

biały dym z wydechu
#21
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 14:47
odświeżę trochę temat białego dymku ;D
zauważyłem że w mojej omedze 2.0 16V - stan 202tyskm zarówno na gazie jak i benzynie dymi na biało z wydechu, jak temperatura powietrza wynosi poniżej 13C to dymi całkiem sporo (oczywiście na gazie bardziej). końcówka wydechu jest czarna...
1. olej - dolewam około 0,6l / 3tys km - co daje 0,2l / 1000km - czyli chyba nie tak źle.
2. jak przyłożę rękę do wydechu - nie mam na niej żadnych plamek olejo/benzyno podobnych - zapach... jakby olej ale nie jestem tego pewny, muszę poprosić kolegę żeby ocenił.
3. Silnik na benzynie chodzi równiótko - przeszedł test zapalniczki (postawiłem zapalniczkę na silniku i na biegu jałowym i nie przewróciła się ;D
4. płynu chłodniczego nie ubywa
jedyne co ubywa co r134a z klimy... ;D no i paliwa oraz gazu.
Spalanie na benzynie 12-13 litrów - ostatnio głównie w mieście jeżdżę, gazu 13 - w cyklu 60% miasto 40% trasa raczej spokojnie (do 120kmh).
czy mam zacząć się już martwić?
----pozdrawiam
NCMain
#22
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 15:16
czy mam zacząć się już martwić?
Nie wszystko masz ok a z wydechu leci para wodna.
#23
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 15:21
to by było fajnie, pierwotnie też tak sobie myślałem że to para wodna, tylko trochę jej dużo..
zrobię zdjęcie i wrzuce
no cóż ale może ten typ tak ma. Zrobiłem porównanie z mondeo kolegi - stały obok siebie (omega i mondeo) - i omega dymiła, mondeo nie (co prawda mondeo 98 przebieg 15 tys mniejszy, ale też 2.0).
no cóż narazie będę obserwował płynu, zapachy itp ;D
pozdrawiam
NCMain

#24
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 17:46
nie da się jeździć na wodzie!


tyle ode mnie
#25
OFFLINE
#26
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:19
1. olej - dolewam około 0,6l / 3tys km - co daje 0,2l / 1000km - czyli chyba nie tak źle.
Chyba bardzo zle :shock:

#27
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:51
Wpadł mi teraz pomysł do głowy. Czy można sobie zabarwić (oczywiście bez szkody dla silnika) płyn chłodzący?
Np. jakimś tuszem lub jakimś preparatem świecącym w UV.
Wtedy nawet po wyschnięciu płynu (np. na kolektorze) znać było by plame po barwniku!!
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#28
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2008 - 19:16
Bez komentarza, prosze sie trzymac tematu i bez wynalazkow.Sory za OT.
Wpadł mi teraz pomysł do głowy. Czy można sobie zabarwić (oczywiście bez szkody dla silnika) płyn chłodzący?
Np. jakimś tuszem lub jakimś preparatem świecącym w UV.
Wtedy nawet po wyschnięciu płynu (np. na kolektorze) znać było by plame po barwniku!!
_________________
#29
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 14:18
#30
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 14:43
#31
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 14:49
#32
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 15:20
#33
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 15:40
#34
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 16:35
silnik bierze olej skoro masło sie robi, UPG do wymiany
brać zawsze trochę brał bo musiałem dolewać ale znowu nie aż tyle i nie kopcił mi
#35
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 17:22
Wyjezdzil ten gaz jednoczesnie obserwujac poziom plynu chlodzacego. Jak plynu nie wychla a gaz sie skonczy to tankowanie gazu na sprawdzonej stacji.po zatankowaniu auta gazem
EDIT:
Kolego wez bzdur nie pisz. Maslo sie robi jak sie plyn miesza z olejem a nie dlatego ze silnik bierze olej. I przy zasyfionej odmie oraz krotkich odcinkach w taka pogode jak teraz maslo tez bedzie pod korkiem wlewu oleju i w odmach.silnik bierze olej skoro masło sie robi, UPG do wymiany
EDIT2:
Tam gdzie jest stan oleju czy pod samym szczytem bagnetu?na bagnecie też miałem te masełko
#36
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 17:22
Aczkolwiek z drugiej strony, jeśli dymi na biało to chyba powinno ubywać płynu, a jeśli ubywało oleju to powinien być w płynie chłodniczym. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 18:13
Albo motor dostał wody,albo wyparowuje z wydechu innej opcji nie ma.
Niestety jesli masz majonez na bagnecie -UPG -:(99%-możesz ściągać czapkę z silnika:(
#39
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 18:16
Zapachu w zasadzie nie było żadnego tylko zaraz po zaistniałej sytuacji jak stanąłem i zgasiłem auto żeby zobaczyć co jak to było czuć jakby guma się paliła taki zapach potem jak pojechałem dalej i na parkingu stanąłem to już nie czułem zapachu gumy a płynu mi nie ubyło nie zauważyłem olej też sprawdzałem i było okIle i na jakim przebiegu brał? Z początku myślałem, ze jeśli po zatankowaniu gazu zaczął na biało dymić, bo może gaz był marnej jakości. Ale jeśli mówisz, że miałeś masło w odmie i na bagnecie też bym się zastanawiał nad UPG. Jaki zapach ma ten biały dym?
Aczkolwiek z drugiej strony, jeśli dymi na biało to chyba powinno ubywać płynu, a jeśli ubywało oleju to powinien być w płynie chłodniczym. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
#40
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2013 - 18:16
Ile i na jakim przebiegu brał? Z początku myślałem, ze jeśli po zatankowaniu gazu zaczął na biało dymić, bo może gaz był marnej jakości. Ale jeśli mówisz, że miałeś masło w odmie i na bagnecie też bym się zastanawiał nad UPG. Jaki zapach ma ten biały dym?
Aczkolwiek z drugiej strony, jeśli dymi na biało to chyba powinno ubywać płynu, a jeśli ubywało oleju to powinien być w płynie chłodniczym. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
chyba kolega napisał "obejrzałem auto płyn ok olej ok"
raczej pojeździj trochę i obserwuj, bo to może być duża wilgoć i niskie temperatury oraz kiepskie paliwo