Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT - CIEKNąCY OLEJ NA POłACZENIU TURBINA / Wąż ZASILAJąCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2010 - 07:23

U mnie bujało budą przy rozruchu i gaszeniu auta. Po wymianie poduszek problem zniknął :hehe:

#62 OFFLINE   gambit

gambit
  • 18 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 września 2010 - 09:03

U mnie przy zużytej poduszce niestety dodatkowo było słychać metaliczne puknięcie. Pojawiało się to najczęsciej przy gaszeniu silnika, ale także przy skręcaniu w lewą stronę z wyższą prędkością, przy gwałtownym hamowaniu i przy gwałtownym przyspieszaniu. Najcześciej było to jedno pukniecie i brzmialo trochę jak pukniecie w ograniczniku drzwi podczas otwierania.
Poduszka też się rozpadła przy demontażu :)
Piotrek
była VB X16XEL bez gazu
była VB X25XE bez gazu
jest Omega Y25DT

#63 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 sierpnia 2011 - 13:51

Corteco dedykowane do Omegi 2.5 DTI numer 21652957 i 21652958
Który nr jest prawej poduszki,tej od strony turbo??

 


#64 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2011 - 14:53

Który nr jest prawej poduszki,tej od strony turbo

ta z końcówką 57

#65 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 sierpnia 2011 - 15:03

Dzięki Damian.Ja to muszlę do Kozla kiedyś z browarem wpaść za te wszystkie podpowiedzi co mi udzieliłeś a z Namysłowa nie ma daleko ha ha.
Damian jeszcze jedno,dlaczego w schemacie podciśnień jest że podciśnienie jest podłączone do poduszek??Mam rozumieć że nasze poduszki to nie sa tylko 2 blachy polączone gumą??

 


#66 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 17 sierpnia 2011 - 15:46

Damian jeszcze jedno,dlaczego w schemacie podciśnień jest że podciśnienie jest podłączone do poduszek??Mam rozumieć że nasze poduszki to nie sa tylko 2 blachy polączone gumą??


To chyba logiczne, skoro w schemacie jest, to znaczy, że poduszki są na podciśnienie, nie?
Działanie proste, na luzie poduszki są miększe, żeby nie bujało budą, po zwiększeniu obrotów utwardzają się, żeby motor nie latał za bardzo. Ot co.

#67 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 sierpnia 2011 - 16:05

dzięki narkoman.Ty wiedziałeś,ja nie .Wolę zapytać niż pierdoły pisać.

 


#68 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 września 2011 - 18:59

Witam.Panowie czy odmę od bmw wymienia czy czyści,w sumie nie ma tam filterka tylko są tak jak by 2 plastikowe lejki. Wyczytałem na forum że jeżeli silnik był zaolejony należy odmę wymienić parę razy.Czyścić tą nową czy wymienić wkład?
Robert.

 


#69 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 27 września 2011 - 19:00

Teoretycznie tą od BMW już w ogóle się nie rusza, bo tam nie ma co się*zapchać. Więc na siłę możesz ją wyjąć, wyczyścić i zamontować spowotem. Wątpię, że dużo syfu się zaczepi o ten śliski plastik.

#70 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2011 - 19:07

Panowie czy odmę od bmw wymienia czy czyści


Odmę (samą "puszkę") należy wymieniać co drugą wymianę oleju, to info. z ASO BMW.
Membrana w odmie ma swoją żywotność. Ja wymieniam co 40 kkm. Sączek można wypłukać.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#71 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 27 września 2011 - 21:50

Odmę (samą "puszkę") należy wymieniać co drugą wymianę oleju, to info. z ASO BMW.
Membrana w odmie ma swoją żywotność. Ja wymieniam co 40 kkm. Sączek można wypłukać.


Jakie mogą być efekty nie zmieniania "puszki"? Co może się stać z membraną?

#72 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2011 - 22:59

Jakie mogą być efekty nie zmieniania "puszki"?


Zakłócenie odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Co może się stać z membraną?


Membrama jest z gumy, i jak to guma twardnieje, pęka itp.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#73 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 września 2011 - 19:15

Rozumiem.Ale jak kupiłem omkę to była cholernie zalana olejem,dolot turbiny i IC.Po wymianie separatora nawet mniej parowała z wlewu oleju ale teraz widzę że znowu jak by mocniej parowalo z wlewu,nie wiem czy dlatego że zrobiło się chłodniej czy może znowu znowu separator .Nie chciał bym znowu dopuścić do zaolejenia dolotu itd....Wyjąć przeczyścić czy nie sępić i znowu nówka,to nie aż takie znowu koszty.
Znowu olej w dolocie...turbo sprawdzone...nie puszcza...znowu separator??Czy olej z dolotu spala się w spala się wraz z powietrzem wpadającym powietrzem.Kopci na siwo ,wtryski ok.