Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z katalizatorem bledy 420 i 430


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
691 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2008 - 08:16

Wrocilem wlasnie od podobno "dobrego fachowca" to mi powiedzial, ze sondy pracuja poprawnie i nie mam katalizatorow, ze same obudowy zostaly. Tylko ciekawe jakim cudem skoro wczoraj analiza spalin wyszla mi idealna. Blad skasowal i teraz juz kontrolka z kluczem gasnie przed odpaleniem auta. Niewiem ale chyba w koncu wybiore sie do ASO.

#62 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2008 - 08:22

i nie mam katalizatorow

jakim cudem to sprawdził?

Ja nie bede się wypowiadał puki nie zrobie włącznika stopu.
ale co zauważyłem że teraz po odłączeniu aku i przejechaniu paru km. zapaliła się kontrolka serwisowa i paliła sie dopuki nie zapaliła sie kontrloka silnika
wtedy serwisówka gasnie. :shock:
ciekawe co nie?

#63 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2008 - 08:31

jakim cudem to sprawdził?


Niewiem, pewnie mial rentgen w oczach :hehe: ale cos mowil ze sondy pracuja tak samo, wiec na 99% nie ma katow :nie_wiem:

ale co zauważyłem że teraz po odłączeniu aku i przejechaniu paru km. zapaliła się kontrolka serwisowa i paliła sie dopuki nie zapaliła sie kontrloka silnika
wtedy serwisówka gasnie. :shock:
ciekawe co nie?


No z tym to sie jeszcze nie spotkalem :???:

#64 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2008 - 09:50

ale cos mowil ze sondy pracuja tak samo

to źle?
och ci fachowcy

egon napisał/a:
ale co zauważyłem że teraz po odłączeniu aku i przejechaniu paru km. zapaliła się kontrolka serwisowa i paliła sie dopuki nie zapaliła sie kontrloka silnika
wtedy serwisówka gasnie.
ciekawe co nie?


No z tym to sie jeszcze nie spotkalem


ona mnie cały czas zaskakuje, ale mysle że ma to zwiazek z tym wł.stopu zobaczymy jak po wymianie będzie, a co jeszcze zauważyłem
jak padł wł.stopu to nie mam tempomatu :???:

#65 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2008 - 15:56

Egon pytal sie mnie o koszta “dwururki” z katalizatorami. Bylem dzis w Vauxhallu ale na smierc zapomnialem. Mam tylko cene do policyjnej wersji, choc nie wiem czym sie rozni. Koszt… Ł495 po upuscie za strone. Moze dlatego, ze policyjna, nie wiem.
No a co z przeniesieniem sondy za katalizator? Tutaj czytalem ze wiele osob robi to z powodzeniem. Sprobowac nie zaszkodzi.

#66 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2008 - 20:09

Moze dlatego, ze policyjna, nie wiem.


Tam policyjna jest chyba w manualu, moze dlatego.

ona mnie cały czas zaskakuje, ale mysle że ma to zwiazek z tym wł.stopu zobaczymy jak po wymianie będzie, a co jeszcze zauważyłem
jak padł wł.stopu to nie mam tempomatu


Ja zauwazylem ze jak bledy skasuje przez kompa to ta serwisowa kontrolka gasnie poprawnie przed odpaleniem, a jak skasuje przez odpiecie aku to gasnie dopiero po odpaleniu.

to źle?


On cos gadal ze druga sonda powinna zubazac mieszanke, a one obie pracuja tak samo. Ale przeciez niemozliwe ze przy wyjetych katach mialbym spaliny w normie.

#67 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 24 czerwca 2008 - 20:38

u mnie praktycznie przez caly czas ta kontrolka kluczyk z samochodzikiem gasla po odpaleniu auta, choc przedwczoraj naprawila sie sama i gasnie chwile po przekreceniu zaplonu , pare dni temu przegonilem ja gaz w podlodze i tak do 200km/h

mam nadzieje ze tak juz pozostanie i wszystko bedzie oki

pozdrawiam
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#68 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2008 - 08:30

A czy komp bierze dane o niskiej sprawnosci kata z drugiej sondy czy moze jest jakis inny czujnik, ktory za to odpowiada?

U mnie znow to samo :sad:

#69 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2008 - 08:38

myśle że innego czujnika nie ma, bo gdzie???
chyba komp wylicza na podstawie wskazań z obu sond.

edit.
więc wczoraj byłem skasować błąd wiadomo jaki i gość w ASO stwierdził że druga sonda ni pracuje jak powinna lata w całym zakresie tak jak pierwsza a powinna chodzic w granicach 400-800 max.
i teraz dwie teorie albo zaczyna sie kończyć i nie wywala błędu sondy ,albo kat wypalony i pokazuje to samo co pierwsza przez co wywala bład.
Druga sonda powinna dopalać resztki paliwa ,a nie wskazywac to samo co pierwsza tak mi powiedział ,poniekąd to logiczne.
a 1godz, predzej był gość z identyczną oma i tymi samymi błędami i jest umówiony na przyszły piatek beda mu cos robić bo mia jeszcze pare innych rzeczy do naprawy.podjade w piatek po południu i sie dowiem co tam wyniuchali .

#70 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2008 - 07:08

mkaminski100 napisał/a:
Moze dlatego, ze policyjna, nie wiem.


Tam policyjna jest chyba w manualu, moze dlatego

ale katy chyba te same do sedana i kombiaka a o to najwieęcej chodzi

#71 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2008 - 16:46

więc wczoraj byłem skasować błąd wiadomo jaki i gość w ASO stwierdził że druga sonda ni pracuje jak powinna lata w całym zakresie tak jak pierwsza a powinna chodzic w granicach 400-800 max.
i teraz dwie teorie albo zaczyna sie kończyć i nie wywala błędu sondy ,albo kat wypalony i pokazuje to samo co pierwsza przez co wywala bład.
Druga sonda powinna dopalać resztki paliwa ,a nie wskazywac to samo co pierwsza tak mi powiedział ,poniekąd to logiczne.
a 1godz, predzej był gość z identyczną oma i tymi samymi błędami i jest umówiony na przyszły piatek beda mu cos robić bo mia jeszcze pare innych rzeczy do naprawy.podjade w piatek po południu i sie dowiem co tam wyniuchali .


Ja bym stawial na sonde, bo mi a'la ''spec'' powiedzial podobnie tylko dodal ze nie mam juz katow, ale ja nie powiedzialem mu ze dzien wczesniej bylem na analizie i wyszlo wszystko w normie :wink:

#72 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2008 - 17:45

Ja bym stawial na sonde,

to dlaczego nie wywala żadnego błędu sondy?

#73 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2008 - 17:55

to dlaczego nie wywala żadnego błędu sondy?



Tego niewiem, ale wydaje mi sie malo prawdopodobne zebysmy wszyscy mieli padniete katy zwlaszcza ze ludzie w 3.0 nie maja takiego problemu i maja 2 sondy mniej. Moim zdaniem przyczyna tkwi wlasnie w sondach.

#74 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2008 - 18:37

a ja właśnie podejrzewam że jednak to katy a to z tego względu że to chodzi o te małe wstępne a one są na samym początku i moga być faktycznie wyjarane.
myśle nad przełożeniem drugiej sondy za główny kat podobno to pomaga

#75 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2008 - 13:06

Zauwazylem wczoraj ze chyba z tych katow wstepnych pokapuje mi czasem woda, ale to pewnie sie skrapla i to normalne, martwi mnie tylko czy to z nich powinno kapac a nie skad indziej? to znaczy pewnie ze mam nieszczelny uklad?

#76 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2008 - 20:10

To nie z katow najprawdopodobniej tylko gdzies obok nich od wewnetrznej strony 2 symetryczne plamki wody pod samochodem, plynu chlodnieczego nie ubywa i to na 100% woda, wiec podejrzewam ze to z klimatyzacji sie skrapla.

#77 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lipca 2008 - 06:30

Myśałem że mnie juz nic nie zaskoczy ,a tu dzis jade sobie rano do parcy jak zwykle oślepiony pomarańczową kontrolka :mrgreen:
w pewnym momencie patrze :shock: :shock: :shock: na tablicy ciemność :shock:
myśle sobie napewno sie zarówka przepaliła od tego ciagłego swiecenia
ale jak dojechałem zgasiłem motor , spowrotem przekręcam pali :?: :?: :?:
i co powiecie na to :shock:

#78 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 03 lipca 2008 - 07:21

Egon, pewnie sie zaraziła z tym gaszeniem kontrolki "check" od srebrnego Xev-a na parkingu..... :tere-fere:

#79 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lipca 2008 - 07:55

Napewno :razz:

#80 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lipca 2008 - 14:12

Myśałem że mnie juz nic nie zaskoczy ,a tu dzis jade sobie rano do parcy jak zwykle oślepiony pomarańczową kontrolka :mrgreen:
w pewnym momencie patrze :shock: :shock: :shock: na tablicy ciemność :shock:
myśle sobie napewno sie zarówka przepaliła od tego ciagłego swiecenia
ale jak dojechałem zgasiłem motor , spowrotem przekręcam pali :?: :?: :?:
i co powiecie na to :shock:


Ja tez tak chce :mrgreen: