w uruchomionym silnikiem który napedza pompę i całą hydraulikę w skrzyni możesz śmiało jechać na biegu N z górki na przykład, co innego jak silnik jest wyłączony i nienapędza pompygłówna pompa robocza skrzyni jest z reguły napędzana wyłącznie od silnika
Y25DT - AUTOMAT - wymiana oleju
#61 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 15:36
#62 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 15:41
w uruchomionym silnikiem który napedza pompę i całą hydraulikę w skrzyni możesz śmiało jechać na biegu N z górki na przykład, co innego jak silnik jest wyłączony i nienapędza pompy
OK, dzięki. Czyli można jechać na N, tylko po co? Tak samo bezcelowe i niebezpieczne jak jazda na luzie w manualu.
#63 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 16:32
to już jak to lubi ale sam fakt że można, poprostu niema opcji aby przy sprawnej skrzyni i uruchomionym silniku niebyło w ASB smarowaniaOK, dzięki. Czyli można jechać na N, tylko po co? Tak samo bezcelowe i niebezpieczne jak jazda na luzie w manualu.
#64 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 16:33
Dżiz! A po kiego grzyba Ty dajesz na N???
To jest tylko na wyjątkowe sytuacje. Wtedy skrzynia nie ma smarowania!
Sluchaj...o smarowaniu chlopaki juz Tobie uswiadomili...a po za tym napisalem wyraznie ze podczas wolnej jazdy przelaczalem z D na N tylko w celu przekonania sie czy tak samo stuka, wali jak przy zmianie kiedy stoje. a np.jak stoje na swiatlach dlugo zawsze zwalniam skrzynie i biore na luz. bylem dzis w serwisie prawdopodobnie tuleje wywalone. w poniedzialek dadza pelna diagnoze. pozdro
#65 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 16:46
jak stoje na swiatlach dlugo zawsze zwalniam skrzynie i biore na luz.
A czemu ma to służyć?
Żeby nie trzymać nogi na hamulcu?
#66 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 17:22
no tego to tez nierozumiem po co wbijasz ten luz, naciskasz tylko hamulec i następuje poślizg na sprzęgle i wszystko a tak machasz wybierakiem i stresujesz zawory w skrzyni, które co chwile sie muszą przełączyć to jest nie potrzebnenp.jak stoje na swiatlach dlugo zawsze zwalniam skrzynie i biore na luz
#67 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 19:22
#68 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 11:04
moze i racja..ale dlaczego na biegu mam 1000 obrotow a na luzie okolo 800? mniejsza z tym...mam problem z ta skrzynia, bylem wlasnie na innym warsztacie u kumpla, jego zdaniem tuleje sa oki, a te uderzenie dochodzi ze skrzyni, i nastepuje tylko z D na N w innych opciach jest gladko i cicho.
To pewnie najprościej będzie założyć "nową" skrzynię z anglika za parę stów.
#69 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 21:37
#70 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 22:24
#71 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 23:47
Cytaty z wikipedi ale nikt książki obsługi pojazdu nie czytał zalecenia co do holowania w omedze v-max= 80km/h dystans bez ograniczeń podejrzewam że v-max jest ograniczeniem natury w zabudowanym 50 w niezabudowanym 90........
Ja mam w instrukcji ograniczenie dystansu do 100 km.
Ale to zalecenie awaryjne na awaryjne sytuacje. A kto wie, o ile to skraca żywot skrzyni. Ja tam bym wziął lawetę.
A ja tak czytam czytam i dalej nie wiem gdzie mam ten olej wlac .. nad miska a i owszem jest cos co moglo by sluzyc do wlewania gdyby nie fakt , ze jest zaslepione .... moze ktos dysponuje foto z tym ze wlewem ? z gory dziekuje
Jak patrzysz od dołu, w kanale, twarzą w kierunku tyłu auta, to po lewej stronie dużej miski olejowej skrzyni u góry masz taką śrubkę, którą się wykręca, potem dolewasz olej tak, żeby zaczął wyciekać i zakręcasz, zakładając nową podkładkę. Olej musi mieć temperaturę bodajże 80 stopni. Nie mniej ani nie więcej, żebyś uzupełnił do właściwego poziomu (rozszerzalność temperaturowa). I naprawdę, dolej oryginalny Dexron VI GM-a, nic innego. Oczywiście wszystko robisz na własną odpowiedzialność, ale radzę Ci najlepiej jak potrafię.
#72 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 11:25
No offence
Krzysiek
#73 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 11:47
Kolego FPL spójrz na nazwę tematu i nie pisz tutaj ze olej sprawdza się gdy skrzynia jest nagrzana do 80 stopni bo ktos nowy kto zajrzy tutaj moze sobie przez Twoje wypowiedzi narobic klopotow. Proponuje poszukac sobie tematu o skrzyniach AR25/35 bo chyba właśnie takie dotyczą Twojego samochodu.
No offence
Krzysiek
Napisałem bodajże. Jak kolega będzie zainteresowany, to poszuka.
A Tobie się dziwię, że chciało Ci się tyle napisać, ale prawidłowej temperatury już nie podałeś. A wystarczyło w sumie napisać tylko tyle, poprawiając mnie.
Również bez urazy.
#74 OFFLINE
#75 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 12:15
Byla podana wynosi ona okolo 30 stopni
Nie wydaje mi się. Nie mogę teraz znaleźć książki Sam naprawiam, ale raczej na pewno była wyższa. Jak nalejesz do poziomu przy 30, to potem na rozgrzanej skrzyni będzie go za dużo, a to też niedobrze. Może się wypowie ktoś, kto wie na 100%.
#76 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 15:14
#77 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 15:48
cytat z sam naprawiam "Temperatura oleju w skrzynce przekładniowej podniesie się do około +45 - +85 stopni po przejechaniu samochodem około 20 km."
Dzięki. No to faktycznie miał kolega powód, żeby się dowalić...
Normalnie taką wartość podałem, że jak nic samochód by się uszkodził.
#78 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 19:04
#79 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 19:11
Procedura jest taka, nalewasz aż się zacznie wylewać, uruchamiasz silnik,pomocnik siedzi w samochodzie i wachluje dzwignią (10 sek zmiana położenia po całym zakresie od P do 2) a Ty dolewasz aż zacznie się wylewać, zakręcasz byle nie za mocno żeby później dało się odkręcić i tyle. A jeśli masz ochotę i za dużo oleju możesz powtórzyć operację po niedługim czasie.
Krzysiek
#80 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 10:17
Miałem tak w aucie z napędem na przód z silnikiem 3,0 v6 ustawionym poprzecznie (jeśli to moze mieć jakieś znaczenie). Przyczyna - uwalone poduszki silnika. Po wymianie poduszek przestalo stukać i szarpać.moze i racja..ale dlaczego na biegu mam 1000 obrotow a na luzie okolo 800? mniejsza z tym...mam problem z ta skrzynia, bylem wlasnie na innym warsztacie u kumpla, jego zdaniem tuleje sa oki, a te uderzenie dochodzi ze skrzyni, i nastepuje tylko z D na N w innych opciach jest gladko i cicho.
W całym układzie (skrzynia, przewody, konwerter, chłodnica, filtr, etc.) jest około 12 litrów oleju. Przy standardowej wymianie (zakładając, że poziom oleju był prawidłowy) ze skrzyni wylatuje 6,5 litra i tyleż samo wtłoczyć. Najlepiej jechac do warsztatu, który zajmuje sie tylko naprawami automatów i zna skrzynię 5L40E - powiedza Ci dokładnie to samo. Odmierzą dokładnie 7 litrów w bańce do której wtłoczą sprężone powietrze (nie za dużo) i tym samym wtłoczą olej do skrzyni. Ponieważ korek jest tuż nad miską wiec się troche wyleje dlatego zwykle odmierzaja 7 litrów, aby 6,5 litra zostało.Nie przejmuj się, poprostu reszte oleju masz w chłodnicy, przewodach i konwerterze.
Procedura jest taka, nalewasz aż się zacznie wylewać, uruchamiasz silnik,pomocnik siedzi w samochodzie i wachluje dzwignią (10 sek zmiana położenia po całym zakresie od P do 2) a Ty dolewasz aż zacznie się wylewać, zakręcasz byle nie za mocno żeby później dało się odkręcić i tyle. A jeśli masz ochotę i za dużo oleju możesz powtórzyć operację po niedługim czasie.
Jeśli chce mozesz oczywiście skorzystać z propozycji którą opisał Ci KrzysiekM, ale pamiętaj, że po zlaniu oleju (ile by ci go nie wyleciało) należy wlać 6,5 litra. Najlepiej jednak jak zdejmiesz miskę, wyczyścisz magnes i wymienisz filtr.
Powodzenia.
Kiedyś w Escorcie w manualu wykręciłem "jakiś korek" bo też wymieniałem olej. Okazało się jednak że na drugiej stronie tego czegoś co wykręciłem zamocowana była "jakaś dźwignia" - rezultat był taki, że zniknęły biegi i musiałem rozkręcać i grzebać w skrzyni, żeby to znów zamocować - nie polecam wykręcania "byle czego" na oślep bo może się to źle skończyć.okazało się ze korek wlewu znajduje się po prawej stronie patrząc w od spodu w stronę tyłu. Z 2 strony jaka to różnica ważne zw wogóle tam był
Powinno wejsć 6,5litra - czytaj wyżeja tak na marginesie ktos gdzies pisal o 6 litrach Dexron-u u mnie niestety nie wlazło więcej niż 4,5l. a było sucho jak ........ wiec nie ma mowy o pozostalych resztkach ... pozdrawiam
Sasik