Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do kolegów co mają problem z odpalaniem silnika.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2006 - 18:03

zamowilem juz czujnik w opel-shop...

daj mi proszę adres do tego Opelszopa. :wink:

#82 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 listopada 2006 - 18:27

daj mi proszę adres do tego Opelszopa.




proszę bardzo:

http://www.opel-shop.pl/index.php
jarcco

#83 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 08 listopada 2006 - 19:58

I jak pomogło :?:
konto usunięte

#84 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 listopada 2006 - 20:48

Robo, jesli mnie pytasz , to zakladam w nastepnym tygodniu, czujnika spodziewam sie jutro.

#85 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2006 - 21:12

Jarrco, dzięki za adres
Robo, jeszcze nie założyłem, ale jak założę, to na pewno napiszę
pzodro

#86 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 09 listopada 2006 - 17:32

Dziś byłem u elektryka (jednego z lepszych w mieście). Długo do niego jechałem ale dotarlem... oglądał ome przez godzine non stop na kompie ... diagnoza... 3 dni testu tylko benzyna... prognoza wadliwy komputer a wlaściwie wersja softu (nie można zmienić)... Spodziewane koszta 200 zł (mam nadzieje że znajde taniej)

Ps. Ponoć chodzi o to że niektóre omegi mają komputer o nie ustannym pragnieniu uzyskania idealnej mieszanki, do tego stopnia że jak gasi sie ja na nocke a ma sie gaz, przytkany tłumik albo wadliwą lambde (ponoć już minimalne niedomagania) to nad ranem komputer zalewa silnik w poszukiwaniu tej idealnej mieszanki...

Sam nie wiem co otym myśleć, 1 dzień testu trwa (dojechałem omą do domu na benzynie i było ok) na wszelki wypadek pojeżdze do poniedziałku i zobacze.
konto usunięte

#87 OFFLINE   slawek66

slawek66
  • 163 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Złotów/Nieuw-Vennep

Napisany 09 listopada 2006 - 18:24

Cześć!

Czy może mi ktoś wytłumaczyć rużnicę pomiędzy tymi dwoma czujnikami temperatury!
Obydw znajdują się obok siebie w silniku Y22XE.

Pierwszy czujnik to (niestety nie mogłem wstawić samego zdjęcia :oops: )
http://www.opel-shop...products_id=710

natomiast ten drugi na zdjęciu poniżej: Dodany obrazek
Omega B 2.0 16V + LPG - sprzedana :(
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana :(
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!

#88 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 listopada 2006 - 19:13

Czy może mi ktoś wytłumaczyć rużnicę pomiędzy tymi dwoma czujnikami temperatury!


Jak sadze ten drugi jest od wskazania na desce (wskazanie)

I jak pomogło


Wymienilem jak pisalem i nie zaluję.
Jezdżę kilka dni i pali od dotknięcia!!!
Chyba trafiłem w DYCHĘ !
jarcco

#89 OFFLINE   jarcco

jarcco
  • 101 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 listopada 2006 - 19:14

Jak sadze ten drugi jest od wskazania na desce (wskazanie)


drugi- mialem na mysli ten ze zdjecia w linku
jarcco

#90 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 09 listopada 2006 - 20:33

zamowilem juz czujnik w opel-shop.Koszt 27zl z przesylka za pobraniem.
Przyjdzie pewnie jutro/pojutrze.Na weekend wyjezdzam , wiec nie dam rady wymienic, ale w poniedzialek mam wolne i sprobuje...zalezne to tez od pogody, bo pod chmurka bede robil.Mam nadzieje, ze Fox 666, pomoze.


Witam, pomoc nadal aktualna tylko że ja jestem z W-wy , a Ty z Augustowa , co do poniedziałku to ok ( pracuję na noc od 22) także chyba jak coś to przed południem bo jak coś wyniknie to jest jeszcze czas na reakcję, wtorek i środa spoko data mam cały dzień wolny, poza małą robótką z klimatronikiem u kolegi z W-wy, kwestia jeszcze nie dogadana , ale napewno w któryś wymieniony dzień. Proponuję zadzwonić 668 032 307 lub 889 513 304. Pozdrawiam, a narzędzia mam.

#91 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2006 - 23:23

Witam ponownie.
A ja na razie nie zmieniłem tego czujnika i nie wiem co mam robić i mam klopsa.
Bo od czasu nastania chłodów moja Omcie odpala od kopa. Obroty trzyma na poziomie 700obr/min. I generalnie chodzi spoko.
Gdy było jeszcze ciepło to:
odpalała dopiero za drugim razem, obroty trzymały na poziomie 900obr/min i silnik się zamulał na benie.
Teraz z tych kłopotów pozostało "zamulanie się" autka na benie do czasu aż się silnik nagrzeje. Potem już jest OK.
Więc nie wiem, czy to wtryski (jak sugerowali niektórzy) czy raczej czujnik temp. silnika.
Jeszcze się chwilkę wstrzymam i potem zobaczę.
Ale bardzo mnie kusi ta wymiana czujnika, tym bardziej, że koszt nie wielki.
Zobaczymy.
Pozdro

#92 OFFLINE   slawek66

slawek66
  • 163 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Złotów/Nieuw-Vennep

Napisany 09 listopada 2006 - 23:59

Jak sadze ten drugi jest od wskazania na desce (wskazanie)


drugi- mialem na mysli ten ze zdjecia w linku


W sumie to też tak myślałem, tylko zastanawiam się czy go też wymienić razem z tym drugim czujnikiem od temperatury. Według wskazań na desce mam w granicach 85 - 86 stopni - na trasie, a w mieście dochodzi maksymalnie na 90 i zastanawiam się czy tak ma być. Termostat mam nowy (wcześniej trzymał temperaturę 80 -82 stopnie).
Omega B 2.0 16V + LPG - sprzedana :(
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana :(
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!

#93 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 10 listopada 2006 - 10:06

Drugi dzień na benzynie z odłączonym LPG... nie poznaje auta pali na dotyk zasuwa jak szalone :smile:
konto usunięte

#94 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 listopada 2006 - 10:19

Fox666 jestem w Wawie takze spoko.I wyglada na to , ze na stale tu bede:)
Najbardziej pasuje mi poniedzialek 13 bo mam caly dzien wolny, wiec baaaaardzo chetnie:)Odezwe sie na kom.
Nadal czekam na czujnik-wyslali w srode wiec dzisiaj to na bank bedzie
Pzdr :mrgreen:

#95 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 10 listopada 2006 - 10:52

Teraz z tych kłopotów pozostało "zamulanie się" autka na benie do czasu aż się silnik nagrzeje.


Jesli masz gaz i muli Ci na benzynie lub w ogole nie ma przyspieszenia momentami to jest to normalny objaw. Chodzi o to ze Simtec jest dosc specyficznym sterownikiem i trudno go oszukac emulatorem wtryskow - rozjezdza sie mapa wtryskow (jak to mowia gazownicy). Mozna temu zaradzic kasujac pamiec (objawy wroca po jakims czasie) albo ustawic emulacje sondy jako fala prostokatna czyli idealny sygnal ale wtedy z kolei bedzie sie zapalac "check engine" co jakis czas... niestety gaz ma tez swoje wady....

#96 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 11 listopada 2006 - 08:56

A może mi ktoś napisać jakie ma obroty silnik MV6 3.0 przy zapalaniu rano?
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6

#97 OFFLINE   marianna35

marianna35
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-11-2006
  • Skąd: Pułtusk/Działdowo

Napisany 11 listopada 2006 - 13:33

witam swierzutki jestem :grin:
ale jedno stwierdzenie
miałem problemy z odpalaniem po postoju dłuższym nierówna praca itp. za czwartym może piątym razem zaskakiwała i wchodziła na obroty ale niezawsze sie chciało jezdzic na benzynce wymieniłem przepływomierz bo tak nakazał mechanior i odziwo autko pieknie chodzi na obrotach i wogóle(to było w dzien)
po nocce niestety autko po mieleniu rozruszniczkiem w końcu zaskoczyło odpaliło zawirowały obroty i tak juz sobie wiruja to 800 czasami 2.5 tyś nie wazne czy rozgrzany silnik.
w tej chwili czekam na dostarczenie owych czujników o których mowa i podziele sie co z tego wynikło
2.6 dual ram automat
I LOVE THIS MACHINE!!

#98 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 11 listopada 2006 - 13:49

Teraz z tych kłopotów pozostało "zamulanie się" autka na benie do czasu aż się silnik nagrzeje.


Jesli masz gaz i muli Ci na benzynie lub w ogole nie ma przyspieszenia momentami to jest to normalny objaw. Chodzi o to ze Simtec jest dosc specyficznym sterownikiem i trudno go oszukac emulatorem wtryskow - rozjezdza sie mapa wtryskow (jak to mowia gazownicy). Mozna temu zaradzic kasujac pamiec (objawy wroca po jakims czasie) albo ustawic emulacje sondy jako fala prostokatna czyli idealny sygnal ale wtedy z kolei bedzie sie zapalac "check engine" co jakis czas... niestety gaz ma tez swoje wady....


No i u mnie to była ta awaria :cool: dziwne ale ciesze sie (wiem przynajniej co sie popsuło) :mrgreen: Chyba wywale gaz, troche mi sie już nie opłaca :roll:

Dextran nie mogłeś wcześniej o tym napisac :?: :roll:
konto usunięte

#99 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 11 listopada 2006 - 14:20

A może mi ktoś napisać jakie ma obroty silnik MV6 3.0 przy zapalaniu rano?
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6


Witam, miałem dosłownie te same objawy, myślałen że to czujnik o którym mowa ,no bo nie podaje wiadomośni do kompa o temp. wody , a ten nie włącza ssania, logiczne co nie , ale niestety wymiana czujnika pomogła tylko na dwa dni , nadal jest to samo,czzyli tak jak pisze kolega Nowak, nie wierzę w przepływomierz, bo jak się rozgrzeje to jest ok. , idę teraz rozpiąć kompa i ostudzić silnik , jutro rano zobaczę czy coś pomogło , a tak na marginesie to jak mogę wykasować błędy bez uzycia Techa , o ile tak można.

#100 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 11 listopada 2006 - 20:00

A może mi ktoś napisać jakie ma obroty silnik MV6 3.0 przy zapalaniu rano?
Bo ja mam ok 800 o/min, lubi zgasnąć jak go odpalę. Nieraz przytrzymam go na obrotach do 2000 i prubyje wyjechać z garażu a tu autko "dusi" muszę poczekać jakąś minutkę i autko wyjężdża. Być może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa na zimnym silniku dlatego interesuje mnie jakie obroty są w innych omesiach MV6

Dopóki nie założyłem sobie piep.......o gazu t oobroty były ok. 900-950. I było fajnie. Teraz go odpalam i ma 500, 400, 300, 250 i zdechł - qr.a :bad:
Muszę mu codziennie rano poświęcić ok. 15-20 sek. i potrzymać na ok. 1000 to się ustabiluzują.

Chyba wywale gaz, troche mi sie już nie opłaca

Szlag człeka trafia - a ten stan rzeczy + niewielka oszczędność z jazdy na gazie skłania mnie do demontażu ins. gaz.

PS.
Edit 28.11.2006_19:15
:looz: Gaz zdemontowany :cool:
Pzdr, Zen