Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

podpora wału


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2012 - 22:05

Też tak zrobiłem dlatego,ze fabrycznie właśnie tak to było zamontowane.I co,znalazleś blaszkę,znalazłeś seager albo przynajmniej miejsce na seager na frezie wału?


Dzisiaj dopiero zauważyłem twoje pytanie.
Blaszka była, seger też. Podpora wymieniona razem z łożyskiem. Stare łożysko nie miało luzów, jak je w palcach kręciłem wszystko było OK jednak na aucie wyło. Nowe łożysko nie wyje. Jednak nadal nie znam przyczyny psucia się łożysk.

witam ...tez mnie to czeka. Jakie to koszty sa i czas wykonania?

Czas to sprawa indywidualna ale około 1-2 godziny jeśli to pierwszy raz będziesz robił.
Koszt zależy od cen w twoim sklepie. Na allegro podpora z łożyskiem to koszt od 60zł.

#42 OFFLINE   daria

daria
  • 7 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 19 kwietnia 2013 - 15:35

witam mam mały problem z omega b wymieniłem podporę wału na warsztacie bo była po pekana guma a teraz mam po wymianie nowe objawy jak przyspieszam to jest tak jak by sie sprzęgło ślizgało ale to nie sprzęgło ruszam z 1 i słysze jak wał chodzi a auto sie pomału rozpędza co może być prosze o pomoc może ktoś coś takiego miał z góry dziekuje

#43 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2013 - 19:14

Jak jesteś z Wrocławia to podjedź na Smętną 13 rano jutro to posprawdzamy co tam się dzieje. Jak by co to PW.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#44 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 29 kwietnia 2013 - 12:24

Witam!
Potrzebuję info jaki symbol ma łożysko podpory. Wymiary znam, tylko symbol mi potrzebny.

#45 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2013 - 18:07

General motors 90334480
Opel 0 375 000
SWAG Autoteile GmbH 40 87 0003

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#46 OFFLINE   sebastiah

sebastiah
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-05-2013

Napisany 14 maja 2013 - 14:35

Witam,

Mam nastepujące pytanie dotyczące Opla Omegi B FL:

Czy pod podporę wału (styk podpora - wspornik metalowy) i pod wspornik podpory wału (styk wspornik - podłoga auta) należy dać podkładki?

Zgodnie z rysunkiem znajdującym się tutaj:
http://ecat24.com/op...75/34625,34626/

takie poodkładki są (nr. 23,24). Jedna ma 3mm druga 6 mm grubości. Biorąc to pod uwagę po zastosowaniu podkładek podpora wału będzie 3 mm wyżej niż bez tych podkładek wpływa na zmianę kąta ułożenia wału.

Czy te podkładki są gumowe (żeby wytłumić dodatkowo drgania)?

W tej chwili po wymianie łożyska i podpory słychać w aucie (przy 70-80km/h) delikatne dudnienie)

Jak to wygląda w Waszych autach? Proszę o wasze opinie.

#47 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 maja 2013 - 15:01

Wymieniałem całkiem niedawno wał i podporę, u mnie te podkładki są metalowe i faktycznie są różne.
Jeśli producent przewidział takie różne podkładki to jakiś cel w tym miał.

U mnie auto wpadało w wibrację przy prędkości 50km/h i "dudniło" po wymianie podpory nic nie dało, musiałem wymienić cały wał. Dostałem na szrocie, 80zł

#48 OFFLINE   sebastiah

sebastiah
  • 4 postów
  • Dołączył: 04-05-2013

Napisany 14 maja 2013 - 16:29

Dzięki wielkie za informację. U mnie jak pisałem dudniło (szczególnie przy hamowaniu silnikiem i na luzie) przy prędkościach 60-80km/h. Wał wyważony na 0. Na pierwszy rzut oka nie było widać, że podpora lekko siedzi - a jednak. Teraz po wymianie podpory jest dużo dużo lepiej (ale troszkę jeszcze dudni 70-80km/h). Może właśnie to te 3 mm w dół robi różnicę. Wydaje mi się, że te podkłądki powinny być gumowe i pełnią rolę poduszki

#49 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 22 maja 2013 - 20:21

witam poczytałem wasze posty i raczej mam walnięta podporę wału :masakra:
a oprócz tej podpory może coś te wibracje jeszcze robić przy ruszaniu czy raczej już niem tam nic takiego ?
a ten łącznik wału takiego zawirowania nie robi?
p.s
byłem dziś pod autem i w miejscu gdzie jest ta podpora ma być taki luz na wale że mogę nim ruszać góra dół ?

#50 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 maja 2013 - 05:49

Luzu nie powinno byc. Guma powinna byc sztywna. Jak bedziesz kupował podporę kup droższa, a posłuży ci na lata. Sprawdz też łożysko czy kręci się swobodnie i nie wydaje dziwnego dźwięku jeśli tak to wymień.
Łącznik? chodzi ci o krzyżak?

#51 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2013 - 06:36

Łącznik? chodzi ci o krzyżak?

na wale są dwa łączniki elastyczne gumowe --> http://allegro.pl/la...3244486077.html

#52 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 27 maja 2013 - 14:52

na wale są dwa łączniki elastyczne gumowe --> http://allegro.pl/la...3244486077.html


witam
podporę wymieniam z łożyskiem od razu z firmy FEBI,
p.s
dziś problem wibracji się rozwiązał ,otóż to nie była podpora wału przeglądnąłem cały spód na diagnostyce i wszystko ok bez luzów podpora też ok tzn wał jest na środku gumy , nie opadnięty wiec zostały koła i tu moje zdziwienie okazało się w wulkanizacji że mam dość mocno skrzywioną felgę co gołym okiem nie było widać tym bardziej o tym nie myślałem bo niedawno zakładałem nowe gumki , więc bym zauważył, felga do prostowaniai problem wibracji zniknął , temat uważam za zakończony

#53 OFFLINE   PinkfineK

PinkfineK
  • 37 postów
  • Dołączył: 20-05-2011

Napisany 08 czerwca 2013 - 21:43

Czy jako tłumik drgań należy rozumieć ten element?:

Dodany obrazek

#54 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 czerwca 2013 - 21:45

tak, inaczej prezegub elastyczny/kardan, sa dwa przy skrzyni i przy moście ale czy jednakowe to :nie_wiem:

#55 OFFLINE   PinkfineK

PinkfineK
  • 37 postów
  • Dołączył: 20-05-2011

Napisany 08 czerwca 2013 - 23:03

sa dwa przy skrzyni i przy moście


Ale chyba nie 2 i 2 - razem cztery, tylko po jednym..?

Czy wymiana tego elementu może mieć znaczący wpływ (oprócz wymiany poduszki skrzyni i silnika) na drganie lewarka?

#56 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 czerwca 2013 - 10:43

Ale chyba nie 2 i 2 - razem cztery, tylko po jednym..?

tak,po jednym a w sumie są 2

#57 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 15 lipca 2013 - 21:05

witam
parę postów niżej pisałem że podpora ok ale się myliłem i jestem już po wymianie , spokój mam z wibracjami przy ruszaniu ale mam pytanie- bo mam takie delikatne wibracje kiedy stoję na postoju na luzie skrzynia manuał i lekko gazuje to czuć po kabinie ze auto drży w granicy 2500-3500 tys jak deptam wyżej to nie wibruje , co to może być ?

#58 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lipca 2013 - 21:32

Poduszka pod silnikiem albo poduszki? Auto na jałowych ma największe wibracje. Ale mogę się mylić bo to w końcu nie diesel, ale może któraś jest pęknieta.

#59 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 16 lipca 2013 - 19:46

Poduszka pod silnikiem albo poduszki? Auto na jałowych ma największe wibracje. Ale mogę się mylić bo to w końcu nie diesel, ale może któraś jest pęknieta.


ja się obawiam czy to nie od sprzęgła ale normalnie biegi wchodzą i nic nie ciągnie wiec pewnie poduszki mam nadzieje , myślę ze pewnie nie obejdzie się bez wymiany obu http://forum.omegakl...ead.php?t=27630 ale najpierw to sprawdze

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 lipca 2013 - 22:16

Lepsza wymiana poduszek aniżeli sprzęgła. Nie znam się na tym czy sprzęgło może powodować wibracje przy tym zakresie obrotów co napisałeś. Niech ktoś mądrzejszy głos zabierze. :)

A komputer nic nie pokazuje? Checków też żadnych?