Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#861 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 17:46

Jeśli miał silnik 6 garowy a sprężyny pod 4, ewentualnie wyklepane sprężyny to czemu nie? Mogło tak być.

#862 OFFLINE   krystian866

krystian866
  • 86 postów
  • Dołączył: 18-01-2013
  • Skąd: Wierzbinek

Napisany 05 lutego 2014 - 18:14

Siema sorki że tak się wcinam w temat... Macie może jakieś foto jak wygląda oma na springach AP sportfahrwerke ? -40/-30 ?? :)

#863 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 05 lutego 2014 - 20:12

-40/-30


strasznie wysoko wyglada :)

#864 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lutego 2014 - 21:40

Ma ktos foty omegi na weitecach zielonych?? Gadalem z ziomkiem od ktorego chce zakupic i mowi ze na oponach 225/55/16 opona byla praktycznie schowana w nadkolu(przod), nie chce mi sie wierzyc w to za bardzo.


To uwierz. Ja mam zielone weitec springi i amory i jest gleba na maksa. Jak jutro będę pamiętał i stał na równym to ci pstrykne foto.

Dodany obrazek


Ta omega to koza w porównaniu z moją.

#865 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 06 lutego 2014 - 00:30

Weitec dedyki pod v6, kurcze jak ma tak siedzieć konkret nisko to nie chce. Producent pisze ze -30mm obniza, to przeciez nie duzo wiec jak to z tym jest??

#866 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2014 - 11:35

Zielone weiteci chyba najbardziej glebia omege

#867 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 lutego 2014 - 13:09

Tak jak ma Rafke na foto to ja miałem na przednich irmscherach od r4 i seryjnym tyle, teraz z tyłu mam sprasowane springi tył i nadkole jest równo z oponą i rzecz jasna przód delikatnie się przestawił :)

Dodany obrazek


#868 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 lutego 2014 - 16:01

Ta omega to koza w porównaniu z moją.


niektorzy potrzebuja auto do praktycznej jazdy, a niektorzy do tego zeby bylo - czyli Ci lepsiejsiejszejsi :)

#869 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 lutego 2014 - 23:08

Co polecaie za sprężyny P+T do 2.2 R4 aby bylo trochę niżej od serii ale twardziej, żeby nie bujalo w zakrętach, ale żeby za nisko nie siadło przy pełnym ładunku? Coś niedrogiego...

#870 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2014 - 23:12

trochę niżej od serii

Ile to jest trochę ?

#871 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 lutego 2014 - 23:43

pewnie -30-40mm. to wez h&R albo irmscher'y czerwone szukaj.
jesli chcesz twardo to odrazu jakiegos amora twardszego zapodaj albo gwint :D

#872 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2014 - 08:11

A Sporty -15mm?

#873 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2014 - 12:01

ale żeby za nisko nie siadło przy pełnym ładunku?

a co chcesz przewozić...kpl pasażerów czy cement w kufrze ?


ja miałem same sprezyny FK -35 i...

bylo trochę niżej od serii ale twardziej, żeby nie bujalo w zakrętach



Jak miałem zapakowany cały bagażnik i tylne siedzenia wódką i innymi towarami płynnymi...to trochę d*pa wiadomo że siadła.

#874 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 lutego 2014 - 12:01

Ile to jest trochę ?

Nie wiem jak wygląda typowo nowa seria, bo jeszcze nie zmieniałem na nowe sprężyny, ale zmierzę to co mam teraz od ziemi do nadkola i wkleję tutaj i powiem ile chcę uzyskać :p

#875 OFFLINE   Diego

Diego
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-11-2013

Napisany 07 lutego 2014 - 17:28

Czy po zalozeniu nizszych sprezyn bardzo zmienia sie sie komfort na - ??

#876 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2014 - 17:37

Na komforcie stracisz ale zyskujesz lepszą przyczepność i twardsze zawieszenie jest.

Dodany obrazek


#877 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 lutego 2014 - 18:15

Tak to teraz wygląda:
Dodany obrazek
A tutaj wysokość do krawędzi nadkola:
Lewy tył 65cm:
Dodany obrazek
Prawy tył 66cm:
Dodany obrazek
Lewy przód 66,5cm:
Dodany obrazek
Prawy przód 67,5cm:
Dodany obrazek

Koła 15" 195/65/R15 zimówki Nokian W+
Lato 16" 225/55/R16 -> wplanach zmiana na 17" lato i 16" zima

Jak się ma seria do tego? Czy jak kupie nowe sprężyny seria to pojdzie pewnie tyłek w górę z racji wygniecionych starych sprężyn?
Jakby tak równo 64 cm było z każdej strony to by myślę, że wystarczyło :p

Akurat muszę zmienić sprężyny z tyłu bo jedna mi pękła...
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#878 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2014 - 21:51

Tak to teraz wygląda:

łojezusicku najmilejszy :masakra: kółko małe i koza :p

Jakby tak równo 64 cm było z każdej strony to by myślę, że wystarczyło

szukaj sprężyn od wersji sport :tak:

#879 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2014 - 22:15

wplanach zmiana na 17" lato i 16" zima

Dobry kierunek, 15" do omy są za małe tzn. jeździć można ale wygląda... tak jak wygląda. Z tego co pamiętam po wymianie sprężyn z tyłu na nową serię wcale nie było wyżej.

#880 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 lutego 2014 - 22:17

łojezusicku najmilejszy :masakra: kółko małe i koza :p

szukaj sprężyn od wersji sport :tak:


Wiem, że małe... ale było za późno jak już je kupiłem nie mierząc na samochodzie :p
Dla tego w planie jest zakup 17 na lato a na zime pozostawienie oryginalnych 16.
Ale ta koza to aż taka straszna nie jest co patrze na inne łamagi to moja tak źle jeszcze nie wygląda pod tym względem :p Dlatego że auto eksploatuję codziennie i nie raz zdarza mi się jechać z pełnym kufrem i 4 osobami na pokładzie dlatego nie chcę jej zbyt nisko osadzać, ale utwardzić bym trochę chciał coby tak na łukach nie bujało. Podoba mi się zawias warsa, ale nie stać mnie na chwilę obecną na taki zestaw. Czasu mam dużo to i jak się buda nie będzie sypać to i mody wejdą ;) Na chwilę obecną chcę trochę utwardzić do seryjnych amorków.
Będzie czas i kaska to będzie grubiej (może jakiś gwint?:) )

Spróbuję rozejrzeć się za sportami lub czerwonymi irmscherami