a gdzie jest filtr w głowicy??czyściłem filtr odmy w głowicy...
możesz coś więcej napisać na ten temat
Napisany 21 sierpnia 2011 - 13:32
a gdzie jest filtr w głowicy??czyściłem filtr odmy w głowicy...
Napisany 21 sierpnia 2011 - 15:01
Napisany 21 sierpnia 2011 - 18:55
Napisany 21 sierpnia 2011 - 20:06
Napisany 21 sierpnia 2011 - 20:25
Napisany 21 sierpnia 2011 - 21:14
Napisany 26 sierpnia 2011 - 12:44
Napisany 26 sierpnia 2011 - 16:06
kto powiedział że one sie psuja przy mineralnym oleju? olej mineralny robi w silniku nagar. nagar ten odkłada sie na sciankach, w kanałach jak i na uszczelkach tak i na nierównościach występujących w silniku. kiedy uszczelka już nie domaga to ten nagar nagromadzony w miejscu uszczelki uniemożliwia wyciek oleju. po dokonaniu płukania silnika, nagar ten jest rozpuszczany, wtedy uszkodzona z starości uszczelka zaczyna przeciekać. z tąd wzią sie mit że płukanka rozszczelnia silnik i ze uszkadza uszczeli, a prawda taka jest ze te uszczelki juz wczasniej były uszkodzone a nagar który gromadzi sie w silniku w pewnym czasie pozatyka kanały olejowe, przestaną być smarowane podzespoły silnika np takie jak panewki, cisnienie oleju w silniku, kiedy to kanały sa zatkane wicisnie olej przez uszkodzone uszczelki.dlaczego uszczelniania miały by się psuć tylko przy oleju mineralnym ?
Napisany 28 sierpnia 2011 - 13:38
kto powiedział że one sie psuja przy mineralnym oleju?
Napisany 28 sierpnia 2011 - 21:09
Wszyscy ci co lansują teorię o rozszczelnianiu silnika. Skoro nastąpiło rozszczelnienie to tak jak piszesz uszkodzenie uszczelnień musiało nastąpić już wcześniej. Jakoś nie widać tych rozszczelnień w silnikach pracujących na olejach syntetycznych od samego początku do samego końca. Według teorii o uszczelniającym nagarze to silniki jeżdżące na dobrym oleju powinny padać szybciej a te na najtańszym mineralnym działać jak nowe przez setki tysięcy kilometrów bo je nagar naprawi jak moto doktor
Bzdury do kwadratu.
Jak już padną pierścienie zgarniające to żaden nagar nic nie pomoże. Jak padną uszczelniacze zaworowe to również żaden syf w postaci nagaru tego nie naprawi. To są wszystko bajeczki wymyślane przez mechaników z epoki PRL'u gdy oleje były całkowicie inne niż dzisiaj.
Nie ma też co przesadzać z opiniami negatywnymi o olejach mineralnych bo obecne oleje mineralne mają takie same standardy jakościowe co oleje syntetyczne. Zresztą to co większość nazywa olejem syntetycznym tak naprawde jest olejem mineralnym po hydrokrakingu. Niemal wszystkie popularne oleje 5W40, 5W30, 10W40 to oleje mineralne po hydrokrakingu. Ich baza olejowe i dodatki czyszczące niczym się nie różnią od bazy taniego 15W40 uchodzącego u niedoinformowanych za jedyną lepkość oleju mineralnego. Wystarczy porównać normy i klasyfikację jakościową.
Prawdziwe oleje syntetyczne są drogie i stanowią mniejszość ograniczającą się głównie do lepkości 0W.
Napisany 28 sierpnia 2011 - 22:35
Napisany 29 sierpnia 2011 - 05:45
Napisany 29 sierpnia 2011 - 21:19
Napisany 29 sierpnia 2011 - 23:45
a Mineral nie jest calym zlem tego swiata, poprostu nie jest przeznaczony do wiekszości wspolczesnych silnikow
a juz napewno nie do 2.5 TD w Omedze
o czym mowi producent
dlatego obecnie do omegi zalewam Valvoline 5W50 VR1 Racing ktory spelnia klase jakosciowa SJ czyli przewyższa Najlepszego Mobila 1 Rally Formula az o 2 klasy
Napisany 30 sierpnia 2011 - 08:10
MB-Approval 229.1
VW 501 01/ 505 00
Meets Fiat 9.55535-D2
Takie normy spełnia olej mineralny 15W40 BP Visco 2000. Czyli chyba jednak do współczesnych silników również jest przeznaczony. A są oleje mineralne jeszcze lepsze od wspomnianego BP.
A co w nim takiego wyjątkowego ? Niewysilona konstrukcja o przestarzałej technologii lat 80'tych.
Producent silnika ma podpisane umowy z producentami olejów. Wybiera najlepsze i testuje. Te których nie przetestował lub nie chce zarekomendować ze względów ekonomicznych nie znajdują się na liście olejów polecanych. Ale to nie znaczy że bezwzględnie żaden inny olej niż ten który poleca producent nie nadaje się do tego silnika.
Ciekawe rzeczy piszesz bo Mobil 1 Rally Formula ma klase SM czyli najwyższą z możliwych od 2004r do dzisiaj.
http://www.olejesamo...mula--5w50--4l/
Valvoline 5W50 o którym piszesz spełnia normę SL
http://www.valvoline...50_mineral.html
Obecnie klasa jakości SJ to już nie jest rewelacja, stara klasa jakości która powstała (czyli była wtedy najlepsza) w 1996r.
Napisany 30 sierpnia 2011 - 13:24
nie leje Europejskiego Valvoline, tylko tego sprowadzanego ze stanów w beczkach, a ten spełnia norme SJ więc przewyższa wspomnianego Mobila..
a jesli chodzi o normy producentow, to jest tak ze jak producent oleju zaplaci jakiemus koncernowi za aprobate normy to ma ją,
zgadzam sie że Wspomniany mineral BP Visco spełnia norme SL , co nie znaczy że ma takie same parametry chroniace silnik jak Syntetyk czy Hydrokrakowany o jakosci SL
poprostu jest przyzwoitym mineralem, ale tylko mineralem... Lotos Mineralny 15W40 tez spelnia SL, a kilka razy mialem okazje widziec silniki rozebrane jezdzace na mineralnym lotosie.. jeden wielki syf..
ale jesli dla Ciebie Syntetyk SL i mineral SL maja takie same wlasciwosci ochronne, myjące, smarujące w ekstremalnych temperaturach, to chyba z mojej strony zakoncze dyskusje..
Napisany 31 sierpnia 2011 - 20:19
Napisany 31 sierpnia 2011 - 20:39
czyli z jakich? z lat 90? ja nadal widze w sklepach oleje te co były w dostępne latach 90 . mówie o olejach LOTOS, SCHEL, ELF,MOBIL itd. oleje te były w latach 90 i sa dzisiaj a na opakowaniach nadal pisze to samo. wiec gdzie one sa leprze. nikt mi kitu nie wcisnie że teraz olej mineralny jest leprzy od syntentyka, jak by tak było to nie nazywał by się mineralnym i nie był by tańszy. w cuda nie wierzę. nic nowego nie wymyślili, co najwyżej to oleje z jakimiś dodatkami, ale to od razu olej ten ma inną nazwe i cene, a w prawdzie mówiąc w rezultacie nie wiesz co wlewasz, bo żaden producent nowych samochodów nie wlewa takich super uleprzonych olejów, tylko normalne standardowe te co były w 90 latach i sa nadal. te super nowości to się raz pojawiaja, potem znikaja i znowu sie pojawiaja ale pod inną nazwą. taki chwyt marketingowo-ksperymentalnybyło pisane oleje z dawnych czasów to nie te oleje co dzisiaj
Napisany 31 sierpnia 2011 - 21:24
czyli z jakich?
Napisany 04 września 2011 - 16:37
czyli z jakich? z lat 90?