Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

opony 205/50/R17 na felgę 17" 7,5J


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2008 - 17:19

Możliwe, że w B przed liftem tak, natomiast jeżeli chodzi o wszystkie omegi 6-cio cylindorwe po lifcie to liczniki były kalibrowane już pod 205/65/15

#22 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2008 - 17:38

Z tym sie zgodzę. Moja w wersji Sport wychodziła na 235/45/17 i na takich gumach miałem przekłamania na kompie. Na 225/45/17 jest ok. Dziwne... :roll:

#23 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 listopada 2008 - 22:20

Dobra pany, trzeba odgrzebać temat.

Jest w końcu ktoś kto jeździ Omegą na kombinacji 205/50R17???

Jeśli tak, to meldować się proszę :mrgreen:

Na zimowkach 195/65R15 teraz się idealnie jeździ, na koleinach niebo a ziemia w porównaniu z 235/45R17. Na poprzednich 215-225/50R17 też w sumie kapa była...
A 205/50R17 wydają się być idealną alternatywą (tylko 0,4 % różnicy w porównaniu do 15") do normalnej jazdy :diable:

#24 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2008 - 22:25

DamianB, chyba za wąskie. I będzie różnica w porównaniu do standardowych 235/45 +1%, zakładaj 215/50 naprawdę rozsądne rozwiązanie i róznica -0,5%.

Pozdr.
M.

#25 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 listopada 2008 - 22:49

Ale ja jako punkt odniesienia biorę 195/65R15, a nie 235/45R17 - te 235 nawet mają wiekszą różnicę średnicy niż 205/50R15.
Za wąskie niby czemu - na 195 nawet w lato sporo osób jeździ i nie ma problemów.
215/50 już miałem na przodzie, a na tyle 225/50 więc do końca nie wiem czy na dwóch osiach 215/50 by coś zmieniło. Bo w tej kombinacji dalej rzucało na koleinach, więc chciałbym to jeszcze bardziej zminimalizować :mrgreen:
A przekłamaniem rzędu 1% nie mam się zamiaru przejmować - na pewno nie wpłynie to na mandaty z fotoradarów :razz:

#26 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2008 - 23:31

Nie wiem czy bierzesz pod uwagę wygląd, ale wąskie gumy w takim dużym aucie nie wyglądają za dobrze...
235 są fajne, ale na nasze drogi niezbyt, 215 to rozsądny wybór.
Tu masz moją na 215 - wydaje mi się, że to minimum, węższe wyglądają jak dojazdówki albo koła od roweru :wink:

Dodany obrazekDodany obrazek

#27 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 23:51

DamianB,
chcesz sie pozbyć pływania na drodze to kup sobie szersze felgi, wymien tulejke wachacza na zamiennik z bmw e34, albo załórz opony typu RunOnFlat (mają bardzo sztwyny "bok") Musisz usztywnić nieco zawieszenie, żeby nie było podatne na "pływanie " po poprzecznych nierównościach

Ja mam 235/35/19 na 8Jx19" feldze ciśnienie 3.0bara i o niebo lepiej się jeżdzi z takim setupem zawieszenia po koleinach niżeli na seryjnych 225/55/16 czy 235/45/17.

#28 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 listopada 2008 - 16:56

Interesują mnie opinie użytkowników 205/50R17. Miałem 215, miałem 225, mam 235 więc wiem co i jak wygląda. Szerokość zimówek 195 w ogóle mi nie przeszkadza. Oglądając samochod z boku szerokosci opony nie widac, a ze od przodu czy od tylu pod zderzakiem widac, to mi zwisa i powiewa. Zadnych runflatow kupowac tez nie mam zamiaru

#29 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 00:22

Napisałem przecież:

Musisz usztywnić nieco zawieszenie


Ja mam 235/35/19 na 8Jx19" feldze ciśnienie 3.0bara i o niebo lepiej się jeżdzi z takim setupem zawieszenia po koleinach niżeli na seryjnych 225/55/16 czy 235/45/17.


jaki z tego morał? Szerokość opony nie jest jedyną przyczyną wozenia na koleinach. Zapytaj Maro, czy jak miał sportowe zawieszenie Irmschera to, czy miał problemy z jazdą po koleinach :wink:

#30 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 listopada 2008 - 10:53

Tuleje swoja droga pewnie na wiosne trzeba bedzie robic.
A jak wyjasnisz wplyw balonowatej opony 195/65R15 na praktycznie pozbycie sie wozenia na koleinach? Bo watpie zeby na takim balonie sie zawieszenie usztywnialo :tere-fere:

Z reszta ja juz opisalem czego szukam, do niczego innego mnie nie przekonacie, wiec oszczedzic sobie mozecie pisania :wink:

#31 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2008 - 11:59

A jak wyjasnisz wplyw balonowatej opony 195/65R15 na praktycznie pozbycie sie wozenia na koleinach? Bo watpie zeby na takim balonie sie zawieszenie usztywnialo

Szersze opony bardziej nosza, dlatego jak sie troche usztywni zewieche to jest lepiej.

#32 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 28 czerwca 2009 - 12:04

Odswieze nieco temat mam obecnie kola 225/45/17 chce zalozyc 215/50/17 czy bedzie odczuwalna jakas roznica w komforcie jazdy i czy przeklamania licznika beda czy nie?

#33 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2009 - 12:19

zobacz jaki masz zapas w bagażniku 195/65R15 czy 205/65R15. 215/50R17 to idealny zamiennik dla 205/65R15, przy 195/65R15 będą niewielkie przekłamania. Jeżeli jeszcze nie kupiłeś opon, to polecam rozmiar 225/50R17 najlepszy wybór na nasze wrocławskie drogi. Ja mam Bridgestony Potenza RE050A 225/50R17 i jest super.

#34 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 28 czerwca 2009 - 12:35

Zapas mam 205/65/15.Mam male dziecko i nie chce aby zbytnio nim telepalo dlatego myslalem nad 215/50/17 chociaz nie wiem czy cos to poprawi.

#35 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 28 czerwca 2009 - 12:50

zobacz jaki masz zapas w bagażniku 195/65R15 czy 205/65R15. 215/50R17 to idealny zamiennik dla 205/65R15, przy 195/65R15 będą niewielkie przekłamania


Dlaczego maja być przekłamania skoro profil opony jest ten sam,zmienia sie tylko szerokosc o 10 mm ?

#36 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2009 - 12:56

profil opony to procent szerokości :)

czyli 195/60 R 15 - szerokość 195 mm profil 60% z 195 :)



 


#37 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 02 kwietnia 2010 - 15:19

Jeżeli jeszcze nie kupiłeś opon, to polecam rozmiar 225/50R17 najlepszy wybór na nasze wrocławskie drogi.


No ale ktoś pisał, że przy tym rozmiarze między oponę a kielich ciężko jest kartkę wcisnąć. To nic się nie będzie obcierało? A przy jakichś hopkach, kocich łbach itp.?

Na razie widzę tu 2 szkoły. Jedni piszą, że myszkowanie w koleinach jest od za szerokich opon, a inni, że to g. prawda i że chodzi o stan opon, żeby miały sztywne ścianki boczne. To może XL?

#38 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2010 - 16:16

XL z kolei są cięższe, a to dodatkowy przyrost masy niereserowanej, która ma wpływ na osiągi. Ale niestety rozmiary do Omegi akurat w większości mają już XL.
Co do 225/50R17 to miałem takie z przodu (Uniroyal Rainsport 1), teraz będę miał z tyłu (Bridgestone Potenza). Nie ma żadnych problemów z obcieraniem. Między oponą a kielichem z przodu jest mało miejsca, ale bez przesady z tą kartką - jakiś 1cm miejsca.

#39 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 02 kwietnia 2010 - 16:56

Między oponą a kielichem z przodu jest mało miejsca, ale bez przesady z tą kartką - jakiś 1cm miejsca.


Ja się na tym nie znam. Czy ten 1 cm oznacza, że nie ma absolutnie żadnego ryzyka obcierania w żadnej sytuacji?

#40 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2010 - 17:19

Ta odległość jest stała, niezależna od pracy zawieszenia.