Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tu się wykłócają o Dieselkach ;)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 13 stycznia 2007 - 16:29

Jaka różnica pomiedzy nimi...???? też próbowałem się dowiedzieć na tym forum , ale jak dotąd nikt nie odpowiedział na moje pytanie.

było to wałkowane milion razy,silnik 2.5 td z omegi to ten sam silnik co w bmw tylko o obniżonej mocy(130 km w omedze,143 km w bmw),poprostu steruje nim inna elektronika i właśnie te 13 koni różnicy przeważa na korzyść omegi bo w bmw często pękają głowice,ale newralgicznym punktem w tych silnikach jest pompa wtryskowa a dokładniej jej głowiczka której zużucie powoduje trudności w uruchomieniu silnika,dodatkowo zdarza się że nawala wtryskiwacz sterujący (cieknie)a jego wymiana to dość duży koszt.Ogólnie problem jest taki że przeważająca większość omeg TD dostępna na rynku to auta wyeksploatowane o przebiegach kilkuset tysięcy i trzeba uważać żeby się nie wkopać

#2 OFFLINE   Stecarlos

Stecarlos
  • 8 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: z podkarpacia

Napisany 13 stycznia 2007 - 17:02

Z tego co mi wiadomo to 2.5 TDS jest lepsze po chipie dostaje się 186 koników około. Przy kupowaniu tego auta sprawdź jak odpala na ciepło, jeśli od razu to OK, a jeśli nie to polej pompę wtryskową chłodnawą wodą i wtedy spróbuj jeśli pomoże to pompa do wymiany.

#3 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2007 - 18:29

Nie ma czegos takiego jak TDS w Omedze, od 94-01r byl silnik 2,5td(x25dt) i jest to silnik z bmw

#4 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 stycznia 2007 - 20:54

Zgadza się , PREZES ma racje . :cool:

#5 OFFLINE   Beniek

Beniek
  • 53 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: Olsztyn/ Dundee

Napisany 14 stycznia 2007 - 12:08

Czy 220 tys km przebiegu w 2.5 tds to za duzo zeby kupic??
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasami jednak tylko sie starzejemy...

#6 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 07 lutego 2007 - 11:23

Jakiś czas temu znajomy wrzucił chipa do 2.5TD chcąc uzyskać 170KM ... no i uzyskał, ale na starcie chcąc dać "czadu" cosik pękło (jakiś wałek) i jazda się skończyła .... zatem - czy warto ?????

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2007 - 11:52

Jakiś czas temu znajomy wrzucił chipa do 2.5TD chcąc uzyskać 170KM ... no i uzyskał, ale na starcie chcąc dać "czadu" cosik pękło (jakiś wałek) i jazda się skończyła .... zatem - czy warto ?????


OT
dziwie sie ludziom, którzy sie dziwiom w takich momentach.
Przeciez moc to jedno, a wszystko dookoła to co - nie ważne?
Podniesienie mocy o 25% pociąga za sobą zwiększenie obciążenia pozostałych podezespołów całego samochodu o jedną czwartą ...
Jak silnik jest do duszy, skrzynia ledwo zipie, hamulce niby hamują, w awieszeniu najważniejszą rolę ogdrywa grawitacja ziemi ... to chipowanie samochodu nigdy dobrze sie nie skonczy.
/OT

Żeby nie było całkiem OFF TOPIC - w życiu nie kupiłbym samochodu z chipem, jesli ten byłby jedynym zrobionym elementem z tuningu mechanicznego...
Co do silników TD w Omegach - niestety prawda zawsze jest ta sama - bo czy to będzie 20XEV czy X30XE czy dieselek ... każdy jest dobry, póki jest dobry. Kupując auto możesz sprawdzić stan silnika, ale na wypadki losowe wpływu nie masz.
Naprwede nie sugerujcie sie opiniami - bo tyle w nich prawdy ile doświadczen ludzi, a Ci mają naprawde rózne przejścia.
Każdy samochód to indywidualna sprawa i wtopić możesz kupując niby niezniszczalnego MB 300D ... jak i 2,5TD Omege...

#8 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 lutego 2007 - 12:52

Co do niezniszczalności MB 300D to mogę potwierdzić bo miałem 3 sztuki,dwie "beczki" i jedną W124.Auto jest nie do zajechania bo muszę przyznać że nieraz katowałem je bardzo ostro.
Co do przerabiania to w mojej Astrze tuning rozpocząłem od wymiany hamulców na wersję sportową (nie wyczynową) bo po przesiadce z Merca Astra po prostu nie miała dla mnie hamulców.Teraz szukam Omegi i na pierwszy ogień pewnie też pójdą hamulce+zawieszenie a później chips ale jeszcze nie zgłębiałem tematu.
Może robiąc trochę OT spytam odrazu jakie są hamulce w TD i jak wygląda sprawa z ich wymianą na lepszą wersję.Chyba w MV6 są "najmocniejsze" hamulce ? Teraz mam w Astrze tarcze nacinane i takie też bym w Omedze chciał tylko nigdzie tego znaleźć nie mogę.

#9 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 12 lutego 2007 - 22:39

Jakiś czas temu znajomy wrzucił chipa do 2.5TD chcąc uzyskać 170KM ... no i uzyskał, ale na starcie chcąc dać "czadu" cosik pękło (jakiś wałek) i jazda się skończyła .... zatem - czy warto ?????


OT
dziwie sie ludziom, którzy sie dziwiom w takich momentach.
Przeciez moc to jedno, a wszystko dookoła to co - nie ważne?
Podniesienie mocy o 25% pociąga za sobą zwiększenie obciążenia pozostałych podezespołów całego samochodu o jedną czwartą ...
Jak silnik jest do duszy, skrzynia ledwo zipie, hamulce niby hamują, w awieszeniu najważniejszą rolę ogdrywa grawitacja ziemi ... to chipowanie samochodu nigdy dobrze sie nie skonczy.
/OT

Żeby nie było całkiem OFF TOPIC - w życiu nie kupiłbym samochodu z chipem, jesli ten byłby jedynym zrobionym elementem z tuningu mechanicznego...
Co do silników TD w Omegach - niestety prawda zawsze jest ta sama - bo czy to będzie 20XEV czy X30XE czy dieselek ... każdy jest dobry, póki jest dobry. Kupując auto możesz sprawdzić stan silnika, ale na wypadki losowe wpływu nie masz.
Naprwede nie sugerujcie sie opiniami - bo tyle w nich prawdy ile doświadczen ludzi, a Ci mają naprawde rózne przejścia.
Każdy samochód to indywidualna sprawa i wtopić możesz kupując niby niezniszczalnego MB 300D ... jak i 2,5TD Omege...


Wiesz..... nikt się temu nie dziwi ... podałem przykład i zadałem retoryczne pytanie .... co trudne słowo ????? Poszukaj w słowniku....

pozdrawiam!!

#10 OFFLINE   mmax

mmax
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 16 lutego 2007 - 20:04

Co do niezniszczalności MB 300D to mogę potwierdzić bo miałem 3 sztuki,dwie "beczki" i jedną W124.Auto jest nie do zajechania bo muszę przyznać że nieraz katowałem je bardzo ostro.
Co do przerabiania to w mojej Astrze tuning rozpocząłem od wymiany hamulców na wersję sportową (nie wyczynową) bo po przesiadce z Merca Astra po prostu nie miała dla mnie hamulców.Teraz szukam Omegi i na pierwszy ogień pewnie też pójdą hamulce+zawieszenie a później chips ale jeszcze nie zgłębiałem tematu.
Może robiąc trochę OT spytam odrazu jakie są hamulce w TD i jak wygląda sprawa z ich wymianą na lepszą wersję.Chyba w MV6 są "najmocniejsze" hamulce ? Teraz mam w Astrze tarcze nacinane i takie też bym w Omedze chciał tylko nigdzie tego znaleźć nie mogę.


witam z tego co sie oriętuje to w td są takie same chamulce co w mv6 słabsze mają tylko dwu litrówki..jeśli sie myle to niech ktoś mnie poprawi :)

#11 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2007 - 20:34

z tego co sie orietuje to moja omega 2.0 99 rok ma takie same tarcze jak mv6 ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi :)

#12 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 16 lutego 2007 - 22:33

z tego co sie orietuje to moja omega 2.0 99 rok ma takie same tarcze jak mv6 ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi

masz rację :drink:

#13 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2007 - 22:37

ja mam 2.0 z 98r i też mam tarcze od mv6

#14 OFFLINE   coboss

coboss
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-05-2008
  • Skąd: Leszno

Napisany 20 maja 2008 - 17:24

Ale niektorzy tutaj :censored: glupoty rodem ze wsi :D istnieja 2 silniki jest to 2.5TD i 2.5TDS obyda robi BMW obydwa wygladaja inaczej jakie sa roznice?? nie dowiedzialem sie mimo iz staralem sie bardzo dlugo. Jedyne co doszedlem od mechanikow z branzy tych zabawek ze TD ma inne kolo zamachowe i zapewne tez pare bzdurek od inteligentow z Opla silnik TDS jest niezwykle unikalny i jest zywcem przeniesiony z BMW czyli nie ruszany konstrukcyjnie przez Opla wiem bo taka niunie mialem i co by sie nie zepsulo mialem problem bo nikt niektorych newralgicznych czesci nie mial i do mojej omegi nie pasowaly niektore czesci z TD lecz wszystko bylo kupowane jako czesci zamienne TDS od BMW! silnik TDS jest mocniejszy ma 143KM i jest sporo zwawszy nic TD a juz na pewno bez awaryjny jedyny slaby punkt tego auta oprocz lejacego wtrysku sterujacego jest pompa wody ktora szybko sie zurzywa ( ok 150tys km i juz widac) trzeba ja wymieniac na solidne aby nie przegrzac samochodu. PS dla kretyna ktory napisal aby lac pompe wtryskowa woda i sposobie na sprawdzanie tej pompy niech jezdzi dalej ciagnikiem a nie kupuje auta dla konkretnych ludzi!!!! Nie praktykujcie takich rzeczy pompa wtryskowa bedzie dobra jak bedzie sie jezdzilo na dobrym paliwie itd. Kazdy silnik TD i TDS odpala kiepsko na cieplo zarowno te z Omegi jak i BMW ze wzgledu na blad BMW podczas pisania softu dla auta po prostu swiece zarowe zalaczaja sie tylko na zimnym silniku na cieplym juz nie! A nie znam silnika powyzej 2litrow ktory nie musi zawsze miec troszke podgrzanych swiec do rozruchu kazdy ma! zalaczaja sie na cieplym silniku ok 2-4 sek i ot caly problem z odpalaniem mozna sobie kupic czipa za 70-100zl ktory sprawia ze swiece zalaczaja sie za kazdym razem na chwilke i po klopocie. Sama jednostka jest niezniszczalna (o ile jej nie przegrzejesz) auto co najwyzej moze sie zurzyc wlasnie przez przebieg ale to wiadome jezeli chodzi o awarje z polki prawdziwych awarji mozna spac spokojnie jak dbasz o auto i praktycznie je serwisujesz zapomnij ze kiedykolwiek Ci stanie na trasie ;) jak ktos potrzebuje info pisac na coboss@op.pl ps. mam swoja omcie do sprzedania na czesci bo niestety ja poczaskalem ;((( mam cala rzesze podzespolow o malenkim przebiegu oczywiscie oryginalnych z gwarancja i dokumentami i caly silnik wraz z osprzetem bynajmniej na ta chwile ;)
Pozdrawiam

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2008 - 21:35

Ale niektorzy tutaj pier**la glupoty rodem ze wsi istnieja 2 silniki jest to 2.5TD i 2.5TDS obyda robi BMW

Kolego to jasne, ze jest 2.5 td i 2.5 tds, ale w omegach byl montowany tylko 2.5 td, pomjam 2.5 dti.

Jedyne co doszedlem od mechanikow z branzy tych zabawek ze TD ma inne kolo zamachowe i zapewne tez pare bzdurek od inteligentow z Opla silnik TDS jest niezwykle unikalny i jest zywcem przeniesiony z BMW czyli nie ruszany konstrukcyjnie przez Opla

Jak wyzej nie bylo 2.5 tds w omedze nigdy.

PS dla kretyna ktory napisal aby lac pompe wtryskowa woda i sposobie na sprawdzanie tej pompy niech jezdzi dalej ciagnikiem a nie kupuje auta dla konkretnych ludzi!!!

Coboss nie obrazaj ludzi na forum bo za takie zachowanie sa ostrzezenia.

#16 OFFLINE   MarasKing

MarasKing
  • 23 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 20 maja 2008 - 21:47

Kolego coboss, nasadziłes baboli że aż niemiło :( Obydwa te silniki skontruowal Steyr a BMW i Opel je kupiło. BMW uznało że jest troche mułowaty i go podkręciło, dodając min. intercooler (dlatego też nie pasują chłodnice do tych dwóch silników) i pare pierdół. inny jest też komp sterujący.
A jak nie odpala na ciepłym to są pierwsze oznaki kończącej się pompy a nie brak grzania :cool: - potem zaczną falowac obroty i zacznie gasnąć jak sie puści z wysokich obrotów.
Generalnie w sprawie tego silnika polecam forum BMW Klubu. oni tam zeby zjedli na nich, bo co chwila któryś ma z nimi problemy, raczej są awaryjne, a nie daj Boze je przegrzać!

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 maja 2008 - 21:51

Kolego coboss, nasadziłes baboli że aż niemiło :( Obydwa te silniki skontruowal Steyr a BMW i Opel je kupiło. BMW uznało że jest troche mułowaty i go podkręciło, dodając min. intercooler (dlatego też nie pasują chłodnice do tych dwóch silników) i pare pierdół. inny jest też komp sterujący.
A jak nie odpala na ciepłym to są pierwsze oznaki kończącej się pompy a nie brak grzania :cool: - potem zaczną falowac obroty i zacznie gasnąć jak sie puści z wysokich obrotów.
Generalnie w sprawie tego silnika polecam forum BMW Klubu. oni tam zeby zjedli na nich, bo co chwila któryś ma z nimi problemy, raczej są awaryjne, a nie daj Boze je przegrzać!


dokladnie. czytam post koleci coboss i ktos mu niezle glupot naopowiadal :smiech: Ojciec ma 2.5 td z 2000 roku przebieg 240000 (udokumentowany) i pali od dotkniecia - niezaleznie czy zimny czy cieply - zawsze pali. i nie ma zadnego czipa z alledrogo.
W oplach nie bylo silnika TDS - koniec kropka - chyba ze ktos przelozyl z BMW

p.s. jeszcze jedna wycieczka osobista do kogokolwiek i bedzie warn




 


#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2008 - 13:20

patent z polaniem pompy woda - jak najbardziej TAK- to podtsawowy test ktory wykaze czy pomoa jest u kresu zywotnosci czy nie
chip z allegro: to nic innego tylko opornik ktory wstawainy jest miedzy czunikiem temp silnika na komp a kompem i powoduje oszukanie temp i zamiast powiedzmy 90 stopni daje 50 stopni-motor kadnie odpala i przy temo kiedy normalnie swieczki nie grzeja to ten chip oszukujac komp inna temp powoduje ze zaczynaja grzac. Mozna wykonac samemu , kupi sobie opornik za grosze w sklepie elektornicznym i w zaleznosci od sygnalu czujnika 5v lub 1v, wsadzic taki opor zeby napiecie bylo po srodku czyli dla czujnika 5v bedzie 2,5v - komp nie zobaczy bledu bo czujnik "dziala" i nie przekracza wartosci bledu, a ze pokazuje inna temp...... Koszt.... tyle co pojscie do sklepu
Taki oporniczek swietnie sprawdza sie w 1,9 tdi ktore do naszego kraju wjezdzaja z przebiegiem grubo ponad 400 000 i maja lekki problem w odpalaniu na cieplo to po zamonotwaniu oporu odpalaj z kopa az milo I NAWET PRZESTAJA DYMIC....
Co do silnika tds to przewalilem sporo roznych programow do diagnostyki, ksiazek i innych opracowan i w zadnym z nich nie ma opisu aby silink tds byl montowany w Omedze
P.S. Kolego coboss moze miales szczepa.... moj znajomy po 3 latach uzytkowania vw jetta dowiedzial sie ze zamiast silnika 1,6 ma 1,8.... w papierach jak drut bylo 1,6 i nawet jezdzila jak 1,6...... pozdrawiam
aaaa jeszcze jedno , Pytanko do COBOSSA - jaki jest kod silnika 2,5tds w Omedze?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 21 maja 2008 - 14:02

mozna sobie chipa z allegro wstawic ale to nie jest tylko grzanie swiec ale tez dodatkowa dawka paliwa w konsekwencji i tak zajedziesz szybciej pompe(nie wspominam juz o grzejacych swiecach) ktore i tak sie zaraz spala bo fizyki nie oszukasz,nie da sie grzac silnika o temp. np.95 st.przez ok 5 sekund(tyle czasu grzeja swiece na tym w kita wynalazku z allegro ktory tak jak Kczech napisal zrobisz sobie sam) a jak bedziesz kumaty wiec zaopatrz sie od razu w 3 kpl.swieczek zarowych bo i tak zaraz bedziesz je wymienial...ja uwazam ze nie ma tds w omedze to ze kazdy tak nawija to jest w bledzie ale jakies debaty mozna sobie pomiedzy ksiazki wsadzic jak zwal to zwal ale chociaz by ze wgledu ze nie wszystkie czesci pasuja z TDS do TD (a wg.niektorych to to samo)sprzeglo itp?czemu nie pasuja skoro to Tds? lub nawet sam kolektor sie rozni to dla tych co mysla uznaja ze to jednak nie to samo:)przyczyna nie odpalania na cieplym moze byc duzo ale czesto z nich jest glowiczka w pompie!! kazdy dobry dieslowiec to potwierdzi...nie wiem jaki sens ma ta debata niech kazdy nazywa to po swojemu ale z logicznego punktu widzenia silnik w omedze to td a nie tds:P
pzdr
I'm flirt..

#20 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2008 - 14:35

ja mam zalozony chip z allegro juz od roku i jakos mi sie zadna swieca nie spalila. Nie wiem czy wszyscy wiedza ale pompa wtryskowa od omegi TD nie pasuje do BMW TDS!!!!! A co do awaryjnosci silnika TD to sie zgadzam z kolega bo normalnie eksploatowany jest poza ta wspomniana pompa bezawaryjny no chuba ze ma 160 albo wiecej koni