Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kto jeździł Omegą A 2,6?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MagicMike

MagicMike
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 listopada 2008 - 13:43

zazdoszcze Ci !!
chętnie odkupie patent na zmianę grilla w opel omega CD

#22 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2008 - 15:16

Kolego BenQ miałeś chociaż jedną OMEGĘ A poza 2.0 8v ??


nie mialem.

I słyszałeś że w samochodzie można zmienić skrzynię biegów czy coś ?

:shock: nie rozumiem do czego pijesz...

Może to ty byłeś tym mądralą który dzwonił do mnie wieczorem i pytał czy taki chip do silnika można kupić na allegro mimo że mówiłem że mapy w kompie były zmienione

z tym juz Ci nie pomoge skoro nie wiesz z kim rozmawiasz przez tel... napewno to nie dzwonilem ja...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#23 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 12 listopada 2008 - 15:42

Omegę A z 3.0 mozna kupić za 2-3 góra 4tys.zł :mrgreen:
Ile jeszcze się dołoży kasy w międzyczasie to juz inna historia.

#24 OFFLINE   MagicMike

MagicMike
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 listopada 2008 - 15:43

pije do tego że lejesz z piekielnej dwójki a nie masz do tego podstaw.
chętnie odkupie patent na zmianę grilla w opel omega CD

#25 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2008 - 18:58

pije do tego że lejesz z piekielnej dwójki a nie masz do tego podstaw.


moze nie bierzmy wszystkiego tak doslownie...

rozbawilo mnie to okreslenie :razz:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#26 OFFLINE   MagicMike

MagicMike
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 listopada 2008 - 19:14

no dobra bez sensu się uniosłem.

Jak kogoś uraziłem to najmocniej przepraszam.
chętnie odkupie patent na zmianę grilla w opel omega CD

#27 OFFLINE   MagicMike

MagicMike
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 listopada 2008 - 10:44

Szukam pomysłu na zrobienie czegoś w silniki 2.6 DUAL RAM.
Nie chodzi mi o trubo czy o sprężarkę bo to już mam obcykane ale chodzi przede wszystkim o podniesienie osiągów bez doładowania.
chętnie odkupie patent na zmianę grilla w opel omega CD

#28 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 14 listopada 2008 - 14:25

w swoim powoli sobie tak rzeżbię
-świece brisk ( www.brisk.cz ) ,sportowy wkład filtra powietrza K&N , wymienione mam uszczelelki w silniku,
jeszcze zaizoluję dodatkowo przewody wysokiego napięcia, ( zastanawiam się jak je zaizolować, może jakieś koszulki z grubego silikonu kupię z metra :grin: )
w planie modyfikacja sterownika czyli tzw. chip, bez tego odczuwalnych efektów nie będzie
może potem montaż komresora jak będzie wolna kasa i chęci lub kupno innego auta
innego czyli mocniejszego

#29 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 14 listopada 2008 - 14:55

Słyszałem kiedyś, że można ten przewód od zacisnąć ( odłączyć) aby brudne powietrze nie wlatywało do do przepustnicy i ma być podobno lepiej.
http://img380.images...im000041un1.jpg
Ale nie robiłem tego bo się boję , że coś sie spier..li. Byc może to jakaś bzdura , jak ktoś coś wie to niech się wypowie.

#30 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2008 - 09:34

Ja jeździłem tym samochodem. Samochód szału nie robi...nawet jestem w stanie powiedzieć że moją 2.0 16v lepiej mi się jeździ...a jeśli chodzi o tą 2.6 to 12v..??

bez przesady... mialem taka kombi 2.6i DualRam i naprawde fajnie sie tym jezdzilo bardzo elastyczny silnik a i przyspieszenie tez niezle, 2.0 16V nie ma najmniejszych szans no i w 2.6 silnik fajnie mruczy nie jak w 2.0. Ja mialem z nia taki problem ze na gazie strzelala w kolektor.
ps. mam ja rozebrana na czesci i jakby ktos cos potrzebowal to zapraszam na PW

#31 OFFLINE   ramus

ramus
  • 43 postów
  • Dołączył: 20-03-2008
  • Skąd: Nowogard

Napisany 16 listopada 2008 - 12:03

Witam wszystkich. W pełni zgadzam się z MagicMike-m. Jeżeli ktoś nie jezdził 2.6 Duall Ram, to nie może zbyt wiele o niej powiedzieć. A już na pewno to że 2.0 16v ma lepsze osiągi od 2.6. Osobiście miałem takie auto i bardzo mile je wspominam. Nie złe osiągi, dobre przyspieszanie na każdym biegu. A poza tym auto bez awaryjne. Co do piekielnej dwójki, to nie jest wcale przesadzone. Polecam. Pozdrawiam. :lol: :driver:
ramus

#32 OFFLINE   MagicMike

MagicMike
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 listopada 2008 - 10:26

dziękuje za poparcie :)

Co do strzelania na gazie - ja nie mam takich problemów i z tego co słyszałem to te silniki w większości dobrze znoszą gaz. Najprędzej sprawdzałbym instalacje LPG.

Jak w mojej 2.0 była zakładana instalacja to przez miesiąc jeździłem do kumpla na regulację aż zaczęła chodzić jak pszczółka. I wg. mnie nie ma takiego speca od gazu który od razu zrobi wszystko na cacy :)
chętnie odkupie patent na zmianę grilla w opel omega CD

#33 OFFLINE   mariuszCzaplin

mariuszCzaplin
  • 41 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Skąd: LRA

Napisany 21 lutego 2010 - 14:42

Witam natknalem sie prypadkiem na ten temat i musze powiedziec ze znam i silnik 2.6 dual ram i 2.0 16v . 2.6 jest bez porownania lepszy robilem nim setki kilometrow i jest to silnik bardo elastyczny nie trzeba go prosic zeby przyspieszyl . Kolega ma tera taki i dojezdza nim doi pracy na budowe :) i musze powiediec ze chociaz buda pada to silnik jest zyleta . Ga tego co wiem ma zalozony ot tak i pewnie dlatego czasem strzela chociaz nie jest to czeste

#34 OFFLINE   rychoadria

rychoadria

    V6 - I love this sound :)

  • 194 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Mogadish

Napisany 21 lutego 2010 - 21:13

Ja się przyłącze do tematu, ja miałem omegę A 2.6i Dual-Ram 12V (C26NE). Powiem tak samochód bajka, jeździł jak szalony, nie raz dało sie popalić na trasie VW 1.9TDi. Ale problem jest taki w tych silnikach, że po pewnym czasie użytkowania tracą cenne konie. Ja miałem problem, że po 6lat użytkowania już nie miała siły jeździć.

#35 OFFLINE   A.Jędrzejewski

A.Jędrzejewski
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 czerwca 2010 - 01:24

Ja jeździłem tym samochodem. Samochód szału nie robi...nawet jestem w stanie powiedzieć że moją 2.0 16v lepiej mi się jeździ...a jeśli chodzi o tą 2.6 to 12v..??


Oj, to chyba coś nie tak było z tą 2.6 albo to automat skoro dwólitrówką lepiej się jeździło.... Miałem przez kilka lat Omegę A sedana 2.0 (bardzo udany, bezawaryjny i oszczędny silnik) ale 2.6 pod każdym względem (poza oszczędnością paliwa ;)) bije 2.0 na głowę. Kultura pracy i dynamika nie do porównania. No i rozrząd na łańcuszku więc masa problemów odpada! Poza tym, co 6 cylindrów i 150 KM to nie 4 cylindry i 118 KM... :) Ale najbardziej polecam 3.0 v24 Silnik nie do za....jeżdżenia ;)

#36 OFFLINE   Weedzio

Weedzio
  • 57 postów
  • Dołączył: 28-09-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 20 czerwca 2010 - 06:43

a omega 2,6i dual ram nie miała czasem 168 km?

#37 OFFLINE   A.Jędrzejewski

A.Jędrzejewski
  • 19 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 20 czerwca 2010 - 16:39

a omega 2,6i dual ram nie miała czasem 168 km?

Nie, miała 150 KM. To co piszesz dotyczy chyba 2,6 V6, bo one miały coś ok 170 KM. Niestety, V-ki w Omegach to kiepska innowacja była. W porównaniu do starych rzędówek 2,6 i 3.0 są niewypałami. Zwłaszcza 3.0 był rewelacyjnym silnikiem zarówno pod względem osiągów jak też kosztów eksploatacji i do tego kompletnie bezproblemowym. W dodatku miał tą samą moc co poprzednik ! Rzędówki miały rozrząd na łańcuszku więc praktycznie nigdy się go nie wymieniało. W V-kach to już spory wydatek co 60 tys. Ale najgorszy to chyba był ten 2,5 TDI. U wszystkich moich znajomych, którzy mieli Omegą z takim silnikiem silnik padał on po stosunkowo niewielkim przebiegu. W dodatku ulegały bardzo poważnym awariom (łącznie z pękaniem wałków rozrządu). Właściciele klęli je jak cholera...

#38 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 18:00

Pogadać bym chciał o osiągach zaledwie 150konnej omegi...

ps. beast, czy w takim silniku da sie zrobic takie cuda jak np w 2,5V6 (nie licząc wałków rzecz jasna)


Podepnę się do tematu. Bo też mam właśnie takie pytanie. Jak to jest z tymi wałkami? Czy od któregoś motoru 3,0 12V lub 24V podejdą wałki do 2,6?

#39 OFFLINE   Weedzio

Weedzio
  • 57 postów
  • Dołączył: 28-09-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 07 sierpnia 2010 - 18:35

chyba do 3.0 12v bo 2,6 jest 12 zaworowa.