

Blad 94 - czujnik Halla
#21
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 22:25
#22
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 22:32
Spoko multimetrem nie induktorem .:)Hall to zwykły bezstykowy przerywacz zasilany 5V z sygnałem zwrotnym o przebiegu prostokątnym , można go obciążyć na wyjściu nawet 30mA i nic nie uszkodzimy.Po odpięciu czujnika wałków nie ma prawa zgasnąć. Przy poprawnie ustawionym rozrządzie nie ma zadnej róznicy w pracy silnika po odpięciu. Pozatym kto mierzy czujnik halla omomierzem,właśnie w ten sposób mozna go uszkodzić.
#23
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 09:09
Po odpięciu czujnika wałków nie ma prawa zgasnąć. Przy poprawnie ustawionym rozrządzie nie ma zadnej róznicy w pracy silnika po odpięciu. Pozatym kto mierzy czujnik halla omomierzem,właśnie w ten sposób mozna go uszkodzić.
Rozumiem, że nie ma prawa zgasnąć, ale przy kolejnym uruchomieniu silnika praca już będzie inna, bo silnik będzie pracował w trybie awaryjnym. Dobrze mi się wydaje?
Moim pojechałem na zakupy (chodził normalnie, równo), a po powrocie odpalam i tryb awaryjny. Rozrząd przestawił się przy gaszeniu slinika???
Ktoś pisał, że te czujniki nie padają - być może, ale wiszą na kabelku, który może się uszkodzić...
#24
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 13:08
#25
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 14:10
A masz kolego jakiś namiar na zaufanego mechaniora, który zrobiłby rozrząd w tym silniku?Rozrząd bardzo często przestawia sie właśnie przy gaszeniu.
#26
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 15:57
własnie dlatego pomiar omomierzem jest bez sensu,trzeba zmierzyc czy ma zasilanie i wytwarza impuls.Jak wyskakuje błąd to albo nie ma impulsu(uszkodzony czujnik lub instalacja) albo brak jest synchronizacji z czujnikiem wału(wskazuje na przestawiony rozrząd)Spoko multimetrem nie induktorem .:)Hall to zwykły bezstykowy przerywacz zasilany 5V z sygnałem zwrotnym o przebiegu prostokątnym , można go obciążyć na wyjściu nawet 30mA i nic nie uszkodzimy.

#27
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 21:58
własnie dlatego pomiar omomierzem jest bez sensu,trzeba zmierzyc czy ma zasilanie i wytwarza impuls.Jak wyskakuje błąd to albo nie ma impulsu(uszkodzony czujnik lub instalacja) albo brak jest synchronizacji z czujnikiem wału(wskazuje na przestawiony rozrząd
Masz rację że pomiar multimetrem będzie bez sensu i na dodatek miernikiem za 5 zł można sfajczyć czujnik . Sens ma jedynie podanie zasilania i odczyt impulsów np. za pomocą diody led.

#28
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 19:07
http://forum.omegakl...ead.php?t=82667
https://www.facebook...?ref=ts&fref=ts