

Cykanie w silniku a dobór oleju
#21
OFFLINE
Napisany 01 maja 2009 - 20:20
#22
OFFLINE
Napisany 01 maja 2009 - 20:56
Panowie jestem trochę laikiem na temat olejów, czy mogę przejść z 15W40 na 10W40? Dodam że na mineralnym jest już zrobione ok 40 tyś KM.
Możesz. Nic się nie stanie.
Tylko pamiętaj o wymianie filtra.

#23
OFFLINE
Napisany 02 maja 2009 - 08:10
#24
OFFLINE
Napisany 03 maja 2009 - 07:25
#25
OFFLINE
Napisany 03 maja 2009 - 07:35
#26
OFFLINE
Napisany 03 maja 2009 - 08:44

#27
OFFLINE
Napisany 03 maja 2009 - 09:04
Jedyne czego sie boję to, że po zalaniu 10W pojawią się wycieki
A skąd takie przypuszczenie?
No chyba, że masz już silnik do remontu kapitalnego...
Poszukaj na forum o olejach i ich własciwościach myjących, poczytaj w necie na te tematy i SAM podejmij decysję w sprawie zmiany oleju.
Ja powiem tak: Nidy nie patrzyłem na to, jakim olejem był zalany przez poprzedniego właściciela i zawsze zalewałem PELNYM syntetykiem - i to w dodatku tak przez niektóeych szkalowanym Mobil1 - dla jasności 0W40 - i co? I kompletnie NIC, żadnych wycieków, rozszczelnień itp pierdół....
No ale może mi się trafiły dwa razy pod rząd niezajechane auta..;P
tak samo wcześniejsze moje auto - ford mondeo 1993 a dość sporym przebiegiem - zalałem po zakupie Mobilem i teżnic. Więc jak komuśpo zmianie oleju zaczyna cieknąć, to znaczy, że ma zajechany silnik do granic możliwości i tyle.
Poza tym jeszcze jedna sprawa, oleje mineralne z reguły gęściejsze sątylko w temperaturach około 20-60 stopni... w wysokich temperaturach - a takiw wyatepująpodczas pracy silnika ich gęstość jest zbliżona do dobrego oleju syntetcznego, który co prawda w niższych temperaturach jest rzadszy ale jego gęstośc praktycznie zmienia się minimalnie w funkcji temperatury.
Ala jak zawsze decyzja należy do Ciebie.
#28
OFFLINE
#29
OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 07:11
#30
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 00:11
Wracając do tematu popychaczy - facet przy mnie otwierał butelki z olejem i wlewał do silnika, a te butelki kupiłem w sklepie Valvoline w Łodzi i dałem w Nastapolu do zalania.
pytanie

Ja mam ten olej w dwóch samochodach i powiem, że lepjej działa niż mobil S ( kiedyś lekko grał na zimno zaworami przez dwie sekundy ) a na maxlife cisza jak dotąd

#31
OFFLINE
Napisany 05 maja 2009 - 06:21
roobo jak kupiłem auto to nie wiedziałem na jaim oleju jeździ i zalałem Mobil Super S 10W40, po 15000km wymieniłem teraz na Valvoline MaxLife 10W40, czyli to moja druga wymiana jako właściciel. Domniemam również, że auto wcześniej też pomykało na Valvoline ponieważ w stercie papierków, które mi dał sprzedający znalazłem etykietę, którą się wiesza w komorze silnika.
Główne spostrzeżenie po wymianie oleju na Valvoline MaxLife 10W40:
Na Mobilu 10W40 brał 0,5l na 1000km a na Valvoline przez 1500km stan się nie zmienił. To tak na marginesie bo to nie ten temat.
#32
OFFLINE
Napisany 06 maja 2009 - 22:18
#33
OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 11:12

A co do oleju... po kolei pełny syntetyk, półsyntetyk, mineralny taka jest kolejność, pełen syntetyk lejemy do 150tys km później półsyntetyk, a przed końcem mineralny gdyż uszczelnia swoimi właściwościami niedobory w silniku przez to jest gęściejszy. Zła kolejność lub mieszanie prowadzi wcześniej czy później do awarii silnika czyt. rozszczelnienia, które nie pojawi się od razu tylko z czasem. Nie zaleca się zalewania syntetycznym olejem silnika który uprzednio pracował na mineralnym ... gdyż wypłukuje to jego uszczelnienia i cały filtr olejowy w silniku.
Ja olej wymieniam co 8tys km 10W40 mobil i jest miodzio lub co pół roku żeby na zimę czy lato auto pracowało na świeżym oleju + filtr oleju oczywiście.

Dobry mechanik jest wstanie stwierdzić jakim olejem samochód jest zalany (metoda organoleptyczna)
#34
OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 16:56
po kolei pełny syntetyk, półsyntetyk, mineralny
a po co? jeśli silnik pracuje dobrze, nie bierze oleju, nie kopci, NIC się nie dzieje?
Eh to może zrobimy tak: dzieciom i młodzieży będziemy dawać samo najzdrowsze i najlepsze jedzenie, ludziom w średnim wieku takie niekoniecznie zdrowe, ale jeszcze w miarę odżywcze, za to saruszkom dajmy samą chemię, bez żadnych właściwosci odżywczych.... podoba się?
uszczelnia swoimi właściwościami niedobory w silniku przez to jest gęściejszy
do pewnej temperatury to i owszem ale jeśli masz jakieś nieszczelności, to radzę od razu je zrobić, nie będzie potem takiego szoku i pisania - "ale Omega to SYF"...

Aha, jeszcze jedno, jak myślisz, co się dzieje podczas odpalania silnika na gęstym oleju? Silnik jest smarowany od razu? Wątpię .... Poza tym pamiętaj, olej mineralny gwałtownie traci swoje właściwości w miarę wzrostu temperatury i na dodatek, niejeden z nich na większe właściwości myjące niż półsyntetyki czy nawet syntetyki.
Cóż, moja wypowiedź oparta jest na doświadczeniu z kilkoma autami, w których zaraz po ich kupnie zalałem PEŁEN syntetyk Mobil - ale to już pisałem gdzieś na forum

#35
OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 10:14
a po co? jeśli silnik pracuje dobrze, nie bierze oleju, nie kopci, NIC się nie dzieje?
Eh to może zrobimy tak: dzieciom i młodzieży będziemy dawać samo najzdrowsze i najlepsze jedzenie, ludziom w średnim wieku takie niekoniecznie zdrowe, ale jeszcze w miarę odżywcze, za to saruszkom dajmy samą chemię, bez żadnych właściwosci odżywczych.... podoba się?
do pewnej temperatury to i owszem ale jeśli masz jakieś nieszczelności, to radzę od razu je zrobić, nie będzie potem takiego szoku i pisania - "ale Omega to SYF"...
Aha, jeszcze jedno, jak myślisz, co się dzieje podczas odpalania silnika na gęstym oleju? Silnik jest smarowany od razu? Wątpię .... Poza tym pamiętaj, olej mineralny gwałtownie traci swoje właściwości w miarę wzrostu temperatury i na dodatek, niejeden z nich na większe właściwości myjące niż półsyntetyki czy nawet syntetyki.
Cóż, moja wypowiedź oparta jest na doświadczeniu z kilkoma autami, w których zaraz po ich kupnie zalałem PEŁEN syntetyk Mobil - ale to już pisałem gdzieś na forum


pozdrawiam
#36
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 18:15
#37
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 16:07
#38
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 20:31
#39
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 21:18
#40
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:31