Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OP-COM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
669 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2009 - 13:25

Panowie czy jest jakiś manual do OP-COM ??
Jest tam masa wartości jakie zczytuje interfejs i teraz pytanie czy jest gdzieś jakaś książka czy coś podobnego które podaje ile w danej zakładce być powinno a ile nie ??
Czy tym interfejsem można np regulować obroty silnika itp itd...
Za odpowiedź z góry dziękuję.


Zdaje mi się że trzeba będzie stworzyć nowy dział dotyczący
OP-COM-a
Tak to jest jak kupuje ktoś urządzenie do diagnostyki i nie ma pojęcia co widzi przed sobą

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#22 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2009 - 14:21

Manual do Opcoma - hmm - najważniejsze mieć podstawy działania silników które chce się obsługiwać i wiedzieć jaki parametr odpowiada za co - umieć poruszać się między parametrami i/lub ewentualnie mieć dostęp do TISa i/lub Autodaty i/lub innych programów diagnostycznych



 


#23 OFFLINE   caliber

caliber
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 27 czerwca 2009 - 14:23

już nic...

#24 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2009 - 16:45

Tak to jest jak kupuje ktoś urządzenie do diagnostyki i nie ma pojęcia co widzi przed sobą


Z całym szacunkiem, o to lotto, że porównując wartości odczytane z bloków pomiarowych i porównując do danych z np. Autodaty idzie rozwiązać problem. Najważniejsze to dobrze zinterpretować uzyskane wyniki/odczyty. Ale wydaje mi się, że "caliber'owi" (mi z resztą też) chodzi też o czysto techniczny język zawarty w programie oraz różne tłumaczenie pewnych nazw elementów, które mają wiele określeń w języku polskim. Pewne procedury wymagają też posiadania Car Pass, w którym jest kod dostępu do sterownika. Jestem początkujący w tym temacie i też ostrożnie podchodzę do wielu opcji a z chęcią dowiedziałbym się o możliwościach zakupionego urzadzonka. http://vezerdiagnosz...u/index_en.html tu na dole trochę manuali w języku nietutejszym niestety. Pozdrawiam i miłej zabawy z op-comem.:)

#25 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 czerwca 2009 - 17:46

co do Car PAss to z moich doświadczeń wynika jest on potrzebny tylko do programowania immo oraz alarmu. do sterownika silnika nie

#26 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2009 - 17:58

zgoda - przynajmniej ja kupiłem urządzenie i patrzę na wartości i się cieszę że się zmieniają ;) a niektóre nie.
Zechcesz pogadać za 2 miesiące otym co będziemy wiedzieli na temat pracy i wartości? Obiecuję że moja wiedza dorówna serwisowej.
Na tym polega pasja z hobby do drążenia nowości i poznawania nowych urzadzeń - wiedzę się zdobywa a nie się "ją ma"

ROZWIJAĆ SIĘ TRZEBA więc KAŻDY kupuje różne gadzety - bo rozwijają i podnosza wiedzę techniczną (najczęściej ogolną ale techniczna)
Trochę te slowa Marku były z całym szacunkiem takim małym aktem zarozumialstwa "ja wiem a reszta to głupki" To mnie uraziło więc piszę i proszę o zrozumienie, punktu widzenia innych.
To KLUB OMEGI przecież i powinno nam zależeć na WSPIERANIU się na wzajem a nie na "polaczkowaniu"

Dzięki Roozga i Florku za przydatne informacje. Zaraz się w nie zagłębię.

A może na jakimś spociku ktoś kto ma ochotę pomóc udzieliłby "niekumatym" korepetycji? to by było coś.!!!



A tak wracając do tematu - za cholerę nie mogę uruchomić diagnostyk urządzeń dodatkowych np radia czy sprawdzić kontrolek czy sprawdzić silniczków poziomowania ksenonów - interface jakby się nie łączy
zaraz potem inne funkcje odczytuję mogę resetować wartości adaptacyjne itp.
Czy ma ktoś podobny problem.

na stronie http://www.op-com.pl/download.htm jest najnowsza wersja po polskiemu - czy jest coś warta?

#27 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2009 - 21:10

Trochę te slowa Marku były z całym szacunkiem takim małym aktem zarozumialstwa "ja wiem a reszta to głupki" To mnie uraziło więc piszę i proszę o zrozumienie, punktu widzenia innych.


Trochę źle mnie zrozumieliście do tego ( tak jak napisał Roozga ) trzeba mieć najlepiej TIS-a albo Auto Datę ale to też trzeba umieć obsługiwać , przez jeden post nie da się tego wyjaśnić to trzeba kilku dni - tygodni nauki i zabawy z programem, najlepiej wyjaśnić to osobiście :piwo: :kumple:
Wiem że nie od razu Rzym zbudowano , każdy z nas jest dobry w tym co robi najlepiej i niech tak pozostanie . jeden jest księgowym inny jest piekarzem a jeszcze inny mechanikiem

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#28 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2009 - 21:28

Marku - to co korepetycje? ogólnorozwojowe:kumple::jezor::pad::pijany:

mogę zorganizować zlot w Toruniu dla chętnych - ze szkoleniem i spaniem w najprawdziwszym pruskim forcie?

Toruń to dobre miejsce na mapie - zewsząd daleko hehehe

#29 OFFLINE   caliber

caliber
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 28 czerwca 2009 - 00:15

Ermi mówisz o Fort Żólkiewski ??
Nocuję tam dwa razy w roku jak jedziemy na manewry w waszych bunkrach :)
********* klimat i miejsce do integracji :)

Co do postów wyżej... napisałem to samo, że poczułem się lekko urażony słowami Marka, ale po chwili to skasowałem bo nie chciałem jakiś tam dziwnych dyskusji.
Zgadzam się z kolegami powyżej, nie jesteśmy megamózgami i wszechwiedzącymi, ja mam szkołę mechaniczna ukończoną i pracuje w podobnym zawodzie od prawie 8 lat... ale nie wiem wielu rzeczy jeszcze i tego chcę się nauczyć.
Roboty się nie boje i jak mnie sytuacja zmusi to omegę rozbiorę do ostatniej śrubki a potem ją złoże ....
Pozdrawiam :)

#30 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2009 - 11:01

tak caliber fort IV Żółkiewski - mnie się tam też zawsze podobało

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2009 - 21:50

Od 6 sierpnia jest dostępny Op-Com w wersji 090714PL ;) . Testował już ktoś?

#32 OFFLINE   JerryG

JerryG
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:27

w OS jest ale OS się pozbyłem :)
w sumie nie jest mi to koniecznie potrzebne - tylko chcioałem wiedzieć czy komuś to w opcomie działa


Witam! Jako ze to moj pierwszy post na tym forum.

A czy probowales zmieniac OS-em jak posiadales??
Mi przy probach podniesienia obrotow w OS dzialalo, ale tylko do wylaczenia silnika.
Po ponownym odpaleniu obroty byly na starej pozycji.
OS od Piwka 1.0.1.65, testowane na dwoch czy trzech roznych Oplach.

Podobnie poszlo w Op-com, niby zmienia ale nie zapisuje, wiec taka jakby wartosc tylko do potestowania.

#33 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 sierpnia 2009 - 20:41

test to jedno a zapisanie to co innego. w OS to działało z moim simtecem 56.5 na wersji 1.69 - mogłem sobie zapisać dowolne obroty z pewnego zakresu i tak było :) W Op-com jest opcja program idle speed czy jakoś tak ale nie ma nic do nastaw a przycisk activate nic nie robi....

#34 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 20:53

Panowie, co do tematu OS to jest odpowiedni wątek: http://forum.omegakl...?t=4906&page=55 . Zdaje mi się, że ten dotyczy Op-Com'a ;) I nie miejcie mi za złe , że się wtrącam. Op-Com w wersji 090714PL chce aktualizować firmware do V1.39 ale "Failed" mi wyskakuje, co z tym fantem począć?
Ups. No i zaktualizowało do wersji V1.39 ale odpalić nie mogę. Z wersją 080704PL i 081125PL działa.

#35 OFFLINE   JerryG

JerryG
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 14 sierpnia 2009 - 15:37

Na to Ci nie odpowiem.

Ale mam inne zapytanie, w sumie problem.
Podlaczam dzisiaj sobie OP a tu szuka sterow i nie znajduje :confused:
W zeszlym tygodniu podlaczalem sie przez interfejs Viakena KKL USB do Golfa IV.

Przez ten Viakenowski podlaczalem sie wczesniej, system XP-Pro znajdowal sobie stery i byl miod malina.
Teraz zrobilem upgrade lapka, wymienilem procka i dolozylem pamieci.
Na nowo z formatowalem dysk i poinstalowalem programy.
Wskazuje katolog Adako/Op-com/Driver a on miele dyskiem i wywala ze nie moze znalezc.

Tu pytanie do uzywajacych OP i Vag, tez macie cos takiego, czy to u mnie sie dzieja jakies problemy??

#36 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 sierpnia 2009 - 15:40

Na to Ci nie odpowiem.

Ale mam inne zapytanie, w sumie problem.
Podlaczam dzisiaj sobie OP a tu szuka sterow i nie znajduje :confused:
W zeszlym tygodniu podlaczalem sie przez interfejs Viakena KKL USB do Golfa IV.

Przez ten Viakenowski podlaczalem sie wczesniej, system XP-Pro znajdowal sobie stery i byl miod malina.
Teraz zrobilem upgrade lapka, wymienilem procka i dolozylem pamieci.
Na nowo z formatowalem dysk i poinstalowalem programy.
Wskazuje katolog Adako/Op-com/Driver a on miele dyskiem i wywala ze nie moze znalezc.

Tu pytanie do uzywajacych OP i Vag, tez macie cos takiego, czy to u mnie sie dzieja jakies problemy??


podczas instalacji op-coma podepnij kabelek do Ci się stery same powinny zainstalowac.

#37 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2009 - 17:14

JerryG jeśli chcesz instalować Op-Com'a w wersji 090714PL to nie znajdzie sterów! Są skopane, brak kilku pliczków. Ja użyłem wersji starszej i podczas deinstalacji nie usuwałem starszych sterów. Zostawiłem z wersji 081125PL i zainstalowany fizycznie interfejs. A stery do VCDS też mam i nic się nie gryzie.

#38 OFFLINE   JerryG

JerryG
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-07-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 15 sierpnia 2009 - 12:19

JerryG jeśli chcesz instalować Op-Com'a w wersji 090714PL to nie znajdzie sterów! Są skopane, brak kilku pliczków. Ja użyłem wersji starszej i podczas deinstalacji nie usuwałem starszych sterów. Zostawiłem z wersji 081125PL i zainstalowany fizycznie interfejs. A stery do VCDS też mam i nic się nie gryzie.


Nie, instaluje swoje oprogramowanie z zakupionym interfejsem 081125PL.
Juz poszlo i dziala.
Z dodaj/usun programy usunelem FTDI Direct Driver to z VAG dla USB oraz
OP-COM USB V2 Driver i ponownie go zainstalowalem z reki wskazujac plik OPCOMUSB.inf.

Troche to dziwne, bo wczesniej dzialalo.
Na razie potrzebuje Op-coma, ale jeszcze sie pobawie w instalowanie sterow dla VAG.

#39 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 13:08

a tak wogule jaka jest różnica pomiędzy ostatnimi wersjami op-coma - coś istotnego z punktu widzenia nas omegowiczów się zmienilo???
A właśnie - Przemku - już pojawił mi się przycisk "testuj"

I mam pytanie
Czy jest możliwość przypisania ilości kroków przy ksenonach czy zmiany innych parametrów w op-comie?

Czy program ma jakieś "myki" typu wciskamy lewy alt i strzalkę aby zmienić jakiś parametr?

#40 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2009 - 23:15

Kolega aviko z forum Vectry odnalazł w czeluściach netu coś takiego: http://rs433.rapidsh...90714_PL-OK.exe żeby najnowsza wersja Op-Com'a w naszym języku dała się "potestować na chińczyku" a potem z lekkim sercem trzeba kupić oryginał! ;)
Całość walki można prześledzić na http://forum.vectrak...33.
Dodam, że niektóre cytaty na forum VKP z http://peb.pl/ (bo tam "ktoś kogoś" cytuje w taki sposób, że niby V1.39 "uwala" interfejs) ;)