było to wałkowane milion razy,silnik 2.5 td z omegi to ten sam silnik co w bmw tylko o obniżonej mocy(130 km w omedze,143 km w bmw),poprostu steruje nim inna elektronika i właśnie te 13 koni różnicy przeważa na korzyść omegi bo w bmw często pękają głowice,ale newralgicznym punktem w tych silnikach jest pompa wtryskowa a dokładniej jej głowiczka której zużucie powoduje trudności w uruchomieniu silnika,dodatkowo zdarza się że nawala wtryskiwacz sterujący (cieknie)a jego wymiana to dość duży koszt.Ogólnie problem jest taki że przeważająca większość omeg TD dostępna na rynku to auta wyeksploatowane o przebiegach kilkuset tysięcy i trzeba uważać żeby się nie wkopaćJaka różnica pomiedzy nimi...???? też próbowałem się dowiedzieć na tym forum , ale jak dotąd nikt nie odpowiedział na moje pytanie.


Tu się wykłócają o Dieselkach ;)
#1
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2007 - 16:29
#2
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2007 - 17:02
#3
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2007 - 18:29
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2007 - 12:08
czasami jednak tylko sie starzejemy...
#6
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 11:23
#7
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 11:52
Jakiś czas temu znajomy wrzucił chipa do 2.5TD chcąc uzyskać 170KM ... no i uzyskał, ale na starcie chcąc dać "czadu" cosik pękło (jakiś wałek) i jazda się skończyła .... zatem - czy warto ?????
OT
dziwie sie ludziom, którzy sie dziwiom w takich momentach.
Przeciez moc to jedno, a wszystko dookoła to co - nie ważne?
Podniesienie mocy o 25% pociąga za sobą zwiększenie obciążenia pozostałych podezespołów całego samochodu o jedną czwartą ...
Jak silnik jest do duszy, skrzynia ledwo zipie, hamulce niby hamują, w awieszeniu najważniejszą rolę ogdrywa grawitacja ziemi ... to chipowanie samochodu nigdy dobrze sie nie skonczy.
/OT
Żeby nie było całkiem OFF TOPIC - w życiu nie kupiłbym samochodu z chipem, jesli ten byłby jedynym zrobionym elementem z tuningu mechanicznego...
Co do silników TD w Omegach - niestety prawda zawsze jest ta sama - bo czy to będzie 20XEV czy X30XE czy dieselek ... każdy jest dobry, póki jest dobry. Kupując auto możesz sprawdzić stan silnika, ale na wypadki losowe wpływu nie masz.
Naprwede nie sugerujcie sie opiniami - bo tyle w nich prawdy ile doświadczen ludzi, a Ci mają naprawde rózne przejścia.
Każdy samochód to indywidualna sprawa i wtopić możesz kupując niby niezniszczalnego MB 300D ... jak i 2,5TD Omege...
#8
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 12:52
Co do przerabiania to w mojej Astrze tuning rozpocząłem od wymiany hamulców na wersję sportową (nie wyczynową) bo po przesiadce z Merca Astra po prostu nie miała dla mnie hamulców.Teraz szukam Omegi i na pierwszy ogień pewnie też pójdą hamulce+zawieszenie a później chips ale jeszcze nie zgłębiałem tematu.
Może robiąc trochę OT spytam odrazu jakie są hamulce w TD i jak wygląda sprawa z ich wymianą na lepszą wersję.Chyba w MV6 są "najmocniejsze" hamulce ? Teraz mam w Astrze tarcze nacinane i takie też bym w Omedze chciał tylko nigdzie tego znaleźć nie mogę.
#9
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2007 - 22:39
Jakiś czas temu znajomy wrzucił chipa do 2.5TD chcąc uzyskać 170KM ... no i uzyskał, ale na starcie chcąc dać "czadu" cosik pękło (jakiś wałek) i jazda się skończyła .... zatem - czy warto ?????
OT
dziwie sie ludziom, którzy sie dziwiom w takich momentach.
Przeciez moc to jedno, a wszystko dookoła to co - nie ważne?
Podniesienie mocy o 25% pociąga za sobą zwiększenie obciążenia pozostałych podezespołów całego samochodu o jedną czwartą ...
Jak silnik jest do duszy, skrzynia ledwo zipie, hamulce niby hamują, w awieszeniu najważniejszą rolę ogdrywa grawitacja ziemi ... to chipowanie samochodu nigdy dobrze sie nie skonczy.
/OT
Żeby nie było całkiem OFF TOPIC - w życiu nie kupiłbym samochodu z chipem, jesli ten byłby jedynym zrobionym elementem z tuningu mechanicznego...
Co do silników TD w Omegach - niestety prawda zawsze jest ta sama - bo czy to będzie 20XEV czy X30XE czy dieselek ... każdy jest dobry, póki jest dobry. Kupując auto możesz sprawdzić stan silnika, ale na wypadki losowe wpływu nie masz.
Naprwede nie sugerujcie sie opiniami - bo tyle w nich prawdy ile doświadczen ludzi, a Ci mają naprawde rózne przejścia.
Każdy samochód to indywidualna sprawa i wtopić możesz kupując niby niezniszczalnego MB 300D ... jak i 2,5TD Omege...
Wiesz..... nikt się temu nie dziwi ... podałem przykład i zadałem retoryczne pytanie .... co trudne słowo ????? Poszukaj w słowniku....
pozdrawiam!!
#10
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2007 - 20:04
Co do niezniszczalności MB 300D to mogę potwierdzić bo miałem 3 sztuki,dwie "beczki" i jedną W124.Auto jest nie do zajechania bo muszę przyznać że nieraz katowałem je bardzo ostro.
Co do przerabiania to w mojej Astrze tuning rozpocząłem od wymiany hamulców na wersję sportową (nie wyczynową) bo po przesiadce z Merca Astra po prostu nie miała dla mnie hamulców.Teraz szukam Omegi i na pierwszy ogień pewnie też pójdą hamulce+zawieszenie a później chips ale jeszcze nie zgłębiałem tematu.
Może robiąc trochę OT spytam odrazu jakie są hamulce w TD i jak wygląda sprawa z ich wymianą na lepszą wersję.Chyba w MV6 są "najmocniejsze" hamulce ? Teraz mam w Astrze tarcze nacinane i takie też bym w Omedze chciał tylko nigdzie tego znaleźć nie mogę.
witam z tego co sie oriętuje to w td są takie same chamulce co w mv6 słabsze mają tylko dwu litrówki..jeśli sie myle to niech ktoś mnie poprawi

#11
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2007 - 20:34

#12
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2007 - 22:33
masz rację :drink:z tego co sie orietuje to moja omega 2.0 99 rok ma takie same tarcze jak mv6 ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 17:24





Pozdrawiam
#15
OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 21:35
Kolego to jasne, ze jest 2.5 td i 2.5 tds, ale w omegach byl montowany tylko 2.5 td, pomjam 2.5 dti.Ale niektorzy tutaj pier**la glupoty rodem ze wsi istnieja 2 silniki jest to 2.5TD i 2.5TDS obyda robi BMW
Jak wyzej nie bylo 2.5 tds w omedze nigdy.Jedyne co doszedlem od mechanikow z branzy tych zabawek ze TD ma inne kolo zamachowe i zapewne tez pare bzdurek od inteligentow z Opla silnik TDS jest niezwykle unikalny i jest zywcem przeniesiony z BMW czyli nie ruszany konstrukcyjnie przez Opla
Coboss nie obrazaj ludzi na forum bo za takie zachowanie sa ostrzezenia.PS dla kretyna ktory napisal aby lac pompe wtryskowa woda i sposobie na sprawdzanie tej pompy niech jezdzi dalej ciagnikiem a nie kupuje auta dla konkretnych ludzi!
#16
OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 21:47

A jak nie odpala na ciepłym to są pierwsze oznaki kończącej się pompy a nie brak grzania

Generalnie w sprawie tego silnika polecam forum BMW Klubu. oni tam zeby zjedli na nich, bo co chwila któryś ma z nimi problemy, raczej są awaryjne, a nie daj Boze je przegrzać!
#17
OFFLINE
Napisany 20 maja 2008 - 21:51
Kolego coboss, nasadziłes baboli że aż niemiło
Obydwa te silniki skontruowal Steyr a BMW i Opel je kupiło. BMW uznało że jest troche mułowaty i go podkręciło, dodając min. intercooler (dlatego też nie pasują chłodnice do tych dwóch silników) i pare pierdół. inny jest też komp sterujący.
A jak nie odpala na ciepłym to są pierwsze oznaki kończącej się pompy a nie brak grzania- potem zaczną falowac obroty i zacznie gasnąć jak sie puści z wysokich obrotów.
Generalnie w sprawie tego silnika polecam forum BMW Klubu. oni tam zeby zjedli na nich, bo co chwila któryś ma z nimi problemy, raczej są awaryjne, a nie daj Boze je przegrzać!
dokladnie. czytam post koleci coboss i ktos mu niezle glupot naopowiadal

W oplach nie bylo silnika TDS - koniec kropka - chyba ze ktos przelozyl z BMW
p.s. jeszcze jedna wycieczka osobista do kogokolwiek i bedzie warn
#18
OFFLINE
Napisany 21 maja 2008 - 13:20
chip z allegro: to nic innego tylko opornik ktory wstawainy jest miedzy czunikiem temp silnika na komp a kompem i powoduje oszukanie temp i zamiast powiedzmy 90 stopni daje 50 stopni-motor kadnie odpala i przy temo kiedy normalnie swieczki nie grzeja to ten chip oszukujac komp inna temp powoduje ze zaczynaja grzac. Mozna wykonac samemu , kupi sobie opornik za grosze w sklepie elektornicznym i w zaleznosci od sygnalu czujnika 5v lub 1v, wsadzic taki opor zeby napiecie bylo po srodku czyli dla czujnika 5v bedzie 2,5v - komp nie zobaczy bledu bo czujnik "dziala" i nie przekracza wartosci bledu, a ze pokazuje inna temp...... Koszt.... tyle co pojscie do sklepu
Taki oporniczek swietnie sprawdza sie w 1,9 tdi ktore do naszego kraju wjezdzaja z przebiegiem grubo ponad 400 000 i maja lekki problem w odpalaniu na cieplo to po zamonotwaniu oporu odpalaj z kopa az milo I NAWET PRZESTAJA DYMIC....
Co do silnika tds to przewalilem sporo roznych programow do diagnostyki, ksiazek i innych opracowan i w zadnym z nich nie ma opisu aby silink tds byl montowany w Omedze
P.S. Kolego coboss moze miales szczepa.... moj znajomy po 3 latach uzytkowania vw jetta dowiedzial sie ze zamiast silnika 1,6 ma 1,8.... w papierach jak drut bylo 1,6 i nawet jezdzila jak 1,6...... pozdrawiam
aaaa jeszcze jedno , Pytanko do COBOSSA - jaki jest kod silnika 2,5tds w Omedze?
[B]
#19
OFFLINE
Napisany 21 maja 2008 - 14:02
pzdr
#20
OFFLINE
Napisany 21 maja 2008 - 14:35
