Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pada aku gdy dluzej postoi jak sciagne kleme nie pada.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   michal129

michal129
  • 28 postów
  • Dołączył: 01-12-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 12 stycznia 2009 - 10:30

Wyjąłem radio i ucieka jeszcze 0,39A

#22 OFFLINE   altera

altera
  • 6 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Łódzkie

Napisany 13 stycznia 2009 - 20:45

A u mnie sytuacja wygląda tak: na naładowanym aku auto odpala pięknie, ale z tygodnia na tydzień akumulator słabnie, aż auto przestaje odpalać. Po naładowaniu do pełna prostownikiem znowu pochodzi kilka tygodni. Czy przyczyną może być za duża pojemność aku (mam 100Ah a z tego co czytałem w innym wątku powinno być 84Ah). Oprócz tego autko kradnie prąd, ale z tym powalczę jak będzie cieplej (bo nie jest to chyba powodem padania aku - tym bardziej, że jeżdżę codziennie, a pobór raczej nie jest duży).


Witam. Katalogowo masz alternator 105A, więc rzeczywiście akumulator 100Ah jest deczko za duży, co w parze ze złodziejem prądu daje efekt, który opisujesz.pozdrawiam
www.rozrusznik.com.pl

#23 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 14 stycznia 2009 - 09:46

czas kupic nowy aku... dwa tygodnie powinien stac i powinien odpalic, miałem podobny problem bo telefon w aucie mi działał cały czas, wiec odłączyłem go całkiem i problem sie rozwiązał ...


Witam koledzy!!!

przyłączę się tu do dyskusji bo też mam taki problem...:( ja do omci kupiłem nowy aku 74 Ah i czuję że już po woli słabnie.... dodam że kupiłem go przed świętami z tydzień.... nie wiem jaka jest tego przyczyna właśnie ale nowy i też traci moc z dnia na dzień... a kręcił jak głupi....

a u mojego ojca w vectrze stary aku jak świat i problemu z nim nie ma...:((
pzdr, szerokiej!!!

#24 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 stycznia 2009 - 19:51

to zalezy ile jezdzisz i jak. jezeli czesto odpalasz i gasisz auto to alternator nie zdazy uzupelnic energi w akumulatorze jaka byla potrzebna na rozruch. do tego dochodzi grzanie szyby i lusterek, obowiazkowe swiatla i inne pozeracze pradu.

ps. ja wczoraj po tygodniowym przestoju auta nie moglem go uruchomic. nawet central nie chcial dzialac, a lamki w drzwiach ledwo swiecily. wyciagnalem akumulator i okazalo sie ze mi zamarzl. normalnie lod byl w celach. ale to chyba swiadczy o prawie zerowym poborze pradu.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#25 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 07:16

ale to chyba swiadczy o prawie zerowym poborze pradu.

nie o tym że zamiast elektrolitu masz juz prawie wode?
nie ma teraz takich temp. żeby dobry aku mógł zamarznać.

#26 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 stycznia 2009 - 09:17

tylko skad woda w prawie nowym akumulatorze?? w tym okresie jak auto stalo bylo - 15
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#27 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 10:11

sprawdz najlepiej gestość elektrolitu to wtedy bedziesz wiedział wszsytko o tym ako
dziwne jak nowy to tym bardziej powinien byc sprawny

#28 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 stycznia 2009 - 17:11

po rozmrozeniu sprawdzalem aerometrem i wychodzilo ze byl prawie calkowicie naladowany. doladowalem i jest oki
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#29 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2009 - 18:00

tylko skad woda w prawie nowym akumulatorze?? w tym okresie jak auto stalo bylo - 15

Jak to skąd w kazdym aku masz wode i kwas siarkowy tzw elektrolit woda wyparowuje kwas nie ale skoro nowy aku musisz miec gdzies pobór za duzy sprawdz to.....

#30 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 stycznia 2009 - 19:44

swoja droga to wode mamy zawsze

tak ale jezeli pobor bylby duzy to albo aku bylby rozladowany, albo by nie zamarzl. zrobilem jeden blad. mialem wlaczyc radio choc na kwadrans i mialbym akumulator rozmrozony.

tak z innej beczki. czy ktos z was sprawdzal kiedys czy ma w akumulatorze bryly lodu po tygodniowym postoju przy -15
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#31 OFFLINE   komandos

komandos
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-04-2009

Napisany 04 maja 2009 - 12:31

Czesc mam taki sam problem jak michal129 (i taką ome 2.2 dti) Prąd ucieka bardzo szybko, odłączam bezpiecznik nr12 i wszystko jest ok. Próbowałem wyciągnąć radio, nawet te kluczyki kupilem specjalne, ale samemu to raczej nie mozliwe. Poczytalem trochę forum, ale jakiejś konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Moze ktos cos podpowie?? Ps. czy przy podłączeniu pod komputer wyświetli jaki to błąd?

#32 OFFLINE   przemk

przemk
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 28 lipca 2009 - 07:44

Jak wyłączę auto to pobiera mi tyle pradu1,3A a jak wyciągnę bezpiecznik to spada do 0,3 ale wtedy nie dziala: liczniki, wyswietlacz,klima,radio i nie wiem co tyle prądu pobiera


witam, minelo juz sporo czasu jak to napisales ale daj znac czy rozwiazales ten problem. U mnei sytuacja bardzo podobna sie zrobila.ucieka sporo pradu, mierzylem. Po wyjeciu bezpiecznika od podswietlenia wnetrza, kierunkowskazow i radia, wyswietlacza itp. problem znika. Jednak nie dziala klima, komputer, radio....

Pozdrawiam
Przemk

#33 OFFLINE   jopstons

jopstons
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 28 lipca 2011 - 14:35

Miłośnicy aut a przede wszystkim klubowicze.

Co mnie wqur... ?

Dlaczego jak macie problem to od razu bez opcji szukam od razu zakładacie nowe tematy, jak np. ten temat, który założony bardzo dawno a mimo tego nikt nawet nie kwapił się odpowiedzieć jak rozwiązał problem.

Pewnie rozwiązali swój problem a o temacie na forum, który założyli zupełnie zapomnieli.

Tak się składa, że mam taki sam problem a niestety nie przeczytałem tutaj rozwiązania.
U mnie też po wyjęciu bezpiecznika nr 12 nie rozładowuje się akumulator.

A myślałem, że przeczytam sobie tutaj w ty6m temacie jak go rozwiązać.
Niestety się nie doczytałem.
Dlatego odświeżam temat, co jest przyczyną ucieczki prądu poprzez bezpieczniki nr. 12 i nr. 6