To pierwsze jest standardowe dla taśmy lub zaworu 2-3 biegu. Wtedy właśnie się włącza bieg. Najbardziej jest to odczuwalne jeśli po rozpędzeniu auta trzeba go wyhamować z górki. Wtedy czuć mocne uderzenie.
To nie jest groźne, możesz ustawić naciąg taśmy, pewnie będzie łagodniej.
Wiele osób też miało w takim przypadku z zaworem bezpieczeństwa (relief valve). To jest mechaniczny zawór który potrafi się zaciąć lub zadziałać. Na moje oko, zadziała, jeśli któryś zawór elektryczny nie otworzy się w porę, a siła pędu auta tworzy na pompie ciśnienie.
Przy wyższej prędkości jeśli zmniejszasz prędkość to tylko przy redukcji z 4 na 3 otwiera sie pierwszy zawor i TC zaczyna się ślizgać. reszta jest niezmienna (zawory, taśma) jak na 4 biegu więc to nie to.
EDIT: Dzis sprawdzilem ile zajmuje przelaczenie na II bieg po calonocnym postoju. Temp rano 3.5 stopnia. Po odpaleniu przejechalem ok 150m i obroty nie przekroczyly 2200. Wystarczylo nie palowac. Jak widac jest to jednak zalezne od skrzyni.