daj mi proszę adres do tego Opelszopa.zamowilem juz czujnik w opel-shop...
Do kolegów co mają problem z odpalaniem silnika.
#81 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2006 - 18:03
#82 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2006 - 18:27
#83 OFFLINE
#84 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2006 - 20:48
#85 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2006 - 21:12
Robo, jeszcze nie założyłem, ale jak założę, to na pewno napiszę
pzodro
#86 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 17:32
Ps. Ponoć chodzi o to że niektóre omegi mają komputer o nie ustannym pragnieniu uzyskania idealnej mieszanki, do tego stopnia że jak gasi sie ja na nocke a ma sie gaz, przytkany tłumik albo wadliwą lambde (ponoć już minimalne niedomagania) to nad ranem komputer zalewa silnik w poszukiwaniu tej idealnej mieszanki...
Sam nie wiem co otym myśleć, 1 dzień testu trwa (dojechałem omą do domu na benzynie i było ok) na wszelki wypadek pojeżdze do poniedziałku i zobacze.
#87 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 18:24
Czy może mi ktoś wytłumaczyć rużnicę pomiędzy tymi dwoma czujnikami temperatury!
Obydw znajdują się obok siebie w silniku Y22XE.
Pierwszy czujnik to (niestety nie mogłem wstawić samego zdjęcia )
http://www.opel-shop...products_id=710
natomiast ten drugi na zdjęciu poniżej:
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#88 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 19:13
Czy może mi ktoś wytłumaczyć rużnicę pomiędzy tymi dwoma czujnikami temperatury!
Jak sadze ten drugi jest od wskazania na desce (wskazanie)
I jak pomogło
Wymienilem jak pisalem i nie zaluję.
Jezdżę kilka dni i pali od dotknięcia!
Chyba trafiłem w DYCHĘ !
#89 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 19:14
Jak sadze ten drugi jest od wskazania na desce (wskazanie)
drugi- mialem na mysli ten ze zdjecia w linku
#90 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 20:33
zamowilem juz czujnik w opel-shop.Koszt 27zl z przesylka za pobraniem.
Przyjdzie pewnie jutro/pojutrze.Na weekend wyjezdzam , wiec nie dam rady wymienic, ale w poniedzialek mam wolne i sprobuje...zalezne to tez od pogody, bo pod chmurka bede robil.Mam nadzieje, ze Fox 666, pomoze.
Witam, pomoc nadal aktualna tylko że ja jestem z W-wy , a Ty z Augustowa , co do poniedziałku to ok ( pracuję na noc od 22) także chyba jak coś to przed południem bo jak coś wyniknie to jest jeszcze czas na reakcję, wtorek i środa spoko data mam cały dzień wolny, poza małą robótką z klimatronikiem u kolegi z W-wy, kwestia jeszcze nie dogadana , ale napewno w któryś wymieniony dzień. Proponuję zadzwonić 668 032 307 lub 889 513 304. Pozdrawiam, a narzędzia mam.
#91 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 23:23
A ja na razie nie zmieniłem tego czujnika i nie wiem co mam robić i mam klopsa.
Bo od czasu nastania chłodów moja Omcie odpala od kopa. Obroty trzyma na poziomie 700obr/min. I generalnie chodzi spoko.
Gdy było jeszcze ciepło to:
odpalała dopiero za drugim razem, obroty trzymały na poziomie 900obr/min i silnik się zamulał na benie.
Teraz z tych kłopotów pozostało "zamulanie się" autka na benie do czasu aż się silnik nagrzeje. Potem już jest OK.
Więc nie wiem, czy to wtryski (jak sugerowali niektórzy) czy raczej czujnik temp. silnika.
Jeszcze się chwilkę wstrzymam i potem zobaczę.
Ale bardzo mnie kusi ta wymiana czujnika, tym bardziej, że koszt nie wielki.
Zobaczymy.
Pozdro
#92 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2006 - 23:59
Jak sadze ten drugi jest od wskazania na desce (wskazanie)
drugi- mialem na mysli ten ze zdjecia w linku
W sumie to też tak myślałem, tylko zastanawiam się czy go też wymienić razem z tym drugim czujnikiem od temperatury. Według wskazań na desce mam w granicach 85 - 86 stopni - na trasie, a w mieście dochodzi maksymalnie na 90 i zastanawiam się czy tak ma być. Termostat mam nowy (wcześniej trzymał temperaturę 80 -82 stopnie).
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#93 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2006 - 10:06
#94 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2006 - 10:19
Najbardziej pasuje mi poniedzialek 13 bo mam caly dzien wolny, wiec baaaaardzo chetnie:)Odezwe sie na kom.
Nadal czekam na czujnik-wyslali w srode wiec dzisiaj to na bank bedzie
Pzdr :mrgreen:
#95 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2006 - 10:52
Teraz z tych kłopotów pozostało "zamulanie się" autka na benie do czasu aż się silnik nagrzeje.
Jesli masz gaz i muli Ci na benzynie lub w ogole nie ma przyspieszenia momentami to jest to normalny objaw. Chodzi o to ze Simtec jest dosc specyficznym sterownikiem i trudno go oszukac emulatorem wtryskow - rozjezdza sie mapa wtryskow (jak to mowia gazownicy). Mozna temu zaradzic kasujac pamiec (objawy wroca po jakims czasie) albo ustawic emulacje sondy jako fala prostokatna czyli idealny sygnal ale wtedy z kolei bedzie sie zapalac "check engine" co jakis czas... niestety gaz ma tez swoje wady....
#96 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2006 - 08:56
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6
#97 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2006 - 13:33
ale jedno stwierdzenie
miałem problemy z odpalaniem po postoju dłuższym nierówna praca itp. za czwartym może piątym razem zaskakiwała i wchodziła na obroty ale niezawsze sie chciało jezdzic na benzynce wymieniłem przepływomierz bo tak nakazał mechanior i odziwo autko pieknie chodzi na obrotach i wogóle(to było w dzien)
po nocce niestety autko po mieleniu rozruszniczkiem w końcu zaskoczyło odpaliło zawirowały obroty i tak juz sobie wiruja to 800 czasami 2.5 tyś nie wazne czy rozgrzany silnik.
w tej chwili czekam na dostarczenie owych czujników o których mowa i podziele sie co z tego wynikło
2.6 dual ram automat
#98 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2006 - 13:49
Teraz z tych kłopotów pozostało "zamulanie się" autka na benie do czasu aż się silnik nagrzeje.
Jesli masz gaz i muli Ci na benzynie lub w ogole nie ma przyspieszenia momentami to jest to normalny objaw. Chodzi o to ze Simtec jest dosc specyficznym sterownikiem i trudno go oszukac emulatorem wtryskow - rozjezdza sie mapa wtryskow (jak to mowia gazownicy). Mozna temu zaradzic kasujac pamiec (objawy wroca po jakims czasie) albo ustawic emulacje sondy jako fala prostokatna czyli idealny sygnal ale wtedy z kolei bedzie sie zapalac "check engine" co jakis czas... niestety gaz ma tez swoje wady....
No i u mnie to była ta awaria dziwne ale ciesze sie (wiem przynajniej co sie popsuło) :mrgreen: Chyba wywale gaz, troche mi sie już nie opłaca :roll:
Dextran nie mogłeś wcześniej o tym napisac : :roll:
#99 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2006 - 14:20
A może mi ktoś napisać jakie ma obroty silnik MV6 3.0 przy zapalaniu rano?
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6
Witam, miałem dosłownie te same objawy, myślałen że to czujnik o którym mowa ,no bo nie podaje wiadomośni do kompa o temp. wody , a ten nie włącza ssania, logiczne co nie , ale niestety wymiana czujnika pomogła tylko na dwa dni , nadal jest to samo,czzyli tak jak pisze kolega Nowak, nie wierzę w przepływomierz, bo jak się rozgrzeje to jest ok. , idę teraz rozpiąć kompa i ostudzić silnik , jutro rano zobaczę czy coś pomogło , a tak na marginesie to jak mogę wykasować błędy bez uzycia Techa , o ile tak można.
#100 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2006 - 20:00
Dopóki nie założyłem sobie piep.......o gazu t oobroty były ok. 900-950. I było fajnie. Teraz go odpalam i ma 500, 400, 300, 250 i zdechł - qr.a :bad:A może mi ktoś napisać jakie ma obroty silnik MV6 3.0 przy zapalaniu rano?
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6
Muszę mu codziennie rano poświęcić ok. 15-20 sek. i potrzymać na ok. 1000 to się ustabiluzują.
Szlag człeka trafia - a ten stan rzeczy + niewielka oszczędność z jazdy na gazie skłania mnie do demontażu ins. gaz.Chyba wywale gaz, troche mi sie już nie opłaca
PS.
Edit 28.11.2006_19:15
:looz: Gaz zdemontowany