Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

biały dym z wydechu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2013 - 17:07

Jeśli robisz dolewki to nie zauważysz że płyn ze zbiorniczka Ci ubywa,najlepiej wymień chłodnice żeby nie było żadnych ubytków i będziesz wszystko wiedział,jeśli będzie ubywać to uszczelka lub głowica nieszczelna.

Ale czego oleju czy płynu, pisz ze zrozumieniem :)
Jeżeli bierze olej to i tak będzie masło bo tej wody przybywa, jeżeli bierze płyn to dolewki będą bo płynu ubywa.
Domyślam się czytając posty ze str. 5 że chodzi o pękniętą głowicę ale do tego chłopaku są cytaty by nie wracać do innych stron :)

Zalep sobie na razie czymś chłodnice na krótki czas wystarczy żeby sprawdzić, zależy ile Ci tam Cieknie. Chyba że masz kasę to kup jakiś zamiennik i będziesz widział :)

#82 OFFLINE   BerniS51

BerniS51
  • 36 postów
  • Dołączył: 24-03-2011

Napisany 03 października 2013 - 18:04

Witam Pany mi moja Omcia dymi na jasno i czuć wyraźnie że to olej co by z tym zrobić najlepiej bo powiem że dolewam co jakiś czas bo ubywa

#83 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2013 - 18:13

dymi na jasno i czuć wyraźnie że to olej co by z tym zrobić najlepiej bo powiem że dolewam co jakiś czas bo ubywa

Hmm.... Remont silnika?

#84 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2013 - 18:43

moja Omcia dymi na jasno i czuć wyraźnie że to olej co by z tym zrobić najlepiej bo powiem że dolewam co jakiś czas bo ubywa


Najlepiej to zobaczyć czym bierze olej, czy pierścieniem czy głowizną :)
Raczej puściły uszczelniacze na głowicy i należało by zrzucić czapkę, oddać głowicę do regeneracji za ok 200-300zł i po sprawie.
Zrzucisz czapkę będziesz widział jak wyglądają cylindry i czy mają dużo luzu na boki lub czy jakieś przypalenia są na gładzi. Jeżeli są jakieś niepokojące objawy na gładzi cylindra wtedy remoncik, lub zakup drugiego serduszka.
Ale to i tak widać po zrzuceniu czapki :)

#85 OFFLINE   acer1986

acer1986
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-01-2014
  • Skąd: Wrocław To tu mieszka Trinky Winky

Napisany 19 lutego 2014 - 04:52

Witam!! Podepnę sie po temacik :-(
Kupiłem niedawno Omcie 2.2 16v LPG najechane 222 tyś.
Problem polega na tym że:
1.Jara olej. Olej na bagnecie jest aż czarny. Dolewam ok 1L na 800km.Brak wycieków
2.Po odpaleniu nie dymi, ale z czasem zaczyna kopcić na biało.
3.Przedmuchy na wlewie oleju i bagnecie.
4.Odpalanie na rozgrzanym silniku niemal nie urywa budy do tego jakis metaliczny podzwięk jak by tłumik??, gdy jest zimny zero chałasu.
To co zrobiłem:
Wymieniłem wąż od odmy( ten z podcisnieniem) bo był tak zajechany jakąś sadzą ze w rękach sie urywał.I oczywiscie udrozniłem odme.
Sprawdziłem Ciśnienie na tłokach, jeden 16 wszstkie pozostałem po 15.Swiece nie poprzepalane.

Udrożnienie odmy nic nie dało dalej przedmuchy i kopci ze wszystkich mozliwych dziur.
Co jeszcze spawdzić wymienić ???? Ostatnio wymieniłem chłodnice na nową używkę, płynu nie ubywa, nie miesza sie z olejem. Sam niewiem może pierścienie trza wymienić.
Jakieś sugestie??

#86 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 lutego 2014 - 07:26

Chyba uszczelniaczami ci puszcza olej, ciśnienie masz ok. Czyli i tak czapka do zwalenia. Ale niech się jeszcze ktoś wypowie

Dodany obrazek


#87 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2014 - 14:15

Chyba uszczelniaczami ci puszcza olej, ciśnienie masz ok

Jak na silnik bez pierścieni to jest ok.... Prawidlowe to ok 13. Jak przy odpaleniu na zimnym nie będzie niebieskiego baka to uszczelniacze zaworowe raczej będą ok. Nalezaloby zrobić probe olejowa żeby potwierdzić/wykluczyć pierścienie.

#88 OFFLINE   acer1986

acer1986
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-01-2014
  • Skąd: Wrocław To tu mieszka Trinky Winky

Napisany 19 lutego 2014 - 17:21

Jak na silnik bez pierścieni to jest ok.... Prawidlowe to ok 13. Jak przy odpaleniu na zimnym nie będzie niebieskiego baka to uszczelniacze zaworowe raczej będą ok. Nalezaloby zrobić probe olejowa żeby potwierdzić/wykluczyć pierścienie.


Przy odpaleniu wogole nie dymi ,jak mi mierzyli cisnienie to mowili ze olej uszczelnia cylindry.dlaczego tak sie dzieje

#89 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2014 - 18:32

no to masz odpowiedź co jest nie tak
tłoki zajechane przez jazdę na niskich obrotach i pewnie do tego jeszcze ubogie lpg

#90 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2014 - 18:38

jeśli olej uszczelnia cylindry to silnik do remontu ;) ładnie się kolega na starcie wpakował

 


 


 


#91 OFFLINE   acer1986

acer1986
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-01-2014
  • Skąd: Wrocław To tu mieszka Trinky Winky

Napisany 19 lutego 2014 - 18:47

jeśli olej uszczelnia cylindry to silnik do remontu ;) ładnie się kolega na starcie wpakował


Pewnie koszt tyle co polowa ceny auta, jak myslicie ceramizer przedluzy troche ta agonie bo krucho z kasa na remont a pewnie to ze 3000 tyski wyjdzie. Szlaq:mad:

#92 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2014 - 18:51

nie ;)

 


 


 


#93 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2014 - 18:51

Właśnie o to chodzi że też mi się wydaje że masz za wysokie ciśnienie i olej dostając się z dołu silnika pomiędzy pierścienie (smarowanie) uszczelnia go na tyle że wyskakuje ok 16. Czyli prościej mówiąc podtarte pierścienie lub już wyrobione cylindry , przy zrzuceniu głowicy trzeba by zobaczyć czy są luzy na tłokach, jak mocno pracują na bok. To że olej jest czarny to normalne, jak jest przepracowany, jedne silniki brudzą olej bardziej a drugie mniej. Jeżeli będą luźne tłoki to olej bardziej będzie się brudził bo sadze (spaliny) dostają się do oleju. Pobór oleju trochę spory, zależy jeszcze jak jeździsz, z mojego doświadczenia wiem że mój silnik jak dostawał w tyłek to pobierał tak ponad pół litra oleju na tysiaka , a przy spokojnej jeździe praktycznie go nie ubywało. Druga sprawa czy jeździsz na PB czy na LPG bo często się zdarza że ludzie mówią że po założeniu gazu bierze olej a wcześniej nie brał. Rzecz w tym , że paliwo w cylindrze podczas sprężania w minimalnych ilościach się przedostaje między pierścieniami do oleju i jeżdżąc na PB są mniejsze ubytki niż na LPG bo gazem sobie stanu oleju nie uzupełni :) Nie ma silników , co nie biorą oleju bo pierścienie nie są w stanie wszystkiego idealnie zebrać. Kopcenie na biało , wszystko zależy czy jeździsz krótkie odcinki, czy długie. W tłumikach zbiera się woda z różnicy temperatur , prosta sprawa, jeżeli wydech się nie wygrzewa, to automatycznie tej wody jest więcej bo nie odparowuje. Jeżeli jeździsz na LPG to tej wody zbiera się o wiele więcej, czasami aż potrafi się wylewać z tłumika. Inną bajką jest uszkodzona UPG (uszczelka pod głowicą) , ale wtedy z wydechu wydostaje się dym i gdy się go powącha tak intensywnie to czuć w ustach słodki posmak który powstaje w wyniku spalania płynu chłodniczego. Innym sposobem jest też sprawdzenie przewodów, jeżeli silnik pracuje to przewody płynowe zazwyczaj są ciut twardsze niż na zgaszonym silniku i bez ciśnienia w układzie. Gdy jest walnięta UPG przewody nabrzmiewają , ich twardość jest wyraźnie większa niż normalnie. Można tez sprawdzić na zawartość dwutlenku węgla w układzie. Ale to trzeba mieć specjalny przyrządzik z odpowiednim płynem, który zmienia kolor z niebieskiego na zielony :) Płyn chłodniczy ubywa, czy utrzymuje się w normie, jeżeli ubywa a nie ma nawet najmniejszego wycieku, to można myśleć o UPG.
Przedmuchy z odmy czy korka wlewu oleju będziesz miał zawsze , ale zależy jeszcze jakie one są :) Silnik pracując , wytwarza pod sobą (pod tłokami) ciśnienie , dla tego jest odma która kieruje to ciśnienie pod pokrywę zaworów, a z niej opary są wciągane przez przepustnice i spalane. Gdybyś pozatykał wszystko i uszczelnił , to silnik po odpaleniu za chwilę mógł by zgasnąć :) To że kopci z odmy czy korka wlewu oleju to trzeba się przyjrzeć czy to są spaliny czy para. Jeżeli dymek się utrzymuje dłużej niż zwykła para i śmierdzi spalinami może potwierdzić zły stan pierścieni.
To że silnik po rozgrzaniu przy odpalaniu telepnie i coś zadzwoni , to może być wina np. koła dwumasowego , ale raczej to by się działo i przy zimnym silniku. Być może winowajcą za to być też jakaś poduszka silnika lub skrzyni biegów , nieodpalanie na wszystkie cylindry , lub tez właśnie wina złego ciśnienia na cylindrach.
Ciężko gdybać nie widząc silnika.
Bez mechanika to możesz zadzwonić do wróżki z TV i spytać co się dzieje z autem ;)

#94 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2014 - 18:57

A jeżeli zakopci tylko przy odpalaniu na zimnym silniku??

#95 OFFLINE   acer1986

acer1986
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-01-2014
  • Skąd: Wrocław To tu mieszka Trinky Winky

Napisany 19 lutego 2014 - 19:00

Dzieki student x fachowy opis, a co myslisz o ceramizerze

#96 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2014 - 23:08

ceramizer ci silnika nie wskrzesi,

zdrowemu przedluzy zycie, trupowi nie pomoze.


jezeli faktycznie silnik dokonal zywota, to osobiscie kupilbym drugi,
cena silnika okolo 2 tys, do tego olej, rozrzad, plyn i przekladka.

swojego wydlubac i sprzedac
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#97 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2014 - 01:46

A jeżeli zakopci tylko przy odpalaniu na zimnym silniku

Uszczelniacze zaworowe.

#98 OFFLINE   acer1986

acer1986
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-01-2014
  • Skąd: Wrocław To tu mieszka Trinky Winky

Napisany 20 lutego 2014 - 07:46

Hej
Jeszcze jedno pytanko , zauwazylem dzis ze na wlaczonym silniku olej odprowadz sie odma od strony kolektora wydechowego w dol, czyli pluje pokrywa zaworow i duzo oleju bylo w srodku weza.to normalne bo juz nic mnie nie zdziwi

#99 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lutego 2014 - 11:16

Uszczelniacze zaworowe.

:ok:

#100 OFFLINE   gapek90

gapek90
  • 51 postów
  • Dołączył: 25-03-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 lutego 2014 - 14:57

4.Odpalanie na rozgrzanym silniku niemal nie urywa budy do tego jakis metaliczny podzwięk jak by tłumik, gdy jest zimny zero chałasu.

Ja też tak mam ale nie zawracam sobie tym głowy .ostatnio tez zauwazylem na postoju duzo chmurke dymu :confused: . Od razu ruszylem sprawdzic olej i płyn ale wszystko ok . małe bąbelki w rurce z ktorej wyciągam bagnet, ale sprawdzalem to od razu po zgaszeniu i gazowaniu :)Nie jest zbyt ciepło więc chmurke tym sobie tłumacze a oleju mi duzo nie spala. w granicach przyzwoitości .dwie setki na 1000 km .Na GM wydaje mi się ze mniej mu dolewam niż na Mobilu .