Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana czujnika ABS - jak to zrobić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   D_Mrozu

D_Mrozu
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Zgierz

Napisany 25 maja 2008 - 20:03

Witam serdecznie.
Czy ktoś z Szanownych Userów wymieniał czujnik ABS przedniego prawego koła?
Rezystancja czujnika 60 kOhm, pozostałych 1,6 kOhm, świecącza kontrolka ABS, w sterowniku ABS błędy 43 (czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik/obwód czujnika) i 35 (przekaźnik pompy-uszkodzony przekaźnik/obwód przekaźnika) - odczytane TECH-2. Po skasowaniu błędów i ruszeniu z miejsca pojawia się błąd 43.
Próbowałem wymontować uszkodzony czujnik, aby sprawdzić, czy gdzieś nie przetarły się przewody. Śruba (imbus) przytrzymująca czujnik odkręciła się bez problemów, jednak nie mogę wyjąć samego czujnika.
W jaki sposób wymontować uszkodzony czujnik?
Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 25 maja 2008 - 21:02

No to jest wyzwanie!!! Ja połamałem przy pierwszym podejściu :cry: Jak potem sukałem na lokalnym szrocie to też panowie połamali tylko tyle że oni mieli całego mac persona wywalonego a tu dochodzi jeszcze trick z gimnastyką. Ja powiem Ci z doświadczenia swojego DUUUZO wd40 lub coś w tym stylu poczekaj aż się rozmięknie i prubuj bujać i ciągnąć ale uwaga bo to plastik! Ja lekko wbijałem cięki śrubokręt z bokowca i podwarzałem. A jak pękło to dopiero była zabawa żeby pozbyć się tego świństwa z koła :roll: POwdzenia
2009 rok DM

#3 OFFLINE   D_Mrozu

D_Mrozu
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 czerwca 2008 - 19:34

Dzięki za poradę.
Uszkodzony wymontowałem ostrym płaskm wkrętakiem - oczywiście uszkodzając go - i tak był uszkodzony.
Kupiłem inny używany sprawny - rezystancja 1.6kOhm - ale z oznaczeniem PD. Po zamontowaniu błąd 42 - czujnik przedn. prawego koła-brak/słaby impuls z czujnika.
Okazało się, że PD mają oznaczenia czujniki od Vectry. Wizualnie to samo, ale o 3 - 4 mm krótszy.
Sprzedawca wymienił mi czujnik za taki z oznaczeniem CU (wyjęcie tego PD bez uszkodzenia to droga przez mękę - zdjęcie koła, zdjęcie zacisku z nowymi klockami, zdjęcie nowej tarczy hamulcowej, odkręcenie nakrętki piasty i wymontowanie piasty, młotek i rurka cieńsza od czujnika - alemusiałem oddać ten PD nie uszkodzony aby wymienić gona CU bez straty 45PLN)
Zamontowałem ten CU.
Jechałem samochodem bez czujnika, w związku z czym w sterowniku pojawiły się kolejne błędy:
35 - przekaźnik pompy-uszkodzony przekaźnik/obwód przekaźnika
42 - czujnik przedn. prawego koła-brak/słaby impuls z czujnika
43 - czujnik przedn. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika
Po skasowaniu błędów i zamontowaniu czujnika z oznaczeniem CU wszystko było OK. Jednak po kilku ruszeniach z miejsca zaczęłaznowu świeciś kontrolka ABS. Tech2 odczytał błąd:
35 - przekaźnik pompy-uszkodzony przekaźnik/obwód przekaźnika
i ABS przestał działać. Wystarczy wyłączyć zapłon, odczekać ok 2-3 sek (może być w czasie jazdy), włączyć zapłon, poczekać aż zgaśniekontrolka ABS i uruchomić silnik i wszystkojest OK - kontrolka ABS nie świeci i ABS działa.
Czy ktoś z Szanownych Userów miał taką "jazdę" z ABS i co było tego przyczyną?
Wszystkie inne czujniki sprawne, złącza czujników "psiknięte" WD40 - podobnie jak wielozłącze przy pompie ABS.
Pomocy bojuż wymiękamz tym ABS.
Kasowanie błędów nic nie daje, następnego dnia rano po urucomieniu silnika ABS gaśnie, a po ruszeniu zapala się.
Pozdrawiam i liczę na konstruktywne sugestie ze strony Userów.


___________________________________________________
Chcesz zarobić 80zł za 2 rozmowy telefoniczne? Wejdź na
https://kasamowa.com/referrer/16893

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 czerwca 2008 - 19:51

może ma to coś wspólnego z odległością czujnika abs od ząbków - powinno byc między 0,2mm - 1,5mm - zmierz szczlinomierzem

Druga sprawa to moment dokręcenie czujnika - 8Nm - dokręcamy dynamometrycznym kluczem



 


#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 czerwca 2008 - 22:13

Wszystkie inne czujniki sprawne, złącza czujników "psiknięte" WD40 - podobnie jak wielozłącze przy pompie ABS.




najgorszy babol jakiego mogels zrobic. do tego jest srodek do zlacz elektrycznych a nie shit40




 


#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2008 - 22:43

Wszystkie inne czujniki sprawne, złącza czujników "psiknięte" WD40 - podobnie jak wielozłącze przy pompie ABS.




najgorszy babol jakiego mogels zrobic. do tego jest srodek do zlacz elektrycznych a nie shit40


już nawet nie chcialem o tym pisać

WD40 nie służy ani do psikania w kable i kostki ani do ZAMKÓW wszelakich ... bo ani z jednego, ani z drugiego nic dobrego nie wychodzi.

#7 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2008 - 06:21

D_Mrozu przeczytaj mojego posta
http://forum.omegakl...read.php?t=8938
obstawiam że masz to samo żeby to ocenic musisz wyjąć elektronike od ABS-u

#8 OFFLINE   D_Mrozu

D_Mrozu
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 czerwca 2008 - 20:01

Witam serdecznie i dzięki za wskazówki.
W piątek wracam z Wrocławia do Zgierza i chyba w sobotę rozbiorę tą elektronikę.
Dzisiaj pojawił się następny błąd:
48 - zasilanie pojazdu-napięcie zasilania <9,4V
a rozrusznik kręci normalnie, centralka autoalarmu nie "wykryła" spadku napięcia < 10V, nie załączyła się syrena, która załącza się również przy spadku napięcia poniżej 10V. Nie mam przy sobie miernika, ale to faktycznie cyba coś się dzieje nie tak z elektroniką.
Po skasowanu błędu ze sterownika urucomiłem silnik i wszystko jest OK - ABS też działa i do powrotu z pracy (ponad 10km) ABS się nie zapalił, a cały czas działał.
Mam jeszcze pytanie: czy ABS jest zabezpieczony bezpiecznikiem, jeżeli tak to gdzie go szukać, bo może nie ma kontaktu gdzieś przy bezpieczniku?
Silnik X20SE, ABS bez TC, kombi.
Pozdrawiam.

___________________________________________________
Chcesz zarobić 80zł za 2 rozmowy telefoniczne? Wejdź na
https://kasamowa.com/referrer/16893

#9 OFFLINE   lucky

lucky
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: mazowieckie

Napisany 24 lipca 2008 - 19:41

witam mam podobny problem chociaż w starszej wersji. Mam c20ne kontrolka świeciła się nonstop, ktoś mądry mi podpowiedział że to przekaźnik, i owszem zmieniłem kontrolka gaśnie ale po przejechaniu paru metrów znów się zapala. robiłem podgład z tyłu przy okazji zmiany wydechu, czujniki, przewody i koronki wyglądają ok, a do przodu nie miałem jeszcze czasu zajrzeć. na co mam zwrócić uwage i jak wykasowuje sie błędy w c20ne ?


Scalilem. Lucky uzywaj funkcji Edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim

#10 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 10 września 2008 - 19:47

Witam podepnę się pod temat bo muszę wymienić czujnik w prawym przodzie.Zamówiłem go u Borówki i przysłał mi piastę z czujnikiem, może macie jakieś nowe pomysły jak bezpiecznie wymontować te czujniki ?

#11 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2008 - 20:19

Witam podepnę się pod temat bo muszę wymienić czujnik w prawym przodzie.Zamówiłem go u Borówki i przysłał mi piastę z czujnikiem, może macie jakieś nowe pomysły jak bezpiecznie wymontować te czujniki ?

Wykręcić

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2008 - 20:20

No Ociec, to ześ puścił manuala koledze, szkoda ze w natłoku zdań i opisów zdjęć nie wswstawiłeś :roll:



 


#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2008 - 20:43

Wykręcić


stary jak przyjedziesz to mnie to dam ci piaste i bedziesz mial bojowe zadanie - wykrecic.
Ja tez sprzedaje z cala piasta bo wyjac to bez uszkodzenia to jak w totka trafic. Prosciej zwalic tarcze i wymienic piaste.




 


#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2008 - 21:05

Widziałem jak mój mechanik mi wymieniał. Też dostał z piastą. Wykręcił, przelożył do mnie i śmiga.

Leszczyki :p

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2008 - 21:15

Widziałem jak mój mechanik mi wymieniał. Też dostał z piastą. Wykręcił, przelożył do mnie i śmiga.

Leszczyki :p



2 sztuki uszkodzilem przy wyjmowaniu mimo zlania wszystkimi srodkami jakie mialem. leszczyku dostaniesz 1 do wyciagniecia :mrgreen: jak nie to stawiasz krate :mrgreen:




 


#16 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2008 - 21:18

leszczyku dostaniesz 1 do wyciagniecia

tiaaaa i potem będzie mnie d*pa bolała :p nie ciem

stawiasz krate

2 będą, nie płacz

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2008 - 21:23

2 będą, nie płacz



ojjjj ..... to bedzie bolalo :shock: :mrgreen:




 


#18 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2008 - 21:24

I z karata na zlocie :) - za naśmiewanie się (i za leszczyki)



 


#19 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2008 - 21:26

I z karata na zlocie - za naśmiewanie się (i za leszczyki)

Nie będzie Cię synu, więc nie podskakuj. No

Dobra, koniec śmiecenia tutaj bo nas jakie mody albo inne adminy pogonią ;)

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2008 - 21:37

I z karata na zlocie - za naśmiewanie się (i za leszczyki)

Nie będzie Cię synu, więc nie podskakuj. No

Dobra, koniec śmiecenia tutaj bo nas jakie mody albo inne adminy pogonią ;)



nooooo wlasnie bo zaraz zglosze posta :tere-fere:


p.s spamerze 5000 ci strzelilo :piwo: