Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

opony 205/50/R17 na felgę 17" 7,5J


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 kwietnia 2010 - 18:04

No ale ktoś pisał, że przy tym rozmiarze między oponę a kielich ciężko jest kartkę wcisnąć. To nic się nie będzie obcierało? A przy jakichś hopkach, kocich łbach itp.?

Na razie widzę tu 2 szkoły. Jedni piszą, że myszkowanie w koleinach jest od za szerokich opon, a inni, że to g. prawda i że chodzi o stan opon, żeby miały sztywne ścianki boczne. To może XL?


Jak masz oryginalne felgi to nic nie będzie obcierało. Jak kombinujesz z felgami to trzeba kombinować z oponami.
Na alusy 16' 17' mniej jak 225 bym nie zakładał.

Obrazowo pokazane

Dodany obrazek
http://www.fordprobe....php?f=5&t=3722

#42 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 02 kwietnia 2010 - 18:18

Jak masz oryginalne felgi to nic nie będzie obcierało.


Oryginalne alu 17

Ta odległość jest stała, niezależna od pracy zawieszenia.


A to, że średnica koła jest o 1 cm większa, to nie ma znaczenia? Na jakichś hopkach itd. Bo nie jestem pewien, czy mówimy o tym samym. Jedno to ET, a drugie to odległość, że się tak niefachowo wyrażę, górnej powierzchni koła od wnętrza błotnika. No i jest jeszcze to takie szerokie coś na amorze. Myślałem, że to właśnie to jest kielich (oops :) ) I jak z pełną geometrią? Trzeba modyfikować parametry? Wiem, że był już taki wątek, ale w sumie niewiele z niego zrozumiałem.

#43 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:32

Masz na myśli ten temat? :http://forum.omegakl...ead.php?t=28081
tu coś ciekawego kolega napisał:
http://forum.omegakl...92&postcount=20

Jak bym zakładał nowy komplecik (drogich opon) to udał bym się na sprawdzenie geometrii do dobrego fachmana co by w razie czego skorygował.
Oczywiście wcześniej zlikwidował wszelkie luzy w zawieszeniu.

#44 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 kwietnia 2010 - 21:23

koła jest o 1 cm większa, to nie ma znaczenia? Na jakichś hopkach itd. Bo nie jestem pewien, czy mówimy o tym samym. Jedno to ET, a drugie to odległość, że się tak niefachowo wyrażę, górnej powierzchni koła od wnętrza błotnika. No i jest jeszcze to takie szerokie coś na amorze. Myślałem, że to właśnie to jest kielich (oops )


Tak, między górną powierzchnią koła a tym szerokim czymś na amorze jest ~1cm i jest to odległość stała, niezmienna. Nie ma żadnego obcierania opon 225/50R17 na felgach z ET z przedziału 33-39 (ET mniejszego/większego nigdy nie miałem).

#45 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 18 czerwca 2010 - 18:15

Mam oryginały 235/45/17''. Wiadomo jaki problem, auto pływa na koleinach i żadne super tuleje wahacza tutaj dużej różnicy nie robią. 2 miesiące temu wymieniłem z tyłu nowe 235 i przyszedł czas na przód. Chciał bym włożyć opony węższe i wyższe, ale żeby były odpowiednikiem 235/45. Najlepiej chciał bym 215. Czy 215/50/17'' będzie ok? Na tą felgę chyba spokojnie najdzie?

#46 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 18 czerwca 2010 - 18:28

Pewnie że się da, ja tak właśnie zrobiłem i różnica kolosalna, poważnie ! dużo lepiej się jeździ. W pierwszej chwili trochę poraził mnie widok trochę węższych kapci ale już się przyzwyczaiłem i jest ok. Polecam ten rozmiar 215/50

#47 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 czerwca 2010 - 18:39

W poprzedniej Omedze miałem 215/50R17 z przodu na felgach 8", bez problemu pasowały, nie były w ogóle naciągnięte.

#48 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 722 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 19 czerwca 2010 - 06:39

W Omegatorku przetestowałem pare rozmiarów 17" i jak miałem 205/50 17 {na 8" } to był to jak dla mnie najbardziej optymalny rozmiar opony.. {do śmigania po naszych wspaniałych drogach na 17"}

#49 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 08:55

z tyłu nowe 235 i przyszedł czas na przód. Chciał bym włożyć opony węższe i wyższe, ale żeby były odpowiednikiem 235/45. Najlepiej chciał bym 215. Czy 215/50/17'' będzie ok?


Będzie głupio wyglądać jak na felgi o jednakowej szerokości założysz gumy o różnej szerokości, a pozatym 215/50R17 nie za ciekawie wygląda na omedze.

#50 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 czerwca 2010 - 12:07

Tego się właśnie boję kogut, ale zaryzykuję. Kolosalnej to różnicy w wyglądzie robić nie będzie ale ja robię duże przebiegi i estetyka estetyką, ale przyjemność z jazdy ważniejsza.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

#51 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 czerwca 2010 - 12:20

215/50R17, 8J
http://www.polskajaz...psxP1020902.JPG
http://www.polskajaz...psxP1020913.JPG

225/45R17, 8J
http://www.polskajaz...psxP1060676.JPG

#52 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 15 lipca 2010 - 16:20

Podepne sie pod temat - felga 17x7J czy 235/45 nie bedzie za szerokie na nia?? Ma ktos takie rozwiazanie?? Tylem sie nie przejmuje a jak z przodem - nie bedzie nic nigdzie trzec??

#53 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2010 - 16:41

235/45 przy 7" będzie kiepsko wyglądać. Na boki się z lekka rozejdzie.

#54 OFFLINE   ozeh2

ozeh2
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-09-2013
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 stycznia 2015 - 15:25

Witam, wiem, że temat był już niejednokrotnie poruszany,ale nadal nurtuje mnie pewna kwestia. Obecnie mam zimówki 195/65R15 na stalowych felgach jest bardzo przyjemnie. Na oryginalnych "łopatach" posiadam opony 235/45R17 (z przodu nexen n8000, na tyle jakieś inne) i na prostych drogach, trasach szybkiego ruchu, autostradach - bajka, natomiast na "trochę" gorszych drogach (mieszkamy gdzie mieszamy) wieczna walka z koleinami (ja jeszcze jakoś się przyzwyczaiłem, chociaż nie ukrywam że jest to uciążliwe, natomiast żona, jako kierowca już po 50 km trasie miała chęć wysiąść). Tak wiem czytałem niejeden temat i była przetrzepana zawiecha, tuleje, ustawiana zbieżność, wyważane koła, ale efekt ciągle ten sam. Dlatego po zapoznaniu się z niejedną opinią z ww. tematów planuje zakupić opony 215/50R17, ale po czasie jaki minął od ostatnich postów w powyższych tematach może doszły jakieś nowe doświadczenia? Nie ukrywam że Omega wizualnie ładnie leży na łopatach, ale chciałbym podróżować bardziej komfortowo.

Jeżeli chodzi o opony to celuję w właśnie posiadane nexen n8000, w sezonie letnim zrobiłem niejedną trasę i jestem zadowolony, a i opinie są pozytywne jeżeli chodzi jakość / cena

Nexen N8000 215/50R17 95W XL
http://www.skapiec.p...00/comp/4596860

Najśmieszniejsze jest to, że cena za 235/45R17 jest taka sama, a nawet niższa:
http://www.skapiec.p...00/comp/2173800

Na kalkulatorze też sprawdzałem. O ile na 235/45R17 siedzi okej (643,3 mm), o tyle na 195/65R15 widać że poszła trochę do dołu (634,5 mm). Jeżeli chodzi o 215/50R17 to średnica wynosi (646,8 mm), także wnioskuję, że będzie minimalnie wyżej niż na obecnym zestawie.


Co o tym myślicie, czy przy szerokości 215/50R17 zostanie zniwelowane wożenie po koleinach, i czy będzie bardziej komfortowo niż na 235/45R17 ?

#55 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 stycznia 2015 - 17:22

A czemu nie 225/50??

A poza tym nexena nie polecam, w ogóle nie trzyma się to drogi na suchym, a o mokrym nie wspominam...

Dodany obrazek


#56 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2015 - 18:07

przy 215/55/17 jest trochę twardziej i bardziej wyłapuje koleiny niż na 205/60/15.
ale jest to jak najbardziej do opanowania jednym palcem i w porównaniu do 235 jak dzień do nocy
wygląd to kwestia gustu, ja wole jak jest więcej opony

#57 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2015 - 21:20

Co o tym myślicie, czy przy szerokości 215/50R17 zostanie zniwelowane wożenie po koleinach, i czy będzie bardziej komfortowo niż na 235/45R17 ?

Też tak miałem jak kupiłem omegę na 205/55/16 - nawet na takich woziło. Żadna nowość ale wymiana tulei w przednim wahaczu, drążek środkowy ze wspornikiem i zbieżność załatwiły sprawę. Potem były 225/55/16 - też było ok. Teraz mam na lato takie jak Ty a na zimę 205/60/16 - nie czuję żadnej różnicy po przekładce lato/zima - na szerszych lepiej trzyma się w zakrętach, komfort jest ten sam. Przyczyny problemu szukałbym w samym zawieszenia ewentualnie w starych oponach (nie wiem ile lat mają Twoje). Te, które chcesz zakupić mają podobną wysokość profilu co te, które masz teraz - jak już to rozmiar, który Aros zaproponował powinien poprawić przynajmniej komfort.

Tak po jeździe innymi autami mam jeszcze jedną teorię co do pływania auta ;) chodzi mi o przenoszenie drgań pochodzących z nierówności drogi na kierownicę, nawet przy wolnej jeździe po np. trylince. Jeśli takie odczuwasz sprawdziłbym przekładnie kierowniczą i ewentualnie wyregulował i może przy okazji wymienić olej w układzie wspomagania. Koło wpadając w koleinę zmienia kierunek i całą siłę przenosi na układ kierowniczy a w końcu na kierownicę co kończy się ciągłym kontrowaniem aby zachować kierunek jazdy i nie wypaść z drogi.
Inaczej - jeśli przy podniesionym przodzie i odpalonym aucie trzymając za koło możesz bez względnie dużego oporu skręcać kołami w lewo/prawo to trudno aby auto słuchało się w koleinach ;) a tak się dzieje przy szerszej oponie gdzie przyczepność jest większa a co za tym idzie większe siły działają na cały układ zawieszenia i układ kierowniczy.

#58 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 stycznia 2015 - 23:43

rozstaw kół ma ogromne znaczenie. Gdy miałem założone 235/45R17 felga 7,5" ET47 to była istna masakra w koleinach. Wieczorem przyszła paczka, zamontowane dystanse i z ET47 zrobiło się ET27. Koleiny były bardzo symbolicznie wyczuwalne

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365