Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1461 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2015 - 18:17

Amorki albo b6 albo b8. Musisz poszukac lub po numerze seryjnym sprawdz. A sprezyny jakie sa?? Bo mozliwe ze cale zawieszenie jest b12.

#1462 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2015 - 21:11

sprężyny są na pewno czarne :D i twarde, bo na lawecie nie skakała prawie wcale. No i obniżona porównując do naszej pierwszej jakieś 30 mm. Dzieki wielkie za odpowiedź. A ogólnie jak ma się jakość takiego zawieszenia? Pomijamy komfort, bo to kwestia gustu, ja lubię, zawsze chciałem taki wózek posiadać.

#1463 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 22 marca 2015 - 22:58

sprężyny są na pewno czarne :D i twarde, bo na lawecie nie skakała prawie wcale. No i obniżona porównując do naszej pierwszej jakieś 30 mm. Dzieki wielkie za odpowiedź. A ogólnie jak ma się jakość takiego zawieszenia? Pomijamy komfort, bo to kwestia gustu, ja lubię, zawsze chciałem taki wózek posiadać.

bym sie tak nie podniecal bo to moze zwykle b4(d*py nie urywa), podnies oslone przeciwpylowa to bedziesz wiedzial... b4 ma standardowy tlok(cienki), b6/b8 maja znacznie grubsze tloki

#1464 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2015 - 23:32

ja z b4 byłem nawet zadowolony :]

#1465 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2015 - 23:42

bym sie tak nie podniecal bo to moze zwykle b4(d*py nie urywa), podnies oslone przeciwpylowa to bedziesz wiedzial... b4 ma standardowy tlok(cienki), b6/b8 maja znacznie grubsze tloki


Czyli b4 są takie same jak standardowe amory? Pod osłoną rozumiem, że jest numer i nazwa tego wynalazku?

#1466 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 marca 2015 - 04:44

Czyli b4 są takie same jak standardowe amory? Pod osłoną rozumiem, że jest numer i nazwa tego wynalazku?


Nie numery są na amorku a kolega każe ci oblukac lagi - tloczek. B4 to amorki seria.

#1467 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2015 - 17:38

Zdjąłem koła z lewej strony i z przodu tłok ma grubość 40 mm i numer F4-VE3-4425-H0. Cylindra z tyłu nie mogłem zmierzyć, bo jest pod osłoną, a przez osłonę suwmiarka nie wchodzi między nadkola. Ale "na oko" jest z 20 mm. Numery F4-B46-1770-H0. W katalogu spod adresu http://www.forza.se/...ampare Kund.PDF s.38 te numery widnieją pod kombi, ale nie wiem czy to jest to B6 na pewno. Czy to, że dedykowane do kombi jest wykluczające? Z przodu taczka, koło prawie wcale nie zostawało, szło zaraz z budą w górę. Sprężyn nie widzę, nie chcę się kłaść pod niezabezpieczoną budę. Dołączam zdjęcia. Jest tam świecąca naklejka z napisem 13. czy to data produkcji na rok 2013?

#1468 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 marca 2015 - 19:05

http://www.deimann-f...ise_Deimann.pdf str 50

#1469 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2015 - 19:31

http://www.deimann-f...ise_Deimann.pdf str 50


Dzięki. A jeśli mam z tyłu amory przewidziane do kombi, to muszę zamienić? Nie chcę mieć typowej taczki, ani zajechać tego amortyzatora:szpital: No i teraz pytanie o dobór sprężyny. Te amorki podołają przy -40/40 mm?

#1470 OFFLINE   krzysiek123232

krzysiek123232

    Redukcja, But i odcięcie!

  • 168 postów
  • Dołączył: 04-04-2011
  • Skąd: CGD

Napisany 23 marca 2015 - 21:23

bym sie tak nie podniecal bo to moze zwykle b4(d*py nie urywa), podnies oslone przeciwpylowa to bedziesz wiedzial... b4 ma standardowy tlok(cienki), b6/b8 maja znacznie grubsze tloki


B4 sa czarne, a kolega ma żółte wiec B6 lub b8.

PS jakby kolega bolo chciał sie pozbyc tych amorkow to poprosze info na pw :p

#1471 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2015 - 04:59

B4 sa czarne, a kolega ma żółte wiec B6 lub b8.

PS jakby kolega bolo chciał sie pozbyć tych amorkow to poprosze info na pw :p


Nie, jedyne plany jakie mam na ten zawias to niskie sprężyny i regeneracja tych amorów. Jedyny problem to nierówne drogi. Wiadomo, że nie będę schodził na 50, ale takie 30 bym chcial. Tylko czy pt moich wybojach nie zniszczę szybko tych amortyzatorów. Musze poszukać jakichś fanatyków obniżania i dopytać o wszystkie aspekty.

#1472 OFFLINE   Pan Filip

Pan Filip
  • 385 postów
  • Dołączył: 25-03-2013
  • Skąd: Moszczenica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2015 - 20:10

Panowie szukam springów -40 i natkłem sie na o to takie... co o nich sadzicie ???

http://allegro.pl/sp...html#tabsAnchor

#1473 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2015 - 20:24

Za taka kase szukaj lepszych marek...

#1474 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2015 - 20:29

Wiadomo, że nie będę schodził na 50

-50 jest gut :tak:

#1475 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 marca 2015 - 20:59

Za taka kase szukaj lepszych marek...




-50 jest gut :tak:



:tak:

#1476 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2015 - 21:38

-50 jest gut :tak:


Jest, ale nie te drogi. Do dziewczyny przejezdzam przez nierówny przejazd kolejowy. BARDZO nierówny. Ogólnie jestem ze wsi, po gruntowych też się nieraz jeździ. Po głowie chodzi mi powietrze :D. Co nieco liznąłem w tym temacie w szkole, ciągle liżę w sumie na studiach, do zaworów dostęp mam. Zobaczymy za kilka miesięcy

#1477 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 24 marca 2015 - 22:28

Zobaczymy za kilka miesięcy

Za kilka miesięcy przejdzie Ci podniecenie na Omegę.
Co do Bilsteina miałem a jednej Omedze Amortyzatory B8 ze springami -30 Eibach. Na tym się u mnie na wiosce nie dało jeździć. Beton to mało powiedziane. Do takiego zawieszenie musowo musi być rozpórka u mnie kielichy zaczynały pękać. Teraz mam -30 oryginał irmscher i jeździ się naprawdę przyjemnie.

#1478 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2015 - 22:36

Za kilka miesięcy przejdzie Ci podniecenie na Omegę.
Co do Bilsteina miałem a jednej Omedze Amortyzatory B8 ze springami -30 Eibach. Na tym się u mnie na wiosce nie dało jeździć. Beton to mało powiedziane. Do takiego zawieszenie musowo musi być rozpórka u mnie kielichy zaczynały pękać. Teraz mam -30 oryginał irmscher i jeździ się naprawdę przyjemnie.


Jednak B6 jest chyba mniej twardy. Mam taką nadzieję :p Nad rozpórką też się zastanawiam. A omegą jaram się od co najmniej 7 lat. W końcu mam swoją i raczej nie przejdzie mi :jump:

#1479 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2015 - 00:23

Ogólnie jestem ze wsi

Ja też mieszkam na wsi i jeżdżę na -50 :tak:

#1480 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 marca 2015 - 04:57

Ja też mieszkam na wsi i jeżdżę na -50 :tak:


Wiec nie lamię się. Na pewno rozpórki i jazda 30kmh?