

klimatronik
#21
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 22:06
bylem na kompie (niestety nie u dobolosa) i nic nie wyłapał
mam pytanko
1 czy jest mozliwe ze to wina przekażnika albo czegoś innego ??
2 czy jesli przekaźniki były by uszkodzone to komp by je wyłapał ??
3 w sam naprawiam widziałem ze jest przekażnik do klimy gdzieś za bezpiecznikami (nie obok) , mozecie mi powiedzieć gdzie one są i jak sie do nich dostać ??
4 czy jest wogole możliwość żevby to własnie przekaźnik taki zamęt wprowadzał ??
niestety nie podmieniałem jeszcze panelu bo nie mam od kogo a nikt sie nie chce zgodzic zeby "kupic na ewentualna próbe" i jesli by nie pomogło to oddać
#22
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 14:48
#23
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2008 - 15:31
#24
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 21:38


Co może być przyczyną tego wariowania klimatronika? Proszę o pomoc.
#25
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 21:58
Dodam, ze klima na razie nie jest sprawna - brak w układzie czynnika, bo mimo, że jest szczelny układ, to prąd z przekaźnika nie dociera do sprężarki
Właśnie dlatego prąd nie dociera, bo nie ma czynnika

#26
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 22:12

#27
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 22:17
No to co jest z tym fachowcem od klimy? Podobno najlepszy w mieście. Dwa dni samochód stał u niego i w końcu oddał mi go z przeprosinami, że nie wie (czytaj - nie ma czasu) jaka jest usterka.
jesli nie ma cisnienia w ukladzie to nie zalaczysz sprezarki. czy dziala - mozesz sprawdzic dajac jej zasilanie na "krotko" nie jestem pewien ale chyba wystarczy zrobic zwore na czujniku cisnienia klimy zeby zalaczyc sprężarkę. co do wlaczania i wylaczania - zresetuj panel (auto+ off razem przez 5 sekund az uslyszysz jak silniczki sie zaczynaja przestawiac) no chyba ze sterownik ci szlag trafil to programowanie od nowa albo wymiana
#28
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 22:25
Co do wariacji klimatronika - dzięki [B]Beast[B] - jutro sprawdzę i napiszę.
#29
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 07:00
U mnie klima sama przestaje chłodzić, co wcześniej dokładnie opisywałem. Prawie codziennie jeżdżę i robie różne testy z moją klimą, i ostatnio zauważyłem, że klima przestaje chłodzić jak przekroczę prędkość 90 km/h. Myślałem, że chodzi o zwiększone obroty, ale na postoju utrzymywałem wysokie oborty i wszystko było ok. Wystarczy że wsiąde, jadę i przekroczę 90 km/h i przestaje chłodzić, żeby znowu zaczeła chłodzić trzeba wyłączyć i włączyć zapłon.
Sprawdź może masz to samo.
#30
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 07:25
Ah, te klimatroniki w tych naszych omegach.
U mnie klima sama przestaje chłodzić, co wcześniej dokładnie opisywałem. Prawie codziennie jeżdżę i robie różne testy z moją klimą, i ostatnio zauważyłem, że klima przestaje chłodzić jak przekroczę prędkość 90 km/h. Myślałem, że chodzi o zwiększone obroty, ale na postoju utrzymywałem wysokie oborty i wszystko było ok. Wystarczy że wsiąde, jadę i przekroczę 90 km/h i przestaje chłodzić, żeby znowu zaczeła chłodzić trzeba wyłączyć i włączyć zapłon.
Sprawdź może masz to samo.
No u mnie chyba coś innego, bo klima nie chodzi w ogóle (jeszcze), ale czasem klimatronik sam się załącza - a to mnie zaczyna grzać, a to dmuchać na maxa, włączam panel, a za 3 sekundy znów się włącza. I tak w kółko.
Dzisiaj skorzystałem z rady Beasta - faktycznie coś tam się w panelu przestawiało, bo było słychać, ale czy odniosło to skutek nie wiem, bo jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
Zauważyłem natomiast, że te wariacje panelu klimatronika raczej nie zdarzają sie gdy silnik się porządnie nie rozgrzeje. Zdarza się to, np. po kilkudziesięciu kilometrach, albo po dłuższej pracy silnika - nie wiem - godzinka, dwie.
Mogę dodać, że po zresetowaniu panelu klimatronika pojechałem na przejażdżkę. Ciepły dzień, więc włączyłem nawiew z opcją ECO na pozycji low. Po kilkudziesięciu sekundach wyłączył się. Włączyłem i tak w kółko. Po którymś włączeniu przestawiłem nawiew na 18 stopni a kierunek na tułów (wcześniej nie był wybrany żaden kierunek). Tym razem panel nie wyłączył się, ale co będzie dalej?
Byłem tez u fachowca od klimy i powiedziałem mu o waszych sugestiach, że sprężarka nie załączy się bez ciśnienia w układzie, ale okazało się, że on sprawdzał ją i napięcie dochodzące do niej pod ciśnieniem.
Więc nadal nie wiadomo co z klimą
#31
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 22:39
wonmot tu też bym sprawdził spadki napięcia/bezpiecznik i połączenia masowe. Czyściłeś czujnik temp który jest w panelu?
#32
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 23:25
wonmot tu też bym sprawdził spadki napięcia/bezpiecznik i połączenia masowe. Czyściłeś czujnik temp który jest w panelu?
Nie mam pojęcia o tym czujniku. Jak się do niego dostać?
#33
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 18:23
#34
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:54
#35
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 09:06
mam pytanie gdzie jest ten czujnik ciśnienia klimy co opisywał beast ?
Czujniki ciśnienia(presostaty) są przy chłodnicy, na dole od strony silnika na aluminiowych rurkach od klimy, większy steruje klimą, mniejszy awaryjnie ją wyłącza gdyby ciśnienie było za duże.
Prościej wypiąć kostkę ze sprężarki i tam podać zasilanie z akumulatora.
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#36
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 21:01
#37
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 21:17
Po pewnym czasie, wielu jazdach i próbach zauważyłem, że chyba z tym głupieniem panelu klimatronika jest pewna zależność. Wydaje mi się, że gdy wyłączę zapłon przy włączonym panelu, to później panel sam mi się włącza pamiętając ustawienia sprzed wyłączenia zapłonu. Gdy natomiast wyłączę zapłon przy wyłączonym panelu, to później, gdy go włączam, to on się po chwili wyłącza.
Nie jestem pewien do końca tych zależności, ale wydaje mi się, że tak sie właśnie dzieje. Może to rzuci więcej światła na mój problem i może ktoś z userów zdiagnozuje go.
#38
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 21:47
#39
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2011 - 22:59
#40
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2011 - 23:12
Witam, mam podobny problem. Klimatronic świruje włącza się i wyłącza co jakiś czas.
Ale włącza i wyłącza w sensie, że gaśnie podświetlenie czy obroty dmuchawy nagle spadają do zera?