Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nivomat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
130 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 maja 2007 - 07:03

jak rozbujam noga hak to z 4, 5 razy dopoki sie nie zatrzyma.

moim zdaniem to też amorki
przy sprawnych powinno ze 2razy i koniec
najprościej to na diagnostyke , albo odkrecić jeden amorek i sprawdzić.

#22 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 15 maja 2007 - 17:56

dzis sprawdziłem u siebie- tak jak ty na haku rozhustałem-raz podskoczył i na drugim już wyhamował-a ja mam sedana, kombi powinna być chyba bardziej stabilna z tyłu, w porównaniu do sedana.
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#23 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2007 - 18:50

no to pipa. kolejny wydatek ;/

#24 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 15 maja 2007 - 22:16

Za nim co kolwiek zrobisz, podjedź na test amortyzatorów-choć z filmiku na to niestety wygląda-amor jest po to żeby tłumić podskakiwanie koła, spowodowane resorem, lub nierównościami-u Ciebie się jeszcze huśta i huśta :(...
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#25 OFFLINE   Pablo's

Pablo's
  • 90 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 maja 2007 - 19:17

Zaciekawił mnie ten temat. Miałem wcześniej 2,5tds i odnoszę jakieś wrażenie że tamto zawieszenie jakieś takie twradsze było( seryjne nic nie majstrowałem). Nie wiedziałem do końca jak działa ten system DSA chyba jakoś tak się to nazywa. Zajrzałem pod swoją pieknotkę i mam taką sprzeżareczke jak na zdjęciu wyżej. co do tego jak sie buja tył autka to u mnie chyba ok. 2 razy max.
Po za tym byłem wcześniej na diagnostyce i wsyzstko wyszło ok.

Nie zazdroszczę Ci wymiany tego, bo coś mi się wydaje że zwykłe amorki są pewnie tak o połowę tańsze. :looz:
Zobacz moją ślicznotkę!
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

#26 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 16 maja 2007 - 20:37

Połowe to mało :( Ponad 1000zł ponoc. Ja znalazłem:
http://cgi.ebay.co.u...VQQcmdZViewItem
Można oczywiście założyć zwykłe, ale to już nie to samo...
A ciekawi mnie jedno-kiedyś amory się regenerowało-może i te da się? skoro czesc powietrzna jest w porządku(skoro pompuje,powietrze nie ucieka itp).
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#27 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2007 - 21:12

dziaiaj pytalem w oplu. jedna sztuka 180 euro.. niby nie jest tak zle ale mozna by taniej?

#28 OFFLINE   pawel6004 2,5v6

pawel6004 2,5v6
  • 24 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 13 czerwca 2007 - 16:19

Witam.
mam też problem z nivo i proszę o jakieś rady i o pomoc.
Samochód siedzi nisko i się nie podnosi,sprawdziłem pompkę i na krótko działa,sprawdziłem przekaźnik i też działa.Nie dochodzi prąd do przekaźnika.Co może być przyczyną takiego zachowania.Czy jest jakiś czujnik przechyłu,który uruchamia nivo.Może ktoś ma jakiś schemat jak to wszystko jest popodłączane. :piwo: :piwo:

#29 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 13 czerwca 2007 - 17:56

sprawdz jeszcze bezpiecznik. Czujnik jest na tylnym wahaczu.
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#30 OFFLINE   pawel6004 2,5v6

pawel6004 2,5v6
  • 24 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 13 czerwca 2007 - 21:32

Sprawdzałem przekażnik,który jest w skrzynce z bezpiecznikami,ale nie mam pojęcia,który bezpiecznik jest od nivo.

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 czerwca 2007 - 21:41

Sprawdzałem przekażnik,który jest w skrzynce z bezpiecznikami,ale nie mam pojęcia,który bezpiecznik jest od nivo.



Dodany obrazek




 


#32 OFFLINE   pawel6004 2,5v6

pawel6004 2,5v6
  • 24 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 13 czerwca 2007 - 21:52

Dzięki,a w którym miejscu na tylnym wachaczu szukać tego czujnika i jak on wygląda??

#33 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 14 czerwca 2007 - 09:02

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc z góry sorki jeśli coś zrobię nie tak. Tydzień temu kupiłem w rzeszy swoją pierwszą Omcię. Była po Niemcu więc myślałem że poza rudą wszystko będzie ok, trochę się przeliczyłem. Ale nic to nie ma rzeczy nie do zrobienia. Ale do rzeczy mam pytanie: Mam uwalony jeden z tylnych amorków nivo drugi ma sprawność ok.75%, czy mam wymieniać oba amory czy wystarczy ten uszkodzony. Drugie pytanko, w dziale sprzedaż koleś o ksywie Klaudek ma na sprzedaż używany amortyzator właśnie ten który jest mi potrzebny czy warto o tym myśleć, czy dać sobie spokój i kupić nówkę (lub nówki). I z góry proszę nie wyzywać mnie od zgreda, bo robię to z bólem serca ale łącznie wszystkich kosztów nazbierało mi się już ok. 8000 i tnę koszty gdzie się da ( i tu właśnie pytanie do Was czy tu się da...)

#34 OFFLINE   jopel

jopel
  • 42 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: cenzura

Napisany 14 czerwca 2007 - 09:36

8 tyśiaków to co ty jeszcze będziesz wymieniał :?:
OPEL OMEGA KLUB POLSKA

#35 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 czerwca 2007 - 10:07

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc z góry sorki jeśli coś zrobię nie tak. Tydzień temu kupiłem w rzeszy swoją pierwszą Omcię. Była po Niemcu więc myślałem że poza rudą wszystko będzie ok, trochę się przeliczyłem. Ale nic to nie ma rzeczy nie do zrobienia. Ale do rzeczy mam pytanie: Mam uwalony jeden z tylnych amorków nivo drugi ma sprawność ok.75%, czy mam wymieniać oba amory czy wystarczy ten uszkodzony. Drugie pytanko, w dziale sprzedaż koleś o ksywie Klaudek ma na sprzedaż używany amortyzator właśnie ten który jest mi potrzebny czy warto o tym myśleć, czy dać sobie spokój i kupić nówkę (lub nówki). I z góry proszę nie wyzywać mnie od zgreda, bo robię to z bólem serca ale łącznie wszystkich kosztów nazbierało mi się już ok. 8000 i tnę koszty gdzie się da ( i tu właśnie pytanie do Was czy tu się da...)


no właśnie co będziesz wymieniał że taka kwota wyszła?
Który rok tej omki?
Ile dałeś że tyle jeszcze trza włożyć?
Co do amorka powinno się wymienic oba kwota za 2szt ok.1000pln
ale możesz spróbować używki jeżeli nie ma wycieku ,chociaż nie ma żadnej gwarancji

#36 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 14 czerwca 2007 - 10:18

8 tyśiaków to co ty jeszcze będziesz wymieniał :?:


No trochę się nazbierało... Nie chciałem wyspawywać drzwi więc kupiłem inne 400, zrobiłem reperaturki i w ten sposób auto prawie całe do malowania do okoła (malowanie elementów plus cieniowanie sąsiednich) 1500, zawieszenie 2000 (wahacze, sprężyny i nieszczęsne amory), gaz sekwencja 4000, że nie wspomnę jeszcze o rejestracji...A gdzie tu jeszcze normalne wymiany typu świece, przewody, olej w silniku i skrzyni, rozrząd... trochę jest no ale trzeba to zrobić

#37 OFFLINE   hifibloke

hifibloke
  • 32 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: UK/Greenford

Napisany 14 czerwca 2007 - 10:55

cze

podlaczajac sie do tematu - gdzie moge kupic amorki do nivo Omega 2.6 Elite saloon

#38 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 14 czerwca 2007 - 10:59

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc z góry sorki jeśli coś zrobię nie tak. Tydzień temu kupiłem w rzeszy swoją pierwszą Omcię. Była po Niemcu więc myślałem że poza rudą wszystko będzie ok, trochę się przeliczyłem. Ale nic to nie ma rzeczy nie do zrobienia. Ale do rzeczy mam pytanie: Mam uwalony jeden z tylnych amorków nivo drugi ma sprawność ok.75%, czy mam wymieniać oba amory czy wystarczy ten uszkodzony. Drugie pytanko, w dziale sprzedaż koleś o ksywie Klaudek ma na sprzedaż używany amortyzator właśnie ten który jest mi potrzebny czy warto o tym myśleć, czy dać sobie spokój i kupić nówkę (lub nówki). I z góry proszę nie wyzywać mnie od zgreda, bo robię to z bólem serca ale łącznie wszystkich kosztów nazbierało mi się już ok. 8000 i tnę koszty gdzie się da ( i tu właśnie pytanie do Was czy tu się da...)


no właśnie co będziesz wymieniał że taka kwota wyszła?
Który rok tej omki?
Ile dałeś że tyle jeszcze trza włożyć?
Co do amorka powinno się wymienic oba kwota za 2szt ok.1000pln
ale możesz spróbować używki jeżeli nie ma wycieku ,chociaż nie ma żadnej gwarancji


Więc tak, omka jest 1996 rok, dałem za nią razem z transportem 7000, a skusiłem się bo poza rudą i urwanym zderzakiem miało być wszystko ok. Samochód jest po Niemcu w środku mega zadbany z całym schowkiem dokumentów poczynając od radia po rachunki z serwisu i książkę serwisową. Z wyposażenia ma wszystko co miały omegi z tego rocznika łącznie z webasto, fotochromowym lusterkiem, grzanymi tylnymi fotelami i wiele innych. Ma piękne alusy chyba już od "C".No i przede wszystkim zawsze marzyłem o mv6, więc jak już ją skończę to na pewno pochwalę się zdjęciami. Kupiłem już nowe grille (duży i w zderzak) lampy oryginalne pod ksenon Helli. Także robię moją omcię marzeń :grin: Dziś zakupiłem nowe wahacze bo na przeglądzie stwierdzili, że tulei praktycznie nie ma i po wymianie mam przyjechać żeby sprawdzili luz na sworzniach, więc stwierdziłem, że nie ma co robić tej samej roboty kilka razy, zwłaszcza,że w tym przypadku różnica w cenie jest niewielka.

#39 OFFLINE   Rogerinho

Rogerinho
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Gniezno

Napisany 15 czerwca 2007 - 09:19

Dzisiaj rozebrałem sprężarkę od nivo i z przykrością stwierdziłem jej zgon. Czy ktoś może wie ile takie cudeńko kosztuje? Póki co robię przeróbkę i założę zwykły wentyl do pompowania zwykłym kompresorem (tak jak miałem w mojej omci "A") Mam jeszcze pytanie, po jakim czasie od opuszczenia się auta pod obciążeniem uruchamia się sprężarka?

#40 OFFLINE   pawel6004 2,5v6

pawel6004 2,5v6
  • 24 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: nowy tomyśl

Napisany 15 czerwca 2007 - 18:05

mam taką sprężarke.myślałem,że moja jest do kitu i kupiłem używke tyle,że bez wtyczki od kabli,ale to nie problem,można wtyczke przełożyć moja okazała się ok i tą moge puścić dalej za 250zeta