Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak pradu w pompie paliwa Opel Omega B 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 lutego 2012 - 11:33

...jeszcze raz napiszę, "z innej strony", dlatego w nowym poście...

jeżeli w układzie zasilania paliwem jest lód oraz parafina, szczególnie w filtrze i dalej w przewodach po za filtrem, pompka paliwa w baku może wytworzyć takie ciśnienie, że "odstrzeli" z niej źle założony wężyk. Przy wymianie pompki należy wywalić starą opaskę zaciskową i założyć nową. Ponad połowa opisanych wyżej problemów może być tym spowodowana. W lecie nie ujrzą światła dziennego, natomiast w zimę zaczynają się "schody".
Obowiązkowo należy wymienić filtr paliwa w takiej kolejności; wykręcić filtr, "zapodać zapłon" bez zakładania nowego filtra. Nie dbać o ekologię, lub coś podstawić pod auto, bo powinno się polać :D. Po chwili cały zebrany na dnie baku szuwaks wyleci na śnieg (lub buty :masakra: ) Następnie montujemy nowy filtr, wlewamy do baku jakiś "depresator" wilgoci i "rozpuszczalnik" parafiny, dolewamy ropy, coby się ładnie wymieszał. Kilkanaście razy włączamy "zapłon", układ odpowietrzy się częściowo poprzez przelewy, następnie rozrusznik (ze dwa razy) i silnik powinien zaskoczyć.

teraz:
Barteq

Masz lód w baku i filtrze paliwa, przeszedłem to kilka dni temu, musisz wlać "depresator" do baku. "Depresatorem" może być Dykta (Denaturat) 0.5 litra na 20 litrów ropy. Pomoże dopiero po kilkukrotnym "ciąganiu" autka przez jakąś dobrą duszyczkę, która nie wie, że złOmegi ważą prawie 2 tony :D Potem, kiedy auto już nie będzie gasło w/g opisu wyżej. (Bo szkoda do nowego filtra lać "brandy" :D i go niszczyć)

tomus123,
to normalne,że paliwo się cofa, zawory zwrotne są dalej, na obudowie filtra i na "końcu" pompy wtryskowej. Co do bezpieczników to tam jest ich tyle, że tylko wróżka może wiedzieć o który Ci chodzi. Równie dobrze może być od kompresora klimy, nivo, czy świeczek. :confused:

#22 OFFLINE   tomus123

tomus123
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-02-2012

Napisany 04 lutego 2012 - 11:47

...jeszcze raz napiszę, "z innej strony", dlatego w nowym poście...

jeżeli w układzie zasilania paliwem jest lód oraz parafina, szczególnie w filtrze i dalej w przewodach po za filtrem, pompka paliwa w baku może wytworzyć takie ciśnienie, że "odstrzeli" z niej źle założony wężyk. Przy wymianie pompki należy wywalić starą opaskę zaciskową i założyć nową. Ponad połowa opisanych wyżej problemów może być tym spowodowana. W lecie nie ujrzą światła dziennego, natomiast w zimę zaczynają się "schody".
Obowiązkowo należy wymienić filtr paliwa w takiej kolejności; wykręcić filtr, "zapodać zapłon" bez zakładania nowego filtra. Nie dbać o ekologię, lub coś podstawić pod auto, bo powinno się polać :D. Po chwili cały zebrany na dnie baku szuwaks wyleci na śnieg (lub buty :masakra: ) Następnie montujemy nowy filtr, wlewamy do baku jakiś "depresator" wilgoci i "rozpuszczalnik" parafiny, dolewamy ropy, coby się ładnie wymieszał. Kilkanaście razy włączamy "zapłon", układ odpowietrzy się częściowo poprzez przelewy, następnie rozrusznik (ze dwa razy) i silnik powinien zaskoczyć.

teraz:
Barteq

Masz lód w baku i filtrze paliwa, przeszedłem to kilka dni temu, musisz wlać "depresator" do baku. "Depresatorem" może być Dykta (Denaturat) 0.5 litra na 20 litrów ropy. Pomoże dopiero po kilkukrotnym "ciąganiu" autka przez jakąś dobrą duszyczkę, która nie wie, że złOmegi ważą prawie 2 tony :D Potem, kiedy auto już nie będzie gasło w/g opisu wyżej. (Bo szkoda do nowego filtra lać "brandy" :D i go niszczyć)

tomus123,
to normalne,że paliwo się cofa, zawory zwrotne są dalej, na obudowie filtra i na "końcu" pompy wtryskowej. Co do bezpieczników to tam jest ich tyle, że tylko wróżka może wiedzieć o który Ci chodzi. Równie dobrze może być od kompresora klimy, nivo, czy świeczek. :confused:

ten bezpiecznik jes z przekaznikiem gdy przekrecam kluczyk w pozycje grzania swiec odrazu go pali

ten bezpiecznik jes z przekaznikiem gdy przekrecam kluczyk w pozycje grzania swiec odrazu go pali


mam fotke tego bezpiecznika i przekaznika jak cos to wrzuce

#23 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 lutego 2012 - 12:01

...o.k. na pewno zwarcie na którejś ze świec, lub kabelku (ABS, Pompka Paliwa, etc.. są pod kierownicą, możesz też sczytać błędy spinaczem, pokaże wtedy np. błąd świec żarowych, coś w rodzaju 0V na świecach). Wypnij wtyczkę kabli idących z przekaźnika do świec i zobacz czy wtedy bezpiecznik "leci" jak nie to 100% coś z którąś ze świec (lub przewodem doprowadzającym prąd do świeczki). Jak masz miernik to znajdziesz w minutę, rezystancja uwalonej świecy będzie blisko 0.01 Ohma, pozostałe kilka Ohm'ów. Jeżeli takowego nie posiadasz, a masz nadmiar bezpieczników (w sumie 6 bezpieczników to cena multimetru z bazaru :D ), to po kolei odłączaj świece, aż w końcu przestanie go palić. Wtedy uzyskasz pewność, że to ta świeca. Co do wymiany, to jak Twoje świece uszkadzają się "na zwarcie", wymień wszystkie. Np. dobre są polskie ISKRY, po 8zł, lub NGK po ok 12zł. Możesz oczywiście kupić BOSCH, ale koszt wyższy a trwałość podobna.

#24 OFFLINE   tomus123

tomus123
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-02-2012

Napisany 04 lutego 2012 - 12:19

ten bezpiecznik jes z przekaznikiem gdy przekrecam kluczyk w pozycje grzania swiec odrazu go pali



mam fotke tego bezpiecznika i przekaznika jak cos to wrzuce


http://www.bankfotek.pl/view/1176526 to ten przekaznik i bezpiecznik ktory pali

#25 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 lutego 2012 - 14:55

..ktoś już opisał tę skrzynkę, może Tobie podejdzie, bo ja mam zupełnie inaczej niż na załączonym zdjęciu, oraz inaczej niż u Ciebie...

Bezpieczniki od świec żarowych to "te większe" i przynajmniej 40A. Czasem też jest to "pasek aluminium" "na dwie śrubki". U mnie jest plastikowy, duży, bodajże 50A, w okolicy modułu grzania świec żarowych.

Ten bezpiecznik, który pali się w Twojej złOmie, to najprawdopodobniej od pompki paliwa. W mojej jest pod kierownicą, ale przekaźnik jakby w tym samym miejscu co u Ciebie. To może być raczej wszystko inne niż świece, ale sprawdź najpierw czy faktycznie nie działają, następnie czy działa pompka paliwa. Może to też być jakiś podgrzewacz. Zawór odcinający jest raczej sterowany bezpośrednio z ECU. Nastawnik pompy wtryskowej też z ECU. U mnie przynajmniej tak jest a bezpiecznik "luzem" bez przekaźnika.

Jeżeli pali ten bezpiecznik (czy jest to 25A ?) zaraz po zapłonie to:
1 miejsce świece, ale w/g mnie za mały, mogę się mylić, przecież to Opel :) być może 25A wystarczy...
2 miejsce pompka paliwa (ale ona jest na 10 A, bodajże a bezpiecznik pod deską)
3 miejsce to Nivo, ale przekaźnik jest pod deską rozdzielczą.
4 Podgrzewanie foteli? szyby? odkurzacz? podgrzewanie filtrów?

TEGO (PONIŻEJ) NIE NAPISAŁEM :szpital: :D ...od razu wypieram się :D

ostateczna metoda to drut na bezpiecznik, gruby :D i zobaczyć gdzie się dymi :) czy gdzie się nagrzewa przewód. Metoda na 2 osoby raczej :))) co by zdążyć stacyjkę wyłączyć jak będzie siwy dym...

ale to ostateczność, ja sobie poradzę po takiej diagnozie, bo jestem elektronikiem, ale jest zawsze ryzyko porażki... Metoda oczywiście kiedy miernikiem nie znajdzie się dokąd prowadzi dany kabelek ...

tomus123
jestem u znajomego, ma taką samą złOmegę jak nasze, faktycznie ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za św. żarowe ! U mnie jest zupełnie inny układ przekaźników, dlatego zgłupiałem. Przynajmniej tak koleżka twierdzi, na podstawie tego co mu pokazałem, czyli zdjęcie Twojej "czarnej skrzynki" :) "siedzi" mi nad ramieniem i jeszcze raz potwierdza, bo sam walczył ze świeczkami w zeszłym sezonie...

#26 OFFLINE   tomus123

tomus123
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-02-2012

Napisany 04 lutego 2012 - 15:58

od czego ten przekaznik?
http://www.bankfotek.pl/view/1176691

#27 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 20:14

to jest przekaźnik od podgrzewacza paliwa umieszczonego na podstawie filtra paliwa a pali Ci bezpiecznik dlatego że tam ma być bezpeicznik 30A - jak nie ma zwarcia to nie wytrzymuje,daj tam 30A i zobaczn czy spali

 


 


 


#28 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 lutego 2012 - 11:45

Dawido89,
jak masz rozpiskę "tej czarnej skrzynki" co jest zasadzona pod maską, to może wrzuć ją gdzieś na forum, lub jakiegoś linka, bo wszystkie jakie znalazłem do TD były zupełnie inne. U mnie jest tak jakby od DT, ale też się różni rozmieszczeniem pozostałych przekaźników. Czyżby po 98 jakieś zmiany wprowadzili? jeszcze przed "liftem"?

...jak pali 25A, to 30A też spali, bezpieczniki są "liczone" na 40% "zapasu", raczej zwarcie grzałki do obudowy lub przewód dziabnięty, może się dostał pod jakąś śrubę ...

#29 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 lutego 2012 - 11:12

raczej zwarcie grzałki do obudowy lub przewód dziabnięty, może się dostał pod jakąś śrubę ...


to odłącz kostkę od grzałki i będziesz widział czy spali ci bezpiecznik

#30 OFFLINE   v3ko

v3ko
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 19 czerwca 2014 - 10:13

Witam. Mam problem z odpaleniem mojej omegi B FL automat skrzynia, ponieważ pompka paliwowa siadła i potrzebuję wymienić jej bezpieczniki. http://forum.omegakl...ead.php?t=24976 znalazłem ten temat, ale czy trzeba wymienić coś jeszcze?

#31 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 czerwca 2014 - 12:23

Jeżeli padla Ci pompa paliwa, to co da wymiana bezpiecznika? A temat do którego dałeś linka jest od 2.5 DTI, a nie TD. Choć większość bezpieczników ma identyczne funkcje. Wyciągnij samą pompę z baku i sprawdź czy nie jest zablokowana przez syf ze zbiornika.

#32 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 czerwca 2014 - 21:10

Siadła -> spalił się bezpiecznik -> załozył drugą -> trzeba wymienić bezpiecznik

jak dobrze zrozumowałem.

#33 OFFLINE   v3ko

v3ko
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 20 czerwca 2014 - 16:43

To nioe to, że pompka paliwowa siadła tylko nie ma zasilania po prostu. Gdy podpinam ją osobno kablami do akumulatura to normalnie mi działa, problem tkwi w tym, że na swoim zasilaniu nie chce działać, tak więc przekaźnik czy może coś innego? Spróbuję z tymi przekaźnikami panowie co są na dole na fotkach i zobaczymy czy śmignie, dam znać.

#34 OFFLINE   piotrek89

piotrek89
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-01-2015

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:20

koledzy mi pali bezpiecznik 18 a jak wezme na krótko to grzeje kabel

#35 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:22

koledzy mi pali bezpiecznik 18 a jak wezme na krótko to grzeje kabel


znaczy,że zatarta jest pompa w baku

#36 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:23

pompa sie zatarła albo zwara na wiazce

#37 OFFLINE   piotrek89

piotrek89
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-01-2015

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:29

łatwo ja wyciągnąć
?

spróbuje jutro wyciągnąć pompę i sprawdzic jeszcze raz

#38 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2015 - 08:27

Tutaj masz poradę. Fotki wygasły ale jest opis http://forum.omegakl...ead.php?t=11020
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd