

Tu się wykłócają o Dieselkach ;)
#21
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 02:15
#22
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 08:56
hehe stwierdzam fakt..... silnik diesel ktory byl konstruowany jeszcze w latach 80-tych 160 KM????? musi padnac..... Gdyby fabrycznie z taka moca wychodzily, to te ktore maja teraz po 400 tys najechane bylyby juz po 2 wymianie silnika. Wiec ile moze wytrzymac taki "dziadek" co ma 400 tys jak sie go wzmocni do 160 KM??? To tak samo jakby 70-cio letniego emeryta dac do ciezkiej roboty. No ale nie moje małpy nie moj cyrk... Ja mam 131 KM i sie nie musze martwic.CO Ty se tak czepiasz podkrecania 2,5 td? heh wszedzie na forum jakis ale chyba ze no bo ktos etc...masz jakis kompleks na tym punkcie:)?jak chcesz to ja Ci zrobie tyle samo:P
#23
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 09:30

#24
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 10:05

#25
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 10:21
Co do 2,5TD i TDS.. Co to za różnica? I tak nie wytępimy powszechnego "TDS-a" w omegach - a na pewno bliżej omegowemu TD do TDS-a BMW niż do TD z BMW (bez intercoolera)..
Jasny jest fakt, że i tak przy szukaniu części zamiennych trzeba się kierować numerem części..
#26
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 12:58
ja mam zalozony chip z allegro juz od roku i jakos mi sie zadna swieca nie spalila
I jak Ci pali na gorącym?? Bo u mnie jak już przekroczy 95 stopni to trzeba go chwilę zakręcić żeby ruszył, a zimny i do 95 stopni pali z dotyku.
Co do TD - ja mam nakręcone 330 000 km i mam nadzeję że licznik kręcony nie był

Co do TDS w omedze - w spisie silników jakie w tym samochodzie występowały mamy następująco:
BENZYNA
2,0 - 115KM od 1994
2,0 - 136KM od 1994
2,2 - 144KM od 1999
2,5 - 170KM od 1994
2,6 - 180KM od 2000
3,0 - 210KM od 1994
3,2 - 218KM od 2001
DIESEL
2,0 - 100KM od 1998
2,2 - 120KM od 2000
2,5 - 130KM od 1994
2,5 - 150KM od 2001
Raczej TDS nigdy tu nie było

#27
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 13:09
bo bzdury jedni pisza ze silnik jest malo wytrzymaly. cuduja z tym silnikiem to on sie im wtedy odplaca.RafiTD - po cholerę znowu wyciągasz swoje opinie na temat kręcenia? Mieliśmy raz wątek o podnoszeniu mocy, poszły argumenty nieco bardziej treściwe i przydane niż Twoje "mi się wydaje"
#28
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 14:26

#29
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 14:33
nie wiem kto tu bzdury wypisuje...temat schodzi troche na off topic wiec ja odbijam...powodzenia z grzaniem swiec:) jak Cie nie pali na cieplym to moze trzeba szukac przyczyna a nie doraznie go tylko zaleczajac:)no ale
To widzę że jesteś znawcą to podaj mi przyczynę

Co nie zmienia faktu że TDS'a w oplu nie było

#30
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 14:55
#31
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 15:36
NIE MA W OMEDZE SILNIKA TDS! Oba silnika zostały wyprodukowane przez Steyr-a, tyle że Opel obniżył moc ze 143KM na 131KM, i dlatego w Oplu jest to TD, TDS występuję w BMW
#32
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 15:46
#33
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 15:55

#34
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 16:05
co do faktycznego tematu wątku:
NIE MA W OMEDZE SILNIKA TDS! Oba silnika zostały wyprodukowane przez Steyr-a, tyle że Opel obniżył moc ze 143KM na 131KM, i dlatego w Oplu jest to TD, TDS występuję w BMW
W BMW też jest TD

Co za głupota - do tego zaczęło mnie to irytować - co się tak czepiliście tych oznaczeń na klapie?
Równie dobrze możnaby dyskutować czy to na pewno Opel obniżył moc, a nie BMW ją podwyższył - może Steyr przewidział 131KM dla tego silnika a BMW postanowiło pójść wyżej? Można tak gdybać do końca świata, a i tak nigdy nie dowiemy się prawdy.
Ponadto - jeśli według Ciebie sebekopel podstawową różnicą między 525TDS w BMW a 2,5TD w Oplu jest 12KM to w ogóle ta cała dyskusja jest na żenującym poziomie.
Szczerze - w nosie mam czy to jest TDS, DTI, JTD, TDI czy inne zmyślne skróty - serce silnika pozostało takie same zarówno w BMW jak i w OPLU - w osprzęcie są większe lub mniejsze różnice i na tym temat powinien zostać zakończony.
handlarze wciskają ludziom TDS-a w omedze, i szczyj mu w oczy on mówi że deszcz pada, bo TDS to oplowski jest
ale co tam niech żyje z tą mysla no :grin:
Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem - jeśli już to mówią, że na silnik w omedze "ten od BMW" - i wcale się nie dziwię - ten, kto choć raz rozbierał jakąś część przy tym silniku może potwierdzić, że wszędzie pełno znaczków "BMW" - za to "GM" nie widziałem ani razu..
I co Ty na to ?
#35
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 17:15
wiadomo ze przyczyna jest glowiczka pompy wtryskowej. Widze ze Ty nie bardzo wiesz o co chodzi w tym ze slabo na cieplym pali. Bo to wcale nie chodzi o podgrzanie swiec, zreszta to nie jest potrzebne jak silnik ma 90st tylko chodzi o zwiekszenie dawki paliwa i zmiane kąta wtrysku. Jak sie zalozy ten modul z allegro to na cieplym silniku komputer dostaje sygnal ze silnik jest zimny i pompa daje wieksza ilosc paliwa dlatego silnik wtedy lepiej odpala. I to cala filozofia a nie tam piszesz jakies bzdury ze jakiz guzik mozna zalozyc i bedzie to samo. Bzdura bo guzikiem tylko niepotrzebnie swiece podgrzejesz ale nie zmienisz dawki paliwa i silnik i tak nie odpali od razu.nie wiem kto tu bzdury wypisuje...temat schodzi troche na off topic wiec ja odbijam...powodzenia z grzaniem swiec:) jak Cie nie pali na cieplym to moze trzeba szukac przyczyna a nie doraznie go tylko zaleczajac:)no ale
Co do tematu to w Omedze nie bylo 143-konnego silnika TD tylko byly montowane 115 KM i 131 KM ten pierwszy bardzo rzadko zas w BMW byly montowane 115 KM i 143 KM.
#36
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 19:47

Widziałem też 2,5 TDI
Myślę że jak ja bym przyczepił do swojego tabliczkę MV6 to osiągów bym nie zmienił, ale jaki szpan

W końcu BMW to nie Opel - a większość mechaników która zobaczy ten silnik to mówi "...a to ten sam co w BMW"
#37
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 19:51

pzdr
#38
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 20:22
W końcu BMW to nie Opel - a większość mechaników która zobaczy ten silnik to mówi "...a to ten sam co w BMW"
I ta większość mechaników ma częściową rację..
Tak bardzo wszyscy pilnują, żeby nie mylić silnika od 525TDS z tym omegowym 2,5TD - ale prawda jest taka, że to 2,5TD w omedze nie jest wytworem opla i na pewno nie wsadziliby go do omegi, gdyby nie BMW - które zaczęło to montować pierwsze u siebie..
W związku z powyższym ośmielam się mówić, że omegowy 2,5TD ma więcej wspólnego z BMW TDS niż z jakimkolwiek innym silnikiem.. A to, że dzielą je jakieś różnice - tak to jest jak dwa wielkie koncerny dzielą się jednym produktem - jeden coś doda, drugi ujmie i tak wychodzi.. Zresztą przecież to nie jest jedyny taki przypadek podziału silnika pomiędzy kilka firm produkujących auta.. Wystarczy spojrzeć nawet ostatnio - na Fiata i Opla (1,3CDTI) - myślicie, że pod maską wszystko jest identycznie? A to też są te same silniki..
Przecież los mógł się potoczyć się zupełnie inaczej - Opel mógł to kupić od Steyr'a i później się podzielić z BMW - wtedy każdy kto zajrzałby pod maskę 525tds mówiłby "aa.. to ten TD z opla"
Tak więc przestańcie się szarpać o głupoty i idźcie lepiej nałożyć drugą warstwę wosku

#39
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 20:27

#40
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 21:04