

Czy tak może się zachowywać termostat?
#1
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 03:35
Po odpaleniu zimnego silnika szybciutko się nagrzewa do ok. 80*C po czym spada wskazówka na minimum i temperatura rośnie ponownie do 90-95 stopni. Później już temperatura nie spada tylko wskazówka lekko kołysze się góra-dół w zakresie ~5*C. W trasie utrzymuje temperaturę odpowiednią ale zamarza mi reduktor gazu (jest prawidłowo podpięty przed zaworem nagrzewnicy, a powrót za nagrzewnicą), jak jeżdżę po mieście to nie zamarza. Czy to kwestia termostatu czy może czegoś innego? W lato nie występowało to ponowne nagrzewanie silnika ale było kołysanie się wskazówki w okolicach 90*C.
Normalnie nie zawracałbym Wam głowy i wymienił od razu termostat i obserwował czy pomogło ale w V6 jest od groma roboty przy tym i wolę się upewnić:hmm:
#2
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 03:39
#3
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 04:20
Masz za mało płynu w układzie chłodzenia lub zapowietrzony układ nie powinien reduktor zamarzac i zmien terostat powinien sie otwierac 92 st...
Nie mam za mało płynu, układ nie jest zapowietrzony.
#4
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:04

widzę dyskusję na znany mi temat:( niestety oczywiście...
potrzebuję pomocy:
moja omcia cały czas na zegarze temperatury silnika ma minimum:( temp. nie wzrasta nigdy odkąd ją kupiłem ale silnik nagrzewa się i po przejechaniu kilku km. spalanie spada, co oznacza że jednak chyba termostat jest jeszcze w nie najgorszej formie....
co myślicie o tym???
czy to czujnik czy raczej zegar padł???

dodam że wentylator mi się nie załącza bo nie słyszałem ani nie widziałem nigdy żeby pracował...

pomóżcie proszę

pozdrawiam, szerokiej!

#5
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:07

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#6
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:10
przejechaniu kilku km. spalanie spada, co oznacza że jednak chyba termostat jest jeszcze w nie najgorszej formie..
skoro spada po przejechaniu to znaczy ze termostat nie trzyma i schladza.
#7
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:12
no denerwuje mnie to bo nawet nie wiem czy oki jest z temp. ciepły to ciepły a zimny to zimny, a to oczywiście pojęcia względne...
a jak wygląda ten czujnik i gdzie, mówisz kolego mogę go znaleźć???
pzdr
#8
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:14
skoro spada po przejechaniu to znaczy ze termostat nie trzyma i schladza.
ale temp. nadal na minimum jest i nic, tylko spalanie spada więc silnik się nagrzewa....ssanie puszcza i jak już spadnie spalanie to tak zostaje do końca drogi...???
#9
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:23
ale temp. nadal na minimum jest i nic, tylko spalanie spada więc silnik się nagrzewa....ssanie puszcza i jak już spadnie spalanie to tak zostaje do końca drogi...???
wiesz ssanie zmieniszy sie ja jak silnik bedzie mial 30 stopni. zrob test - wloz termometr w pierwsze zeberko chlodnicy zaraz przy wejsciu z termostatu - odpal silnik i obserwuj kiedy i przy jakiej temperaturze otworzy sie termostat - bedziesz widzial po tym ze gwaltownie waz zrobi sie cieply i skoczy znacznie odczyt na termometrze. jesli bedzie to ponizej 92 stopni - termostat na smietnik
#10
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 11:24
a jak wyglada.. hmm.. jest wkrecany i zakonczony takim grzybkiem na ktory wsowasz konektor kabelka...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#11
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 21:57
Witam koledzy!
widzę dyskusję na znany mi temat:( niestety oczywiście...
Temat też o układzie chłodzenia ale czemu kradniesz mój wątek?:bad:
#12
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2009 - 22:19
Temat też o układzie chłodzenia ale czemu kradniesz mój wątek?:bad:
a masz wylacznosc na pisanie ? podpial sie pod temat - ty dostales swoja odpowiedz ktora znegowales - powtorze - odpowietrz uklad.
#13
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 09:54
a masz wylacznosc na pisanie ? podpial sie pod temat - ty dostales swoja odpowiedz ktora znegowales - powtorze - odpowietrz uklad.
Ok. Więc w jaki sposób odpowietrzyć? Nie jest to samoodpowietrzający się układ? Po wymianie płynu 3-4kkm temu poziom spadł po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, dolałem płynu i poziom jest ok...
#14
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 10:20
Ok. Więc w jaki sposób odpowietrzyć? Nie jest to samoodpowietrzający się układ? Po wymianie płynu 3-4kkm temu poziom spadł po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, dolałem płynu i poziom jest ok...
wielokrotnie to opisywalem. odkrecasz korek w zbiorniczku, odpalasz auto - ogrzewanie na max, nawiewy na max i czekasz az sie wlacza wentylatory
#15
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 00:16
wielokrotnie to opisywalem. odkrecasz korek w zbiorniczku, odpalasz auto - ogrzewanie na max, nawiewy na max i czekasz az sie wlacza wentylatory
A możesz mi powiedzieć skąd przypuszczenie zapowietrzenia układu? Reduktor LPG jest u mnie najniżej położonym odbiornikiem ciepła (jest zamontowany w zderzaku), a ogrzewanie kabiny jest ok.
#16
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 00:18
A możesz mi powiedzieć skąd przypuszczenie zapowietrzenia układu? Reduktor LPG jest u mnie najniżej położonym odbiornikiem ciepła (jest zamontowany w zderzaku), a ogrzewanie kabiny jest ok.
a powiedz jakie inne przyczyny moge byc zamarzania parownika ? oczywiscie mozna sie doszukiwac przyczyn gdzie indziej - np - przygiete weze, uszkodzony parownik ale chyba najsensowniej zaczac od rzeczy najprostszej i takiej ktora poza odrobina czasu nie kosztuje nic
#17
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 22:11
sprawdz czujnik... jest z tylu silnika... czujnik na zegar ma jeden pin. lub poprostu moze kabel jest odlaczony...
Witam,kolego a wiesz może jaka powinna być temp. w Omedze 2,0 16v przy jeździe po mieście bo moja nie łapie 90 st po 5km teraz jak i latem nigdy nie przekracza i nie wiem czy termostat już wysiada czy tak ma być?
#18
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 23:23
Powinna trzymac 92 stopnie wg deski. Mozna podlaczyc kompa i zobaczyc co pokazuje czujnik temp na ECU - jezeli jego wskazanie pokryje sie z tym na desce to termostat do raczej wymiany. A jezeli czujnik na ECU pokaze dobra temp, to czujnik na "deske" do wymiany.jaka powinna być temp. w Omedze 2,0 16v przy jeździe po mieście bo moja nie łapie 90 st po 5km teraz jak i latem nigdy nie przekracza i nie wiem czy termostat już wysiada czy tak ma być?
#19
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 12:57
Powinna trzymac 92 stopnie wg deski. Mozna podlaczyc kompa i zobaczyc co pokazuje czujnik temp na ECU - jezeli jego wskazanie pokryje sie z tym na desce to termostat do raczej wymiany. A jezeli czujnik na ECU pokaze dobra temp, to czujnik na "deske" do wymiany.
Kolego a czy w przybliżeniu możesz określic po przejechaniu ilu km powinno być na wskaźniku 92 st. ja mam ok.88-90 po 4-5 km w mieście ale dodam że ogrzewanie już po 2 km daje ciepłe powietrze i myśle że chyba termostat za wcześnie się otwiera i trzeba wymienic na nowy koszt 90zł ale podobno da się przełożyć środek z zamiennika do oryginalnej obudowy wiesz coś na ten temat? pozdrawiam
#20
OFFLINE
Napisany 11 listopada 2009 - 13:21
Kolego a czy w przybliżeniu możesz określic po przejechaniu ilu km powinno być na wskaźniku 92 st. ja mam ok.88-90 po 4-5 km w mieście ale dodam że ogrzewanie już po 2 km daje ciepłe powietrze i myśle że chyba termostat za wcześnie się otwiera i trzeba wymienic na nowy koszt 90zł ale podobno da się przełożyć środek z zamiennika do oryginalnej obudowy wiesz coś na ten temat? pozdrawiam
Temp pokazuje ci troche za niska czyli tak jak mowisz termostat moze sie otwierac za wczesnie lub czujnik na "deske" oszukuje. Da sie przelozyc sam termostat do obudowy, ale nie bawilbym sie w zamienniki bo starczaja na dosyc krotko - rok temu wlozylem zamiennik ze "sredniej" polki i teraz juz zaczyna powoli widac ze sie silnik nie dogrzewa.