Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT - CIEKNąCY OLEJ NA POłACZENIU TURBINA / Wąż ZASILAJąCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 13 lutego 2010 - 09:17

Widze ze nie jestem sam, mam to samo, mialem sie dzis za to brac ale mam tylko rure musze zamowic jeszcze uszczelke i odme i dopiero zrobie bo nie chce mi sie dwa razy tego przerabiac. Poduszka cala zarzygana olejem,umylem ja benzyna ale idealna to ona nie jest.
Beedzie sie działo...

#22 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 13 lutego 2010 - 12:31

odma jest u góry tuż przy podszybiu.... Wymiana wymaga tylko ściagniecia osłony silnika, odkrecenia wiazki przewodów (od wtrysków). Wymiana prosta. 15 minut max...

co do uszczelnienia dolotu.... trochę inna bajka, bardziej czasochłonna. Kupuj uszczelke BMW, nie OPLA

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 14:06

odkrecenia wiazki przewodów (od wtrysków)

bez tego się obejdzie 3 albo 4 śrubki i schodzi co do dolotu to faktycznie trzeba się pobawić :D Trakerr kilka postów niżej masz foto i numer tej gumy

#24 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 13 lutego 2010 - 20:13

bez tego się obejdzie 3 albo 4 śrubki i schodzi co do dolotu to faktycznie trzeba się pobawić :D Trakerr kilka postów niżej masz foto i numer tej gumy


Wiem wiem Dzieki juz zamowilem odme 187zl i uszczelke 36zl w BMW takze w przyszlym tyg wymianka
Beedzie sie działo...

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 20:15

Poduszka cala zarzygana olejem,umylem ja benzyna ale idealna to ona nie jest.

Benzyna ekstrakcyjna da radę, piana aktywna też.

#26 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 13 lutego 2010 - 21:17

Trakerr.....byłoby szkoda, jakby poduszka była też do wymiany. Jest problem z zamiennikami. O ile wiem tylko Corteco robiło zamiennik, ale dostępność jest słaba....w ASO cena o ile dobrze kojarze ok 800zł, ale moge sie mylic.


DamianSz.. miałem na mysli, ze trzeba odkrecić pare śrubek i odsunąć wiązke, żeby ułatwić sobie dostęp do odmy. Nie trzeba jej demontowac.

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 21:42

Trakerr.....byłoby szkoda, jakby poduszka była też do wymiany. Jest problem z zamiennikami. O ile wiem tylko Corteco robiło zamiennik, ale dostępność jest słaba....w ASO cena o ile dobrze kojarze ok 800zł, ale moge sie mylic.

no ja mam właśnie poduche do wymiany w IC są i cana ze zniżkami 243 PLN firmy corteco oczywiście

#28 OFFLINE   zereb

zereb

    2t rider

  • 85 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 lutego 2010 - 08:43

Podepnę się pod temat. Odkręciłem przewody dolotowe do kolektora ssącego a tam mokro od oleju. Czyli przyczyna jak poniżej? Odma oraz uszczelnienie wylotu z turbo ??

#29 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 14 lutego 2010 - 12:16

no ja mam właśnie poduche do wymiany w IC są i cana ze zniżkami 243 PLN firmy corteco oczywiście


uu to widzię dużą zmianę na lepsze. Jak uszczelniałem dolot, to asekuracyjnie pytałem o poduszki, to było bardzo ciężko z dostępnością. Ani na allegro, ani u dostawców...
Cena też nie przeraża.

#30 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 14 lutego 2010 - 14:46

Odkręciłem przewody dolotowe do kolektora ssącego a tam mokro od oleju.


Mokro to zawsze jest, ale odma w pierwszej kolejnosci
Beedzie sie działo...

#31 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 19 lutego 2010 - 18:10

Pierścień uszczelniający (bo tak to sie nazywa w BMW)czyli uszczelke i odme juz mam , jak będe miał jutro czas to montuje , teraz jeszcze pytanie miedzy rurą z tym założonym pierścieniem a turbiną jest jeszcze jakiś łącznik ? czy ten pierścień nachodzi na turbo? odrazu pasuje zmienic olej i tu tez dylemat bo omega świeżo kupiona nie wiem co tam jest wlane i czym zalac 5W czy 10
Beedzie sie działo...

#32 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 19 lutego 2010 - 18:35

Miedzy tym kołnierzem a rurą nie ma już nic, kołnierz zakładasz bezpośrednio na turbo.
Lej jak najlepszy olej, ten silnik ma chodzić na pełnym syntetyku, nie ma sensu oszczędzać na oleju.


Pozdro

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2010 - 18:35

co tam jest wlane i czym zalac 5W czy 10

ja wlałem 0W-40 a przed zmianą płukanka

#34 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 11:06

Moim zdaniem wystarczy 5W-30 i tak jak kolega DamianSz napisał, przed wymianą wlej płukacz silnika.

P.S. Czemu kupiłeś separator oleju (filterek) starego typu?

#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2010 - 11:38

P.S. Czemu kupiłeś separator oleju (filterek) starego typu?

a jak wygląda nowe albo jaki ma numer ?

#36 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 13:24

Oil separator
11 12 7 799 366
0.083 kg
€17.80

#37 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 20 lutego 2010 - 18:22

Ten Oil separator - 11 12 7 799 366 z BMW e60 (525d)

domyslam sie ze to nowa (usprawniona) wersja niebieskiego filterka, ale czy pasuje to zamiast tego filterka??? czy trzeba tez kupic nowa obudowe odmy do tego bo nr kat. obudowy odmy z bmw e60 z silnikiem 2.5d jest inny niz z e39 (czli taki jak w omedze 2.5 DTI)

pozdro
jordi

#38 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 18:31

tak, pasuje bez problemu, obudowa taka sama

#39 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 20 lutego 2010 - 18:36

ok super dzieki za info, to przy nastepnej wymianie oleju wymienie tez separator oleju na nowy typ ;)

#40 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 20 lutego 2010 - 19:04

P.S. Czemu kupiłeś separator oleju (filterek) starego typu?

Taki kupiłem bo nawet nie wiedziałem ze jest inny , powiedziałem gościowi ze chce odme i taką przyniósł z tym numerem który był opisywany na forum.
A jak wygląda ten nowy ma ktoś foto??
Beedzie sie działo...