Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej w gniazdach świec


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2009 - 20:27

a wystarczylo wpisac w google albo w szukajke "wypadanie zaplonu" :)
to oznacza ze zamiast iskra pojawiac sie na elektrodzie swiecy w cylindrze, bedzie sie pojawiala miedzy kablem zaplonowym a gora swiecy. Dla uzytkownika ozbnacza to trudnosci z rozruchem , szaprpania, ekstremalnie uszkodzenie cewki (bedzie wystepowalo zjawisko tzw. przebicia na mase)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#22 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:18

mam to samo, oleju full, musze wymienic tą uszczelkę, ale tak na marginesie, czym skutkuje taka jazda z zalanymi gniazdami swiec?:confused:

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:23

mam to samo, oleju full, musze wymienic tą uszczelkę, ale tak na marginesie, czym skutkuje taka jazda z zalanymi gniazdami swiec?:confused:


zniszczeniem przewodow WN, co sie wiaze z przebiciami, a to w konsekwencji konczy sie strzalami na lpg, slabsza moca, wiekszym spalaniem




 


#24 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:24

no iskry nie będzie na wszystkich cylindrach :)



 


#25 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:25

o kurde, kolejny problemik-i kolejne wydatki, ale to nic, klucha musi wyzdrowieć;)
a jeszcze takie pytanko, jak juz bede mial odkrecona pokrywe to co mam najpierw zrobic? tylko wykrecic swiece i wytrzec je i te gniazda czy cos innego?:confused::confused::confused:

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:27

o kurde, kolejny problemik-i kolejne wydatki, ale to nic, klucha musi wyzdrowieć;)
a jeszcze takie pytanko, jak juz bede mial odkrecona pokrywe to co mam najpierw zrobic? tylko wykrecic swiece i wytrzec je i te gniazda czy cos innego?:confused::confused::confused:


wypadalo by uszczelnic, wymienic swiece i przewody. Jesli dlugo byly w oleju to guma nie jest w dobrym stanie




 


#27 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:29

tzn no uszczelke to napewno wymienie, czyli mowisz, że swiece tez sa do wymiany? bo mechanior je ostatnio sprawdzal i mówil, że są dobre, problemów z rozruchem nie ma zadnych(jedynie czasami takie potężne uderzenie silnikiem o coś;)) wiec wydaje mi się, że kable tez są ok, ale to tylko moje przypuszczenia:pokoj:

#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 12:20

kable i świece to podstawa - jak były w oleju to na bank niebawem je trafi - jak chcesz wykonywać podwójną robotę to nie ruszaj - ale tego kosztu nie unikniesz.



 


#29 OFFLINE   ThunderB

ThunderB
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 28 grudnia 2009 - 21:17

Dzisiaj przy sprawdzaniu świec też zobaczyłem trochę oleju na świecach. Więc bez wymiany uszczelki się nie obędzie.
Mam pytanie czy z 1,8 16V jest taka sama uszczelka co do 2.0? W sklepie chciał mi taką sprzedać. Na razie nie wziąłem.

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 21:37

tak to jest ta sama uszczelka - proponuje wszystkim kupic ta uszczelke z gornej polki razem z oringami szpilek (np reinz) do tego zastosowac uszczelke w tubce pod uszczelki gumowe (moze tez byc reinz) . Taki zestaw gwarantuje ze bedzie ok. Marna uszczelka nie sprawdzi sie (nie bedzie jednak tanio)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   ThunderB

ThunderB
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: Stargard Szczeciński

Napisany 28 grudnia 2009 - 22:46

W styczniu się za to wezmę. Dzięki

#32 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 29 grudnia 2009 - 11:28

wczoraj kupiłem tą uszczelke(dzisiaj bedzie zamontowana,reinz). tylko teraz tak: poprosilem sprzedawce o ten uszczelniacz w tubce, o ktorym pisaliscie, je4dnak on powiedzial ze ma ty;lko sylikon w tubce ale to i tak nie jest przydatne(ten uszczelniacz) bo jak sie porządnie odtłusci głowice i pokrywe to uszczelka bedzie trzymac przez kilka lat. wiec jak to jest?;)

#33 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 29 grudnia 2009 - 12:29

Ja robiłem kolego bez uszczelniacza tylko dobrze wyczysciłem obie powierzchnie i juz pół roku sucho wiec zobaczymy.....

#34 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 29 grudnia 2009 - 12:43

jeszcze tylko 3 godzinki i moja Kluseczka pojedzie na operacje;) a czym czyscicie te powierzchnie? wd 40 czy jakis rozpuszczalnik?:dziura:

#35 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2009 - 15:32

jeszcze tylko 3 godzinki i moja Kluseczka pojedzie na operacje;) a czym czyscicie te powierzchnie? wd 40 czy jakis rozpuszczalnik?:dziura:


WD-40 odpada, gdyż zawiera jakieś tłuste smarowidła. Najlepiej potraktować powierzchnie specjalnym zmywaczem jaki stosują lakiernicy, dobry będzie również rozpuszczalnik ekstrakcyjny (benzyna też ma w sobie jakieś oleje, więc nie bardzo się nada)

#36 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:40

ok, ale i tak musze czekac do 19 bo mechanik jest zawalony jakas inna robota:x

#37 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:53

to co on nazwal silikonem jest wlasnie uszczelka w tubca..... silikon kosztuje 5-10 zl tubka a uszczelka w tubce 15-25 (trzeba pamietac ze pod uszczelki idzie inna masa niz do montazu bez uszczelek gumowych)...... no coz nie wszyscy wiedza co sprzedaja
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#38 OFFLINE   Snapo

Snapo
  • 58 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Głowno/k.ŁDZ

Napisany 15 lutego 2012 - 16:31

Odgrzewam kotleta ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Mam zalane świece tak jak i inni wyżej piszący i mam z ty związane pytanie czy przez te zalane świece samochód może się mulić? Oma zrobiła się słaba okropnie 140 i ledwo idzie przyspieszenie tez marne... i zastanawiam się czy to przez to. odma jest pusta tzn drożna są znaki majonezu ale małe. Obstawiałem ze kat się zalepił i dlatego osłabła, ale teraz już nie wiem...
Jeszcze jedno pytanie ile silnik omy wytrzymuje bez remontu?

#39 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 15 lutego 2012 - 16:37

Odgrzewam kotleta ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Mam zalane świece tak jak i inni wyżej piszący i mam z ty związane pytanie czy przez te zalane świece samochód może się mulić? Oma zrobiła się słaba okropnie 140 i ledwo idzie przyspieszenie tez marne... i zastanawiam się czy to przez to. odma jest pusta tzn drożna są znaki majonezu ale małe. Obstawiałem ze kat się zalepił i dlatego osłabła, ale teraz już nie wiem...
Jeszcze jedno pytanie ile silnik omy wytrzymuje bez remontu?


a poziom oleju w normie??
Może uszczelka jest wypierdzielana miedzy tłokami i dlatego jest słaba bo nie ma sprężania, warto by sprawdzić bo potem może też polecieć głowica
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#40 OFFLINE   Snapo

Snapo
  • 58 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Głowno/k.ŁDZ

Napisany 15 lutego 2012 - 16:51

poziom oleju hmm no bierze olej ale od zawsze brała...a świece na iskrowniku są suche