Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kompressor(supercharger eaton m62)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
326 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:31

zwloki my się chyba nie rozumiemy...

co rozumiesz przez strojenie ??

i czy przez "bez strojenia" rozumiesz że zakładasz za filtrem i przepływką, a przed przepustnicę kompresor z "na sztywno" obliczonym przełożeniem na doładowanie 0.5 bar powiedzmy że zaszalejesz i dorzucisz IC a dla bezpieczeństwa jakiś bajpas, poskładasz, zapalisz i silnik będzie chodził jak zegarek ??

#102 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:49

a prosty bylby ten swiat jezeli by bylo tak dobrze ze bez strojenia by jezdzilo dobrze
seryjne programy so zdupy a co mowic dopiero doladowanie wolnossaka i nie ruszanie elekttroniki
astra v6
serducho gsi irmscher

#103 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:50

zwloki my się chyba nie rozumiemy...

co rozumiesz przez strojenie ??

i czy przez "bez strojenia" rozumiesz że zakładasz za filtrem i przepływką, a przed przepustnicę kompresor z "na sztywno" obliczonym przełożeniem na doładowanie 0.5 bar powiedzmy że zaszalejesz i dorzucisz IC a dla bezpieczeństwa jakiś bajpas, poskładasz, zapalisz i silnik będzie chodził jak zegarek ??


ja tu sie wypowiadam czysto teoretycznie jak narazie, nie probowalem jeszcze kompresowac mojej omki, ale opierajac sie na tym co wyczytalem na stronie geko
wydaje mi sie ze jesli dasz wiecej powietrza przeplywka wysle informacje do kompa , ze jest wiecej powietrza , komp da wiecej paliwa ( oczywiscie do na ile uklad paliwowy pozwoli a wyczytalem ze w omie daje rade do okolo 280 koni) sonda lambda sprawdzi czy paliwo jest spalane odpowiednio, na wolnych obrotach krokowiec nieda sie silnikowi rozbujac, a ecu sie nauczy radzic sobie z dodatkowym powietrzem.
oczywiscie to tylko teoria ale jesli juz sie zabiore za montaz kompresora to napewno to przetestuje.

#104 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:53

Zwloki pisalem ci poraz enty ze przeplywka sie zamknie, skonczy sie i pomiary beda z niej wiadomo do czego
pisza to bo sprawdzilem organoleptycznie a nie wyssalem z palucha
astra v6
serducho gsi irmscher

#105 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:54

mogę się zgodzić że te 0.2-0.3bar jakoś tam ogarnie ale co ci po doładowaniu które ledwo zaspokoi pobór mocy przez kompresor ??

chyba że dla dźwięku z pod maski ale do mnie to nie przemawia...

#106 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:57

Ali przy 0,3 tez nie da rady:)
nie mam tu na kompie mam na drugim, jak bede mial dostep to obejrze i podrzuce logi jak sie zachowuje przeplywka przy jakimkolwiek doladowaniu, widac jak na dloni
astra v6
serducho gsi irmscher

#107 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 21:58

to może chociaż 0.25 + allegrowy chiopornik na kabel z czujnika temp dla ecu tak dla hecy ;) :laugh:

#108 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2010 - 23:09

[quote name='henry']Zwloki pisalem ci poraz enty ze przeplywka sie zamknie, skonczy sie i pomiary beda z niej wiadomo do czego
pisza to bo sprawdzilem organoleptycznie a nie wyssalem z palucha[quote name='henry'][/quote]
napewno masz racje ale dalej nurtuje mnie fenomen tej vectry i astry

#109 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 20 czerwca 2010 - 07:31

to może chociaż 0.25 + allegrowy chiopornik na kabel z czujnika temp dla ecu tak dla hecy ;) :laugh:



z opornikam to dalbym sobie spokoj, szybko mozesz silnik zniszczyc w przypadku doladowania
oporniki jak juz to do auta wolnossacego

tutaj w drugim silniku

astra v6
serducho gsi irmscher

#110 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 17 lipca 2010 - 18:41

panowie przepływka na kompressorze się nie zamknie przy doładowaniu do 0.6 bara, wiem to bankowo bo znam kumpla co ma tak zrobione i nie ma takiej możliwości, sam zresztą będe chciał tak zrobić.. :) pozdro

#111 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 10:33

henry
jak rozwiązałeś napęd kompresora ?
Dołożyłeś dodatkowe koło pasowe obok koła na wale, czy rolka i dłuższy pasek mikro ??

Czym różnią się przepływki:
-siatkowa z omegi V6 (3.0)
-nie wiem czy siatkowa - ale tak podejrzewam, że tak - z Vectry A V6 (2,5) ??
Zakresy pracy mają inne?
Gdzieś wyczytałem, że LET'y maja przepływki identyczne jak VW VR6, może taką trzeba założyć ??
No i ostatnie pytanko: na czym odpaliłeś Aśkę, skoro fabryczne oprpogramowanie nie ogarnia kompresora ??
Pozrawiam !!
http://www.polskajaz...el/Kadett/78007

 


#112 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 18 lipca 2010 - 10:43

zostawia się orginalną przepływkę, kompressor chodzi na pasku na kole pasowym, trzeba wyliczyć i przedłuzyć rolkę, musi być pucha ala mantzel, ustawiasz na bov-ie poprzez manometr ciśnienie do 0.5 bara i wszystko jeździ, nie musisz wtedy używać FMU i zmieniać popmy, w doładowaniu powyżej 0.6 bara trzeba zmienić pompe paliwa na wallbro i najlepiej kupić FMU. jezeli robisz doładowanie takie jak napisalem wyzej do 0.6 to seria ogarnia wszystko. pozdrawiam

#113 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 10:51

Poczekam jeszcze na wypowiedź Henrego ;)
Co znaczy FMU ?

 


#114 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 18 lipca 2010 - 13:30

panowie przepływka na kompressorze się nie zamknie przy doładowaniu do 0.6 bara, wiem to bankowo bo znam kumpla co ma tak zrobione i nie ma takiej możliwości, sam zresztą będe chciał tak zrobić.. :) pozdro


nie obraz sie ale smiem twierdzic ze bzdury piszesz razem z kolega





henry
jak rozwiązałeś napęd kompresora ?
Dołożyłeś dodatkowe koło pasowe obok koła na wale, czy rolka i dłuższy pasek mikro ??

Czym różnią się przepływki:
-siatkowa z omegi V6 (3.0)
-nie wiem czy siatkowa - ale tak podejrzewam, że tak - z Vectry A V6 (2,5) ??
Zakresy pracy mają inne?
Gdzieś wyczytałem, że LET'y maja przepływki identyczne jak VW VR6, może taką trzeba założyć ??
No i ostatnie pytanko: na czym odpaliłeś Aśkę, skoro fabryczne oprpogramowanie nie ogarnia kompresora ??
Pozrawiam !!
http://www.polskajaz...el/Kadett/78007


byly stosowane dodatkowe rolki i micro pasek 2680:p
przeplywka seryjna od v6
z tego co wiem przeplywka w letach byla taka sama jak w vr6
odpalane to bylo na seryjnym kompie plus ecumaster
astra v6
serducho gsi irmscher

#115 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 15:53

A jest w ecumasterze jakiś podstawowy tryb starowy, że można każde takie porobione cudo odpalić, czy dodatkowo trzeba już coś stroić ??

 


#116 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 18 lipca 2010 - 16:27

dobra jak wiesz lepiej ode mnie to nie będe się wypowiadać.. tylko że akurat ja byłem przy montażu kompressora do omegi i chyba wiem lepiej od ciebie kolego... pozatym sam niedługo wkładam to samo co mój kolega i sam się zdziwisz jak przepływke będe mieć orginalną.. pozdr

#117 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 18 lipca 2010 - 16:59

dobra jak wiesz lepiej ode mnie to nie będe się wypowiadać.. tylko że akurat ja byłem przy montażu kompressora do omegi i chyba wiem lepiej od ciebie kolego... pozatym sam niedługo wkładam to samo co mój kolega i sam się zdziwisz jak przepływke będe mieć orginalną.. pozdr


to musze cie zmartwic ze ja nie tylko bylem ale sam zakladalem kompresor a takze ecumastera i widzialem co sie dzieje z przeplywka,
dla dekilatnego rozluznienia
no moze polecimy z innym nurtem
skad wiedziales badz wiedzieliscie ze sie przeplywka nie zamykala?

Pipin nie ma czegos takiego gotowego
podpinasz ecumastera ,szerokopasmowke i jazda w droge lub na hamownie i stroisz
astra v6
serducho gsi irmscher

#118 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 19:28

Jaki jest koszt strojenia na hamowni ??
Orientujesz się może ??

 


#119 OFFLINE   komik88

komik88

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 16-04-2010
  • Skąd: ELW

Napisany 18 lipca 2010 - 19:32

ja odchodzę od tematu, bo tutaj jak widać kolega twierdzi że super wszystko wie i zakładał eatona to napewno wam idealnie wszystko wytłumaczy.. nawet powie co to jest FMU bo poniżej ktoś pytał...

#120 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 19:58

ja odchodzę od tematu, bo tutaj jak widać kolega twierdzi że super wszystko wie i zakładał eatona to napewno wam idealnie wszystko wytłumaczy.. nawet powie co to jest FMU bo poniżej ktoś pytał...


tak !!

masz rację, zabieraj zabawki i do mamy :p


hipokryzja...??

a może ostentacja ??

jak sprawdziliście czy przepływka się nie skończyła ??
tak na chłopski rozum to przy 0,5 bar z 1,5 l/obr. powietrza robi się 2,25l/obr. więc seria przy 6000rpm potrzebuje tyle powietrza co doładowana 0,5 przy 4000