

Problem z zimną skrzynią automatyczną.
#1
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 21:02
kiedy auto i skrzynia sa zimne i ruszam to nie chce zmienic biegu na 2 dopiero jak sie rozgrzeje albo jak gwaltownie przyspiesze i obroty dojda do 3500-4000 wtedy zmieni i juz po klopocie jak juz przelaczy raz to pozniej jest super nie szarpie i plynnie zmienia a do rana jak znowu jest zimny.
filtr i olej wymienilem na nowy nic nie pomoglo.
prosze podpowiedzcie co to moze byc bo jak to skrzynia do naprawy to sie zalamie.
z gory dziekuje za kazda podpowiedz
pozdrawiam
poprawiłem tytuł
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 22:02
Witam wszystkich jestem tu nowy przeszukalem forum ale takiego problemu nie znalazlem u nikogo a mianowicie:
kiedy auto i skrzynia sa zimne i ruszam to nie chce zmienic biegu na 2 dopiero jak sie rozgrzeje albo jak gwaltownie przyspiesze i obroty dojda do 3500-4000 wtedy zmieni i juz po klopocie jak juz przelaczy raz to pozniej jest super nie szarpie i plynnie zmienia a do rana jak znowu jest zimny.
filtr i olej wymienilem na nowy nic nie pomoglo.
prosze podpowiedzcie co to moze byc bo jak to skrzynia do naprawy to sie zalamie.
z gory dziekuje za karzda podpowiedz
pozdrawiam
normalne zjawisko - rozgrzewani oleju w skrzyni.
#4
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 22:05

#5
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 22:14
#6
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 23:17
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#7
OFFLINE
Napisany 17 marca 2008 - 23:20
a jak jest to moze da sie cos z tym zrobic bo to strasznie denerwuje
wsteczy i d nie pomaga ale sprobuje ze śnieżynką moze to bedzie rada na to
#8
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 11:12
b) czujnik temperatury w skrzyni - sprawdz czy dziala (jak jest zimno wstrzymuje skrzynie przed pompowaniem gestego oleju)
Roznie roznym ludziom dziala. Jednym lekko inni musza czekac. Wg mnie to tez moze byc spowodowane starzejacymi sie zaworami. Maja mniej sily lub sie zaklejaja i potrzeba wiecej czasu na ich zamkniecie. Najlepiej podlaczyc na sucho i sprawdzic ich prace, ale do tego potrzebne jest stanowisko.
Szokol - a mozesz wyjasnic w czym pomaga ta kombinacja z ustawieniami? Potrafie zrozumiec wsteczny, zeby przepompowac olej przez skrzynie, ale tryb zimowy wymusza jedynie ruszenie z wyzszego biegu.
Sprobujk tak: Rozpedz do ok 2000-2400 obrotow, pusc gaz i pozwol zeby auto sie potoczylo przez chwile. To pozwoli na zmniejszenie cisnienia i szybsza reakcje zaworu. Nie dziala od razu na zimnej skrzyni, potrzeba przejechac ok 100-200m.
#9
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 11:48


#10
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 12:01

Nowy soft powinien pomoc w delikatnej pracy na cieplo.
Jesli nie lubisz tego dmuchania climatronica kiedy zaczyna grzac to od razu uaktualnij climatronica (niestety tylko sprzetowy Tech-2)
#11
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 15:14
Jak to nie rozumiesz?
Ruszasz na "D" - następnie wciskasz snieżynke i auto przerzuci ci od razu na 2 i 3 bieg
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#12
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 15:31
Niektorzy twierdza, ze czujnik temperatury wysyla informacje do komputera, ze jesli temperatura oleju jest niska to ma nie przelaczac biegu, zeby najpierw rozgrzac minimalnie olej. Ja takiej informacji nigdzie nie znalazlem, ale zaprzeczyc jej tez nie moge.
Jesli jest bardzo zimno (<-5) to nalezy odpalic auto i poczekac ok 30 sekund, az olej sie rozejdzie (choc i tak DIII nie gestnieje tak mocno). To samo zreszta przy takich temperaturach tyczy sie silnika.
#13
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 15:51
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#14
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 15:52
ja sobie tak czasmi robie....Sprobujk tak: Rozpedz do ok 2000-2400 obrotow, pusc gaz i pozwol zeby auto sie potoczylo przez chwile. To pozwoli na zmniejszenie cisnienia i szybsza reakcje zaworu. Nie dziala od razu na zimnej skrzyni, potrzeba przejechac ok 100-200m.

#15
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 16:57
Jesli jest zimno to ruszenie po 30 sekundach spowoduje ze skrzynia szybciej zmieni bieg. Tylko tyle.
Sposob ktory podalem z delikatnym ruszaniem pomaga najczesciej i skrzynia mniej dostaje w tylek.
#16
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 17:25
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#17
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 17:34
Skrzynia na zimno zawsze zmienia bieg na II po przekroczeniu ok 3000RPM za pierwszym razem.
Chodzi o dogrzewnie skrzyni, katalizatora.
Zjawisko jest wkurzające, ale zmiana oleju (wiem to z autopsji) nic nie zmieni.
Zawsze włączałem snieżynke, ruszalem, dojeżdzalem do pierwszego krzyzowania i ... wtedy snieżynke wyłączałem a II wchodzila normalnie.
Bzudrą jest też, jakoby ruszanie na snieżynce mialo powodować uszkodzenie skrzyni na dłuższą mete.
Jak ktoś tak pisze, to albo nie wie nic o ASB, albo po prostu ma ochote napisać coś, choć nie wie co.
ASB jest tak skonstuowane, ze ruszanie ze snieżynką moze odbywać sie nagminnie i nic sie nie stanie. "Luz" na sprzęgle (ktore na marginesie nie ma w budowie nic wspólnego ze zwyklym sprzęgłem ciernym w manualu) powoduje, ze tak samo stojąc na swiatłach z nogą na hamulcu i z włączonym "D" oraz ruszanie ze snieżynką (z III biegu) nie powoduje absolutnie żadnych konsekwencji.
Polecam sposób śnieżynkowy.
#18
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 20:21
Po pierwsze to w sprawnej skrzyni włączenie 2 biegu na zimno to kwestia 200-300m od ruszenia i max 2500 obr (temp ok 0 stopni). Jeśli wartości są powyżej to jest problem ze skrzynią i wystarczy zmiana zaworów biegów aby poprawić pracę. Nie wiem jaką autopsję stosowałeś, ale przy sprawnych zaworach i starym oleju wymiana wiele poprawie. Wielokrotnie sprawdzone praktycznie .
Nie będę wchodził w budowę skrzyni i kłócił się z Tobą dlaczego ruszanie z 3 biegu na zimno jest niezdrowe dla skrzyni, bo Ty i tak wiesz lepiej. Dziwi mnie jednak to, że jeszcze niedawno krzyczałeś, że włączanie N lub P na postoju lub częsta jazda na Sport zabija skrzynię, a teraz nagle obchodzisz zabezpieczenia i twierdzisz, że ruszanie z III biegu jest dobre, bo Ty tak robisz.
Jeśli bardzo chcesz porozmawiać to najpierw poczytaj jakie ciśnienie jest podawane na TC podczas postoju na D (I bieg) a jakie podczas ruszania z III. Popatrz jaki uślizg ma TC podczas ruszania z małego przełożenia (I) a z dużego (III). Zobacz jak wygląda mechanizm I biegu i porównaj wymiar tarczek I i III. Potem zabieraj się za wyśmiewanie...
#19
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 20:34
mam dwa dziwne przypadki
jadąc około 90 km/h lekko zwalniajaća jak puszcze gaz gwałtownie przy około 80km/h to czuje takie lekkie szarpniecie... czasami jakby uderzenie... alwe czuje to z tyłu samochodu...
drugi taki sma objawj jest przy zwolnionym pedale gazu... i ok. 30 km/h
czy to te zawory... jezlei tak to które?
jak wymienići ile to kosztuje samemu iw w warsztacie...
od razu infromuje ze nie mechanikuje za bardzo...
pozdro

#20
OFFLINE
Napisany 18 marca 2008 - 20:48
Najczęściej poprawne naciągnięcie taśmy zmniejsza ten efekt lub go eliminuje.
Drugi przypadek jest dziwny i albo wskazuje na zawór zapinający Torque Converter (najczęściej jednak wtedy wyskakuje błąd), albo zawór 1-2/3-4 biegu, choć to mało prawdopodobne.
Przy takiej prędkości taśma nie jest używana i oba zawory są zamknięte. Redukcją na III bieg otwiera się zawór 1-2/3-4 i puszcza zawór TC.
Zawory możesz zmienić sam, potrzeba zdjąć duża lub małą miskę (w zależności jaki zawór). Koszt? OK 200-300 zł za sztukę (nowe)