

opony 205/50/R17 na felgę 17" 7,5J
#21
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 17:19
#22
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2008 - 17:38
#23
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2008 - 22:20
Jest w końcu ktoś kto jeździ Omegą na kombinacji 205/50R17???
Jeśli tak, to meldować się proszę :mrgreen:
Na zimowkach 195/65R15 teraz się idealnie jeździ, na koleinach niebo a ziemia w porównaniu z 235/45R17. Na poprzednich 215-225/50R17 też w sumie kapa była...
A 205/50R17 wydają się być idealną alternatywą (tylko 0,4 % różnicy w porównaniu do 15") do normalnej jazdy :diable:
#24
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2008 - 22:25
Pozdr.
M.
#25
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2008 - 22:49
Za wąskie niby czemu - na 195 nawet w lato sporo osób jeździ i nie ma problemów.
215/50 już miałem na przodzie, a na tyle 225/50 więc do końca nie wiem czy na dwóch osiach 215/50 by coś zmieniło. Bo w tej kombinacji dalej rzucało na koleinach, więc chciałbym to jeszcze bardziej zminimalizować :mrgreen:
A przekłamaniem rzędu 1% nie mam się zamiaru przejmować - na pewno nie wpłynie to na mandaty z fotoradarów :razz:
#26
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2008 - 23:31
235 są fajne, ale na nasze drogi niezbyt, 215 to rozsądny wybór.
Tu masz moją na 215 - wydaje mi się, że to minimum, węższe wyglądają jak dojazdówki albo koła od roweru



#27
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2008 - 23:51
chcesz sie pozbyć pływania na drodze to kup sobie szersze felgi, wymien tulejke wachacza na zamiennik z bmw e34, albo załórz opony typu RunOnFlat (mają bardzo sztwyny "bok") Musisz usztywnić nieco zawieszenie, żeby nie było podatne na "pływanie " po poprzecznych nierównościach
Ja mam 235/35/19 na 8Jx19" feldze ciśnienie 3.0bara i o niebo lepiej się jeżdzi z takim setupem zawieszenia po koleinach niżeli na seryjnych 225/55/16 czy 235/45/17.
#28
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2008 - 16:56
#29
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 00:22
Musisz usztywnić nieco zawieszenie
Ja mam 235/35/19 na 8Jx19" feldze ciśnienie 3.0bara i o niebo lepiej się jeżdzi z takim setupem zawieszenia po koleinach niżeli na seryjnych 225/55/16 czy 235/45/17.
jaki z tego morał? Szerokość opony nie jest jedyną przyczyną wozenia na koleinach. Zapytaj Maro, czy jak miał sportowe zawieszenie Irmschera to, czy miał problemy z jazdą po koleinach

#30
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 10:53
A jak wyjasnisz wplyw balonowatej opony 195/65R15 na praktycznie pozbycie sie wozenia na koleinach? Bo watpie zeby na takim balonie sie zawieszenie usztywnialo :tere-fere:
Z reszta ja juz opisalem czego szukam, do niczego innego mnie nie przekonacie, wiec oszczedzic sobie mozecie pisania

#31
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 11:59
Szersze opony bardziej nosza, dlatego jak sie troche usztywni zewieche to jest lepiej.A jak wyjasnisz wplyw balonowatej opony 195/65R15 na praktycznie pozbycie sie wozenia na koleinach? Bo watpie zeby na takim balonie sie zawieszenie usztywnialo
#32
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 12:04
#33
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 12:19
#34
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 12:35
#35
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 12:50
zobacz jaki masz zapas w bagażniku 195/65R15 czy 205/65R15. 215/50R17 to idealny zamiennik dla 205/65R15, przy 195/65R15 będą niewielkie przekłamania
Dlaczego maja być przekłamania skoro profil opony jest ten sam,zmienia sie tylko szerokosc o 10 mm ?
#36
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2009 - 12:56

czyli 195/60 R 15 - szerokość 195 mm profil 60% z 195

#37
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2010 - 15:19
Jeżeli jeszcze nie kupiłeś opon, to polecam rozmiar 225/50R17 najlepszy wybór na nasze wrocławskie drogi.
No ale ktoś pisał, że przy tym rozmiarze między oponę a kielich ciężko jest kartkę wcisnąć. To nic się nie będzie obcierało? A przy jakichś hopkach, kocich łbach itp.?
Na razie widzę tu 2 szkoły. Jedni piszą, że myszkowanie w koleinach jest od za szerokich opon, a inni, że to g. prawda i że chodzi o stan opon, żeby miały sztywne ścianki boczne. To może XL?
#38
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2010 - 16:16
Co do 225/50R17 to miałem takie z przodu (Uniroyal Rainsport 1), teraz będę miał z tyłu (Bridgestone Potenza). Nie ma żadnych problemów z obcieraniem. Między oponą a kielichem z przodu jest mało miejsca, ale bez przesady z tą kartką - jakiś 1cm miejsca.
#39
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2010 - 16:56
Między oponą a kielichem z przodu jest mało miejsca, ale bez przesady z tą kartką - jakiś 1cm miejsca.
Ja się na tym nie znam. Czy ten 1 cm oznacza, że nie ma absolutnie żadnego ryzyka obcierania w żadnej sytuacji?
#40
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2010 - 17:19