Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy tak może się zachowywać termostat?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 16 listopada 2009 - 08:03

Temp pokazuje ci troche za niska czyli tak jak mowisz termostat moze sie otwierac za wczesnie lub czujnik na "deske" oszukuje. Da sie przelozyc sam termostat do obudowy, ale nie bawilbym sie w zamienniki bo starczaja na dosyc krotko - rok temu wlozylem zamiennik ze "sredniej" polki i teraz juz zaczyna powoli widac ze sie silnik nie dogrzewa.


Dzięki za odpowiedź, czyli radzisz kupno oryginału w OPLU czy zamiennik ale z górnej półki ja jeśli kupuje zamienniki to zawsze te drogie bo i tak znacznie tańsze od ORYGINAŁÓW!!! POZDRO!

#22 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 20 listopada 2009 - 09:05

Kolego Przybek83 ,a jeśli raz na jakis czas po jeździe w mieście łapie tą 92st.po 4km , a później znowu codziennie jest ok.88st po 3-4km to o co chodzi bo już mnie wkurza ta temperatura!!! ale skoro po przejechaniu ok.2 km jest w kabinie ciepło a na decse temp.ok 50st to znaczy, że termostat jest dobry?a czy termostat może otwierać się za wcześnie czy dopiero jak silnik osiągnie wymaganą temp.92st?, a może tak jak napisałeś ten czujnik oszukuje albo zegar na desce? dzięki za info. cześć

#23 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 09:08

Kolego Przybek88 ,a jeśli raz na jakis czas po jeździe w mieście łapie tą 92st.po 4km a później znowu codziennie jest ok.88st po 3-4km to o co chodzi bo już mnie wkurza ta temperatura!!!


ale w czym problem?
Przecież to normalna temperatura pracy...

#24 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 20 listopada 2009 - 09:13

Kolego Cita! chodzi o to że bardzo długo nagrzewa się Oma tzn. po przejechaniu ok.5 km na desce pokazuje ok 80st i praktycznie nigdy nie przekracza 90 st? i wydaje mi się że jest za niska i OMA jest nie dogrzana?

#25 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 listopada 2009 - 19:52

prosty test - zanim dojdzie do 90st - najlepiej od razu jak wskazówka temp. drgnie stajesz i macasz chłodnicę. jak jest ciepła to termostat się nie domyka. chłodnica powinna się zrobić ciepła dopiero po dojściu do temperatury roboczej.

#26 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 20 listopada 2009 - 21:20

i tu się zgadzam jeśli ślnik nie osiągnie tem ponad 90* to chłodnica nawet na górze przy wejściu węża powinna być zimna (nie wspomnię o wężu)

#27 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 21 listopada 2009 - 17:52

Kolego właśnie po 2min pracy wąż od termostatu do chłodnicy robi się ciepławy a na zegarze wskazówka leży tak więc chyba termostat puszcza? Ale dlaczego nigdy nie osiąga 92 st? może czujnik na deskę do wymiany? nara

#28 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 listopada 2009 - 21:26

nie dogrzeje się jak termostat ciągle otwarty....

#29 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 21 listopada 2009 - 21:36

kolego daro wymień termostat a zodaczysz jak wskazówka podnosi się pow 90* i stoi podczas jazdy o ogrzewaniu lepszym to już nie wspomnę

#30 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 22 listopada 2009 - 11:15

Okey koledzy termostat nie majątek 90 zł wahlera no już najdroższy z zamienników więc wymienie i obadamy a wymienie sam bo jest na wierzchu 2 śruby i 2 węże ale jeszcze myślałem żeby przełożyć sam termostat do mojej oryginalnej obudowy podobno da się? Nara

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2009 - 11:22

Okey koledzy termostat nie majątek 90 zł wahlera no już najdroższy z zamienników więc wymienie i obadamy a wymienie sam bo jest na wierzchu 2 śruby i 2 węże ale jeszcze myślałem żeby przełożyć sam termostat do mojej oryginalnej obudowy podobno da się? Nara


www.termot.com.pl - kupujesz sam wklad - wsadzasz do oryginalnej obudowy GM (wahler nie pasuje) i masz 30 pln a nie 90




 


#32 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 listopada 2009 - 11:31

beast - trzema do nich pisać emaila czy mają gdzieś sklep internetowy ?

#33 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 22 listopada 2009 - 12:11

www.termot.com.pl - kupujesz sam wklad - wsadzasz do oryginalnej obudowy GM (wahler nie pasuje) i masz 30 pln a nie 90


Kolego ale jesteś pewny że tej firmy będzie pasował ?narka

#34 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2009 - 15:14

Kolego ale jesteś pewny że tej firmy będzie pasował i nie będzie przekłamań na desce ?narka


a co ma termostat do wskazan na desce ? od tego sa czujniki. termostat pasuje - sprawdzane wielokrotnie. Gdybym nie sprawdzil nie polecil bym


napisz do nich maila - wysla




 


#35 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 23 listopada 2009 - 07:56

Beast kolego chodziło mi oto czy zamiennik będzie działał poprawnie? wiem że czujnik podaje temp.na deske ale dzięki za pomoc i namiary.cześć

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2009 - 08:06

Beast kolego chodziło mi oto czy zamiennik będzie działał poprawnie? wiem że czujnik podaje temp.na deske ale dzięki za pomoc i namiary.cześć


wklad termotu mam poprawiony blad producenta ktory mogl powodowac przycinanie sie. Jesli masz oryginalna obudowe GM to bedize pasowal. jesli miales zmieniana i masz wahlera - to nei pasuje i bedzie caly czas otwarty.




 


#37 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 24 listopada 2009 - 09:46

Beast zadzwoniłem do Termotu ale powiedzieli że nie prowadzą sprzedaży detalicznej tylko dał mi gość pare namiarów na sklepy internetowe np.Opel shop Stachowiak z Pozanania,więc zakupiłem ich wkład 27zł wraz z uszczelką 5zł i przesyłka 7zł i dzis wymieniłem układ odpowietrzyłem ale teraz nie wiem bo nadal na desce nie mam powyżej 90st ale ogrzewanie działa bez zarzutu więc pytanie czy na desce musi byś więcej czy w końcu nie musi a czy ten czujnik temp.może przekłamywać i podawać inną temp.na deske niż w rzeczywistości jest prawdziwa temp. silnika?bo wyląda na to że wymiana termostatu nic mi nie dała ale rano sprawdze w drodze do pracy czy się coś zmieniło i po ilu km osiągnę tą 90st ktorą miałem przed wymianą termostatu a było to ok.5-6km.nara

#38 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 01 grudnia 2009 - 17:17

beast - trzema do nich pisać emaila czy mają gdzieś sklep internetowy ?


Kolego ja dzwoniłem do TERMOTU i nie mają sklepu ale zaopatrują np. OPEL SHOP STACHOWIAK w swoje termostaty i ja taki zakupiłem sam wkład 27zł+ uszczelkę 5zł i przesyłka 7zł. Prosta wymiana,pasuje jak ulał pod warunkiem że masz jeszcze oryginalną obudowę termostatu!Pozdrawiam

#39 OFFLINE   mercinisko

mercinisko
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: Solina

Napisany 18 marca 2010 - 02:11

Witam, jestem nowy i pierwszy raz korzystam z forum, wcześniej jedynie czytałem wasze wypowiedzi. dlatego z góry przepraszam ze to że sie tak wpycham. Mam probel z moją omegą i wydaje mi sie że dobrze trafiłem. Kupiłem ja jakiś tydzień temu, od samego początku nie działa w niej ogrzewanie( dmuchawa ok, i przełączniki też ) nie przejmowałem sie tym do puki nie zauwazyłem szybko znikającego płynu chłodniczego. pare dni temu zaglądnałem rano pod maske i okazuje sie że go prawie w ogóle nie ma, podjechałem jakieś 2 km do sklepu, kupiłem litr, otwieram maska a w zbiorniku jest grubo ponad stan płynu....odkręciłem kurek, woda zaczęła bulgotać i powoli spadła prawie do zera, z ciekawości nadusiłem wąż po prawej górnej stronie od chłodnicy ( był pusty i zimny) i płyn zabulgotał i zleciał całkiem ze zbiornika. Wlałem cała litrę tego płyny, odpowietrzyłem układ i było niby ok. płyn utrzymywał sie mniejwiecej na tym samym poziomie a temp nie przekraczała 95 stopni. aż do dzisiaj... w trakcie jazdy tem silnika była około 92 stopni, ale z górki wrzuciłem na luz i momentalnie skoczyła do 100. podgazowałem na luzie 3 razy do około 4-5 tys obr i temperatura w ciągu 5 sekund spadła do 90 stopni...zatrzymałem sie, sprawdziłem płyn w zbiorniku był troche ponad stan, ale jak go zaczałem odkręcać to zaczęło go wywalac przez korek. jak silnikj ostygł zawróciłem do domu, jadac do 90 km na godzine temperatura była ok ale jak przekroczyłem 100 km na godzine znowy zaczeło sie to samo... spuściłem z gazu a temperatura skoczyła do 100.. po przytrzymaniu silnika na obrotach na luzie temperatura od razu zaczeła spadac...w ten sposób dojechałem do domu. z tego co wyczytałem to nikt nie miał takiego przypadku... ale jeżeli ktoś wie co może być z moją omegą to byłbym bardzo wdzięczny jak by ktoś mi coś doradził.

#40 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2010 - 07:22

Musisz sprawdzic kilka rzeczy:

- termostat jesli pada to zostaje w pozycji "otwarty" - nie powinno wtedy byc objawu przegrzewania, chyba ze jakims trafem zablokowalo go cos w pozycji zamkniety,

- to wywalanie plynu moze byc spowodowane uszkodzonym korkiem zbiornika wyrownawczego, ktory powinien utrzymywac w ukladzie chlodzenia odpowiednie nadcisnienie, chyba ze przy nagrzanym silniku odkrecisz korek to plyn zawsze Ci wywali,

- mala uwaga - nie powinienes dolewac plynu na rozgrzanym silniku, moze to spowodowac zwichorwanie glowicy,

- duzo wskazuje na zamulenie ukladu chlodzacego, tutaj trzeba by bylo przeplukac uklad stosujac jakis srodek do odkamieniania, praca jest latwa spokojnie wykonasz ja sam wymaga tylko duzo czasu (info znajdziesz na forum),

- kiepskie chlodzenie moze byc tez wynikiem konczacej sie pompy wody.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"