Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI kreci rozrusznikiem ale nie zapala - pompa paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 10 stycznia 2009 - 10:33

Witam, na początku chciałbym się przywitać, obserwuję forum już jakiś czas ale jakoś nie miałęm śmiałości się wypowiedzieć :)

Omega 2.5 DTI (kod silnika Y25DT) rocznik 2002.

Mam następujący problem, kręcę rozrusznikiem ale samochód nie chce zapalić. Z tego co wyczytałem z wypowiedzi innych użytkowników forum, stawiam na czujnik położenia wału zwany też czujnikiem Halla. I teraz pytanko czy ktoś z szanownych forumowiczów wie gdzie znaduje się ten czujnik oraz wtyczka do niego w w/w modelu omegi ? A może się mylę i chodzi o coś zupełnie innego wszelkie sugestie będą mile widziane.

Najgorsze jest to ze podjazd do garażu jest dość stromy i w dodatku zakręca co uniemożliwia w zasadzie wyholowanie omci w zimie a nie chciałbym żeby została tam do wiosny.


Pozdrawiam Krzysiek

#2 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 10 stycznia 2009 - 11:28

Jedź na komputer - równie dobrze mógł siąść czujnik ciśnienia w szynie paliwowej - też nie zapali. Można szukać i szukać...

#3 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 10 stycznia 2009 - 15:08

Problem jest taki ze trudno mi bedzie wytargać kluskę z garażu. No nic sciągnę schemat i będę badał krok po kroku.

Krzysiek

EDIT

Winowajcą okazał się być przekaźnik od pompy paliwa.
Do zamknięcia

#4 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2009 - 08:26

równie dobrze może któryś wtrysk nie domagać, kiedyś było o tym tutaj:
http://www.forum.ome...ead.php?t=16327

#5 OFFLINE   zupka

zupka
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-10-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 13 stycznia 2009 - 17:25

A ja mam podobny problem, tzn trudności z odpalaniem autka, tylko z tą różnicą, że na zimnym silniku muszę krecić i kręcić a na ciepłym pali lepiej. Jednak objaw inny jeszcze taki, że kiedyś słyszałem pracę pompy z zbiorniku a dzisiaj krótkie jakby "chlapnięcie" i koniec.

Mam wrażenie, że pompa zbiornikowa nie podaje paliwa, a myślę tak dlatego, że jak zgaszę silnik i poczekam 5 min trzy razy obrócę rozrusznikiem i juz zapala, a jak zostawię go na 20-30 min to juz musze troszkę pokręcić.

Przy okazji pytanie, czy pompa działa równocześnie jako zawór zwotny i czy jej uszkodzenie może spowodować cofanie paliwa do zbiornika? Moje wrażenie jest takie, że przy niedomagającej pompie w zbiorniku muszę długo "piłować" rozrusznikiem, żeby pompa wysokiego ciśnienia zaciągnęła paliwo i wtedy odpala i pracuje równiutko jak gdyby nigdy nic, nieważne czy ciepły czy zimny.

Co wy na to?
No i cóż, taki tam ze mnie zwykły człowieczek ale bynajmniej nie "szary".

#6 OFFLINE   drocho

drocho
  • 13 postów
  • Dołączył: 30-05-2009
  • Skąd: Połaniec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 listopada 2009 - 16:53

Witam, tez mam problem z odpaleniem zimnego silnika(temperatura ponizej 5 stopni na zewnatrz), ciepły pali na tyk zczytalem bledy spinaczem i jesli mogłby mi ktos to przetłumaczyc 49,64

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 17:07

Jeśli się nie mylę, to za te błędy odpowiedzialny jest czujnik temperatury paliwa, który znajduje się w nastawniku pompy wtryskowej.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2009 - 18:05

Przy okazji pytanie, czy pompa działa równocześnie jako zawór zwotny i czy jej uszkodzenie może spowodować cofanie paliwa do zbiornika? Moje wrażenie jest takie, że przy niedomagającej pompie w zbiorniku muszę długo "piłować" rozrusznikiem, żeby pompa wysokiego ciśnienia zaciągnęła paliwo i wtedy odpala i pracuje równiutko jak gdyby nigdy nic, nieważne czy ciepły czy zimny.

przewaznie w pompce jest zaworek ale niema on nic wspolnego z uszkodzeniem pompy i powinien dzialac, moze przelewy masz sparciałe i nimi ciagnie powietrze

jesli mogłby mi ktos to przetłumaczyc 49,64

49 - przekaźnik świec lub któraś świeca, a 64 - to nastawnik

#9 OFFLINE   drocho

drocho
  • 13 postów
  • Dołączył: 30-05-2009
  • Skąd: Połaniec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 listopada 2009 - 18:07

49 - przekaźnik świec lub któraś świeca, a 64 - to nastawnik



czy jestem w stanie cos z tym sam zrobic czy konieczna wizyta w serwisie?

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2009 - 06:23

świece mozesz sam sprawdzic ale trzeba kolektor zrzucic aby sie do nich dostac co do nastawnika w poradach jest napisane jak go ustawic i wyczyscic chyba ze jest juz szrot to tylko wymiana koszt ponad 1000 PLN

#11 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:17

Moja omaga tak jak jej właściciel chyba nie lubi zimy :/
Wsiadam dzisiaj do samochodu przekręcam kluczyk i...... Kręci ... Kręci ... Kręci.... i .... NIC
Jutro czeka ją podłączenie do komputera żeby sprawdzić co się dzieje.
Najgorsze jest to że na pierwszy rzut oka wszystko wygląda normalnie świece żarowe grzeją, gasną wszystkie kontrolki. Wcześniej nie miała żadnych niepokojących objawów. Wczoraj normalnie ją zgasiłem a dzisiaj taka niespodzianka :szpital: :(

Dokładnie ten sam objaw co w pierwszym poście w wątku.

#12 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:20

U mnie finalna przyczyna byla pompka pod nogami pasażera. Przekrec na zaplon niech zgasna kontrolki poczekaj 30 sekund i sprobój odpalić.


Krzysiek

#13 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 07 stycznia 2010 - 19:29

KrzysiekM dzisiaj już nie dam rady spróbować bo zostawiłem kluczyki u mechanika. Może jutro rano sprawdzę.
--------------
Sprawdziłem nie odpaliła, klucha idzie na lawetę i do mechanika :szpital:
--------------

Pompka okazała się sprawna, problem leżał w zasilaniu. Do pompki zwyczajnie nie dochodził prąd więc nie podawała paliwa.

#14 OFFLINE   gambit

gambit
  • 18 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 marca 2010 - 08:56

Z pompką paliwa pod siedzeniem pasażera (oczywiście pod podłogą ok 40 cm od progu) odczekanie nie przyniesie efektu. Często konieczne jest poruszenie wtyczką wchodzącą od przodu w pompkę, aby zadziałała. Jak ruszanie wtyczką pomaga na krótko, to niestety trzeba wypiąć kostkę, przeczyścić styki oraz podgiąć blaszki we wtyczce.
Piotrek
była VB X16XEL bez gazu
była VB X25XE bez gazu
jest Omega Y25DT

#15 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 29 marca 2010 - 09:05

U mnie problem pojawił się po raz kolejny.
Tym razem nie stykał któryś z bezpieczników i pompka znowu nie chodziła.
Na szybko wyjąłem i włożyłem każdy z bezpieczników (nie wiedziałem który jest odpowiedzialny za pompkę). Omega odpaliła :D

Wszystkie styki w skrzynce bezpieczników zostały przeczyszczone, od tego czasu Omega odpala za każdym razem.

#16 OFFLINE   pinokio

pinokio
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-08-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 grudnia 2012 - 16:00

Wczoraj wszystko działało samochód jeździł a dzisiaj rano niespodzianka nie odzywają się obydwie pompki paliwa może ktoś miał taki przypadek czyżby immobilizer nie mam pojęcia co się stało a może jakiś brud w przewodach może przedmuchać sprężarka.Radźcie co robić .Omega kombi 2.5 dti 150 koni silnik bmw.

#17 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 grudnia 2012 - 19:43

sprawdz bezpiecznik pompy,nie pamiętam nr ale to 2 gi bezpiecznik w drugim rzędzie,żółty bo to 20 A.O ile dobrze pamiętam..

 


#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2012 - 19:49

Przekaźnik również bym sprawdził.

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 grudnia 2012 - 19:51

to chyba bezpiecznik nr 18 3 ci od prawej w 2 gim rzędzie bezpieczników...masz na rozpisce...
http://forum.omegakl...ead.php?t=16941

 


#20 OFFLINE   pinokio

pinokio
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-08-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 grudnia 2012 - 20:39

Ten bezpiecznik dobry ale spalone 2 bezpieczniki 30A 32V w skrzynce trujkotnej koło akumulatora te koło przekaźnika z tego co wyczytałem to one dają prąd na przekaźnik.Jutro jadę po nowe to napisze co wyszło czy będzie śmigać moja omcia.A swoją drogą to musiało byc niezłe zwarcir że spaliło takie bezpieczniki.