Przyczyna - uszkodzona odma którą kupiłem i wymieniłem jednak nie o niej tu mowa
W/g mechaników bezpośrednią przyczyną wycieku oleju który dostawał się z odmy w kanał dolotowy była "luźna" uszczelka przewodu - tj guma którą nasadza się na króciec turbiny a następnie na nią wciska się waż zasilający . Można było ja ścisnąć obejmą jednak jej stan po dłuższym kontakcie z olejem silnikowy kwalifikował ja do wymiany.
Zamówiłem w/w cześć w BMW ( gdyż na uszczelce był oryginalny numer części BMW ) i przyszła inna - zamiennik ( modyfikacja ) . Nowa uszczelka oprócz kołnierza na który wciska sie waż zasilający miała też kołnierz nakładany na zewnętrzną część węża.
Piszę to gdyż w Oplu tej modyfikacji nie ma - sprawdzałem .
Modyfikacja w/g mnie znacząco polepszy jakość połączenia które ma uszczelniać i rozwiąże wiele problemów związanych z tą nieszczelnośćią ( podobno to znany problem ).
Dla rozrywki dodam że na nowej uszczelce oprócz znaku i numeru BMW było też ..............MADE IN POLAND.
Wieżę więc tym mocniej że będzie lepsza
