Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w tylnym prawym zawieszeniu Dziwne?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 22:34

Z mojego skromnego doswiadczenia wiem ze badanie sprawnosci amorow jest malo wiarygodne.
Przyklad:
W poprzednim aucie zaczelo cos stukac. Pojechalem na stacje sprawdzili amory mialy ok 40%(przednia os)
Wymienilem na nowe Bilsteiny. Pojechalem drugi raz.
Kolo lewe 60% sprawnosci a prawe 70%. Stuki dalej byly :/
Znajomy wymienil i mial to samo(byl na innej stacji diagnostycznej)
Wydaje mi sie ze sprawnosc nowych amorow dobrej firmy powinna oscylowac w granicach 100%?
A moze mi sie tak wydaje? :)
Ale dla autora tematu najlepiej jakbys pojechal jeszcze raz sprawdzic na inna stacje.
Znajomy wymienil i mial to samo(byl na innej stacji diagnostycznej)

#22 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 grudnia 2009 - 08:57

na stacji moze wyjsc wynik bliski 100% sprawnosci. ale jak bedzie badany sam amortyzator. zauwaz ze kazdy luz, nawet niewielki powoduje oszukanie urzadzenia do pomiaru sprawnosci amorkow. malo tego amortyzator przykrecony jest poprzez tuleje gumowe co tez powoduje oszukanie urzadzen pomiarowych.
dlatego na stacji diagnostycznej nigdy nie osiagniemy wyniku 100% sprawnosci amortyzatorow.

no bo co z tego ze amorek mamy nowy skoro zanim on sie zacznie ruszac (dzialac) to najpierw ugnie sie nam opona, potem skazuja sie luzy na wahaczach i innych elementach wspolpracujacych i dopiero wtedy ruszy sie nam amortyzator. teraz przy ruczu powrotnym kola wszystko bedzie sie dzialo w odwrotna strone.
urzadzenie badajace sprawnosc amorkow pokaze nam ze nie mamy ich w 100% sprawnych.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#23 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2009 - 09:47

Przyznaje racje ze najpierw dziala na opone potem na tuleje itd.
Tylko jak ci diagnotsa mowi ze amory do wymiany to wymieniasz(bo sie gosciu zna, przynajmniej powinien, i widzi pomiary) wydajesz 400zl i zdziwienie ze dalej cos wali.
Mi na przegladzie powiedzial ze skrzynia do wymiany(przejechal autem 10m)
Takze z diagnostami bywa roznie.

#24 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 grudnia 2009 - 22:37

Tylko jak ci diagnotsa mowi ze amory do wymiany to wymieniasz(bo sie gosciu zna, przynajmniej powinien, i widzi pomiary) wydajesz 400zl i zdziwienie ze dalej cos wali.
.


ale ja pisalem o sprawnosci amortyzatorow. tzn. o ich sile dlumienia.
zauwaz ze nawet w 100% sprawny amortyzator moze sobie pukac, co daje glosne stuki jak zainstalujemy taki amorek w aucie.

szukanie stukow, pukow i innych swierszczy w aucie bywa czasem bardzo uciazliwe. a kasy na nowe elementy mozna stracic co nie miara. czesto zreszta niepotrzebnie, bo przyczyna tkwi czasem w czyms czego w zyciu bysmy nie podejrzewali.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#25 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2009 - 23:51

ale ja pisalem o sprawnosci amortyzatorow. tzn. o ich sile dlumienia.
zauwaz ze nawet w 100% sprawny amortyzator moze sobie pukac, co daje glosne stuki jak zainstalujemy taki amorek w aucie.

szukanie stukow, pukow i innych swierszczy w aucie bywa czasem bardzo uciazliwe. a kasy na nowe elementy mozna stracic co nie miara. czesto zreszta niepotrzebnie, bo przyczyna tkwi czasem w czyms czego w zyciu bysmy nie podejrzewali.


Jesli amor jest sprawny przypuszczalnie w 100%(czyli idealny) to jakim prawem moze pukac?Mowimy o samym amortyzatorze,nie patrzac na tuleje itd.
Tak jak napisalem diagnostom za bardzo nie ufam.
Diagnoza z amorami sie nie sprawdzila i bylem troche w plecy.
Tak jak mowisz mozna kasy stracic oczywiscie kupujac pozadne rzeczy a nie kpl. tulei za 100 :D
Ale stac cie na auto to stac na utrzymanie.
Nie ma sie co napalac ze to amory bo moze byc jeszcze 100 innych przyczyn lepiej wszystko 2 razy dobrze sprawdzic niz potem zalowac ze jednak nie potrzebnie sie wymienilo(tracisz czas na mechanikow i pieniadze)

#26 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 grudnia 2009 - 08:51

Jesli amor jest sprawny przypuszczalnie w 100%(czyli idealny) to jakim prawem moze pukac?


ale mowa caly czas o sprawnosci amortyzatora jezeli chodzi o tlumienie.
amortyzator ktory tlumi w 100% czasem sobie puka. co oczywiscie jest wadą tagoż amorka, ale nie wplywa na bezpieczenstwo jazdy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#27 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2009 - 11:00

Pukanie amora jak sam powiedziales jest wada i masz prawo wymienic go w ramach gwarancji.
Moze i nie wplywa na bezpieczenstwo jazdy ale chcialbys zeby nowa czesc ci pukala?

#28 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 grudnia 2009 - 16:26

moje wypowiedzi caly czas odnosza sie do sprawnosci amortyzatorow i tego co tu napisales

Z mojego skromnego doswiadczenia wiem ze badanie sprawnosci amorow jest malo wiarygodne.


nie pisze tego w sensie czy wymieniac wadliwe czesci, czy nie, bo to chyba jest wiadome wszystkim i oczywiste
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#29 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 kwietnia 2010 - 15:56

No więc stuka z tyłu po lewej przy pokonywaniu najmniejszych nierówności nawet przy minimalnej prędkości (np. progi zwalniające przy 5km/h). Myślałem, że to skrzynka w bagażniku wypełniona metalowymi narzędziami, ale jednak byłoby to zbyt piękne, aby było prawdziwe. Huśtając/bujając samochodem na postoju nic nie słychać. Co może być potencjalnie do wymiany zanim nakupuję części za miliard złotych i wymienię pół auta?
Pytanie dodatkowe: po jakich zabiegach w tylnym zawieszeniu należy ustawiać na nowo geometrię?

Jedyne stuki z jakimi do tej pory miałem do czynienia w Omegach to przedni łącznik stabilizatora, ale jednak jest to trochę inny rodzaj stuków.

#30 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2010 - 16:34

Metaliczny stuk? Jakby metal o metal? Stawiam na sprężynę.

#31 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 kwietnia 2010 - 09:22

A więc stukami z tyłu po lewej okazał się... prawy tylny amortyzator. :D
Pojawił się luz w miejscu gdzie górny fragment amora już chowa się nad nadkolem i wchodzi do bagażnika. Dodatkowo po wczorajszej wymianie kół na letnie (twardsze, mniejszy profil) zacząłem odczuwać, że tył mi zaczyna uciekać na nierównościach.

http://allegro.pl/it..._tyl_tylne.html - czy te będą OK?

#32 OFFLINE   Albercik1990

Albercik1990
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 10 kwietnia 2010 - 14:45

Witam! u mnie również stuka z tyłu początkowo myślałem że to po prawej stronie ale przejechałem się z tyłu i okazało się że to lewa strona za kierowcą.Jak wymieniałem opony na letnie to jest taki łącznik w którym jest guma tzn była bo już się wyeksploatowała , myślę że to jest przyczyną ponieważ rusza się to nawet przy postoju dotykająć dłonią.Mam to zamiar wymienić sam i nie jechać do mechanika bo wiadomo kolejne koszty i prawdopodobnie wymyślanie 1000innych przyczyn tylko nie wiem jak to dokładnie się nazywa żeby w sklepie powiedzieć i nie zrobić z siebie jelenia. Na tym schemacie zawieszenia tylnego co tutaj kolega na forum linka podał w adobe acrobat reader ma to nr ''5'' na 3 stronie. Proszę o pomoc i pozdrawiam:))

Albercik.

#33 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 kwietnia 2010 - 15:08

http://allegro.pl/it...el_omega_b.html

http://allegro.pl/it...el_omega_b.html

któreś z tych dwóch?

#34 OFFLINE   Albercik1990

Albercik1990
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 10 kwietnia 2010 - 20:36

Nie,żadna z tych części. To chyba jest łącznik stabilizatora?tylko jest troche wygiety biorąc pod uwage przednie łączniki.Jest on zawieszony pionowo do osi jezdni.

#35 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 kwietnia 2010 - 20:48

DamianB i Albercik1990 to je to
http://forum.omegakl...97&d=1270850131
http://forum.omegakl...98&d=1270850137

#36 OFFLINE   kicholek

kicholek
  • 25 postów
  • Dołączył: 15-03-2011
  • Skąd: Vitoria-Gasteiz-hiszpania

Napisany 29 czerwca 2014 - 12:32

mi tez stuka po lewej stronie za kierowca rok temu wymieniane amorki.i wczoraj wywalilem caka tapicerke z bagaznika i nadal pukalo jak go rozbujalem rekoma okazalo sie ze ta guma od amortyzatora pod kapturkiem jest juz wybita na razie po druciarsku wstawilem twarda gume ale pomoglo na pol dnia wiec jutro trzeba kupic nowe. Pozdrawiam moze komus pomoze
:)

#37 OFFLINE   szczypior73

szczypior73
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2009
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 24 listopada 2015 - 10:57

Ja też mam jakieś głuche stuki, ale jesteś święcie przekonany, że ten odgłos wydobywa się z bagażnika, a nie z zawieszania. Jest to głuchy postuk z lewej strony. Ostatnio nawet wywaliłem wszystko ze schowka, bo myslałem, że tam coś popukuje, z roletą też się bawiłem, nie pomogło. Amortyzator wylany, ale prawy, ogólnie jeszcze dobrze tłumią, więc z wymianą poczekam do przyszłego roku, ale ten postuk jest bardzo wkurzający podczas jazdy :/

Mam to samo...Po wymianie amorów na nowe bilstein b4 po miesiącu zaczęło pukać w bagażniku...Okazało się ,że amorki puściły olej i mocno chałasują,Po dwóch miesiącach jazdy na amorach za trzy stówy mam ponowny wydatek i wkur....wa



#38 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2015 - 11:15

@szczypior73

Kup SACHS'a



#39 OFFLINE   szczypior73

szczypior73
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2009
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 24 listopada 2015 - 13:00

@szczypior73

Kup SACHS'a

Tak,nosiłem się z zamiarem zakupu sachsa ale cenowo mnie zabił,wywalałem wszystkie amory,całą zawiechę i układ kierowniczy....trochę szmalu poszło...A teraz powoli wychodzą kwiatki....kupię narazie jakieś no name żeby na czymś jeżdzić i spróbuję reklamować....Ale znając moje podejście do przechowywania paragonów..:) może być ciężko hehe

Pozdrawiam



#40 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2015 - 13:51

Widzę po 170-200 zł szt. Czy ja wiem czy to taka różnica w stosunku do B4, 60-70 zł taniej przy komplecie. Za "no name" kolejne pieniądze w błoto pójdą.