Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT - CIEKNąCY OLEJ NA POłACZENIU TURBINA / Wąż ZASILAJąCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pablo_MORALES

pablo_MORALES
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 05 grudnia 2008 - 16:20

Miałem wyciek na połączeniu turbiny z wężem zasilającym ja powietrzem z filtra.

Przyczyna - uszkodzona odma którą kupiłem i wymieniłem jednak nie o niej tu mowa

W/g mechaników bezpośrednią przyczyną wycieku oleju który dostawał się z odmy w kanał dolotowy była "luźna" uszczelka przewodu - tj guma którą nasadza się na króciec turbiny a następnie na nią wciska się waż zasilający . Można było ja ścisnąć obejmą jednak jej stan po dłuższym kontakcie z olejem silnikowy kwalifikował ja do wymiany.
Zamówiłem w/w cześć w BMW ( gdyż na uszczelce był oryginalny numer części BMW ) i przyszła inna - zamiennik ( modyfikacja ) . Nowa uszczelka oprócz kołnierza na który wciska sie waż zasilający miała też kołnierz nakładany na zewnętrzną część węża.


Piszę to gdyż w Oplu tej modyfikacji nie ma - sprawdzałem .

Modyfikacja w/g mnie znacząco polepszy jakość połączenia które ma uszczelniać i rozwiąże wiele problemów związanych z tą nieszczelnośćią ( podobno to znany problem ).


Dla rozrywki dodam że na nowej uszczelce oprócz znaku i numeru BMW było też ..............MADE IN POLAND.
Wieżę więc tym mocniej że będzie lepsza :)

#2 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 grudnia 2008 - 10:05

Witaj,
czy mógłbyś podać numer tej części? :)

#3 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 grudnia 2008 - 11:35

Dzieki!

Kolejna cenna informacja. Czekamy na numer czesci.

Powiedz jeszcze jak to bylo z ta odma? Jak rozumiem, kupiles w BMW filtr odmy w komplecie z pokrywka (zaworkiem) i to okazalo sie wadliwe - wyrzucalo olej przez odme do dolotu? Potem kupiles identyczne i juz bylo ok?

Dopytuje, bo u mnie to zachowuje sie podobnie. Ogolnie historia mojego silnika jest dosc zawila, ale teraz, kiedy wszystko powinno byc dobrze (uklad korbowo-tlokowy szczelny), a mimo to dosc nowy filtr odmy wypuszcza olej przed turbine. Jak tylko bede mial okazje, to zmienie i dam znac jakie wyniki.

Pozdrawiam!

Barted

#4 OFFLINE   pablo_MORALES

pablo_MORALES
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 09 grudnia 2008 - 07:20

numer nowej ( zmodyfikowanej ) uszczelki króćca turbiny/wąż dolotowy to 13717792090 - bmw oczywiście

co do pytania zadanego przez barted to:

Odma była przyczyną a jej wymiana wyleczyła chorobę ale nie w 100% usunęła skutki. ( uszkodzona uszczelka = lewe powietrze na dolocie turbiny i ew pocenie się połączenia , uszkodzona poduszka silnika - wiadomo ) uszczelka króćca była uszkodzona przez nadmierny kontakt z olejem to samo się tyczy poduszki silnika .

Problem w pytaniu barted może wynikać z niechronologicznych moich postów ale dotyczących tego samego defektu .

Uznałem że warto dodać info o modyfikacji bo to w/g mnie krok w dobrą stronę tj. większa szczelność połączenia ......tym bardziej że w Oplu nikt o niej nie słyszał .


Dla podsumowania :
Ciekło z połączenia turbina - wąż . ( podobno turbo ciekło bo tak to wyglądało bez głębszej ingerencji i bliższych oględzin )

Przyczyna - uszkodzona odma
Naprawiłem przyczynę tj. nowa odma
oraz wymieniłem części uszkodzone przez olej ( spuchnięte ): poduszka silnika i uszczelka wąż/króciec.

Pozdr

#5 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 10 września 2009 - 12:43

odświeżę temat, bo właśnie zamówiłem w ASO BMW uszczelkę/łącznik rury z turbiną i czeka mnie wymiana.
Czy ktoś z Was wymieniał ją ostatnio? Dużo jest tam roboty, jakie narzędzia? Co trzeba zdemontować, zeby tam się dostać? Ile mniej wiecej czasu to zajmuje?
Patrzyłem ostatnio na kanale i za wiele miejsca tam nie ma, a olej leje się jak ch...ra.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 września 2009 - 22:08

odświeżę temat, bo właśnie zamówiłem w ASO BMW uszczelkę/łącznik rury z turbiną i czeka mnie wymiana.
Czy ktoś z Was wymieniał ją ostatnio? Dużo jest tam roboty, jakie narzędzia? Co trzeba zdemontować, zeby tam się dostać? Ile mniej wiecej czasu to zajmuje?
Patrzyłem ostatnio na kanale i za wiele miejsca tam nie ma, a olej leje się jak ch...ra.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.


Jak się olej leje, to zrób porządek z separatorem w odmie. Do wymiany uszczelki/kołnierza potrzebna jest nasadka torx, nie pamiętam jaki rozm. oraz kobiece dłonie:D

#7 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 11 września 2009 - 07:58

separator zmieniłem od razu po zakupie samochodu... teraz musze zrobić porzadek z syfem jaki pozostawił po sobie poprzedni właściciel.

#8 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 11 września 2009 - 15:19

Olej i tak będzie lał się, nawet jak wymieni separator - tak już jest :)

Ja u siebie wymieniałem ten łącznik na nowszy typ i nie ma tam nic skomplikowanego..

Jedyne co - kołnierz trzymający wąż na turbinie musisz odkręcić od spodu auta - inaczej ni hu hu ;)

Wyciągasz starą gumę - o ile sama nie wypadnie - wrzucasz nową, wpychasz na turbo, przykręcasz i spokój..

#9 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 14 września 2009 - 08:36

Olej i tak będzie lał się, nawet jak wymieni separator - tak już jest :)

Ja u siebie wymieniałem ten łącznik na nowszy typ i nie ma tam nic skomplikowanego..

Jedyne co - kołnierz trzymający wąż na turbinie musisz odkręcić od spodu auta - inaczej ni hu hu ;)

Wyciągasz starą gumę - o ile sama nie wypadnie - wrzucasz nową, wpychasz na turbo, przykręcasz i spokój..


Jestem juz po wymianie..... skomplikowane nie jest, ale dostęp do tego to istny koszmar. Ze szwagrem ponad 3 godziny z tym walczylismy....
Uszczelka faktycznie niemal wypadła z rury. Szrot! Poza tym wszystko było tak w oleju, że szok.
Zaciekawiło mnie jedno..... rura zamocowana była na turbinie tylko na wcisk, a sama opaska zabezpieczała tylko przed jej zsunięciem. Czy u was też nie było żadnej opaski zaciskowej na wejściu na turbine?? :(
Ja przy zakładaniu założyłem dodatkowo nową opaskę na uszczelkę i dobrze "ściągnąłem". Uszczelka oczywiście z BMW z dodatkowym kołnierzem. Na pierwszy rzut oka widać, ze lepsza. Mam nadzieję, ze teraz będzie trzymać mocno i nie będzie nic ciekło.

Co jeszcze zauwazyłem? Zniknęła czarna chmura przy dynamiczym ruszaniu oraz przy ok 2700 obr/min kiedy turbina się przełączała... Owszem dym jest, ale taki bardziej przejrzysty, szary..... Wyglada na to, ze lewe powietrze wpadało przez nieszczelność przy wlocie.

#10 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 26 września 2009 - 07:55

[quote name='Tiger1980']
Ja przy zakładaniu założyłem dodatkowo nową opaskę na uszczelkę i dobrze "ściągnąłem". Uszczelka oczywiście z BMW z dodatkowym kołnierzem. Na pierwszy rzut oka widać, ze lepsza. Mam nadzieję, ze teraz będzie trzymać mocno i nie będzie nic ciekło.
QUOTE]

Zrobiłem dokładnie tak samo i polecam. Co prawda wywołane dodatkową opaską naprężenia na plastikową końcówkę rury pod wpływem wysokiej temperatury od turbiny spowodowały, że sama końcówka rury trochę się wygięła (jak końcówka trąbki), ale to w niczym nie przeszkadza. Nałozenie tej uszczelki jest teraz trochę trudniejsze, ale za to lepiej przylega i o to chodzi.

Przy wymianie poduszki silnika dociąłem ze starej dętki okrągły fartuszek, zrobiłem w nim dziurkę (w środku) przez którą przecisnałem końcówkę poduszki (tę wchodzacą w łapę silnika). Efekt jest taki, że nawet gdyby uszczelka rury dolotowej do turbo znów popuściła to olej nie uszkodzi mi poduszki.

Polecam zatem zapobiegawczo zabezpieczyć nową poduszkę tak na wszelki wypadek.

Pozdrawiam
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#11 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 28 listopada 2009 - 00:20

panowie może jakieś zdjęcia z objaśnieniem i koszty, bo u mnie też tam gdzieś cieknie, a jestem laikiem w tych sprawach

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2010 - 15:27

Panowie kupiłem tą cudowną uszczelkę i troche zgupiałem bo dostałem takie coś
http://c5.wrzuta.pl/...b4f2888/turbo1?http://c2.wrzuta.pl/...b4f288a/turbo2?http://c4.wrzuta.pl/...b4f2889/turbo3?
oczywiście jest to cześć BMW ORGINALNA o numerze 13717792090 i z tego co pamiętam to tamta wyglada troche inaczej ale moge sie mylić, także poprawcie mnie, koszt to jakies 50 PLN 30 guma i 20 sprowadzenie w focie.

Dla rozrywki dodam że na nowej uszczelce oprócz znaku i numeru BMW było też ..............MADE IN POLAND.

na mojej też jest POLAND :D

#13 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 14 stycznia 2010 - 16:29

Panowie kupiłem tą cudowną uszczelkę i troche zgupiałem bo dostałem takie coś
http://c5.wrzuta.pl/...b4f2888/turbo1?http://c2.wrzuta.pl/...b4f288a/turbo2?http://c4.wrzuta.pl/...b4f2889/turbo3?
oczywiście jest to cześć BMW ORGINALNA o numerze 13717792090 i z tego co pamiętam to tamta wyglada troche inaczej ale moge sie mylić, także poprawcie mnie, koszt to jakies 50 PLN 30 guma i 20 sprowadzenie w focie.
na mojej też jest POLAND :D


jest ok. Tez taką miałem. Wszystko pasuje. Problem możesz miec mały z założeniem opaski, ale jak się popieści, to się zmieści ;) Ten zewnetrzny kołnierz wystepuje tylko w produkcie BMW. U Opla tego nie ma. To jest ta własnie modyfikacja, która zapobiega późniejszym wyciekom. Kołnierz nachodzi na rure dolotu, a póxniej całość wchodzi na turbine.

#14 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:41

I wg BMW nie zakłada się już na tą uszczelkę opaski zaciskowej.


Krzysiek

#15 OFFLINE   mnogaj

mnogaj
  • 28 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: Warszawa-wilanow

Napisany 14 stycznia 2010 - 21:08

Podłącze sie pod temat.
U mnie ciekło z tego połączenia tak że uszkodziło prawą poduszkę silnika.
Po wymianie kompletnej odmy(z tym filterkiem), zamontowaniu nowej uszczelki z BMW i wymianie poduszki silnika niestety po jeżdzeniu pare dni olej dalej wydostaje gdzieś z okolic tego miejsca. (dokładnie nie wiem czy z tego samego bo tylko było widać że sie troche leje jak mechanik zakładał dolną osłone)

Całą wymianę robił oczywiście mechanior i jak zobaczył że znowu wycieka olej stwierdził że turbina do wymiany - mi sie jakoś nie wydaje żeby turbina kończyła swój żywot.

Ja z mojej strony zaobserwowałem, że przy przyśpieszaniu całkowicie ustało dymienie (wcześniej po dynamicznym depnięciu zostawała chmurka spalin)

Co o tym sadzicie czy turbina ma juz dosc ?

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2010 - 21:22

brak dymku moze byc powodowany wymiana odmy a olej skad sprawdz dokladnie powrot oleju z turbo

#17 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 15 stycznia 2010 - 09:46

brak dymku moze byc powodowany wymiana odmy a olej skad sprawdz dokladnie powrot oleju z turbo

Dokładnie od tegop bym zaczął.


Do tego upewnij się czy "mechanior" wyjął cały układ dolotowy i wylał z niego olej i przeczyścił węże i intercooler czy tylko założyl ci nową uszczelkę.
Jesli nie czyścił no to powtórka z rozrywki
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#18 OFFLINE   mnogaj

mnogaj
  • 28 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: Warszawa-wilanow

Napisany 15 stycznia 2010 - 11:08

No to pewnie będzie powtórka z rozrywki bo wątpię aby tam coś czyścili, pewnie tylko założyli przywiezione prze zemnie części.
Musze znaleźć jakiś warsztat gdzie się znają na tym silniku.

Może macie jakiś godny polecenia w warszawie?

#19 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 stycznia 2010 - 12:19

Podstawowym problemem tego miejsca jest spuchnieta od oleju koncowka plastikowej rury doprowadzajacej powietrze do sprezarki. Mozna sobie do woli wymieniac uszczelniacze, a tam nadal bedzie cieklo, bo rozepchana koncowka rury odciaga nowa uszczelke od wlotu do sprezarki i cieknie.

Ja wymienilem cala rure na nowa Oplowska. Co ciekawe w komplecie z rura jest uszczelka, ale taka starego typu, nie taka jak sie kupuje w BMW. Wszystko ciasno weszlo samo z siebie, a dodatkowo zalozylem na zewnetrzna srednice rury opaske i delikatnie dokrecilem (nie zeby docisnac, tylko zeby rura znowu nie puchla). Od roku jest ok, choc ciagle delikatnie sie poci. NIE WYMIENIAC TURBINY!

Barted

#20 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 15 stycznia 2010 - 12:25

I wg BMW nie zakłada się już na tą uszczelkę opaski zaciskowej.


Krzysiek


tego akurat bym nie robił. Rura nie siedzi, aż tak super szczelnie i ciasno, żeby nie zakładać opaski. Poza tym oryginalna opaska jest zamontowana na stałe przy korpusie silnika i zapobiega zesliźnięciu się rury z turbiny.
Ja osobiście poszedłem o krok dalej i w miejscu połączenia rury z turbiną założyłem jeszcze jedną zwykłą opaskę, zeby ścisną całość. Nie było lekko, ale udało się.

Co do wycieku, to u mnie ścieka jeszcze olej ten z poduszki. Ponadto "poci się" powrót smarowania turbiny, ale tragedi nie ma wiec nie ruszam na razie tego.