Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do kolegów co mają problem z odpalaniem silnika.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 11 listopada 2006 - 21:12

całe 4 zł taniej na 100 km ... taka oszczędnośc to z deka o kant ... potłuc. A jazda na benzynie hmmm jak bym kupił nowy mocniejszy samochód :mrgreen:
konto usunięte

#102 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 11 listopada 2006 - 23:16

A może mi ktoś napisać jakie ma obroty silnik MV6 3.0 przy zapalaniu rano?
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6

Dopóki nie założyłem sobie piep.......o gazu t oobroty były ok. 900-950. I było fajnie. Teraz go odpalam i ma 500, 400, 300, 250 i zdechł - qr.a :bad:
Muszę mu codziennie rano poświęcić ok. 15-20 sek. i potrzymać na ok. 1000 to się ustabiluzują.

Chyba wywale gaz, troche mi sie już nie opłaca

Szlag człeka trafia - a ten stan rzeczy + niewielka oszczędność z jazdy na gazie skłania mnie do demontażu ins. gaz.


NIESTETY NIE MOGĘ SIĘ ZGODZIĆ Z KOLEGĄ JEŻELI CHODZI O SILNIK X30XE. Sprawa wygląda tak ponć w 2.0 16v z gazem jest ok , a w 2.0 8v z gazem nie jest ok . Mówimy tu o sekwencji , bo 2.0 8v ponoć dobrze chodzi na zwyklym prostej instalacji gazowej , ale to tylko pogłoski. Wracając do tematu ja mam w X30XE i gaz już dwa lata i dopiero teraz zaczeły się w/w sceny , niestety nie wiem co jest przyczyną . Miałem kłopot a odpalaniem, ale kolega kloegi z serwisu Opla coś zrobił, tzn obszedł TECHA żeby zaprogramować kluczyk i jednocześnie poprawiło się odpalanie , łapie za drugim , czasami za pierwszym razem, nie zniknęły problemy z brakiem ssania , nawet po wymianie czujnika temp. wody.Więc może to jest klucz do problemu , wejście w system poprzez kod bezpieczeństwa ( posiadasz taki kod na CAR PASS jeżeli wogóle posiadasz coś takiego )i totalne zresetowanie komputera, wgranie nowych nastawów, czy coś w tym rodzaju , niestety nie jestem biegły w tych komputerowych tematach.
Żadne tam odłączanie gazu nie pomagą , mowa o instalacji sekwencyjnej , która jest wymyślona i dedykowana do tego typu silników. Auto jest nasr...ane elektroniką i jakiś układ poprostu dał ciała i trzeba go wymienić lub pobudzić do działania. Pozdrawiam, i pobudzam do myślenia kolegów z podobnymi problemami.

kolega Robo napisał;
całe 4 zł taniej na 100 km ... taka oszczędnośc to z deka o kant ... potłuc. A jazda na benzynie hmmm jak bym kupił nowy mocniejszy samochód
A przepraszam , z jakich wyliczeń to koledze wyszło , bo mi jakby nie liczyć to wychodzi inaczej;
230 km x 35l gazu x 2,15=75,25 pln (zużycie ok 15l/100kmw/g wzoru35/230x100=zużycie)
230 km x 35 l benzyny x 4,60 = 161pln
Więc 161 - 75 = 86pln
Taka drobna różnica 86 ,- Takie tam. Może się mylę to mnie poprawcie.

#103 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2006 - 23:47

Zara, zara. Bo sie znowu pogubiłem;
o spalaniu jest w kilku innych wątkach... tu jest o czujnikach i problemach z odpalaniem... jakby kto nie wiedział

#104 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 12 listopada 2006 - 01:01

Rano przed odpaleniem odłącze akumulator na kilkanaście minut i zobaczę co będzie. Już kidyś tak zrobiłem a autko zapaliło i chodziło normalnie, przez kilka dni. A tak w ogóle to czeski film z tą moją omegą (i chyba nie tylk z moją) Bardzo trudno określić co niedziała(dla mnie), co jest przyczyną tych problemów z odpalaniem. A mechanicy ? większość do rozszczelania. Serwisy różne - zgroza, podjeżdżam otwieram maskę mówię co i jak a goście mówią poco mi taki silnik Mv6 3.0 ręce opadają.
Kto wie gdzie jest jakiś fachowiec w okolicach Tarnowa?

#105 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 12 listopada 2006 - 01:38

kolega Robo napisał;
całe 4 zł taniej na 100 km ... taka oszczędnośc to z deka o kant ... potłuc. A jazda na benzynie hmmm jak bym kupił nowy mocniejszy samochód
A przepraszam , z jakich wyliczeń to koledze wyszło , bo mi jakby nie liczyć to wychodzi inaczej;
230 km x 35l gazu x 2,15=75,25 pln (zużycie ok 15l/100kmw/g wzoru35/230x100=zużycie)
230 km x 35 l benzyny x 4,60 = 161pln
Więc 161 - 75 = 86pln
Taka drobna różnica 86 ,- Takie tam. Może się mylę to mnie poprawcie.

Po 1: benzyny spali mniej niż gazu;
po 2: co to za benzyna po 4,60pln??!! ogólnie dostępna jest już za 3,65pln :-D

Nie chcę też tutaj brudów robić ale może Ktoś z Władzy przeniesie to w odpowiednie miejsce? I jeszcze to http://forum.omegakl...ighlight=#28393 bo tam też się wpakowało o spalaniu :arrow:
Pzdr, Zen

#106 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 12 listopada 2006 - 10:22

Po 1: benzyny spali mniej niż gazu;
po 2: co to za benzyna po 4,60pln??!! ogólnie dostępna jest już za 3,65pln :-D

Nie chcę też tutaj brudów robić ale może Ktoś z Władzy przeniesie to w odpowiednie miejsce? I jeszcze to http://forum.omegakl...ighlight=#28393 bo tam też się wpakowało o spalaniu :arrow:


Faktycznie zgodzę się z kolegą co do p.2 nie mam pojęcia skąd tę cenę wziąłem chyba coś mi się na chwilę zamroczyło,a z punktem 1. nie był bym taki do końca pewny , zakładając jazdę po mieście, a nawet jeżeli by tak było MV6 musi spalić swoje , a oszczędność ze 100 km to nie jest napewno 4pln tylko coś ponad 50 pln.
A co do usunięcia wądku to wydaje mi się że sam się rozwinął przy okazji dochodzenia do przyczyny złego odpalania i nie ma potrzeby go usówać , wiem że w naszym wspaniałym kraju jest dużo ludzi co potrafią wyjmować słowa , a nawet całe zdania z kontekstu i wychodzą później wielkie bzdury. Pozdrawiam.

#107 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 12 listopada 2006 - 18:12

Po 1: benzyny spali mniej niż gazu;
po 2: co to za benzyna po 4,60pln??!! ogólnie dostępna jest już za 3,65pln :-D

Nie chcę też tutaj brudów robić ale może Ktoś z Władzy przeniesie to w odpowiednie miejsce? I jeszcze to http://forum.omegakl...ighlight=#28393 bo tam też się wpakowało o spalaniu :arrow:


Faktycznie zgodzę się z kolegą co do p.2 nie mam pojęcia skąd tę cenę wziąłem chyba coś mi się na chwilę zamroczyło,a z punktem 1. nie był bym taki do końca pewny , zakładając jazdę po mieście, a nawet jeżeli by tak było MV6 musi spalić swoje , a oszczędność ze 100 km to nie jest napewno 4pln tylko coś ponad 50 pln.
A co do usunięcia wądku to wydaje mi się że sam się rozwinął przy okazji dochodzenia do przyczyny złego odpalania i nie ma potrzeby go usówać , wiem że w naszym wspaniałym kraju jest dużo ludzi co potrafią wyjmować słowa , a nawet całe zdania z kontekstu i wychodzą później wielkie bzdury. Pozdrawiam.


Teraz to ja już nic nie czaję!! Fajnie, że do pkt 2 się zgadzamy.
Ale pkt 1 to już zagadka. Ja nadal twierdzę, że auto więcej spala gazu niż benzyny z czym się nie zgadzasz :???:
Bardzo chciałbym abyś przedstawił mi jak wyliczyłeś, że na 100km jazdy na gazie oszczędzasz 50pln bo ja też bym tak chciał. Dodam, że aby zaoszczędzić 50zł na 100km auto musiałoby spalić:
-przy założeniu, że gazu spala min. 10% więcej wychodzi:
*spalanie benzyny - 36l*3,75pln=135pln (na 100km)
*spalanie gazu - 36l+10%36l=39,6l*2,15=85,14pln (na 100km)
**dzięki takiemu spalniu zaoszczędzamy 135-85,14=49,86zł!!!!! (na 100km)

Sorry!! Ale albo się nie rozumiemy albo nie wiem co.... Przecież to absurd :?: :?: :?:
Przy normalnym spalaniu ok. 10l i przy dalszym założeniu 10% wzrostu spalania na gazie oszczędzasz 12,50pln :bigok:

Za takie wypociny to normalnie se :piwo:
Pzdr, Zen

#108 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 12 listopada 2006 - 18:38

u mnie to wygląda mniej więcej tak:(oczywiście jazda po mieście)
Spalanie gazu 16l/100 km czyli 16x2.1zł=33,6 zł/100km
spalanie beny 14l/100 km czyli 14x3.8zł=53,2 zł/100km
czyli na każdych 100 km po mieście oszczędzam 19,6 zł
oczywiście w takim okresie jak teraz bo w lecie pali mniej conajmniej o litr
przy przebiegach jakie robie miesięcznie ok 500km(tak,tak tylko tyle robie bo wszędzie mam rzut beretem) oszczędność z posiadania instalki wynosi około 100 zł miesięcznie czyli jakbym miał zakładać lpg samemu to psu na bude taki interes bo instalka wracałaby się jakieś 4 lata a może dłużej,ale że kupiłem już z gazem więc jest ok :drink:

#109 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 listopada 2006 - 19:05

a u mnie wygląda tak...

spalanie gazu 17x2.25=38,25 (wiem że dużo ale... tak jest i tyle)
spalanie benzyny 11x3.65=40.15
oszczędnośc 40.15-38.25=1.9zł na 100 km
więc gdzie tu logika :?: mniej niszcze silnik, mniej sie namorduje, więcej frajdy same plusy nie licząc zakichanych 2 zeta.

kto wam powiedzial że mam mv6 :?: :roll: ja mam 2.0 16v :roll:

ps niech to ktoś zrobi z tego nowy temat albo coś :roll:
konto usunięte

#110 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 12 listopada 2006 - 22:16

To w takim razie i ja teraz napiszę o pieprz...j oszczędności u siebie:
Spala mi:
-12l/100km na trasie przy prędk. do 120km/h co daje koszt 12*2,15=26pln, benzyny natomiast spala 8,5l/100km co daje 8,5*3,75=32pln - różnica 6pln;
-15l/100km na trasie przy prędk. do 170km/h co daje koszt 15*2,15=32pln, benzyny natomiast spala 10l/100km co daje 10*3,75=38pln - różnica 6pln;
-miasto 20-25l/100km co daje koszt od 43-54pln, benzyny natomiast 15-18/100km co daje koszt 56-68pln - różnica ok. 14pln.
Pisałem już o tym tutaj
http://forum.omegakl..._author=fotozen
Mam gaz i tak jeżdżęna benzynie :-) I jest klawo :-D
Pzdr, Zen

#111 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 13 listopada 2006 - 10:42

Panowie !!!!!!!!!!!!

O spalaniu to proszę bardzo.......ale nie TUTAJ

TUTAJ........usiłujemy dojść dlaczego nasze Omegi nie palą jak potrzeba.

Jak wcześniej pisałem wymiana czujnika wspaniale pomogła mojej Omie.......tyle że minęło 3 dni i się skończyło.....teraz pali za 2 lub 3 razem.Podjadę trochę i potrafi zgasnąć.
Nie wiem już co jeszcze mogę zrobić.....
jarcco

#112 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 13 listopada 2006 - 18:42

Panowie !!!!!!!!!!!!

Jak wcześniej pisałem wymiana czujnika wspaniale pomogła mojej Omie.......tyle że minęło 3 dni i się skończyło.....teraz pali za 2 lub 3 razem.Podjadę trochę i potrafi zgasnąć.
Nie wiem już co jeszcze mogę zrobić.....


Odłącz na 30 min akumulator i zobaczysz co będzie rano. Wiem że to nie jest usunięcie usterki, ale warto sprubować. Ja tak zrobiłem już dwa razy i działało. Gdy omega gasła mi przy zapalaniu obroty miałem ok. 800. Odłączyłem akumulator i obroty rano były 1100-1200. Nie potrafię wyjaśnić o co chodzi ale pomaga.

#113 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 14 listopada 2006 - 06:10

Odłącz na 30 min akumulator i zobaczysz co będzie rano. Wiem że to nie jest usunięcie usterki, ale warto sprubować. Ja tak zrobiłem już dwa razy i działało. Gdy omega gasła mi przy zapalaniu obroty miałem ok. 800. Odłączyłem akumulator i obroty rano były 1100-1200. Nie potrafię wyjaśnić o co chodzi ale pomaga.


Tak tu kolega ma rację , jest to złoty półśrodek na większość dolegliwości aut z komputerem, ale tylko do jakiegoś czasu, ja takie operacje przeprowadzam średnio w oplu raz na miesiąc , w vw raz na dwa - trzy miesiące . To wszystko zależy od ilości przejechanych kilometrów - im więcej tym częściej.

#114 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 listopada 2006 - 07:40

Klubowiczki i Klubowicze, Goście, korzystając z okazji, a także z tego , że wątek i tak troche popłynął chciałbym wszystkich poinformować o jedwabiście klubowej postawie Fox 666. To człowiek, który poproszony o pomoc , nie odmawia! Poprosiłem o pomoc w instalacji czujnika , będącego przedmiotem dyskusji w powyższym temacie. Nie dość, że się zgodził, podał nr tel, to jeszcze gdy zadzwoniłem do niego 2h przed instalacja, bez wcześniejszego umawiania się, zbudziłem go, to gość szybko zorganizował miejscówke z prądem i narzędziami. Jako, że nie jestem z Wawy, powiedział, że gdybym nie mógł trafić, to mnie poprowadzi. I faktycznie pojechałem za daleko. Za moment przyjechał po mnie i poprowadził na miejsce. Udzielił cennych wskazówek , pokazał co gdzie jest, wymieniliśmy się doświadczeniami.
Postawa naprawdę godna pochwały!!Ten człowiek stracił dla mnie pół wolnego dnia, benzynę na jazdę po mieście i prowadzenie mnie, stracił zdrowie-staliśmy na zimnie...mój czteropak tego nie wynagrodzi.
Takie postawy są godne naśladowania!! :brawo: :brawo: :brawo:
Fox 666, dzięki!! :piwo:
:yes_yes:

ps.Czujnika nie wymieniliśmy, bo okazał się ok.

#115 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2006 - 07:56

...ps.Czujnika nie wymieniliśmy, bo okazał się ok.

Sirchaser lub Fox 666.
Jak się sprawdza czy czujnik jest OK?

#116 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 14 listopada 2006 - 11:53

Myślę że każdy z klubowiczów tak by postąpił.Taka jest idea klubu .
Czujnik jest uszkodzony wtedy gdy samochód odpala , lub odpala z trudem, ale zaraz gaśnie, jest to typowy objaw braku tzw. ssania, przekonać się o tym można utrzymując autko na obrotach 1500 2000 i patrząc na wskazanie mom.spalania , jest dużo mniejsze niż na ssaniu.CZójnik ów jest odpowiedzialny za impuls do sterownika powodującego zamknięcie dopływu powietrza lub częściowym otwarciu.Ssanie to nic innego tylko tryb odpalania zimnego auta na samej bęzynie i dogrzanie go do temp. pracy wtedy otwiera się powietrze , obroty spadają do normalnych obrotów i silnik pracuje na składzie mieszanki paliwo - powietrze. W starych autach ssanie było ręczne, regulowane linką. To są oczywiście moje doświadczenia poparte wnikliwą lekturą forum, jeżeli jest ktoś kto ma inną teorię bardziej prawdopodobną niech mnie poprawi. Pozdrawiam.

P.S. Sirchaser- Jeżeli faktycznie stwierdzisz że czyjnki jest do wymiany to nadal się polecam.

#117 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 14 listopada 2006 - 12:55

Odłącz na 30 min akumulator i zobaczysz co będzie rano


Popróbuję, zobaczymy jak to będzie.
Nadmienię że ostatnio zaczęły się problemy z obrotami na jałowym biegu :bad: .
Normalnie jest w V6 ok 600 obr, ostatnio cuda, powiadam cuda, obroty falowały góra dół i to w takim tempie że wskazówka obrotomierza kiwała się niczym na wietrze.....wieczorkiem w garażu rozpiąłem wszystkie kostki czójników i czegokolwiek jeszcze popryskałem WD40, przeczyściłem styki i obroty równiutkie 600.....
ciekawe na jak długo.
Dziś odepnę komputerek....

pozdrawiam
jarcco

#118 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 14 listopada 2006 - 13:34

Moim skromnym zdaniem u kolegi to coś się krokowcem zadziało ,ale nie koniecznie , bo np. wystarczy że poleci troszkę oleju na przepustnicę , a ztamtąt dalej, i może na jakiś czas dać taki efekt, lekarstwo to dodać trochę gazu i potrzymać na wyższych obrotach np. 2000 2500 obr/min,zgasić i za chwilę odpalić spowrotem, nic się silnikowi nie stanie , a może nawet przedmucha to i owo. A tak przy okazji to odradzałbym psikanie WD 40 wszelkiego rodzaju połaczeń , jest to płyn penetrujący . Do reaktywacji starych połączeń elektrycznych jest sprej o nazwie CONTACT , nie pamiętamfirmy ale napewno w sklepie będą wiedzieli.

#119 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2006 - 15:41

Wracając do tematu.
Jak pisałem mulił mi okropnie silniczek na benie w stanie zimności (tzn. póki się nie rozgrzał); tak brzydko pyrchał i buksował... :cry:
No i za radą niektórych kolegów zanim zacząłem się dobierać do czujnika temp. siln. zalałem do baku na 30 litrów benzynki 2 butelki preparatu do wtryskiwaczy "WYNS". Wysłałem żonę na przejażdżkę - machnęła na benie ok. 200 km, no i kurde rewelacja! Autko nabrało wigoru, odpala "no problem", nie muli na benie gdy zimny silniczek i ogólnie jest OK.
Ale oczywiście naczytawszy się postów i waszych różnych przykrych doświadczeń nie cieszę się na zapas; na razie obserwuję i czekam co będzie. Może się udało? :roll:
No to tyle i pozdrawiam.
Czujnik i tak okropnie mnie kusi żeby go wymienić, bo jakoś takie mam przeczucie, że przydałoby się... :looz:

#120 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 15 listopada 2006 - 20:42

Odłącz na 30 min akumulator i zobaczysz co będzie rano


Popróbuję, zobaczymy jak to będzie


No i odpiąłem na godzinkę.....niestety nic nie dało, silnik odpalił za 2 razem.
Za to po przeczyszczeniu styków kostek obroty równiutkie.Tylko jak odpalę zimny silnik to po wyjechaniu z posesji podczas zamykania bramy gaśnie ni z tego ni z owego...pomimo że silnik pracował równo.Później po kolejnym odpaleniu jest ok.Musi sobie po prostu raz zgasnąć i jest dobrze :mrgreen:
jarcco