

Płukanie Silnika przed wymianą oleju-co o tym sądzicie?
#1
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2008 - 21:31
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#2
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2008 - 21:48
jak chcesz ale sprawdzaj częściej niż zwykle czy nie masz przecieków bo nagary uszczelniają silnikPytanie jest czy warto przed każdą wyminą płukać? -producent preparatu niby zaleca ,ale kazdy z nas ma z pewnoscią swoje zdanie.
#3
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2008 - 22:02
Chcialem kiedys przeplukac silnik i mechank mi to odradzil. W przypadku silnika z wiekszym przebiegiem raczej niewskazane.Nie pamięta sie zazwyczaj o płukaniu,i przyzam się ze ja też-nie za często stosuje płukacz,ale ale ale- własnie przepłukałem dobrze silnik- i wyszło to w 100 %
i wyszło to w 100 % na dobre,motor dostał powera- i jest to odczuwalne,zdecydowanie szybciej sie zbiera-i z pewnościa wpłynie to na ekonomie całego silnika
Co moze miec plukanie silnika do jego mocy i ekonomi, przeciez cisnienie nie wzrosnie po plukaniu

Pytanie jest czy warto przed każdą wyminą płukać? -producent preparatu niby zaleca ,ale kazdy z nas ma z pewnoscią swoje zdanie.
Moim zdaniem jest to zbedne wyrzucanie kasy.
#4
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 10:13
Zrobie zdjecia i pokaze jak nagar uszczelnia pierscienie tlokowe, ile tego jest pod spodem i jak plukanie moze to wyczyscic... Jezeli magistrala olejowa nie jest zapchana to plukanie nic nie da oprocz tego, ze caly syf z dolu miski pojdzie w obieg a nagar uszczelniajacy niektore elementy moze sie wyplukac.
Jezeli nie chcesz miec problemow, to kup tani olej 15W, wlej, przejedz z 20 km, zlej i zalej porzadnym. Jesli juz mocno chesz pomoc to zdejmij mala miske i wyczysc wszystko od spodu. Zwroc uwage, ze korek spustowy jest z boku a nie na dole miski i nie wszystko splywa. Na dnie miski jest zawsze mnostwo mazi. Jak nie zapomne to i temu zrobie kilka fotek.
Ja sie tylko zastanawiam czy popychacze hydrauliczne w X2XXE mozna otworzyc pukajac o stol jak niektore, bo w nich gromadzi sie syf i czesto dlatego stukaja. Zastanawiam sie czy tez trzeba je wygotowac w oleju po wszystkim.
#5
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:09
Moze masz racje, ale nie wierze w jakies odczuwalne przyrosty mocy.Jaki ma wplyw plukanie na moc?
Zrobie zdjecia i pokaze jak nagar uszczelnia pierscienie tlokowe, ile tego jest pod spodem i jak plukanie moze to wyczyscic...
#6
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:46
Wprawdzie o ile wiem, Oplowskie silniki nie maja natrysku na spod denka wiec trzebaby dlugo plukac, zeby rozszczelnic, ale samo plukanie nie pomoze ani na moc, ani na ekonomike.
Ja robilem to u siebie w uszkodzonym silniku. teraz go rozebralem i widze ze nie bylo zadnego wplywu - syf jak byl pozalegany tak jest, mul dalej plywa na dnie miski a pierscienie dalej sa zapieczone.
W sprawnym silniku juz bym jednak tego nie powtorzyl
#7
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 11:49
Czyli myslimy tak samo, tylko niezrozumieilsmy sie.Wprawdzie o ile wiem, Oplowskie silniki nie maja natrysku na spod denka wiec trzebaby dlugo plukac, zeby rozszczelnic, ale samo plukanie nie pomoze ani na moc, ani na ekonomike.
#8
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 12:13
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry
[SIGPIC][/SIGPIC]
Never make a pirate angry !
#9
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 13:24
Sama zmiana oleju daje roznice, ktora wiele osob odczuwa (np ja wiem kiedy u mnie olej nadaje sie do wymiany i jest to wczesniej niz 10.000km). W samym silniku osady gromadza sie na dnie miski i na poziomych powierzchniach. Taki preparat moze to rozpuscic i ulatwic wyplukanie, ale jak juz napisalem u mnie tego nie zrobil.
Chodzi mi jedynie o to, ze plukanie moze byc niebezpieczne dla silnika i nalezy je przeprowadzac z rozwaga.
#10
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2008 - 13:59
#11
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 15:07
jakich preparatów używacie do płukania silnika? i jak wygląda ta operacja?

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#12
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 19:35

#13
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2009 - 23:56
czy macie jakieś konkretne testy np takie jak ceramizer.
Zdjęcia linki też by się przydały chętnie ludzie się z tym zapoznają.
Moim zdaniem jak lejesz dobry olej to płukanka nie jest potrzebna co nie znaczy że nic nie daje dla użytkownika samochodu.

A jeżeli już płukać, to dół "manualnie" wymyć, szczególnie w starym aucie i dopiero płukać.
Tak samo z tym magicznym uszczelnianiem przez nagar itp... - trzeba wymienić uszczelki/simmeringi jak zawał tak zwał i dobry olej zalać. Odczucia pozytywne będą 200% większe.
Pozdrawiam.
#14
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 20:48
Silnik X20XEV miał przejechane 23000km i był zalewamy pół syntetykiem...między wymianami co ok.10000km zżerał do trzech setek oleju olej MIllers Oil i płukanka też tej firmy.
Silnik X25XE na razie ma przejechane 140000km jest zalewany trzyesterowym olejem syntetycznym Millers Oil CFS 5w/40 środek do płukania tej samej firmy.
Zużycie oleju między wymianami do 100ml...lub wcale.
Widzę różnicę w kolorze zlewanego oleju...
Co do wrażeń...silnik chodzi jak na nowym oleju.
A skoro takie płukanki robią w REGAL Motorsport w VXR przy wymianie to chyba nie jest to niewskazane.
Zresztą każdy robi jak uważa...
#15
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 21:12
#16
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 18:32
#17
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 09:55
Heh..Miałem wlany mienerał od bodajrze 100 tys km.Miałem przejechane 250 tys...Zbliżała się wymiana oleju.Więc kupiłem płyn do płukania silnika.Najpierw zlałem cały olej przez pończończochę (sporo syfu),wlałem z powrotem i zrobiłem kolejne 50 km i wlałem środek do pukania silnika.Znowu 50 km i zlałem cały olej....Wlałem półsyntetyk.Silnika czuje że dopiero teraz zaczyna żyć..Przyrost mocy jest odczuwalny,lepiej się wkręca...Dobrze ze nie posłuchałem mechaników...Wlejesz uwalisz silnik ..Zrobiłem już na tym oleju 40 tys km...I silnik chodzi jak żyleta...
no a ja sie zastanawiam bo po zmianie oleju na polsyntetyk moj motor padł a podejrzewam ze poprzedni wlasciciel wlal minerał i tez slyszalem teorie o rozszczelnieniu silnika, moim zdaniem płukanka dobrze zrobi jak silnik po remoncie i szczelny, jak trzymaja go tylko nagary, a moze to tylko przypadek..
#18
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 05:10


#19
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 08:03
:pokoj:Wypłuczesz nagar,który uszczelnia w miarę użytkowania silnik.Każdy dobry mechanik ci to powie
Dobrzy mechanicy,których znam mówią, że to uszczelki zapewniają szczelność silnika. No, ale technologia idzie do przodu to może sie nie znają

#20
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 12:10
Każdy dobry mechanik ci to powie
to ja radze takich dobrych mechanikow omijac szerokiem lukiem - pewnie to ci sami co leja mineralny bo ten uszczelnia silnik, maaaasakra