Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy tak może się zachowywać termostat?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 18 marca 2010 - 07:31

Witam, jestem nowy i pierwszy raz korzystam z forum, wcześniej jedynie czytałem wasze wypowiedzi. dlatego z góry przepraszam ze to że sie tak wpycham. Mam probel z moją omegą i wydaje mi sie że dobrze trafiłem. Kupiłem ja jakiś tydzień temu, od samego początku nie działa w niej ogrzewanie( dmuchawa ok, i przełączniki też ) nie przejmowałem sie tym do puki nie zauwazyłem szybko znikającego płynu chłodniczego. pare dni temu zaglądnałem rano pod maske i okazuje sie że go prawie w ogóle nie ma, podjechałem jakieś 2 km do sklepu, kupiłem litr, otwieram maska a w zbiorniku jest grubo ponad stan płynu....odkręciłem kurek, woda zaczęła bulgotać i powoli spadła prawie do zera, z ciekawości nadusiłem wąż po prawej górnej stronie od chłodnicy ( był pusty i zimny) i płyn zabulgotał i zleciał całkiem ze zbiornika. Wlałem cała litrę tego płyny, odpowietrzyłem układ i było niby ok. płyn utrzymywał sie mniejwiecej na tym samym poziomie a temp nie przekraczała 95 stopni. aż do dzisiaj... w trakcie jazdy tem silnika była około 92 stopni, ale z górki wrzuciłem na luz i momentalnie skoczyła do 100. podgazowałem na luzie 3 razy do około 4-5 tys obr i temperatura w ciągu 5 sekund spadła do 90 stopni...zatrzymałem sie, sprawdziłem płyn w zbiorniku był troche ponad stan, ale jak go zaczałem odkręcać to zaczęło go wywalac przez korek. jak silnikj ostygł zawróciłem do domu, jadac do 90 km na godzine temperatura była ok ale jak przekroczyłem 100 km na godzine znowy zaczeło sie to samo... spuściłem z gazu a temperatura skoczyła do 100.. po przytrzymaniu silnika na obrotach na luzie temperatura od razu zaczeła spadac...w ten sposób dojechałem do domu. z tego co wyczytałem to nikt nie miał takiego przypadku... ale jeżeli ktoś wie co może być z moją omegą to byłbym bardzo wdzięczny jak by ktoś mi coś doradził.


Witaj kolego w klubie.nie musisz nikogo przepraszać i bardzo dobrze zrobiłeś że się do nas zapisałeś bo tu masz taka kopalnie wiedzy u klubowiczów że szok!!!ja nie raz dałem rade sam naprawic Omeszke dzięki radom kolegom z forum.a co do problemu ja miałem podobne ale nie aż takie i tak- ja wymieniłem termostat ,płyn chłodzący, pompe wody,odpowietrzyłem układ i mam teraz stałą temperaturke i poziom płynu i ciepełko i dośc szybko sie nagrzewa do 92.5-95st.sprawdź też czujnik temperatury na zegar.jeśli nie dasz rady sam to podjedź do zufanego mechanika to ci doradzi od czego zacząć,ale jak koledzy przeczytają twoj post to napewno ci pomogą dobrą radą tak jak mi nie jeden raz i teraz Omeszka śmiga jak ta LALA.pozdrawiam

#42 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2010 - 09:11

u mnie termostat przestał działać w pozycji 'zamknięty', tzn gdy go gotowałem w garnku to minimalnie się otwierał. Objawy pracy były w zasadzie identyczne - na wolnych obrotach silnik zaczynał się przegrzewać. Trzymanie nogi na gazie podczas postoju obniżało temperaturę silnika. Od zeszłego roku jeżdżę na podpartym termostacie... Właśnie czekam na przesyłkę wkładu od kczecha

#43 OFFLINE   mercinisko

mercinisko
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Solina

Napisany 18 marca 2010 - 13:23

na paczatek chciałem podziekowac za zainteresowaniem sie moim problemem.

własnie wróciłem od mechanika, powiedziałem mu o problemie i usłyszałem tylko tyle że jeżeli temperatura nie wchodzi na czerwoną skale i wentylator sie włącza to nie ma żadnego problemu i można jeździć.rano sprawdzałem kolor płynu, jest niebieski, a na szebelce od poziomu oleju było wszystko ok... teraz sprawdziłem jeszcze raz na gorącym silniku i na szabelce pojawiły się dziwne kropki, coś jak woda. może to uszczelka pod głowicą ?? można to jakoś sprawdzić?? i jak zrobić to płukanie całego układu??

dodam że w aucie jest założony gaz sekwencyjny firmy TOMASETTO

#44 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2010 - 13:37

O plukaniu ukladu poszukaj na forum - bylo dokladnie opisywane. Szukaj wg hasel: nagrzewnica, chlodnica plukanie, ocet - i ich kombinacje.

np.:
http://forum.omegakl...

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#45 OFFLINE   mercinisko

mercinisko
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Solina

Napisany 18 marca 2010 - 14:23

ok. zabirem sie do roboty tylko powiedz mi jeszcze gdzie jest ten korek w chłodnicy do spuszczania bo nie moge go znaleśc i ile litrów płyny wchodzi na cały układ??

#46 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2010 - 14:31

Korek do spuszczania plynu masz na dole chlodnicy od strony kierowcy. Caly uklad to ok. 10 litrow. Nie wiem dokladnie jak w 2.0, ale w 2.5 schodzi tylko polowa plynu, reszta zostaje w ukladzie. Przygotuj sie na kilka podejsc do plukania, ze jednym razem tego nie zrobisz. U siebie plukanie robilem 6 razy - przelalem przez uklad 30 litrow wody, dopiero wtedy zaczela leciec nieco brudna woda (wczesniej lecial szlam).

Pamietaj zeby nie dolewac zimnej wody na goracym silniku - on musi ostygnac inaczej szlag moze trafic glowice.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#47 OFFLINE   Amorek111

Amorek111
  • 194 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 marca 2010 - 17:08

Witam mam pytanie przy jakiej temperaturze powinien sie ząłączyc wentylator bo u mnie sie dopiero załańcza po przekroczeniu 100 stopni. Czy tak powinno byc?? i temeratura dosc czesto powyzej 90 stopni ?? co to moze byc

#48 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 19 marca 2010 - 07:42

Witam mam pytanie przy jakiej temperaturze powinien sie ząłączyc wentylator bo u mnie sie dopiero załańcza po przekroczeniu 100 stopni. Czy tak powinno byc?? i temeratura dosc czesto powyzej 90 stopni ?? co to moze byc


Siema kolego.i bardzo dobrze jak załącza ci się wentylator dopiero przy 100st ,a normalna temperatura silnika na zegarze powinna być 95stopni a przy ok.92.5 otwiera się termostat i wtedy troszke spada po czym znów powinna wrócic na swoją pierwotną czyli jak masz pomiędzy 92.5 a 95st to się ciesz jest wtedy idealnie ,a jeśli łapie taką po ok 4-5km to już całkiem super! pozdrawiam

#49 OFFLINE   DanioUK

DanioUK
  • 25 postów
  • Dołączył: 13-01-2010
  • Skąd: Skelmersdale

Napisany 19 marca 2010 - 12:05

A ja mam ok 97 stopni po miescie wentylator chodzi i chlodzi. Na trasie temperatura spada cos do 95 stopni.

#50 OFFLINE   Amorek111

Amorek111
  • 194 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2010 - 14:05

No to dobrze bo juz myslałem ze mam cos nie tak. Odrazu lzej i dzięki za Informacje

#51 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 marca 2010 - 15:09

No to dobrze bo juz myslałem ze mam cos nie tak. Odrazu lzej i dzięki za Informacje

Temp robocza to 92* i wskaźnik powinien często tak pokazywać. Wentylator powinien zaskoczyć przy 95* a jak to nie daje rady (np w upały) to przy 105*. Tak powino być w V6 i zdaje się że w ..XEV też:confused:

#52 OFFLINE   gregmi

gregmi

    Born To Ride

  • 44 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: z E-wsi

Napisany 19 marca 2010 - 19:08

Witam
Wepnę się w temat. Wymienilem termostat, odpowietrzyłem układ, prawie przez godzine silnik pracował, temperatura aż zapiękna 92-95s, Przez godzinę dolewalem płyn, zlalem 5 litrow upchałem 4? nie moglem zagrzać silnika do ponad 100 stopni, dwa wiatraki pomocnicze pracują, główny nie bo zamała temperatura. I powiedzcie mi prosze czepiam się tego silnika czy coś jest nie tak????

#53 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 marca 2010 - 21:36

Witam
Wepnę się w temat. Wymienilem termostat, odpowietrzyłem układ, prawie przez godzine silnik pracował, temperatura aż zapiękna 92-95s, Przez godzinę dolewalem płyn, zlalem 5 litrow upchałem 4? nie moglem zagrzać silnika do ponad 100 stopni, dwa wiatraki pomocnicze pracują, główny nie bo zamała temperatura. I powiedzcie mi prosze czepiam się tego silnika czy coś jest nie tak????

Dwa wiatraki pomocnicze to pewnie masz na myśli te od klimy - tak rozumiem.
W takim razie wyłącz klimę i ogrzewanie i wtedy zobacz ile temp podskoczy.
Jak silnik szybko z rana się nagrzewa i trzyma temp 92* niezależnie od obciążenia/ogrzewania to jest ok. Czasami może dojść (na postoju, korku ulicznym) do 95* i wtedy wiatrak spokojnie ją zbija do 92*. Do 100* i powyżej temp nie powinna dochodzić, chyba że w największe upały lub katowaniu.
Ważne jest czy trzyma równo temp 92* trasa/miasto.
Poziom płynu sprawdź rano po nocy, powinno coś jeszcze wejść.

#54 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 21 marca 2010 - 10:38

Dwa wiatraki pomocnicze to pewnie masz na myśli te od klimy - tak rozumiem.
W takim razie wyłącz klimę i ogrzewanie i wtedy zobacz ile temp podskoczy.
Jak silnik szybko z rana się nagrzewa i trzyma temp 92* niezależnie od obciążenia/ogrzewania to jest ok. Czasami może dojść (na postoju, korku ulicznym) do 95* i wtedy wiatrak spokojnie ją zbija do 92*. Do 100* i powyżej temp nie powinna dochodzić, chyba że w największe upały lub katowaniu.
Ważne jest czy trzyma równo temp 92* trasa/miasto.
Poziom płynu sprawdź rano po nocy, powinno coś jeszcze wejść.


Koledzy w moje 2.0 16v 136KM TEMPERATURA trzyma tak 92.5 do 95st jak postoje troche w korku lub jej depne ale po mieście a termostat otwiera tak przy 92st czyli jak fabryka dała a wentylator powinien załączyś się dopiero tak ok.100st a nie 95st bo 95 to normalna temperatura jaka powinna być na zegarze jeśli mamy okey z układem i dobry termostat a jesli mamy np.termostat nie oryginalny to i temperatura też może być różna ja mam nowy wkład termetu a obudowe GM i tak się wacha 92.5 95st ale ważne by nie było mniej jak92.5 st. może się myle ale to wiedza praktyczna i z wiedzy kolegów z forum.POZDRAWIAM