Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z zimną skrzynią automatyczną.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 marca 2008 - 21:13

Czy przy zwalnianiu z ok 35 do 20 nie czuć tego uderzenia?

jest dokładnie troszke przed 30km/h jak zwalnia... poniżej 30 km/h jedzie normlanie...

przy 80 jest tak jakby go cos popychało z tyłu.... o to jest dobre porównanie... :)

#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2008 - 01:29

To pierwsze jest standardowe dla taśmy lub zaworu 2-3 biegu. Wtedy właśnie się włącza bieg. Najbardziej jest to odczuwalne jeśli po rozpędzeniu auta trzeba go wyhamować z górki. Wtedy czuć mocne uderzenie.
To nie jest groźne, możesz ustawić naciąg taśmy, pewnie będzie łagodniej.
Wiele osób też miało w takim przypadku z zaworem bezpieczeństwa (relief valve). To jest mechaniczny zawór który potrafi się zaciąć lub zadziałać. Na moje oko, zadziała, jeśli któryś zawór elektryczny nie otworzy się w porę, a siła pędu auta tworzy na pompie ciśnienie.

Przy wyższej prędkości jeśli zmniejszasz prędkość to tylko przy redukcji z 4 na 3 otwiera sie pierwszy zawor i TC zaczyna się ślizgać. reszta jest niezmienna (zawory, taśma) jak na 4 biegu więc to nie to.

EDIT: Dzis sprawdzilem ile zajmuje przelaczenie na II bieg po calonocnym postoju. Temp rano 3.5 stopnia. Po odpaleniu przejechalem ok 150m i obroty nie przekroczyly 2200. Wystarczylo nie palowac. Jak widac jest to jednak zalezne od skrzyni.