Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pada aku gdy dluzej postoi jak sciagne kleme nie pada.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal129

michal129
  • 28 postów
  • Dołączył: 01-12-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 30 grudnia 2008 - 14:57

Witam
Mam problem z akumulatorem w omedze c 2.2 DTI jak postoi przez noc to rano juz nie zakreci.Czasem jest tak ze nawet jak postoi z pare godzin to juz nie zakreci.Jak sciagne kleme to nawet po 2 tygodniach zapali.Niewiem czego to moze byc przyczyna bo akumulatora raczej nie bo nawet przy -10 kreci.Jak zaloze kleme to slychac radio.prosze o pomoc

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2008 - 15:09

Jak zaloze kleme to slychac radio.

To weź je może wyłącz przed wychodzeniem z auta.
Zmień dane w profilu, bo mogą mylić.

#3 OFFLINE   gmiacik

gmiacik
  • 87 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Zbąszyń

Napisany 30 grudnia 2008 - 19:15

Akumulator też się rozładowuje ale w mniejszym stopniu poprzez centralny zamek, który cały czas wysyłka sygnał do kluczyka czy nie jest w pobliżu.
Ale to zjawisko można zaobserwować po około 2 tyg.
pozdrawiam

#4 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2008 - 19:30

Multimetr do ręki i sprawdzić pobór prądu, gdy auto jest w stanie spoczynku. Coś za dużo prądu zżera i przydałoby się wiedzieć co (i ile).

#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 grudnia 2008 - 20:10

mialem to samo. szukalem glowilem sie, az pewnego razu odpalilem, przejechalem sie kawalek i juz nie chcial krecic. po zmianie akumulatora na nowy wszystko jest ok. stary akumulator mam podlaczony sobie w warsztacie pod radio samochodowe. w pelni naladowany starcza na 3 dni podtrzymania pamieci w radiu. po prostu jego czas juz minal.

ale zacznij od sprawdzenia poboru pradu jak kolega wczesniej radzil. jak bierze duzo to wyciagaj bezpieczniki, sprawdzisz jaki obwod ciagnie prad i co jest tam podlaczone.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 30 grudnia 2008 - 20:38

witam kolego prawdopodobnie nie masz walniętą diodę na alternatorze i i prąd ucieka z akumulatora
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 grudnia 2008 - 21:13

witam kolego prawdopodobnie nie masz walniętą diodę na alternatorze i i prąd ucieka z akumulatora

Miałem to samo.Sprawdz pobór prądu w spoczynku(amperomierz podłączasz szeregowo),następnie do sprawdzenia alternator

#8 OFFLINE   michal129

michal129
  • 28 postów
  • Dołączył: 01-12-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 31 grudnia 2008 - 12:08

Sprawdzilem jak auto chodzilo pokazywalo ladowanie ok 13.4 (wlaczone swiatla xenon i przeciwmgielne) po wylaczeniu pokazywalo 1,3 nawt jak sciagnolem kleme i zmierzylem pokazywalo tyle samo1,3, akuma trzyma prad.Sprawdzilem bezpieczniki.Jak wyciagne jeden(od gory: 2 rzad, 4 albo 5 bezpiecznik)Prad pobiera albo:radio,liczniki,klima,wyswietlacz bo to niedziala jak wyciagne bezpiecznik a wtedy pokazuje 0,3 ma moze ktos schemat bezpiecznikow od czego sa jaki ma miec pobor pradu na postoju wylaczony silnik?

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2008 - 12:50

Na moje, to aku się skończył.

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2008 - 15:48

Sprawdzilem jak auto chodzilo pokazywalo ladowanie ok 13.4 (wlaczone swiatla xenon i przeciwmgielne) po wylaczeniu pokazywalo 1,3 nawt jak sciagnolem kleme i zmierzylem pokazywalo tyle samo1,3, akuma trzyma prad.Sprawdzilem bezpieczniki.Jak wyciagne jeden(od gory: 2 rzad, 4 albo 5 bezpiecznik)Prad pobiera albo:radio,liczniki,klima,wyswietlacz bo to niedziala jak wyciagne bezpiecznik a wtedy pokazuje 0,3 ma moze ktos schemat bezpiecznikow od czego sa jaki ma miec pobor pradu na postoju wylaczony silnik?



przy twojej wypowiedzi trzeba sie zastanowic o co chodzi.
rozumiem ze najpierw piszesz o napiecie a pozniej o pradzie. brakuje oznaczen np V, A
jezeli dobrze to rozumie to pobor pradu 1,3 A jest za duzy. odlacz samo radio i zobacz czy pomoze. 0,3A juz jest blizej normy

a o co chodz z tym 1,3 po wylaczeniu auta to juz nie kumam. piszesz ze po zdjeciu klemy jest tak samo. wiec wychodzi na to ze mierzysz napiecie. tylko ze przy 1,3 V nie zaswieci sie tobie nawet zadna kontrolka, a podobno nie mozesz odpalic auta dopiero po kilku godzinach.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 grudnia 2008 - 16:07

Według książki "Sam naprawiam" dopuszczalny pobór w stanie spoczynku to
1 - 3 mA.
Kto pyta nie błądzi

#12 OFFLINE   michal129

michal129
  • 28 postów
  • Dołączył: 01-12-2008
  • Skąd: Krosno

Napisany 01 stycznia 2009 - 13:55

Jak wyłączę auto to pobiera mi tyle pradu1,3A a jak wyciągnę bezpiecznik to spada do 0,3 ale wtedy nie dziala: liczniki, wyswietlacz,klima,radio i nie wiem co tyle prądu pobiera

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2009 - 14:09

jak juz pisalem zacznij od radia. po prostu je wyciagnij i odlacz kable.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2009 - 02:29

Witam
Mam problem z akumulatorem w omedze c 2.2 DTI jak postoi przez noc to rano juz nie zakreci.Czasem jest tak ze nawet jak postoi z pare godzin to juz nie zakreci.Jak sciagne kleme to nawet po 2 tygodniach zapali.Niewiem czego to moze byc przyczyna bo akumulatora raczej nie bo nawet przy -10 kreci.Jak zaloze kleme to slychac radio.prosze o pomoc


A u mnie sytuacja wygląda tak: na naładowanym aku auto odpala pięknie, ale z tygodnia na tydzień akumulator słabnie, aż auto przestaje odpalać. Po naładowaniu do pełna prostownikiem znowu pochodzi kilka tygodni. Czy przyczyną może być za duża pojemność aku (mam 100Ah a z tego co czytałem w innym wątku powinno być 84Ah). Oprócz tego autko kradnie prąd, ale z tym powalczę jak będzie cieplej (bo nie jest to chyba powodem padania aku - tym bardziej, że jeżdżę codziennie, a pobór raczej nie jest duży).

#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 stycznia 2009 - 20:33

ale z tygodnia na tydzień akumulator słabnie

A jak u Ciebie z ładowaniem? mierzyłeś?

#16 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 stycznia 2009 - 20:39

czas kupic nowy aku... dwa tygodnie powinien stac i powinien odpalic, miałem podobny problem bo telefon w aucie mi działał cały czas, wiec odłączyłem go całkiem i problem sie rozwiązał ...

#17 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2009 - 00:15

A jak u Ciebie z ładowaniem? mierzyłeś?


Ładowanie jakiś czas temu sprawdzałem i było w normie (napięciowo oczywiście) - dokładnej wartości nie pamiętam, ale na pewno było OK.

Aku wydaje mi się w porządku, bo obecnie (po ładowaniu do pełna w zeszłym tygodniu) przy -14 odpala bez problemu.

#18 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2009 - 08:40

Ładowanie powinno być w granicach 14V
jeżeli na max. obciążeniu napiecie na aku spada poniżej 10,5V to szukaj juz nowego
kiedys też miałem ten problem przy poprzedniej omie 2razy rano ni z tego
ni z owego rano nie mogłem odpalić okazało sie że ako nadawało sie na złom.
ps. Ile lat ma to ako?

#19 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2009 - 02:14

Ile lat ma to ako?


Pojęcia nie mam - autko mam od ponad roku (patrz data rejestracji na forum ;)) i aku nie zmieniałem. Dziwi mnie to, że w ostatnie mrozy (-15 do -20) rozrusznik kręcił jak głupi - więc wydajność prądowa jest duża, a za jakieś trzy tygodnie nawet jeśli będzie +10 to przyjdzie taki dzień, że autko nie odpali (oczywiście do tego nie dopuszczę, bo już go wyczułem :D).

#20 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2009 - 07:34

Ale tak się dzieje przy starym ako
w najmniej odpowiednim momencie odmawia posłuszeństwa
radze Ci sprawdz porządnie ako .