Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana UPG i remoncik glowic - zestawienie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 lutego 2010 - 12:07

A czy warto po kapitalce góry jaką wykonał beast i bez ruszania dołu zmienić z półsyntetyka na syntetyk?


u mnei nie warto bylo wogole tego robic. i tak skonczylo sie na wymianie silnika. auto po tym zabiegu zaczelo brac olej w strasznych ilosciach. jak sie potem okazalo trafilem na wadliwe uszczelniacze zaworowe Elring. po wymianie silnika spokoj.




 


#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 lutego 2010 - 12:09

A czy warto po kapitalce góry jaką wykonał beast i bez ruszania dołu zmienić z półsyntetyka na syntetyk?

Nawet by wypadało, tym bardziej że przy remoncie silnik pewnie dostał nowe dobre simmering'i.
Ja tak zrobiłem/zmieniłem nawet bez remontu.

#23 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2010 - 15:47

Chodzi mi o to czy nie wpłynie to na stopień sprężania oraz na panewki. Słyszałem taką teorię, że olej syntetyczny, który jest rzadszy od półsyntetycznego nie będzie w stanie wytworzyć dostatecznej poduszki olejowej łożyskującej panewki na wale korbowym i może się to skończyć przekręceniem panewki. Kurcze, nie chciałbym tego doświadczyć.
Jestem jeszcze przed kapitalką góry i to jest ostatnie zagadnienie nad którym się głowię - czy zalać 5W40 czy zostać przy 10W40 (jedyne, czego jestem pewny to fakt, że będzie to Valvoline Max Life)

#24 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2010 - 15:51

zostać przy 10W40

Ja bym został,u mnie po remoncie całej góry zalałem olej na którym smigała wczesniej i jest wszystko w jak najlepzym porzadku:)

#25 OFFLINE   Marif

Marif

    mgrOmega

  • 331 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2010 - 15:57

Ja Irzyk jestem już też po remoncie upg i uszczelniaczy i uszczelki pod miską a co do oleju to ja nie zmieniałem na syntetyk tylko zostałem na 10w40 i tak Ci też radzę.
I`m The Legend - OPEL OMEGA











[SIGPIC][/SIGPIC]

#26 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 lutego 2010 - 16:15

Chodzi mi o to czy nie wpłynie to na stopień sprężania oraz na panewki. Słyszałem taką teorię, że olej syntetyczny, który jest rzadszy od półsyntetycznego nie będzie w stanie wytworzyć dostatecznej poduszki olejowej łożyskującej panewki na wale korbowym i może się to skończyć przekręceniem panewki.

Nie słyszałem takiej teorii (poduszka olejowa), a wynika z niej że syntetyk gorzej smaruje od półsyntetyka - tak to rozumiem:o
tak samo o sprężaniu
syntetyk = mniejsze sprężanie
półsyntetyk = lepsze sprężanie
idąc dalej tą logiką
minerał = super sprężanie
:o:o:o:pokoj:


Słyszałem inną teorię że silnik może się porzygać po zalaniu syntetykiem
ale wtedy trzeba tylko powymieniać simmering'i (kilka szt) i uszczelniacze - normalne przy małym remoncie.
Może lepiej przejść z teorii na praktykę.

#27 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2010 - 00:15

Po kilku dniach przerobu nakładzionych danych do mojej głowy postanawiam, że zostaję przy 10W40. Tym bardziej, że mój remont tyczy się wyłącznie góry a dół zostaje nie ruszony. Dzięki za wszystkie porady.

#28 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 05 marca 2010 - 02:44

irzyk i bardzo dobrze !
mnie powiedział w asso koleś że kluski B na 10w40 powinny latać i tego się trzymam tak jak dexa II w mojej asb :)
to nie są nowe wozy, a ich dolegliwości przekraczają czasami zdrowy rozsądek :p
zastanawiam się za co ja ją tak kocham :D
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D