Uszczelniacz wału korbowego-wymiana
#41 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2012 - 14:23
Panowie jestem posiadaczem mv6 3.0 automat '95 i będe brać się za wymianę uszczelniacza na wale korbowym na łączeniu ze skrzynią biegów, czy ktoś mi może powiedzieć czy wczesniej muszę spuścić olej z silnika ? w sumie ja bym nie spuszczał ale wole zapytać
#42 OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2012 - 14:25
#43 OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2013 - 21:50
No i jak? wszyscy wymieniali ,ale nikt nie wie ?
No to dzięki za pomoc.
#44 OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 20:33
uszczelniacz jest na 8 czy 5.5?
#45 OFFLINE
Napisany 29 października 2013 - 23:31
odkręcał ktoś śrubę na wale za pomocą rozrusznika?
uszczelniacz jest na 8 czy 5.5?
Nie ryzykuj takiej metody. Najbezpieczniej jest zablokować kółko zębate na wale korbowym specjalnym narzędziem. Loghard takie zrobił dla mnie specjalnie. Blokowanie lub szarpanie wałem od strony skrzyni może doprowadzić do zerwania klina na kole zębatym paska rozrządu na wale.
#46 OFFLINE
Napisany 30 października 2013 - 17:28
uszczelniacz corteco za 14zł będzie dobry? trochę mnie cena dziwi że taki tani.
odkręcenie śruby jest możliwe trzymając hamulec na wbitym biegu ?
#47 OFFLINE
Napisany 31 października 2013 - 11:54
A ja odkręciłem tak, że:
zdejmiesz koło pasowe to to zębate nie jest okrągłe a ścięte, chwyciłem je kluczek francuskim i wtedy dobry klucz oczkowy na tego torxa założyć i poszło nie najgorzej.
#48 OFFLINE
Napisany 31 października 2013 - 12:14
odkręcenie śruby jest możliwe trzymając hamulec na wbitym biegu ?
Powinno dać radę Ja blokowałem wał na biegu i poszło Jak widać każdy ma inne metody
#49 OFFLINE
Napisany 31 października 2013 - 12:56
Corteco będzie dobry cena 14zł jest jak na zimmering zwykły w zasadzie dobra ale jak na warunki, że corteco i marże sprzedawców to podejrzanie niska.
A ja odkręciłem tak, że:
zdejmiesz koło pasowe to to zębate nie jest okrągłe a ścięte, chwyciłem je kluczek francuskim i wtedy dobry klucz oczkowy na tego torxa założyć i poszło nie najgorzej.
Corteco około 45zł kosztuje, poza tym ta nazwa musi być na siemeringu wytłoczona.
#50 OFFLINE
Napisany 31 października 2013 - 15:21
Corteco około 45zł kosztuje, poza tym ta nazwa musi być na siemeringu wytłoczona.
O WŁAŚNIE!
Ja też kupiłem Corteco też za chyba 14zł
Ale to Corteco nie było, chyba w sklepie nie wiedział co palnąć jak zapytałem co to za firma potem gdzieś kupiłem Corteco za coś właśnie koło 45zł i jest brązowy jak pamiętam i ma napis producenta.
#51 OFFLINE
Napisany 31 października 2013 - 19:45
W pudełku kosztuje 30.
#52 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 09:48
#53 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 10:24
Witam panowie. Dzis rano odjezdzajac z pod domu zobaczylem plame oleju wjechalem na kanal i olej splywa mi po skrzyni biegow wiec obstawiam uszczelniacz walu korbowego. Posiada ktos moze fotorelacje z takiej wymiany gdzyz chce sie sam tym zajac moj model to 3.0v6 w automacie
Do tego nie potrzebna żadna foto relacja. Wydechy wywalasz, odkręcasz wał od skrzyni, odpinasz węże hydrauliczne idące do chłodnicy, odpinasz selektor na łączeniu lewarek cięgno solektora (wsuwka),od przodu poprzez otwór w dolnej misce olejowej silnika odkręcasz 6 śrub (13mm) trzymających sprzęgło hydro do zamachu. podpierasz skrzynię z tyłu jakimś lewarkiem, odkręcasz łapę skrzyni od budy, opuszczasz skrzynie, na kilku długich przedłużkach odkręcasz górne śruby skrzyni do silnika (19mm), odkręcasz 4 śruby (13mm) trzymające skrzynie do silnika u dołu, bierzesz kolegę i odsuwacie skrzynię razem z gruchą od silnika. Możesz wcześniej po odpinać wiązkę elektryczną od skrzyni. odkręcasz zamach od wału silnika, wydłubujesz siemering tylny na wale korbowym, patrzysz czy jest rowek na wale wytarty, jak jest to szlifujesz nowy siemering o około 1-1,5 mm aby wszedł głębiej, pamiętaj aby szlifować równo i zrobić potem na nim skos aby dało się go w miarę rozsądnie wcisnąć. Składasz odwrotnie. Nowe uszczelki okrągłe na połączenia kolektor - rura wydechowa. To tyle.
#54 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 12:30
czyli albo zrobić blokadę na koło, albo wywiercić na spodzie skrzyni Frontery otwór i włożyć śrubokręt w zęby koła zamachowego.
albo spróbuje jak pisał JJdzej, tylko wydaje mi się że koło jest okrągłe.
ps. u Was też sprzęgło puszcza?
#55 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 12:36
Pewnie klucz rozmiar strzelam 50 by pasował
Ale francus u rurka jak znalazł, i można zablokować o belkę czy o ziemię i minuta roboty
#56 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 12:45
Jednak odkręcenie na biegu nie da rady ;/ włączyłem 1bieg, reduktor, hamulec i sprzęgło puszcza.
czyli albo zrobić blokadę na koło, albo wywiercić na spodzie skrzyni Frontery otwór i włożyć śrubokręt w zęby koła zamachowego.
albo spróbuje jak pisał JJdzej, tylko wydaje mi się że koło jest okrągłe.
ps. u Was też sprzęgło puszcza?
I dobrze ,że Ci się nie udało ruszyć śruby , bo mógł byś tak zerwać klin w kole zębatym.
Koło nie jest okrągłe bo sam tak odkręcałem
Pewnie klucz rozmiar strzelam 50 by pasował
Ale francus u rurka jak znalazł, i można zablokować o belkę czy o ziemię i minuta roboty
Dokładnie, jest to jedna z lepszych opcji.
#57 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2013 - 14:55
Koło nie jest okrągłe bo sam tak odkręcałem
Pewnie klucz rozmiar strzelam 50 by pasował
Ale francus u rurka jak znalazł, i można zablokować o belkę czy o ziemię i minuta roboty
U mnie w ten sposób nie dało rady. Rurę skrzywiłem, a jak dospawałem do nasadki pręt, to z jednej strony samochód dobiłem do ziemi, a z drugiej koło nie dotykało asfaltu. Prawie wyrwałem silnik z budy
Najłatwiej było samochód na podnośnik, francuz z konkretną przedłużką ze 2 metry, nasadka z taką samą przedłużką + 2 osoby i wtedy ruszyło.
W drugim samochodzie robiłem inaczej: francuz bez przedłużki do przytrzymania + klucz pneumatyczny dla ciężarówek ( po demontażu chłodnic itd.) ledwo podszedł ale odkręcone w 4 sekundy.
#58 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 14:34
#59 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 15:11
#60 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 15:13
koło z wału ściągaliście za pomocą ściągacza do łożysk czy jakoś inaczej?
Powinno zejść ręką, ewentualnie ściągacz trójramienny do łożysk.