i nic nie uszkodzimy.

#23 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2014 - 09:09

Po odpięciu czujnika wałków nie ma prawa zgasnąć. Przy poprawnie ustawionym rozrządzie nie ma zadnej róznicy w pracy silnika po odpięciu. Pozatym kto mierzy czujnik halla omomierzem,właśnie w ten sposób mozna go uszkodzić.


Rozumiem, że nie ma prawa zgasnąć, ale przy kolejnym uruchomieniu silnika praca już będzie inna, bo silnik będzie pracował w trybie awaryjnym. Dobrze mi się wydaje?

Moim pojechałem na zakupy (chodził normalnie, równo), a po powrocie odpalam i tryb awaryjny. Rozrząd przestawił się przy gaszeniu slinika???
Ktoś pisał, że te czujniki nie padają - być może, ale wiszą na kabelku, który może się uszkodzić...

#24 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 13:08

Rozrząd bardzo często przestawia sie właśnie przy gaszeniu.

#25 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2014 - 14:10

Rozrząd bardzo często przestawia sie właśnie przy gaszeniu.

A masz kolego jakiś namiar na zaufanego mechaniora, który zrobiłby rozrząd w tym silniku?

#26 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 15:57

Może pomoże ci ktoś z klubowiczy bo z kumatymi mechanikami do naszych silników to raczej ciężko.

Spoko multimetrem nie induktorem .:)Hall to zwykły bezstykowy przerywacz zasilany 5V z sygnałem zwrotnym o przebiegu prostokątnym , można go obciążyć na wyjściu nawet 30mA i nic nie uszkodzimy.

własnie dlatego pomiar omomierzem jest bez sensu,trzeba zmierzyc czy ma zasilanie i wytwarza impuls.Jak wyskakuje błąd to albo nie ma impulsu(uszkodzony czujnik lub instalacja) albo brak jest synchronizacji z czujnikiem wału(wskazuje na przestawiony rozrząd);)

#27 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 21:58

własnie dlatego pomiar omomierzem jest bez sensu,trzeba zmierzyc czy ma zasilanie i wytwarza impuls.Jak wyskakuje błąd to albo nie ma impulsu(uszkodzony czujnik lub instalacja) albo brak jest synchronizacji z czujnikiem wału(wskazuje na przestawiony rozrząd


Masz rację że pomiar multimetrem będzie bez sensu i na dodatek miernikiem za 5 zł można sfajczyć czujnik . Sens ma jedynie podanie zasilania i odczyt impulsów np. za pomocą diody led.:)

#28 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lutego 2014 - 19:07

Sprawa wyjaśniona. Padnięty napinacz paska i przestawiony rozrząd. Miałem dużo szczęścia, że obyło się bez większych konsekwencji (polecam bardzo spokojną jazdę w trybie awaryjnym i NIESPRAWDZANIE czy dokręca do 4,5 tys obrotów). Podziękowania dla domin86 za naprawę. Osobom z Warszawy i okolic polecam jego warsztat:
http://forum.omegakl...ead.php?t=82667
https://www.facebook...?ref=ts&fref=ts

#29 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lutego 2014 - 23:31

A mówiłem że czujniki w v6 nie padają :-)