Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tu się wykłócają o Dieselkach ;)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 02:15

CO Ty se tak czepiasz podkrecania 2,5 td? heh wszedzie na forum jakis ale chyba ze no bo ktos etc...masz jakis kompleks na tym punkcie:)?jak chcesz to ja Ci zrobie tyle samo:P
I'm flirt..

#22 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 08:56

CO Ty se tak czepiasz podkrecania 2,5 td? heh wszedzie na forum jakis ale chyba ze no bo ktos etc...masz jakis kompleks na tym punkcie:)?jak chcesz to ja Ci zrobie tyle samo:P

hehe stwierdzam fakt..... silnik diesel ktory byl konstruowany jeszcze w latach 80-tych 160 KM????? musi padnac..... Gdyby fabrycznie z taka moca wychodzily, to te ktore maja teraz po 400 tys najechane bylyby juz po 2 wymianie silnika. Wiec ile moze wytrzymac taki "dziadek" co ma 400 tys jak sie go wzmocni do 160 KM??? To tak samo jakby 70-cio letniego emeryta dac do ciezkiej roboty. No ale nie moje małpy nie moj cyrk... Ja mam 131 KM i sie nie musze martwic.

#23 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 09:30

zgadzam sie z Rafalskim, podkręcanie starego diesla który ma już najeżdzone przykładowo te 300-400 tysięcy a realnie zapewne tyle maja conajmniej, auta sprowadzane do Nas i nie tylko,napewno mu na dobre nie wyjdzie, jego żywotność która i tak już sie zbliża powoli do końca,9 oczywiście też w zależnośći jak sie dbało o auto) spada znacznie szybciej.Co innego takie zabiegi w nowych nie zmęczonych silnikach, wtedy jeszcze sie pojeździ czyms takim, ale nie w samochodzie z kilku tysięcznym przebiegiem taka prawda, zreszta po co to robić, dla tych parudziesięciu koni?zgoda, może efekt będzie ale na jak długo?kwesta czasu i zacznie sie pasmo nieszczęść i wydatków z tym związanych :wink:

 


#24 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 10:05

tak jednak Rafi ma racje:D haha a tam..gdybyscie ogarniali troche temat moze byscie tak nie przezywali przeciez kazdy sam moze decydowac tym czym jezdzi jak jezdzi itp.a nawijanie miedzy wierszami ze tamten jest taki bo ma tyle km a ten taki to.. :tere-fere::)
I'm flirt..

#25 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 maja 2008 - 10:21

RafiTD - po cholerę znowu wyciągasz swoje opinie na temat kręcenia? Mieliśmy raz wątek o podnoszeniu mocy, poszły argumenty nieco bardziej treściwe i przydane niż Twoje "mi się wydaje"

Co do 2,5TD i TDS.. Co to za różnica? I tak nie wytępimy powszechnego "TDS-a" w omegach - a na pewno bliżej omegowemu TD do TDS-a BMW niż do TD z BMW (bez intercoolera)..
Jasny jest fakt, że i tak przy szukaniu części zamiennych trzeba się kierować numerem części..

#26 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2008 - 12:58

ja mam zalozony chip z allegro juz od roku i jakos mi sie zadna swieca nie spalila


I jak Ci pali na gorącym?? Bo u mnie jak już przekroczy 95 stopni to trzeba go chwilę zakręcić żeby ruszył, a zimny i do 95 stopni pali z dotyku.

Co do TD - ja mam nakręcone 330 000 km i mam nadzeję że licznik kręcony nie był :) Jedynie co po kupnie musiałem zrobić w silniku to wymiana wtrysku sterującego i nastawnika pompy - minął już prawie rok i tylko olej w tym silniku razem z filtrami wymieniam bo jest zupełnie bezawaryjny. Jeszcze co do odpalania to grzeją mi tylko 3 świece może to też jest powodem no ale na tych trzech i tak pali bardzo ładnie.

Co do TDS w omedze - w spisie silników jakie w tym samochodzie występowały mamy następująco:
BENZYNA
2,0 - 115KM od 1994
2,0 - 136KM od 1994
2,2 - 144KM od 1999
2,5 - 170KM od 1994
2,6 - 180KM od 2000
3,0 - 210KM od 1994
3,2 - 218KM od 2001

DIESEL
2,0 - 100KM od 1998
2,2 - 120KM od 2000
2,5 - 130KM od 1994
2,5 - 150KM od 2001

Raczej TDS nigdy tu nie było :)

 


#27 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 13:09

THIN, na cieplym pali mi dobrze ale mam zalozony modul do grzania swiec na cieplym

RafiTD - po cholerę znowu wyciągasz swoje opinie na temat kręcenia? Mieliśmy raz wątek o podnoszeniu mocy, poszły argumenty nieco bardziej treściwe i przydane niż Twoje "mi się wydaje"

bo bzdury jedni pisza ze silnik jest malo wytrzymaly. cuduja z tym silnikiem to on sie im wtedy odplaca.

#28 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 14:26

nie wiem kto tu bzdury wypisuje...temat schodzi troche na off topic wiec ja odbijam...powodzenia z grzaniem swiec:) jak Cie nie pali na cieplym to moze trzeba szukac przyczyna a nie doraznie go tylko zaleczajac:)no ale :)
I'm flirt..

#29 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2008 - 14:33

nie wiem kto tu bzdury wypisuje...temat schodzi troche na off topic wiec ja odbijam...powodzenia z grzaniem swiec:) jak Cie nie pali na cieplym to moze trzeba szukac przyczyna a nie doraznie go tylko zaleczajac:)no ale :)


To widzę że jesteś znawcą to podaj mi przyczynę :)

Co nie zmienia faktu że TDS'a w oplu nie było :)

 


#30 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 14:55

zachowam to dla siebie:) i nie bede sie tu podszczypywal na jakies debaty,no ale chyba nie powiesz ze montaz grzania swiec "leczy"problem ciezkiego zapalania na cieplym?jesli uwazasz ze srodkiem jest montaz tandeciarskiego hita z allegro to wybacz nie ma o czym dyskutowac ja wole lepiej problemy rozwiazywac:) :bigok:jesli juz chcesz cos takiego robic to zrob to sam na guzik,grzej swiece przez chwile a nie np. po pare sekund jak to robia urzadzonka wasze magiczne:) wtedy na pewno dluzej Ci to wszysto polata:)
I'm flirt..

#31 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 15:36

co do faktycznego tematu wątku:

NIE MA W OMEDZE SILNIKA TDS! Oba silnika zostały wyprodukowane przez Steyr-a, tyle że Opel obniżył moc ze 143KM na 131KM, i dlatego w Oplu jest to TD, TDS występuję w BMW

 


#32 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 15:46

nie powinnoi sie tak zwac skoro nie wszystkie czesci pasuja!! prawda jest taka ze nawet 3/4 niby szanowanych sie mechesow biegle posluguja sie nazwa TDS w omedze:p na pewno znajda sie tacy co uwazajaze 131 to dobra moc i dobre posuniecie opla:D
I'm flirt..

#33 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 15:55

zgadza sie z tymi mechanikami, nie wiem czy akurat 3/4 ale faktycznie barany nie wiedza nawet co naprawiają, tak jak i handlarze wciskają ludziom TDS-a w omedze, i szczyj mu w oczy on mówi że deszcz pada, bo TDS to oplowski jest :smiech: ale co tam niech żyje z tą mysla no :grin:

 


#34 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 maja 2008 - 16:05

co do faktycznego tematu wątku:

NIE MA W OMEDZE SILNIKA TDS! Oba silnika zostały wyprodukowane przez Steyr-a, tyle że Opel obniżył moc ze 143KM na 131KM, i dlatego w Oplu jest to TD, TDS występuję w BMW


W BMW też jest TD :)

Co za głupota - do tego zaczęło mnie to irytować - co się tak czepiliście tych oznaczeń na klapie?

Równie dobrze możnaby dyskutować czy to na pewno Opel obniżył moc, a nie BMW ją podwyższył - może Steyr przewidział 131KM dla tego silnika a BMW postanowiło pójść wyżej? Można tak gdybać do końca świata, a i tak nigdy nie dowiemy się prawdy.

Ponadto - jeśli według Ciebie sebekopel podstawową różnicą między 525TDS w BMW a 2,5TD w Oplu jest 12KM to w ogóle ta cała dyskusja jest na żenującym poziomie.

Szczerze - w nosie mam czy to jest TDS, DTI, JTD, TDI czy inne zmyślne skróty - serce silnika pozostało takie same zarówno w BMW jak i w OPLU - w osprzęcie są większe lub mniejsze różnice i na tym temat powinien zostać zakończony.

handlarze wciskają ludziom TDS-a w omedze, i szczyj mu w oczy on mówi że deszcz pada, bo TDS to oplowski jest :smiech: ale co tam niech żyje z tą mysla no :grin:


Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem - jeśli już to mówią, że na silnik w omedze "ten od BMW" - i wcale się nie dziwię - ten, kto choć raz rozbierał jakąś część przy tym silniku może potwierdzić, że wszędzie pełno znaczków "BMW" - za to "GM" nie widziałem ani razu..
I co Ty na to ?

#35 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 17:15

nie wiem kto tu bzdury wypisuje...temat schodzi troche na off topic wiec ja odbijam...powodzenia z grzaniem swiec:) jak Cie nie pali na cieplym to moze trzeba szukac przyczyna a nie doraznie go tylko zaleczajac:)no ale

wiadomo ze przyczyna jest glowiczka pompy wtryskowej. Widze ze Ty nie bardzo wiesz o co chodzi w tym ze slabo na cieplym pali. Bo to wcale nie chodzi o podgrzanie swiec, zreszta to nie jest potrzebne jak silnik ma 90st tylko chodzi o zwiekszenie dawki paliwa i zmiane kąta wtrysku. Jak sie zalozy ten modul z allegro to na cieplym silniku komputer dostaje sygnal ze silnik jest zimny i pompa daje wieksza ilosc paliwa dlatego silnik wtedy lepiej odpala. I to cala filozofia a nie tam piszesz jakies bzdury ze jakiz guzik mozna zalozyc i bedzie to samo. Bzdura bo guzikiem tylko niepotrzebnie swiece podgrzejesz ale nie zmienisz dawki paliwa i silnik i tak nie odpali od razu.
Co do tematu to w Omedze nie bylo 143-konnego silnika TD tylko byly montowane 115 KM i 131 KM ten pierwszy bardzo rzadko zas w BMW byly montowane 115 KM i 143 KM.

#36 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2008 - 19:47

A ja raz na ulicy widziałem omegę 2,0 TDI i co wy na to?? :)
Widziałem też 2,5 TDI

Myślę że jak ja bym przyczepił do swojego tabliczkę MV6 to osiągów bym nie zmienił, ale jaki szpan :)

W końcu BMW to nie Opel - a większość mechaników która zobaczy ten silnik to mówi "...a to ten sam co w BMW"

 


#37 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 19:51

co Ty sie tak czepiasz:),myslisz ze wyskoczyles z tekstem typu glowiczka a ja o tym nie wiem?jak bys byl taki 2.5 td maniak wiedzial bys ze nie zawsze:) moze byc wiele innych problemow:)jak np. zapowietrzanie itp nie tylko glowiczka:) kolega wyzej ma racje wszedzie pelno oznaczen bmw ale niestety nie wszystko jest bmw:) a roznica w starym motorach bmw miedzy td a tds jest to drogi moj Rafalski ze tamten stary nie ma intercoolera np.:) ale ot tam nie ma sie co czepiac:)ja juz koncze ta dyskusje chyba ze zalozymy osobny temat tds czy td ale takie dyskusje toczylem z kolegami ze szkolnych lawek:)
pzdr
I'm flirt..

#38 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 maja 2008 - 20:22

W końcu BMW to nie Opel - a większość mechaników która zobaczy ten silnik to mówi "...a to ten sam co w BMW"


I ta większość mechaników ma częściową rację..

Tak bardzo wszyscy pilnują, żeby nie mylić silnika od 525TDS z tym omegowym 2,5TD - ale prawda jest taka, że to 2,5TD w omedze nie jest wytworem opla i na pewno nie wsadziliby go do omegi, gdyby nie BMW - które zaczęło to montować pierwsze u siebie..

W związku z powyższym ośmielam się mówić, że omegowy 2,5TD ma więcej wspólnego z BMW TDS niż z jakimkolwiek innym silnikiem.. A to, że dzielą je jakieś różnice - tak to jest jak dwa wielkie koncerny dzielą się jednym produktem - jeden coś doda, drugi ujmie i tak wychodzi.. Zresztą przecież to nie jest jedyny taki przypadek podziału silnika pomiędzy kilka firm produkujących auta.. Wystarczy spojrzeć nawet ostatnio - na Fiata i Opla (1,3CDTI) - myślicie, że pod maską wszystko jest identycznie? A to też są te same silniki..

Przecież los mógł się potoczyć się zupełnie inaczej - Opel mógł to kupić od Steyr'a i później się podzielić z BMW - wtedy każdy kto zajrzałby pod maskę 525tds mówiłby "aa.. to ten TD z opla"

Tak więc przestańcie się szarpać o głupoty i idźcie lepiej nałożyć drugą warstwę wosku ;)

#39 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 25 maja 2008 - 20:27

analogiczna sytuacja jest teraz w Twoim dti to przeciez 525d :) dla mnie moze byc to tds:P ja tam koncze dyskusje:P moze byc tds a jak jest citroen i peugot?niby 2 inne marki a silniki tak samo HDI:)
I'm flirt..

#40 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2008 - 21:04

suma sumarum: silniki w oplach 2,5 diesel: u25dt (diesel bez przepływki) x25dt (disesel z przepływką) oraz montowany w poliftach y25dt (czyli 2,5 dti) - dalsza dyskusja co jest w oplach, BMW i innych dieslach zbędna więc prosze o troche dyscypliny :police: