Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI kreci rozrusznikiem ale nie zapala - pompa paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 stycznia 2013 - 17:36

sprawdz pompkę podprogową i wtryski do sprawdzenia...w 2.5 dti nie ma punktów na rozrządzie...spróbuj obydwa czujniki podmienić,wałka rozrządu i wału...

u mnie komp pokazal blad cisnienia paliwa przy rozruchu - czy to jest pompka


albo pompa podprogowa albo wtrysk wali w przelew i nie może utrzymać ciśnienia szyna cr..

 


#42 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:12

w 150KM CR nie odpala, kreci rozrusznik i przy pierwszych obrotach silnik łapie i gaśnie, ciśnienie na szynie natychmiast wstaje i trzyma podczas kręcenia, jedyny błąd to czujnik wałka, na plaku chodzi lecz obrotomierz wstaje najpierw na ok 1200obr/min i spada do zera- cały czas na plaku chodzi silnik, podczas rozruchu pokazuje obroty na obrotomierzu i komp widzi ok 300obr/min, czyli rozumiem jeśli błąd wałka wyskoczy komp odcina paliwo żeby niedopuścić do uszkodzenia silnika -dlatego na plaku jak złapie i chodzi to obrotomierz spada na zero? , czujnik podmieniłem ze sprawnego i dalej tak samo, wyczrpały mi sie pomysły, ew do sprawdzenia punkty? łańcuch wyciągnoł się do granicy gdzie należy ustawić rozrząd na punkty, w silniku raczej nie było napraw typu wymiana głowicy itp, stało sie nagle że nie odpalił po postoju

błędów niema innych ? rozrząd jest ustawiany jak pisze Robert na blokady, podmień jeszcze czujnik wału bo to z niego jest odczyt

#43 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 02 lipca 2014 - 21:34

mam podobny problem ,mianowicie omega moja kochana kręci tylko rozrusznikiem i nie ma zamiaru zapalić. Na plaku jakby chce załapać ale nie udaje się jej.
Wydaje mi się że nie słyszę buczenia pompki podprogowej a wcześniej chyba buczała.
Ogólnie auto przedwczoraj śmigało bez problemu a dzisiaj nawet nie myśli zapalić.
Ale z drugiej strony po ściągnięciu czujnika z filtra paliwa idą tamtędy bomble powietrza jakby ,ropka się wyleje ale zaraz jest uzupełniana na zapłonie więc chyba pompka działa.
Ostatnio pojawił się problem z zapalaniem kilka razy taki że auto nie odpaliło od strzała jak zazwyczaj tylko zachechłało ze trzy razy i za drugą próbą już paliło elegancko (pompka nie zawsze łączy ??? )

Po zdjęciu wężyka wychodzącego z filtra w czasie kręcenia nie czuć żadnego zasysania ,tak ma być? Zdjąłem przelew i jakaś ropa się z tamtąd wylała po kręceniu więc nie rozumiem nic.

Auto od jakiegoś czasu zaczęło falować na obrotach na postoju ( w małym zakresie ) ale ja wiązałem to/wiąże z kończącym żywota konwerterem.

Jakieś pomysły macie koledzy ? Jutro sprawdzę bezpiecznik od pompki i fizycznie ją obejrzę . Nie mam niestety kompa więc nic więcej nie sprawdze.

Trochę zaczynam załamywać ręce bo tu szykowałem się na konwerter a auto nagle rzuciło palenie. Więc zapewne czeka mnie laweta (automat )

#44 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2014 - 04:49

pompka powinna działać cały czas obejrzy styki czy niema gdzieś rdzy, jeśli tu wszystko będzie ok to trzeba szukać gdzie inndziej ale tak czy siak na plaku powinna odpalić, i trzeba koniecznie sprawdzić błędy.

#45 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 03 lipca 2014 - 15:11

na plaku zagadała ale że plaku było mało to przejedzeniu plaka dalej nie paliła. Zaraz idę do tej pompki.
Z tego co wiem to ta pompa progowa mimo że z nazwy jest pompą niskiego ciśnienia to jednak 6 atmosfer powinno sprawić że ropa ostro wali przez filtr a nie ledwo ledwo płynie chyba że się mylę.
Gdzie jest przekaźnik od tej pompy bo bezpiecznik jest ok.

#46 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2014 - 16:40

ona daje około 3,8 bara, przekaźnik jest w trójkątnej skrzynce koło aku o ile dobrze pamiętam to biały

#47 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 03 lipca 2014 - 17:39

w tym temacie jest że czarny 12v40A,byłem z nim w sklepie ale na jutro mi taki skołują.
Po zdjęciu wężyka pompka-filtr i przekręceniu stacyjki nie płynie ani mililitr ropy. Pracy pompki także nie słychać. Więc chyba jest winowajca.
Potraktowałem go kontakt sprejem ale nic to nie dało.Jutro podmienię przekaźnik .Mam nadzieję że pomoże bo ceny pomp są totalnie abstrakcyjne jak za taki kawałek niczego.

#48 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2014 - 21:25

No nie do konca niczego bo bez niej nie pojedziesz :)

#49 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 04 lipca 2014 - 15:08

no w sumie racja niestety

dopadłem dziś próbówkę i efektem tychże badań jest fakt stwierdzenia prądu na zapłonie wszędzie poza bezpiecznikiem i jego gniazdem numer 18 czyli na pompie progowej. Prądu nie ma także na wtyczce od pompy ale co ciekawe na jej przekaźniku prąd jest.
Zainteresowało mnie także że nie ma prądu na wtyczce od ecu oraz na wtryskiwaczach ,czy tak ma być?
Spodziewałem się że stwierdzę po prostu że wszystko gra i po prostu pompa nie śmiga i ją sam wymienię a tak wiem dzisiaj dużo mniej niż wczoraj .

Może ktoś wie który to na pewno przekaźnik od pompy progowej bo widzę że funkcjonują dwie wersje ,jedna że biały : http://allegro.pl/pr...4387636141.html
a druga że czarny Tyco v23134-K59-X313

kolejna edycja
omeśka odpalona ,klekocze radośnie jak bocian . Ale żeby nie było tak różowo to albo pompa nie łączy gdzieś w swoich czeluściach lub jest gdzieś przebicie na jej zasilaniu ale obstawiam droższą wersję czyli uszkodzoną pompę.