

Uszczelniacz wału korbowego-wymiana
#1
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2008 - 21:51
#2
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 21:01

#3
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2010 - 09:25
Podepne się pod temat. Mam do wymiany uszczelniacz wału od strony czołowej ( od strony paska rozrządu ). Czy musi to byc oryginał GM czy mogę kupic np. CORTECO, GOETZE, ERLING? Pytam bo w sklepach z częściami polecają mi właśnie te. Z góry dziekuję za odpowiedz.
#4
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 17:01

#5
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 17:12
#6
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 17:39

#7
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 20:02
#8
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 20:02
#9
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2011 - 21:28

#10
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 09:00
w czym tkwił problem kolego ?? Bo chyba mnie to czeka bo po trasie mam oliwe na dolnej oslonie silnika, kole pasowym walu i przez to w "calej okolicy"Oj ten uszczelniacz ciężko wymienić. Wiem coś na ten temat.

#11
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 14:56
w czym tkwił problem kolego ?? Bo chyba mnie to czeka bo po trasie mam oliwe na dolnej oslonie silnika, kole pasowym walu i przez to w "calej okolicy"
w szesnastkach jest duzo miejsca - zdjęcie paska wieloklinowego i rozrządu to nie jest porblem, problem pojawia się gdy trzeba odkręcić kółko rozrządu od wału korbowego - śruba tam jest przywalona na 250 Nm (nie jestem pewien czy tyle ale tak gdzies na forum pisało) wymieniałem ten uszczelniasz - ruszyć tę śrubę - masakra
ja z kolei mimo że wymieniłem to dalej wali - podejrzewam że uszczelka pod pompą oleju ale już sam nie wiem
#12
OFFLINE
Napisany 12 maja 2011 - 20:04
#13
OFFLINE
Napisany 12 maja 2011 - 20:55
mam jeszcze pytanie czy przy moim silniku i skrzyni jest mozliwosc zablokowania kola zamachowego przez jakis otwor ?? np śrubokrętem
U mnie jet tak:
Nie ma żadnego problemu musisz mieć porządny klucz u mnie to Torx 20 (nasadka)i dobra rączka 1/2 cala proponuje poluzować śrube na samym początku przed demontażem czegokolwiek no i najważniejsze to zablokować koło zamachowe niewiem jak w innych silnikach ale u mnie przu obudowie skrzyni od strony sprzęgła jest zaslepiony otwór do śrub od sprzęgła ,a drugi na dole taka gumowa zaślepka wyciągasz obie zaślepki kręcisz wałem aż pokaże ci się otwór na kole zamachowym i blokujesz na przestrzał najlepiej wkrętakiem,jak zablokujesz to proponuje na klucz założyc rure bo śruba w V-ce jest dowalona prawie 300 Nm w 2,0 chyba słabiej,przy dokręcaniu robisz tak samo.
A co do samej wymiany uszczelniacza to oczywiście rozrząd trzeba zrzucić a przynajmniej małe koło na wale i uszczelniacz jest pod nim w obudowie pompy oleju.
#14
OFFLINE
Napisany 12 maja 2011 - 21:08
#15
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2011 - 20:39
z jaką siłą nm mam dokręcić śrubę?
#16
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 06:25
#17
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 16:22
http://forum.omegakl...85&postcount=13
sciągacza nie potrzeba kolo ładnie schodzi
jest na klinie?
a czy w manualnej skrzyni trzeba blokować koło zamachowe?
#18
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 18:46
jest na klinie?
a czy w manualnej skrzyni trzeba blokować koło zamachowe?
Tak jest na klinie,raczej zablokuj bo na biegu i na hamulcu może nie puścić bo naprężenia będą że branike ruchu,pole ruchu to jakaś 1/3 obrotu w manualu też powinna być zaślepka w obudowie skrzyni.Książka podaje 250Nm + 45st. + 15st. to daje napewno ponad 300
#19
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 18:49
Tak jest na klinie,raczej zablokuj bo na biegu i na hamulcu może nie puścić bo naprężenia będą że branike ruchu,pole ruchu to jakaś 1/3 obrotu w manualu też powinna być zaślepka w obudowie skrzyni.Książka podaje 250Nm + 45st. + 15st. to daje napewno ponad 300
no dobra Marcin a sam simerinng jak go wyciągnąć?
#20
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 19:12
no dobra Marcin a sam simerinng jak go wyciągnąć?
Po odkręceniu śruby koło schodzi bez problemu,simering znajduje się pod nim w obudowie pompy oleju w simeringu obraca się pierścień oporowy taka tulejka wyciągasz ją palcami i proponuje ja założyć odwrotnie ponieważ będzie na niej rowek od owego simeringu, a simering podchaczasz/zwantujesz wkretakiem i po sprawie.Druga sprawa pierwszy raz rozbierasz rozrząd ? bo tak jak pisałem w linku który ci podałem proponuje najpierw poluzować śrube przed ściągnięciem paska rozrządu,żeby ci się nie rozjechał wał wzgledem kół rozrządu.