Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wilgotne spaliny i znikający płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Szafarbp

Szafarbp

    AudiA4

  • 202 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska/London

Napisany 07 marca 2009 - 12:12

ja jezdzilem swoja caly czas i z czasem zaczela sie momentami dusic (podejzewam ze od zalanych swiec). Ale wymienilem uszczelke i jak reka odjal. Jak wyczyscisz olej ktory sie "wylewal" na kolektor to nie powinien, chyba ze zostawisz go (tak jak ja z lenistwa ;)) to z czasem wyparuje i przestanie

#22 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 07 marca 2009 - 15:56

no raczej będzie trzeba wyczyścić;D

u mnie olej ściekł aż w strone miski wiec cały jest uwalony silnik praktycznie heh bedzie co czyścić,

a masz lub miales troche czarną rurę wydechową na koncu???
bo ja mam tak troche, musze porobić wszystko i gdzies pojechac w dalsza trase to wtedy zobacze co i jak sie zachowuje...;)

#23 OFFLINE   Szafarbp

Szafarbp

    AudiA4

  • 202 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska/London

Napisany 07 marca 2009 - 21:35

a masz lub miales troche czarną rurę wydechową na koncu???


zawsze i w kazdym samochodzie ;) tym to sie nie przejmuj
wymien ta uszczelke i bedziesz mial z glowy. ja za komplet na dwie pokrywy dalem 110zl (EDIT: goethz) podjebki ale na orginalne bym musial czekac 2 dni a mialem pokrywe zdjeta i nie chcialem czekac. Do tego 10zl na silikon do uszczelek i 16zl za oringi (16szt), no i troche wolnego czasu :) i oczywiscie ktos kto juz mial z tym doczynienia coby nie zchrzandolic czegos :D [w moim przypadku byl to wierny druch Izba, serdeczne podziekowania dla klubowego kolegi :D]

#24 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 07 marca 2009 - 23:53

zawsze i w kazdym samochodzie ;) tym to sie nie przejmuj
wymien ta uszczelke i bedziesz mial z glowy. ja za komplet na dwie pokrywy dalem 110zl (EDIT: goethz) podjebki ale na orginalne bym musial czekac 2 dni a mialem pokrywe zdjeta i nie chcialem czekac. Do tego 10zl na silikon do uszczelek i 16zl za oringi (16szt), no i troche wolnego czasu :) i oczywiscie ktos kto juz mial z tym doczynienia coby nie zchrzandolic czegos :D [w moim przypadku byl to wierny druch Izba, serdeczne podziekowania dla klubowego kolegi :D]



to co ja mam wymieniać uszczelkę pod głowicą;o czy mówiłes o tej pod klawa zaworów????

ja sie nie bardzo kumam zeby wymienic pod glowicą z reszta nawet nie wiem czy jest potrzeba. silnik chodzi ********** bez szwanku wiec wydaje mi sie ze pod glowica nie ma co..;p:D

#25 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 08 marca 2009 - 09:25

kolego nie musisz wymieniac zadnej uszczelki pod glowica.. W Twoim przypadku jest to zwykle ciekniecie spod pokrywy zaworow( z tego co tu piszesz to pewnie cieknie Ci prawa pokrywa,stojac na wprost silnika). Ale najlepiej wymienic juz uszczelki spod dwoch pokryw,wtedy bedzie z glowy na dluzszy czas. No i pamietaj,zeby zawsze co jakis czas udoroznic ODME,bo jesli bedzie zapachana to nie obejrzysz sie kiedy i wydmucha Ci znowu uszczelke spod pokryw,i bedziesz mial ten sam problem,i znowu koszta. takze zycze powodzonka :) :ok:

#26 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 08 marca 2009 - 15:50

tak jest to prawa strona:) dobrze mówisz lepiej o tym pamiętać ale gdzie sie znajduje u mnie odma i jak ją odrożnić?
z góry dzieki ;)

#27 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 08 marca 2009 - 18:26

odma to jest to co jest pod napisem ecu. musisz go poprostu wyjac i przeczyscic moze na poczastku drucikiem a potem dobrze przedmuchac aby wszystkie krućce czyli 4 z tylu i 2 z przodu byly drozne. z tym ze aby wyjac ten plastik musisz najpierw zdjac oslonke z napisem ecu i ukaze Ci sie srubka ktora odkrecisz a potem musisz poluzowac przepustnice (jest to cos do czego wchodza te 2 grube gumowe rury, sa tam 4 sruby torxy ktore musisz poluzowac i wtedy przepustnica przesunie sie troche do tylu). i na koniec zdejmujesz 4 przewody z tylu tego plastiku(2 grube 2 cienkie) i juz masz go w reku :D pozdro

#28 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 08 marca 2009 - 20:58

heh ok dzieki moze sobie poradze;D

chodzi o napis ecotec?
http://obrazki.elekt..._1228596332.jpg

#29 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 08 marca 2009 - 21:23

o wlasnie o to chodzi, i tutaj masz srubke na wierzchu takze lajcik :cool:,bo u mnie np trzeba zdjac plastikowa oslonke. To jest prosta sprawa,na pewno sobie poradzisz :) Jakby co to pytaj :D powodzonka:ok:

#30 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 09 marca 2009 - 01:14

ok dziękówa na razie :)

#31 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 marca 2009 - 01:42

u mnie znikał płyn jak korek się popsuł od wyrównawczego, takie ciśnienie było ze gdzieś uchodził płyn, kupiłem nowy i to samo, dopiero jak wziąłem ze szrotu oryginał od zafiry to pomogło, w końcu mam ten przewód górny od chłodnicy miękki jak wata a był twardy jak skała.

#32 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 09 marca 2009 - 02:00

to sam korek wlewu ma znaczenie jakieś??? dobrze wiedzieć;) węże twarde miales jak zapalony był silnik?

#33 OFFLINE   schizm123

schizm123

    Saab 95 AERO

  • 82 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 marca 2009 - 11:12

to sam korek wlewu ma znaczenie jakieś??? dobrze wiedzieć;) węże twarde miales jak zapalony był silnik?



twardy robił się podczas jazdy i bardzo długo taki pozostawał po jeździe, on ma zaworek który reguluje ciśnienie, często lubi się psuć, jedno jest pewne że wąż ma być miękki niezależnie czy ostro czy spokojnie się jeździ.

#34 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 09 marca 2009 - 14:48

aha to juz bede wiedział:) musze u siebie posprawdzac:D

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2009 - 17:06

twardy robił się podczas jazdy i bardzo długo taki pozostawał po jeździe, on ma zaworek który reguluje ciśnienie, często lubi się psuć, jedno jest pewne że wąż ma być miękki niezależnie czy ostro czy spokojnie się jeździ.


nie do konca miekki bo w ukladzie panuje cisnienie 1.3-1.4 bar. zawor ma wypuszczac wszystko co poza ta skala. a przy 1.3 bara weze nie beda miekkie ale nie beda tez twarde jak kamien.




 


#36 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 09 marca 2009 - 20:57

no wiadomka ze miękkie jak guma do żucia nie będą;D trzeba obserwować... to sie wszystkiego dowie

#37 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 12 marca 2009 - 00:46

wiecie może do czego są te 2 wężyki (w środku)???? chce wymienić uszczelkę pod klawą z prawej strony i po kolei wszystko rozbieram... gdy sciągałem te wężyki zauważyłem ze nie sa one dokładnie nasadzone, co sie okazało - obydwa mają po 1 kulce (taka kuleczka jak w łożyskach) w środku co powoduje że sa pozatykane i nie nachodzą... tak już kupiłem wiec ma tak zostać czy w czymś to przeszkadza że sa pozatykane??? przypomne że cieknie mi spod klawiatury zaworów...

;)

#38 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2009 - 09:33

Wiesc gminna niesie, ze niedroznosc tych przewodow powoduje puszczanie uszczelek pokryw zaworow.
Co do srodkowych wezykow: jeden jest od 'lapacza par paliwa' EVAP, drugi od odmy. Zewnetrzne (grubsze) rowniez od odmy.

Przeczysc weze, przeczysc krucce w plastiku ECOTEC do ktorych podlaczone sa te wezyki, przeczysc krocce na drugim koncu tych wezykow (na bloku silnika z tylu po stronie pasazera). Uwaga jeden z tych kroccow ma bardzo mala srednice (do czyszczenia uzyj szpilki). Licz sie ze szlamem i trudnym do zdarcia nagarem.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#39 OFFLINE   Dikson

Dikson
  • 70 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: Polska

Napisany 12 marca 2009 - 17:38

spooko i moze to jest powod....

ale te 2 weżyki po środku są zatkane na początku obydwa kulką metalową taką jaka jest w łożyskach o średnicy dopasowanej do średnicy wewnetrznej wężyków... i teraz pytanie: czy ma tak być aby były one zatkane czy wyj***ć te kulki z nich i odetkać... ? ;)


dzieki za odp

#40 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 13 marca 2009 - 08:24

wywalic, wezyki maja byc w 100% drozne :cool: z reszta kolega MariuszD. juz o tym wspominal :)