

przeskok na kierownicy
#41
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2008 - 22:29
dzisiaj sciagnalem tapicere pod kierai zlapalem ten caly kregoslup od kiery i czuc pukanie ale blizej kolumny ,ale czy to kregoslup czy kolumna??
#42
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2009 - 16:15
#43
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 11:18

#44
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 11:54
Luzujesz nakrętkę i dokręcasz delikatnie śrubę (tam chyba jest jakiś torx) i potem trzymając śrubę dokręcasz nakrętkę (kontrę)
#45
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 12:02
#46
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 14:42
mam też tak i w kilku innych omegach też tak było.Jak zacznie działać wspomaganie to luzu żadnego nie ma.luz jest na kierownicy na wyłączonym silniku po włączeniu wrażenie sie robi tak jak by sie układ usztywniał i nie wiem co to jest czy ten typ tak ma
#47
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 18:37
a nom to w naszych modelach dostępu za bardzo od góry tam nie ma :pokoj:
e tam - dostęp jest całkiem ok, wystarczy nasadka, przedłużka czy dwie, ewentualnie kardan, pokrętło i 10 minut czasu.
#48
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 20:41
dokładnie tak sie robimam też tak i w kilku innych omegach też tak było.Jak zacznie działać wspomaganie to luzu żadnego nie ma.
czy jest jakiś moment do kiedy dokręcić tą śrubę ....chodzi mi o to żeby nie było tak jak bym starem jechał :jump:e tam - dostęp jest całkiem ok, wystarczy nasadka, przedłużka czy dwie, ewentualnie kardan, pokrętło i 10 minut czasu.
#49
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 20:45
czy jest jakiś moment do kiedy dokręcić tą śrubę ....chodzi mi o to żeby nie było tak jak bym starem jechał
tylko metodą prób , minimalnie dokręcasz (powiedzmy o 1/4 obrotu) i robisz jazdę próbną i tak do momentu aż uznasz że dokręcanie powoduje wzrost oporu przy obracaniu kierownicą , wtedy lekko popuszczasz i kontrujesz , to tyle
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#50
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 21:27

#51
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 10:37
#52
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 19:11
Witam. Kto jeszcze ma pomysły a propo tego luzu bo śrubą już wiele razy na przekładni się bawiłem i pomimo dosć mocnego dokrecenia ale tak aby wspomaganie działało luz ni zniknał(ok2-3cm). Chyba nic innego jak regeneracja lub wymiana przekładni pozostaje. A moze to pompa wspomagania powoli przestaje dawać stały strumień lub coś z nia się dzieje nie tak. U mnie ewidentnie zacząłem ją słyszeć.
Jak dla mnie na 90% pompa wspomagania. Jak zmieniałem olej we wspomaganiu u siebie to pojawiły się identyczne objawy kiedy odpaliłem silnik na kilka sek. żeby pompa zassała nowy płyn. Kręciłem i kierownica przeskakiwała jak na klinie. Dopiero po uzupełnieniu stanu na max i porządnym odpowietrzeniu oraz dolaniu dodatków do ASB(wynns'a) pompa chodzi jak nóweczka, palcem można w miejscu kręcić, jak w punto

#53
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2014 - 14:05
Objaw ten występuje tylko przy skręcaniu w lewo wydaje mi się że tylko w jednym punkcie położenia kierownicy. W czasie tego przeskoku występuje także puknięcie lekkie.Po kilku ,kilkunastu ,kilometrach objaw przeskakiwania mija.
Drugą sprawą jest to że w czasie jazdy na wprost na autostradzie auto jedzie jak pijane trudno jest utrzymać idealną linię jazdy na wprost ,do tego oma jest bardzo podatna na wszelkiej maści nierówności na drodze czy też koleiny.
W poszukiwaniu przyczyn niepewnego prowadzenia wymieniłem prosiaki z tyłu ,tuleje wahaczy przednich ,łączniki i ogólnie nie ma już elementu który by miał jakikolwiek luz. Zbierzność oczywiście niby idealna ,a kierownica przestawiona:masakra:
Opony z tyłu nowe z przodu bardzo ładne ale nie nowe:p ,szerokość kapcia 225 i ogólnie męczy mnie już to trochę .
#54
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2014 - 22:36
#55
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2014 - 00:37
W tym roku, dosłownie na tydzień przed zlotem wymieniłem sworznie wahacza założyłem 17'tki 235/45 i taniec na drodze... taki że przy 60km/h w koleinie bałem się że wyjadę komuś na czołówkę



Sprawdź ciśnienie w kołach nawet w kilku miejscach. W moim przypadku winnym były wskaźniki na stacjach benzynowych.
#56
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2014 - 08:49
#57
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2014 - 20:43
To jest tylko najbardziej zastanawiające:
Czy słyszysz jakieś podejrzane stuki w zawieszeniu podczas jazdy po nierównościach ?W pierwszych powiedzmy 15 km czuć w kierownicy przeskok w czasie kręcenia w lewo. Objaw ten występuje tylko przy skręcaniu w lewo wydaje mi się że tylko w jednym punkcie położenia kierownicy. W czasie tego przeskoku występuje także puknięcie lekkie.Po kilku ,kilkunastu ,kilometrach objaw przeskakiwania mija
#58
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 16:08
#59
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 21:30
#60
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 22:12
witam ,od jakiegoś czasu mam problem z moją omegą mianowicie . W pierwszych powiedzmy 15 km czuć w kierownicy przeskok w czasie kręcenia w lewo.
Objaw ten występuje tylko przy skręcaniu w lewo wydaje mi się że tylko w jednym punkcie położenia kierownicy. W czasie tego przeskoku występuje także puknięcie lekkie.Po kilku ,kilkunastu ,kilometrach objaw przeskakiwania mija.
Drugą sprawą jest to że w czasie jazdy na wprost na autostradzie auto jedzie jak pijane trudno jest utrzymać idealną linię jazdy na wprost ,do tego oma jest bardzo podatna na wszelkiej maści nierówności na drodze czy też koleiny.
W poszukiwaniu przyczyn niepewnego prowadzenia wymieniłem prosiaki z tyłu ,tuleje wahaczy przednich ,łączniki i ogólnie nie ma już elementu który by miał jakikolwiek luz. Zbierzność oczywiście niby idealna ,a kierownica przestawiona:masakra:
Opony z tyłu nowe z przodu bardzo ładne ale nie nowe:p ,szerokość kapcia 225 i ogólnie męczy mnie już to trochę .
Mam identyczny problem. Przeskok też tylko na początku jazdy i też tylko przy skręcie w lewo i lekkie puknięcie. Sprężyny sprawdzałem, są całe. Wymieniłem łożyska i poduszki amortyzatorów oraz amortyzatory (bo i tak były wytrzepane). Niestety nic się nie zmieniło.