Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Blad 94 - czujnik Halla


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Diablotic

Diablotic
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 23 lutego 2009 - 18:59

Podlaczylem wczoraj Omege C z 2000r 2,5 litra V6 X25XE pod komputer. Wypluwa blad 94 - czujnik halla.
Dzisiaj wymienilem ten czujnik na nowy ale blad dalej ten sam i komputer go nie chce skasowac.
Kilka razy wywalilo ze udalo sie skasowac blad, lampka silnika zgasla moze na 10sekund zeby zaraz zaczac sie swiecic na nowo.
Mozliwe ze mialem pecha i kupilem wadliwy czujnik ale opcje ta odrzucam narazie gdyz zakladam ze nowy czujnik byl OK. Co jeszcze moge sprawdzic w zwiazku z tym bledem?
Wszystkie kable sa OK, nie ma przetarc, nie ma nigdzie zwarcia.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2009 - 22:12

Podlaczylem wczoraj Omege C z 2000r 2,5 litra V6 X25XE pod komputer. Wypluwa blad 94 - czujnik halla.
Dzisiaj wymienilem ten czujnik na nowy ale blad dalej ten sam i komputer go nie chce skasowac.
Kilka razy wywalilo ze udalo sie skasowac blad, lampka silnika zgasla moze na 10sekund zeby zaraz zaczac sie swiecic na nowo.
Mozliwe ze mialem pecha i kupilem wadliwy czujnik ale opcje ta odrzucam narazie gdyz zakladam ze nowy czujnik byl OK. Co jeszcze moge sprawdzic w zwiazku z tym bledem?
Wszystkie kable sa OK, nie ma przetarc, nie ma nigdzie zwarcia.



wymieniles czujnik polozenia walkow czy walu ?




 


#3 OFFLINE   Diablotic

Diablotic
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 23 lutego 2009 - 22:22

Walu, ten na dole.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2009 - 22:24

Walu, ten na dole.



to niepotrzebnie. blad 94 dotyczy czujnika polozenia walkow rozrzadu.




 


#5 OFFLINE   Diablotic

Diablotic
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 23 lutego 2009 - 22:27

Hmmm to czujnik hallotronowy to czujnik polozenia walu korbowego czy walkow rozrzadow? Zawsze myslalem ze to jest to samo co czujnik walu korbowego i tego tez chyba dotyczy kod 94 czy cos pokrecilem?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2009 - 22:39

Hmmm to czujnik hallotronowy to czujnik polozenia walu korbowego czy walkow rozrzadow? Zawsze myslalem ze to jest to samo co czujnik walu korbowego i tego tez chyba dotyczy kod 94 czy cos pokrecilem?



w naszym przypadku jest to samo. i jeden i drugi jest czujnikiem halla a 94 dotyczy walkow rozrzadu. jak chcesz to mam sprawne oryginaly




 


#7 OFFLINE   Diablotic

Diablotic
  • 13 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 23 lutego 2009 - 22:42

Hmm to ja drugi dzien sprawdzam, mierze, czyszcze, pieszcze, wymieniam ten czujnik polozenia walow a sie okaze ze to robota na 5 minut i ze po wymianie czujnika polozenia walkow rozrzadu bedzie dobrze. Ehh tak to czasem jest.
Co do kupna to kupuje w hurtowni i bede mial od razu a tak czekac na paczke itd. to mi nie za bardzo ale dzieki za propozycje i dzieki za naprowadzenie mnie na odpowniedni kurs :)

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2009 - 22:51

Hmm to ja drugi dzien sprawdzam, mierze, czyszcze, pieszcze, wymieniam ten czujnik polozenia walow a sie okaze ze to robota na 5 minut i ze po wymianie czujnika polozenia walkow rozrzadu bedzie dobrze. Ehh tak to czasem jest.
Co do kupna to kupuje w hurtowni i bede mial od razu a tak czekac na paczke itd. to mi nie za bardzo ale dzieki za propozycje i dzieki za naprowadzenie mnie na odpowniedni kurs :)


tylko omijaj zamienniki szerokiem lukiem




 


#9 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 25 lutego 2009 - 10:53

Witam.Podepnę się pod temat,mam małe pytanko, czy czujniki położenia wału i wałka rozrządu w simtecu 56.1 to czujniki Halla?

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2009 - 10:55

Witam.Podepnę się pod temat,mam małe pytanko, czy czujniki położenia wału i wałka rozrządu w simtecu 56.1 to czujniki Halla?


na 56.1 tak,




 


#11 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 25 lutego 2009 - 12:57

W takim razie czy sposób ich sprawdzania, opisany tu: http://forum.omegakl...ead.php?t=12120, jest właściwy? Osobiście nie polecam omomierza (multimetru), gdyż czujnik Halla może zostać zniszczony podczas pomiaru rezystancji. Proponuję użyć testera diodowego lub najlepiej oscyloskopu, oczywiście jeżeli ktoś ma do niego dostęp.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2009 - 13:05

W takim razie czy sposób ich sprawdzania, opisany tu: http://forum.omegakl...ead.php?t=12120, jest właściwy?


tak, jest wlasciwy




 


#13 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2014 - 14:55

Potrzebuję potwierdzenia. Auto odpala, ale brak mu mocy. Świeci się pomarańczowa kontrolka od silnika. Wywala błąd 94 (i 31, ale na spinacz na zgaszonym silniku to chyba norma). Wygląda na czujnik halla (od rozrządu).
Czy ten czujnik jest wpięty od frontu w wiązkę elektryczną biegnącą wzdłuż głowicy kierowcy? Jeśli tak to jakie powinien mieć wartości pomiarowe (na forum znalazłem tylko dla czujników dla 2.0)? Jaki ewentualnie czujnik kupić - co jest montowane oryginalnie? Na stronie Intercarsu widzę np. Boscha 0 232 103 008? Czy taki będzie OK?

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2014 - 15:08

Dokładnie tak, jest wpięty we wiązkę idącego nad głowicą kierowcy. Patrząc pod maskę masz go po prawej stronie. Czyli to będzie ostatnie (czwarte) koło rozrządu. Jeżeli się nie mylę to dodam od siebie, że należy go przykręcić na 8NM aby nie zakłamywał. Ten Bosch z IC 0 232 103 008 powinien być ok, ale ja jeszcze znalazłem BOSCH 0 232 103 007 z kostką prostokątną na 3 piny.

#15 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2014 - 15:59

Odepnij czujnik i zobacz czy coś się zmieniło.Te czujniki nie padają.Obstawiam przestawiony rozrząd.

#16 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2014 - 16:41

Jak odepnę uszkodzony czujnik to silnik powinien zacząć działać normalnie???

Pytałem o wartości pomiarowe, bo u mnie niema przejścia między pinami.
Czujniki może nie padają, ale niedawno zdejmowałem dolot i obudowę rozrządu (wymieniałem pompę wody), a ponieważ pierwszy raz coś robiłem przy tym silniku, to nie dam głowy, że przez przypadek nie "naruszyłem" kabelka od czujnika.

#17 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2014 - 17:42

Przecież tego czujnika w ogóle się nie dotyka przy pompie wody ani przy rozrządzie. Nie wiem jak powinien pracować na odpiętym czujniku, ale jak go odepniesz gdy auto jest uruchomione to powinno inaczej zacząć pracować bądź w ogóle zgasnąć. Dla pewości możesz zmierzyć wartość czunika miernikiem:

Czujnik polozenia walkow rozrzadu:

1 & 2 - 10.7-14.7 OM
2 & 3 - 0.4-0.6 OM

#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 17:55

Mam taki czujnik na stole przed sobą , chodził przy sprawnym silniku do końca i powiem że tylko jeden pomiar jest wartości 30Mom reszta poza skalą

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2014 - 17:56

Jutro wezmę swój czujnik na stół i z ciekawości też zobacze jaki będzie wynik.

#20 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2014 - 18:03

Przecież tego czujnika w ogóle się nie dotyka przy pompie wody ani przy rozrządzie. Nie wiem jak powinien pracować na odpiętym czujniku, ale jak go odepniesz gdy auto jest uruchomione to powinno inaczej zacząć pracować bądź w ogóle zgasnąć. Dla pewości możesz zmierzyć wartość czunika miernikiem:

Czujnik polozenia walkow rozrzadu:

1 & 2 - 10.7-14.7 OM
2 & 3 - 0.4-0.6 OM


Wiem, że się nie rusza, ale mogłem zawadzić pociągnąć itp. (cena nauki :)). Te wartości znalazłem dla czujnika od 2.0 - mój nie ma żadnego przejścia.
Kupię, zmienię i będę miał jasność.