

wyciecie katalizatorow
#1
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 11:04
#2
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 11:21
#3
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 11:28
byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dziekiJozefie – temat walkowany setki razy. Nie, nie zmieni to osiagow I jezeli katalizatory miales sprawne to wtedy jest to glupi pomysl. Mocy przybywa tyle co po strumienicy z Allegro czyli nic. Jezeli po “tylkohamowni” masz inne wrazenia to sprawdz na hamowni. Koledzy z VectraKlub robili kiedys test I po wycieciu katalizatora moc…spadla.
#4
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 11:30
Trochebyly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki

#5
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 11:33
Nastepnym razem zapytaj sie tutaj.
#6
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 12:04
stracisz troche na dynamice w dolnym zakresie prędkości obrotowej w górnej niewiele zyskasz niestety kosztem troszkę zwiększonego spalania + niestety dźwięk i głośność silnika nie będą wcale lepszewyciolem katy z omegi czy zmieni to osiagi auta silnik mam 2,5 v6 omega b
nawet więcej niz troche :mrgreen:Józef napisał/a:
byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki
Troche

#7
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2008 - 19:05


#8
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2009 - 23:01
#9
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2009 - 00:23
wyciołem uszkodzonego kata z 2,5 dti i od tej chwili wszystko się piep pompa wysokiego ciś., turbina proszę o podpowiedz czy miało to wpływ na usterki czy to dziwny zbieg okoliczności
Chyba moglo miec to wplyw.. a jak byl uszkodzony? zapchany, przepalony, czy jak?
Jakby byl zapchany to silnik bylby caly czas zamulony i po dlugiej takiej jezdzie mozliwe ze mogloby to miec negatywny wplyw na silnik, ale pewny nie jestem.
#10
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2009 - 07:47
Jak masz jeszcze te katy to wspawaj na miejsce.byly w dobrym stanie chyba dalem d....................................... bo posluchalem kolegow dzieki
A skąd wiesz że był uszkodzony?wyciołem uszkodzonego kata z 2,5 dti i od tej chwili wszystko się piep pompa wysokiego ciś., turbina proszę o podpowiedz czy miało to wpływ na usterki czy to dziwny zbieg okoliczności
Układ wydechowy jest obliczony tak że ma być dobrze z katami, wszelkie nie przemyślane przeróbki zakłócają prawidłową cyrkulację spalin.
Osobiście spotkałem się z przypadkiem gdzie amatorskie przeróbki skończyły się stopionymi tłokami.
#11
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2009 - 18:55
P.S. wywalenie katalizatorów nie ma nic wspólnego z tym co napisałeś. O którą pompę Ci chodzi, wtryskową przy silniku napędzaną łańcuchem, czy elektroniczną wysokiego ciśnienia pod fotelem pasażera?
#12
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2009 - 21:07
witam wyciolem katy z omegi czy zmieni to osiagi auta silnik mam 2,5 v6 omega b mam nadzieje ze nie byl to glupi pomysl
Nooo super pomysł

Pewnie doradzili Ci to koledzy, któży nie maja o niczym pojęcia.
Oprucz tego, że Omega będzie głośniej chodzić nic więcej nie przyniesie ten zabieg.
Ale skoro już wyciołeś katy, to może chcesz je opchnąć?? Jestem chętny
#13
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2009 - 07:30
A co ma piernik do wiatraka ? Tu nie chodzi o czujniki tylko o zachowanie prawidłowej cyrkulacji spalin w układzie, a dokładniej o prawidłowe napełnianie cylindrów.w 2.5 dti nie ma żadnych czujników spalania w układzie wydechowym
Wbrew temu co się wszystkim wydaje wcale nie jest korzystne zbytnie odksztuszanie wydechu.
#14
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2009 - 22:26
A co ma piernik do wiatraka ? Tu nie chodzi o czujniki tylko o zachowanie prawidłowej cyrkulacji spalin w układzie, a dokładniej o prawidłowe napełnianie cylindrów.
Wbrew temu co się wszystkim wydaje wcale nie jest korzystne zbytnie odksztuszanie wydechu.
znawca się znalazł

#15
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2009 - 17:34
Znawca nie znawca sam tego nie wymyśliłem.znawca się znalaz
Cytuję mądrzejszych od siebie.
wpłynie na sprawniejszą pracę turbosprężarki
Cytuję:
Zbytnie odprężanie układu (np: wycinanie katalizatorów tłumików itp...) powoduje szybsze zużycie turbosprężarki. Brak oporu powoduje dłuższe wyhamowanie turbiny co skraca jej żywotność.
Nie będę się z tobą spierał kto ma rację bo pewnie i tak masz swoje zdanie na ten temat ale zanim zarzucisz komuś brak wiedzy poczytaj najpierw jakąś fachową literaturę, i nie mam tu na myśli gazet typu GT czy Auto Świat.
Zresztą kolega który zadał pytanie ma chyba V6.
No o całe 2kmzwiększenia osiągów!

Zaczerpnięte na szybko z innego forum, temat: kat w dti
"
Nie znam się na tym, ale po sąsiedzku mam Ultera i rozmawiałem razu jednego z nimi na ten temat. Radzili, żeby nie palić się do wycięcia kata, bo to wcale nie musi pomóc. Wręcz zmienia się wtedy rozkład ciśnień w układzie wydechowym (czy coś takiego), co w pewnych przypadkach może wręcz pogorszyć sprawę - i oni w Ulterze mieli takie przypadki.
Ja sprawę olałem i jak auto się zamuli, to wtedy pomyślę..."
#16
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2009 - 18:07


#17
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 18:58
, wsadziłem do puszek wióry z nierdzewki
Ke ??
Możesz to rozszerzyć ?? Nie bardzo rozumiem o co chodzi.....
#18
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 19:31
Ke ??
Możesz to rozszerzyć ?? Nie bardzo rozumiem o co chodzi.....
tak kolego do oryginalnych obudów katalizatorów po uprzednim wybiciu i sprzedaniu środków tzn porcelanowych grodzi powleczonych platyną , wspawałem dwie rury nawiercone na całej długości co jakieś 8mm wiertłem 6mm , i nawpychaniu nierdzewnych wiór w celu wyciszenia aby w kabinie było cicho jak na fabrycznym wydechu a otwory w rurach , aby spaliny były wstępnie rozprężone

#19
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 20:36
#20
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2009 - 15:31
tak kolego do oryginalnych obudów katalizatorów po uprzednim wybiciu i sprzedaniu środków tzn porcelanowych grodzi powleczonych platyną , wspawałem dwie rury nawiercone na całej długości co jakieś 8mm wiertłem 6mm , i nawpychaniu nierdzewnych wiór w celu wyciszenia aby w kabinie było cicho jak na fabrycznym wydechu a otwory w rurach , aby spaliny były wstępnie rozprężone
!
Akurat najbardziej interesują mnie te wióry, bo to że otwory się nawierca to rozumiem i wiem że tak się robi bo w pracy wykonujemy tłumiki, tylko nie rozumiem czemu wióry ??
Do takich rzeczy służy specjalna mata żaroodporna lub wełna, która musi być dobrze poukładana,wykonuje się grodzie itp, natomiast wióry ??...hmmm to jest dla mnie ciekawostka i bym był bardzo wdzięczny za jakieś logiczne tego wytłumaczenie.
Może jeszcze mało wiem i poszerzy to moją wiedzę.
Pozdrawiam.