Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wylaczenie poduszki pasazera w B FL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2010 - 21:41

wozenia dzieci w foteliku tylem do kierunku jazdy


Tak, tak oczywiście, ale kolega chyba dla tego chce wyłączyć poduchę bo chce wozić dziecko tyłem, wiec nie pisałem już tego.

#22 OFFLINE   zywiec1

zywiec1
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 01 lutego 2010 - 21:43

Obawiam się, że jak sam przerobisz i w razie nieszczęścia tfu, tfu, nie dostaniesz odszkodowania z ubezpieczenia, a jak przerobi profesjonalny warsztat to ponosi odpowiedzialność za skutki. A zrobisz jak uważasz. Konserwator też odpowiada za swoją pracę, jak i kierowca za prowadzenie samochodu. Wszystko jest dobrze tylko do momentu jak prokurator się nie pojawi.




dobrze kolego dziękuję teraz wiem co miałeś na myśli ( mam nadzieję że między nami jest ok bo odpisałeś o konserwatorach jak co przepraszam )

ale ja chce odłączyć poduszkę
a jeśli ktoś uważa że zakład należący do pana Staszka który współpracuje z boschem
gdzie pracuje Franek na lewo i to on lutuje kabelki do naszej poduszki
weźmie odpowiedzialność :confused:

jeśli nikt nie ma pomysłów jak to ugryźć od strony technicznej to lepiej by temat
spadł na dół bo takie dyskursie lepiej otworzyć w pogaduchy

#23 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2010 - 21:54

zywiec1 - masz calkowita racje , najczęsciej okazuje sie że nawet w autoryzowanym serwisie elektromechanik jest byle jaki, a jak dojdzie do konfrontacji to powiedzą ze było dobrze zrobione a zostalo pokombinowane przez wlasiciela pojazdu.....

#24 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2010 - 22:08

dobrze kolego dziękuję teraz wiem co miałeś na myśli ( mam nadzieję że między nami jest ok bo odpisałeś o konserwatorach jak co przepraszam )

ale ja chce odłączyć poduszkę
a jeśli ktoś uważa że zakład należący do pana Staszka który współpracuje z boschem
gdzie pracuje Franek na lewo i to on lutuje kabelki do naszej poduszki
weźmie odpowiedzialność :confused:

jeśli nikt nie ma pomysłów jak to ugryźć od strony technicznej to lepiej by temat
spadł na dół bo takie dyskursie lepiej otworzyć w pogaduchy


Kolego nie wiem czy nie lepszym wyjściem by było odłączyć całkiem poduszkę i już, najwyżej po ponownym podłączeniu pojedziesz na kompa, a masz wtedy 100% że nie odpali.

#25 OFFLINE   zywiec1

zywiec1
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 01 lutego 2010 - 22:54

Kolego nie wiem czy nie lepszym wyjściem by było odłączyć całkiem poduszkę i już, najwyżej po ponownym podłączeniu pojedziesz na kompa, a masz wtedy 100% że nie odpali.



pewnie mniej grzebania i kłopotu z częściami tylko jak się jedzie samemu bez pasażera
to pedał gazu jakoś sam się wciska i wolałbym żeby chociaż moja działała

nie wiadomo jak się zachowa sterownik airbagu bo to na pewno jakaś wstrząsówka
czy poduszki są spięte razem czy też osobno każda dostaje sygnał w tym samym czasie
i czy ten opornik pozwoli drugiej wystrzelić
ci elektrycy nie za bardzo chcą dzielić się wiedzą albo sami nie wiedzą i będą sie uczyć na moim aucie
dzwoniłem do czterech i tak naprawdę wiem tyle co nic

szukam dalej dzięki koledzy :piwo2:

#26 OFFLINE   zywiec1

zywiec1
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 03 lutego 2010 - 22:10

niestety kolega z ASO ma wolne

kupiłem dziś opornik 2,7 oma
ciekawostką jest bo wahałem się trochę a sprzedawca powiedział że jak do poduszki to powinien wystarczyć :jump::o roześmiałem się
po rozmowie wyszło że inni to kupują by zatuszować jej istnienie masakra
teraz po zakupie następnego auta sprawdzę czy faktycznie je mam

opornik zadziałał zero błędów

teraz myślę o wyłączniku

ktoś wie jak odpalana jest poducha dochodzą tam dwa przewody
co w chwili wyzwolenia sterowana jest + czy -

#27 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2010 - 15:56

w poduszce jest zapłonnik pirotechniczny ( moze to wyglada jak spiralka - nie wien nie widziałem wewnątrz :) ) , odpalany jest podaniem napiecia w i wszystko....., co do sterownika poduszek czołowych to urządzenie to czysta elektronika , nie ma żadnych "wstrząsówek" styków czi t.p., w układzie znajduje sie układ scalony inercyjny badający przyśpieszenie - opóżnienie pojazdu , podczas zderzenia nastepuje opóznienie w granicach - 3 - 7 g i wtedy układ kontroli wyzwala poduszki /poduszkę

#28 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 lutego 2010 - 18:03

czy poduszki są spięte razem

Nie

każda dostaje sygnał w tym samym czasie

Raczej tak jest jeden czujnik

czy ten opornik pozwoli drugiej wystrzelić

Nie powinien przeszkadzać.Odpowiedzi na podstawie analizy schematu.

#29 OFFLINE   zywiec1

zywiec1
  • 18 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 05 lutego 2010 - 12:34

a ten schemat kolego to gdzie wygrzebać

dzięki chłopaki za pomoc
puki co to więcej paniki na wszystkich forach poruszających ten temat niż to warte

myślę że rozwiązanie jest bliskie ;)