

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi
#1
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 23:01
cytuję: "slawek66, widzę że masz LPG. W poprzedniej Omce (16v) po założeniu gazu zaczął znikać olej z silnika w tempie nawet 0,7l/1000km. Był to Mobil SuperS. Zmieniłem na UWAGA! Orlen Gas Semisyntetic 10W40 i uspokoiło się na poziomie 0,1-0,2/1000km. IMO Mobil SuperS nie jest odporny na wyższe temperatury, jakie występują w silniku zasilanym gazem."
#2
OFFLINE
Napisany 25 maja 2008 - 23:06
#3
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 06:58
:shock: :shock: :shock: :shock:Mianowicie mam omege 2.0 16v 95r przebieg 90Kkm stan idealny
nie przy takim przebieguMoże być tak, że się spala w wysokiej temp.
skoro nie ma wycieków to musi wcinac oleum, tylko że jak wcina olej to niemożliwe żeby miała tylko 90kkm, moja ma 265 kkm i łyka literke ale na 7000 km a mam zalany GM 10W40
#4
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 08:41
#5
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 09:11
diagnoza czego ??? jedyne co ci zrobią w ASO to podlączą pod kompa i ewentualnie może sprawdzą spaliny ale to za wiele nie powie a skrobna minimum 150 zło to chodzi, że przebieg jest pewny...więc już nie mam pojęcia co to może być...nie wiecie może ile kosztuje sama diagnoza w ASO?
z drugiej strony jeśli dymi to dymi podczas jazdy opd obciążeniem a tego w lusterku nie zobaczysz .... w takim przypadku jedynie wymiana pierścieni wchodzi w grę
#6
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 13:44
#7
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 13:51
tylko jaka jest pewność, że to właśnie pierścienie...bo bez sensu wymieniać nie mając pewności zwłaszcza, że koszty pewnie będą ogromne (chyba, że się mylę). Myślałem, że to może być faktycznie wina oleju i wymiana na inny pomoże bo znalazłem posty 2 osób którym to pomogło...co o tym myślicie???
Sprawdz kompresje najpierw. Jesli samochod ma sile, a lyka ci tyle oleju to bardzo mozliwe ze masz juz zjedzone uszczelniacze zaworowe i to wlasnie przez nie puszcza. Nie przegrzales silnika przypadkiem?
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 14:17
#10
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 15:45
przemek985 - co do mocy to nie ma do czego się przyczepić chodzi rewelacyjnie (na gazie może nawet odrobinkę lepiej, choć nie wiem czy to możliwe), a co do przegrzania to osiąga dużą temperaturę, ale włącza się fena i zbija do około 90...
Scalilem posty >>> pawel uzywaj funkcji edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim.
#11
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 16:54
#12
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 19:06
#13
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 19:12
byłem w ASO i chcą 150zł za diagnozę, więc może w warto się szarpnąć
Jak masz czas to najpierw spróbuj sprawdzić sam co tylko jest możliwe, wg mnie ASO to ostateczność. Nikt ci na razie nic nie każe wymieniać, po prostu czasami lepiej samemu ustalić co jest nie tak, niż płacić za to mechanikom, którzy nie zawsze wiedzą o co chodzi.
Sprawdź ten dym przy odpalaniu i jedną opcję będzie można ewentualnie odrzucić.
#14
OFFLINE
Napisany 26 maja 2008 - 19:24

#15
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 17:06
#16
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 17:27
Zrób test w jeździe, niech ktoś jedzie za tobą i patrzy czy przy deptaniu i kręceniu silnika nie leci niebieski dym - przy takich ilościach powinna być już chmurka.
#17
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 19:38
Co dokladnie sprawdzali ! Jakie ma cisnienie ??Byłem dzisiaj w ASO... po diagnozie powiedzieli, że w tym stanie silnik nie może brać oleju i , że to niemożliwe... ratujcie bo już nie wiem zupełnie gdzie się ten 1litr oleju na 1000km rozchodzi...myślicie, że pomoże zmiana oleju???
Tak jest w V-alkach, w 2.0 kolektor jest na tyle widoczny, ze ta opcja odpada.Szukaj dokładnie wycieków, możliwe że gdzieś spod pokrywy zaworów leci prosto na kolektor wydechowy i olej się spala i dlatego go nie widzisz.
#18
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 20:54
Wiem że tak jest w V bardzo często, ale może też tak być w X20XEV.Tak jest w V-alkach, w 2.0 kolektor jest na tyle widoczny, ze ta opcja odpada.
Ja obstawiam jakiś wyciek bo aż niemożliwe żeby żadnego dymku nie puszczało a 1litr oleju na 1000 znikało. :razz:
#19
OFFLINE
Napisany 29 maja 2008 - 22:06
a co ja mówiłemByłem dzisiaj w ASO... po diagnozie powiedzieli, że w tym stanie silnik nie może brać oleju i , że to niemożliwe.
do sprawdzenia ciśneinie w cylindrach - wykaże czy pierścienie są OK, być może mam mały przebieg ale ktoś go mógł przegrzać
#20
OFFLINE
Napisany 30 maja 2008 - 00:34
a jakby to były pierścienie to by nie dymił? bo przy uszczelniaczach na zaworach podobno dymi więc to chyba odpada